Rămâi conectat

Societate

Programul YouthBank acordă 22.000 de lei pentru proiectele liceenilor din Alba Iulia

Alexandra Mates

Publicat

în

Fundaţia Comunitară Alba a organizat marţi, 12 februarie 2013, conferinţa de presă de promovare a concursului de finanţare a proiectelor liceenilor care studiază în municipiul Alba Iulia, în cadrul programului YouthBank.

Dacă în primii trei ani de program (2009-2012), au fost acordate 26 de granturi tinerilor liceeni, în suma totală de peste 42.000 lei, pentru anul 2013 Fundaţia Comunitară Alba, echipa YouthBank şi partenerii lor au reuşit să mobilizeze un fond cu o valoare de 22.000 lei, din care vor fi acordate granturi cu valori cuprinse între 1.000 şi 2.500 de lei. Jumătate din acest fond a fost strânsă de liceenii din YouthBank prin realizarea de parteneriate cu mediul de afaceri, prin vânzarea de produse promoţionale (felicitări de Crăciun şi calendare de buzunar), prin împachetarea de cadouri pentru clienţii unui centru comercial şi prin licitaţia de jucării din cadrul evenimentului “Fabrica de Bucurii”. Această sumă a fost dublată de OTP Bank, partenerul business principal al YouthBank în acest an şcolar.

Cei care s-au implicat şi au realizat aceste acţiuni, dedicând o parte consistentă din timpul lor personal pentru ca ceilalţi liceeni din oraş să aibă această oportunitate sunt voluntarii YouthBank din cadrul Fundaţiei Comunitare Alba, liceeni şi ei: Vasile Bulgaru, Denisa Costan, Diana Cucea, Cristian Fleşeru, Cosmin Hărăstăşan, Andreea Idita-Şeican, Carmina Jibetean, Raluca Macavei, Gabriel Patachi, Amalia Stoia şi Daniela Toma. Alături de ei a stat în permanenţă coordonatorul lor, Sebastian Băeşan.

Liceenii sunt încurajaţi să iniţieze şi să implementeze proiecte prin care să răspundă nevoilor pe care ei le identifică în comunitatea din care fac parte. Totodată, li se oferă cadrul pentru dezvoltare personală şi pentru dobândirea abilităţilor de antreprenoriat, lider, comunicare şi management financiar. YouthBank apreciaza in mod deosebit acele iniţiative care îşi propun un impact pe termen lung şi care sunt concepute având în vedere sustenabilitatea  acestor proiecte.

Pentru a aplica la această rundă de finantare a programului:
• liceenii trebuie să facă parte dintr-o echipa (minim 3 persoane);
• proiectele propuse trebuie să se desfăşoare în aria geografică a judeţului Alba;
• proiectele propuse trebuie să răspundă într-un mod inovator unor nevoi identificate la nivelul comunităţii şi pot acoperi orice domeniu, de la orientare şcolară şi profesională, la sănătate, medicină, sport, educaţie, schimbarea mentalităţii, cultură, artă, mediu, social, voluntariat, etc.;
• sunt încurajate proiectele care pot creşte impactul pe termen lung prin identificarea şi mobilizarea de resurse din mai multe surse, proiecte care includ activităţi care generează venit financiar (vânzare de diverse produse sau servicii) şi care contribuie în acest fel la continuarea sau reeditarea proiectului;
• suma solicitată poate fi de minimum 1.000 lei şi maximum 2.500 lei pentru un proiect;
• proiectele trebuie să fie implementate în perioada 26 martie – 2 iunie 2013.

Echipele de tineri pot trimite aplicaţiile până la data de 27 februarie 2013 la adresa [email protected]. Înscrierea unui proiect în concurs se face pe baza formularului ce poate fi descărcat, împreună cu ghidul de finanţare al concursului, de pe www.fundatiacomunitaraalba.ro sau alba.youthbankromania.ro. Informaţii se pot obţine şi de pe contul de Facebook: YouthBank Alba.

Până la data de 27 februarie, concursul de finanţare va fi promovat intens în liceele din municipiul Alba Iulia şi în rândul tinerilor care studiază în aceste unităţi de învăţământ. Aplicaţiile primite vor urma un proces de preselecţie (28 februarie), urmat de o perioadă de consultanţă pentru proiecte (1-4 martie), Interviurile cu echipele proiectelor declarate eligibile vor avea loc în perioada 5-7 martie. Selecţia finală se va desfăşura în perioada 9-10 martie, iar câştigătorii vor fi anunţaţi în 11 martie. În 12 martie, echipele care nu au primit finantare pot solicita o discutie cu echipa YB prin care sa li se explice punctele slabe ale proiectului propus. Urmează contractarea proiectelor (13-20 martie), training-ul echipelor de proiect (21-22 martie) şi implementarea proiectelor (26 martie – 2 iunie), termenul final de raportare a proiectelor fiind 14 iunie.

„Am reuşit să strângem echivalentul a 5.000 de euro, pe care vrem să-i oferim liceenilor care studiază în Alba Iulia în cadrul unui concurs de proiecte. Tot ce trebuie să facă aceşti tineri este să acceseze unul din cele două site-uri şi să vadă cu ochii lor cât de puţin complicat este să scrie şi să realizeze un proiect pentru comunitate”, a declarat Dorin Sava, directorul executiv al Fundaţiei Comunitare Alba.

Au fost prezenţi la conferinţa de presă Adrian Popescu – reprezentant Dacia Market şi principalul partener business al YouthBank,  Daniela Filimon referent de relaţii publice la Colegiul Naţional Militar „Mihai Viteazul” –  reprezentat al liceelor din Alba Iulia şi Gheorghe Berghian, directorul Casei de Cultură Studenţlor Alba Iulia. Aceştia au ţinut să-i felicite pe tinerii voluntari şi totodată să-i asigure de tot sprijinul lor.

„Este primul an în care Dacia Market  este partener. Nu pot decât să vă doresc succes şi aşteptăm să vedem proiecte interesante pe care să le susţinem. Doresc să avem un parteneriat pe cât mai mulţi ani. Dacia Market,  după cum ştiţi, este o firmă locală şi a decis să îşi redirecţioneze fondurile permise prin sistemul legislativ către organizaţii locale şi în special către cei care sprijină tinerii,” a declarat Adrian Petrescu.

„Eu vreau în primul rând să vă spun că aveţi aprecierea atât a mea ca şi persoană cât şi a Colegiului Militar Mihai Viteazul pentru ceea ce faceţi voi. Din păcate, elevii noştrii nu pot să vi se alăture ca şi voluntari, pentru că ştiţi ce înseamnă să fii elev într-un colegiu unde ai fiecare ceas drămuit. Mă bucur că şi ei au iniţiat proiecte şi s-au descurcat atât de bine. Am avut chiar onoarea să ajut două echipe, în două proiecte,  deşi nu sunt cadru didactic, sunt referent de relaţii publice. Îmi place foarte mult să lucrez cu voi tinerii, pentru că de la voi ne molipsim de entuziasm şi de ceea ce aveţi voi. Mă bucur tare mult pentru că acea schimbare despre care vorbiţi voi tinerii începe de la fiecare dintre noi, şi de fiecare dată când am ocazia să lucrez cu elevii noştrii, o fac cu mare drag şi sper ca şi anul acesta să vină cu proiecte, şi dacă trebuie chiar să mă implic. Felicitări şi să aveţi succes. Veţi fi oameni de nădejde ai societăţii, sunt convinsă”, a declarat Daniela Filimon.

” Din punctul meu de vedere nu pot să spun decât că mă bucur să fiu partener şi să ajut cu tot ceea ce pot acest program. Le urez mult succes tinerilor”, a spus  Gheorghe Berghian, directorul Casei de Cultură a Studenţillor  Alba Iulia.

Partenerii Fundaţiei Comunitare Alba în cadrul programului YouthBank, anul şcolar 2012-2013, sunt Consiliul Local, Primăria Municipiului Alba Iulia şi OTP Bank (principali parteneri locali), Dacia Market, Ancău Company, Porterom şi Tipo-Rex (finanţatori), Casa de Cultură a Studenţilor Alba Iulia, Inspectoratul Şcolar al Judeţului Alba, DJST Alba, Universitatea “1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Club Stage, Alba Mall şi Impact Design (susținători).

Programul YouthBank susţine tinerii liceeni din Alba Iulia şi iniţiativele lor în comunitate. Asociaţia pentru Relaţii Comunitare a iniţiat în 2006 programul YouthBank şi coordonează o reţea naţională de parteneri dedicaţi dezvoltării locale a programului, pornind de la un set comun de principii şi standarde. Programul YB porneşte de la premisa că tinerii sunt o resursă pentru comunităţile locale şi încurajează iniţiativa civică, responsabilitatea şi asumarea de către tineri a rolului de lideri. Aceştia se implică în mod practic în acţiuni şi decizii locale, prin crearea şi utilizarea unui fond care susţine iniţiativele tinerilor.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Societate

Sănătatea și natură

Florile de gălbenele, cele mai populare printre plantele medicinale: Care sunt beneficiile reale ale acestora

Bera Larisa

Publicat

în

Florile de gălbenele, cele mai populare printre plantele medicinale: Care sunt beneficiile reale ale acestora Florile de gălbenele sunt apreciate de secole în medicina naturistă tradițională datorită proprietăților lor curative. Ceaiul de gălbenele, o băutură ușoară cu un gust ușor amar, oferă numeroase beneficii pentru sănătate, de la vindecarea rănilor până la combaterea inflamațiilor. Citește […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea