Dacă lucrurile vor decurge conform planului, cugirenii vor ieşi la Şibot prin noua centură ocolitoare a localităţii Vinerea
Dacă lucrurile vor decurge conform planului, cugirenii vor ieşi la Şibot prin noua centură ocolitoare a localităţii Vinerea
Un proiect de importanță majoră pentru confortul urban al locuitorilor din Cugir, în special al riveranilor din Vinerea, a fost inițiat de administrația de la poalele Drăganei. Este vorba de o centură ocolitoare pentru Vinerea, localitate străbătută acum de un drum sinuos și extrem de riscant pentru locuitorii de aici.
Zi și noapte, traficul dinspre și înspre Cugir trece prin mijlocul localității Vinerea, de la mașini mici până la TAF-uri cu lemne sau TIR-uri ale societăților comerciale, producătoare de piese de schimb sau armament. Liniștea și siguranța cetățenilor din centrul Vinerii sunt puse astfel, zi și noapte, la grea încercare.
Ideea unei centuri ocolitoare pentru localitatea Vinerea nu este nouă, aceasta datând încă dinainte de 1989.
Primăria oraşului Cugir a depus deja un proiect privind amenajarea unei variante ocolitoare a localităţii Vinerea. Proiectul prin care se solicită finanțare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, are o valoare totală de peste 7.000.000 de lei și se află în faza de evaluare. Potrivit proiectului, centura ar urma să fie conectată direct la DJ 704 la o distanţă de circa 500 m de intrarea în localitate (dinspre Șibot), prin intermediul pasajului CF şi al unui drum de exploatare agricolă.
Centura ar urma aliniamentul liniei ferate, până la trecerea la nivel cu calea ferată (dinspre Cugir), unde se va uni cu strada Victoriei. Potrivit reprezentanților administrației cugirene, varianta ocolitoare va avea beneficii economice, de siguranţă şi securitate, turistice şi sociale. În perioada următoare, se va semna contractul de finanțare până în data de 30.11.2017, urmând ca investiţia să fie scoasă ulterior la licitaţie.
Drumul de exploatare existent are în prezent un sistem rutier din pământ şi are o lăţime de 4 m.
Drumul va avea două benzi de circulaţie, lăţimea părții carosabile de 7 m, lăţimea platformei este de 9 m, iar sistemul rutier va avea covor asfaltic. Vor fi prevăzute rigole şi podețe pentru colectarea apelor pluviale de pe partea carosabilă. Lungimea drumului propus este de 4,4 kilometri.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
4Ce trebuie să faci cu lumânarea de la slujba de Înviere? În fiecare an, la Paştele ortodox credincioşii se bucură de minunea Luminii Sfinte – un eveniment miraculos ce se petrece în Biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim, în timpul slujbei de vecernie ce are loc în Sâmbăta Mare, ziua dinaintea Paştelui. Citeşte şi: Urari de […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2024 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 5 ore
Mesaje de Paste fericit 2024. Urări, felicitări și SMS-uri pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții românești de Paște. Credințe și Superstiții de Paște
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Floriile 2025. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2026, 2027. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum 10 ore
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2024. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum o zi
Mesaje de Paște 2024. Cele mai frumoase texte cu URARI creștine pe care le poți trimite prin SMS cu ocazia sărbătorilor pascale