România riscă să experimenteze un boom al prețurilor RCA după expirarea perioadei cu prețuri maxime fixate prin lege
România riscă să experimenteze un boom al prețurilor RCA după expirarea perioadei cu prețuri maxime fixate prin lege. Firmele de asigurare de calibru ezită să intre pe piața din România din cauza rentabilității scăzute, dar mai ales din cauza instabilității legislative. Numărul foarte mic al firmelor care vând RCA a devenit deja o problemă în țara noastră.
Marsh, cel mai mare broker de corporate din România și unul dintre numele mari la nivel mondial, a prospectat piețele europene și a încercat să aducă în țara noastră unul sau mai mulți asigurători care să vândă RCA. Fără succes, însă. Singurele firme care s-au arătat dispuse au fost doi asigurători de talie mică, cu o situație incertă, pe care i-a refuzat, până la urmă, Marsh.
În prezent, tarifele RCA sunt plafonate prin lege, aceasta fiind o situație unică în Europa. La fixarea tarifelor s-a ajuns tocmai în condițiile în care concurența a scăzut semnificativ după ieșirea din piață a Astra și Carpatica Asig, iar prețurile au crescut automat. În aceste condiții, un eventual boom al tarifelor nu este exclus nici după expirarea perioadei de plafonare. În mod normal, prețurile ar trebui să redevină libere din 19 mai, însă este posibil ca presiunile asociațiilor de transportatori să dea iar rezultate și perioada să fie prelungită cu încă trei luni.
În orice caz, plafonarea va dura încă cel mult șase luni, apoi se va reveni la tarife libere. În contrapondere cu anticipata majorare de tarife, ASF și piața au așteptări mari de la cele patru firme care urmează să intre pe piața RCA. Totuși, Grawe Asigurări va vinde la un nivel foarte redus, aproape doar pentru clienții proprii, după cum au anunțat, în timp ce Leaseplan Insurance va fi o companie captivă care va lucra exclusiv cu compania de leasing cu același nume.
Ergo, care și-a luat licența pentru RCA și de la care sunt multe așteptări, ezită deocamdată tocmai din cauza incertitudinilor legislative. Singura societate care a anunțat cifre de vânzare de luat în seamă pentru România este Dallbogg, însă societatea din Bulgaria are deja probleme cu partenerii, chiar înainte să înceapă vânzarea efectivă.
Sursa: profit.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Dacia Duster, în finala competiției pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Cu ce modele concurează
Dacia Duster, în finala competiției pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Cu ce modele concurează Dacia Duster s-a calificat în finala competiției Mașina Anului 2025 în Europa, concurând cu alte șase modele pentru acest titlu, selectate dintr-o listă cu nu mai puțin de 42 de candidați. Citește și: Vânzările autovehiculului Dacia Spring s-au […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 5 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 ore
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 11 ore
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918