Dacă lucrurile vor decurge conform planului, cugirenii vor ieşi la Şibot prin noua centură ocolitoare a localităţii Vinerea
Dacă lucrurile vor decurge conform planului, cugirenii vor ieşi la Şibot prin noua centură ocolitoare a localităţii Vinerea
Un proiect de importanță majoră pentru confortul urban al locuitorilor din Cugir, în special al riveranilor din Vinerea, a fost inițiat de administrația de la poalele Drăganei. Este vorba de o centură ocolitoare pentru Vinerea, localitate străbătută acum de un drum sinuos și extrem de riscant pentru locuitorii de aici.
Zi și noapte, traficul dinspre și înspre Cugir trece prin mijlocul localității Vinerea, de la mașini mici până la TAF-uri cu lemne sau TIR-uri ale societăților comerciale, producătoare de piese de schimb sau armament. Liniștea și siguranța cetățenilor din centrul Vinerii sunt puse astfel, zi și noapte, la grea încercare.
Ideea unei centuri ocolitoare pentru localitatea Vinerea nu este nouă, aceasta datând încă dinainte de 1989.
Primăria oraşului Cugir a depus deja un proiect privind amenajarea unei variante ocolitoare a localităţii Vinerea. Proiectul prin care se solicită finanțare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, are o valoare totală de peste 7.000.000 de lei și se află în faza de evaluare. Potrivit proiectului, centura ar urma să fie conectată direct la DJ 704 la o distanţă de circa 500 m de intrarea în localitate (dinspre Șibot), prin intermediul pasajului CF şi al unui drum de exploatare agricolă.
Centura ar urma aliniamentul liniei ferate, până la trecerea la nivel cu calea ferată (dinspre Cugir), unde se va uni cu strada Victoriei. Potrivit reprezentanților administrației cugirene, varianta ocolitoare va avea beneficii economice, de siguranţă şi securitate, turistice şi sociale. În perioada următoare, se va semna contractul de finanțare până în data de 30.11.2017, urmând ca investiţia să fie scoasă ulterior la licitaţie.
Drumul de exploatare existent are în prezent un sistem rutier din pământ şi are o lăţime de 4 m.
Drumul va avea două benzi de circulaţie, lăţimea părții carosabile de 7 m, lăţimea platformei este de 9 m, iar sistemul rutier va avea covor asfaltic. Vor fi prevăzute rigole şi podețe pentru colectarea apelor pluviale de pe partea carosabilă. Lungimea drumului propus este de 4,4 kilometri.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Încă un telescaun la Șureanu: „Pătru III” va fi cea mai lungă instalație din zonă, de peste 2.300 de metri și a fost cumpărată second-hand din Austria
Încă un telescaun la Șureanu: „Pătru III” va fi cea mai lungă instalație din zonă, de peste 2.300 de metri și a fost cumpărată second-hand din Austria Un nou telescaun urmează să fie instalat la Șureanu, iar pentru amplasarea instalației a fost solicitată emiterea acordului de mediu din partea APM Alba. Instalație de transport pe […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Nume care se sărbătoresc de Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel 2024 – aproape 500.000 de români îşi serbează onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Mesaje de Sfinţii Petru și Pavel 2024. Urează-le un călduros ”La mulți ani” celor apropiați
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Obiceiuri, Tradiţii şi Superstiţii de Sfinţii Petru şi Pavel: Se dă de pomană pentru sufletele celor morţi, apar licuricii şi nu mai cântă cucul
-
Ştirea zileiacum o zi
FOTO, VIDEO. Turist pe Valea Frumoasei, printre peisaje de o frumusețe tulburătoare, în raiul descris în povestirile lui Sadoveanu
-
Opinii - Comentariiacum 19 ore
De ce e bine să mergi duminica la biserică? Dacă nu te duci la Sfânta Liturghie înseamnă că-i întorci spatele lui Dumnezeu
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Mesaje de Sfinţii Petru şi Pavel 2024. URARI și FELICITARI pe care le poți trimite sărbătoriților