Minciuna nu convinge
Guvernul Boc a preluat puterea în urmă cu doi ani, când criza economică a muşcat dur economia naţională, lăsată complet descoperită de măsurile populiste, clientelare, iresponsabile luate de Guvernul Tăriceanu. Când vinzi averea ţării aproape pe nimic cum au făcut-o PSD şi PNL iar banii îi bagi în pensii şi salarii pentru a crea o iluzie de prosperitate, în loc să construieşti autostrăzi şi să susţii IMM-urile pentru a crea locuri de muncă, rezultatele se răzbună rapid. Guvernul Boc a trebuit să facă faţă singur crizei economice şi să creeze cadrul pentru relansarea economiei. Şi a reuşit. Peste tot măsurile de ieşire din criză au fost de dreapta, nepopulare, chiar şi acolo unde a guvernat stânga (vezi Grecia). Cred cumva PNL sau PSD că, dacă ar fi fost la guvernare ar fi luat alte măsuri decât cele privind reducerea cheltuielilor bugetare (în timpul lui Tăriceanu personalul bugetar a crescut cu 30%, pentru a acoperi foamea de funcţii şi servicii a clientelei de partid) şi majorarea unor taxe? Deciziile luate de actuala coaliţie au fost mai grele şi mai dureroase ca în alte ţări, pentru că în România a guvernat incompetenţa criminală şi clientelismul rapace, despre care ar putea să ne spună multe domnul Teodor Atanasiu (fost ministru repudiat de preşedinte pentru gafe devenite celebre, fost preşedinte AVAS – agenţie care a generat cele mai grave scandaluri de corupţie) liderul local al PNL – pateticul critic al oricărei iniţiative guvernamentale sau locale şi unul din groparii industriei de apărare de la Cugir. În anul 2008 când şomajul a crescut ameninţător domnia sa agonisea salarii şi indemnizaţii din participarea la diferite consilii de administraţie, în sumă de aproape 6 miliarde lei vechi. Acesta este politicianul care vorbeşte azi despre „o Românie pârjolită şi pustiită de efectele dezastruoase ale măsurilor de austeritate, luate de-a valma şi impuse poporului român cu forţa! …Copleşită de boală, mizerie şi CORUPŢIE (subl. ns.)”. Sau punându-şi întrebarea „până când vor mai trăi sclavii înfometaţi şi schingiuiţi până la epuizare?!” Putem fi criticaţi, domnule Atanasiu, de mulţi oameni oneşti, care poate nu înţeleg ce se întâmplă în ţară, dar în niciun caz de dumneavoastră!
Observăm, pe de altă parte, că USL scârţie zdravăn şi la nivel de judeţ, nu numai la nivel de ţară. Toată lumea ştie că este o utopie să crezi într-un program comun elaborat de social democraţi şi liberali date fiind deosebirile doctrinare ireconciliabile, soluţii ridicole şi contrare momentului economic, financiar, prin care trece inclusiv România.
Ieşirile mediatice ale preşedintelui PSD Alba şi ale liderilor liberali o confirmă cu prisosinţă. Domnul Dârzu şi-a început deja, oficial, campania electorală. Are rubrici mediatice în care îşi expune programul şi chiar afişe „tulburătoare” pe arterele municipiului. Promite că va face exact ce face ACUM primăria municipiului: asfaltează străzi, introduce utilităţi în toate cartierele municipiului, dezvoltă zone verzi (vezi şanţurile Cetăţii) etc. Din păcate viitorul candidat la postul de primar nu prea cunoaşte legea privind competenţele organelor locale şi centrale. Altfel n-ar promite, fără să indice sursa de finanţare, laptele şi mierea care vor curge pe străzile Alba Iuliei. După perla cu folosirea celor 4 miliarde euro de la FMI pentru creşterea salariilor profesorilor şi nu pentru autostrăzi, a mai lansat una: doreşte o Alba Iulie pentru cetăţeni nu pentru turişti! Ca şi cum cele două categorii ar fi polare. Până la alegeri mai este însă şi viitorul candidat va putea să înveţe ceva din ştiinţa administraţiei locale.
Spre deosebire de domnul Dârzu, vicepreşedintele liberal Simone Albani vrea turism. Şi pentru asta îi trebuie un pod straşnic peste Mureş. Domnia sa este indignat că se asfaltează drumuri. Pentru că acestea costă! Adică „îndatorează oraşul şi judeţul pe ZECI DE ANI”. Simone Albani e venit de puţin timp în România şi nu prea cunoaşte de unde provin banii pentru drumuri. Îl iertăm! Numai că domnia sa e indignat şi că nu se asfaltează destul. Sugerăm domnului Albani să îşi facă puţină ordine în indignări, dacă vrea ca cetăţenii să-l înţeleagă. Apropo, ne-a plăcut expresia: „…ca să toace banii în continuare aiurea”. N-am găsit corespondentul în limba sa natală, italiana. În concluzie, o „varză” toată opoziţia politică judeţeană din care probabil, avantaj poate avea „tocana de legume” a „doctorului (veterinar) Dârzu Ioan”, specialistul în conserve PSD – PNL = USL! (Biroul de presă al PDL Alba)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
27 noiembrie: S-a născut prozatorul Liviu Rebreanu, considerat de criticul George Călinescu drept „creator al romanului românesc modern”
27 noiembrie: S-a născut prozatorul Liviu Rebreanu, considerat de criticul George Călinescu drept „creator al romanului românesc modern” La 27 noiembrie 1885 în Târlișua, Bistrița-Năsăud se naște Liviu Rebreanu, autorul romanelor “Ion”, Răscoala”, “Pădurea Spânzuraţilor”. A fost director al Teatrului Naţional din Bucureşti, preşedinte al Societăţii Scriitorilor Români, membru al Academiei Române. În scrierile sale […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 4 zile
CIL Blaj – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0) | Ultimul derby „de Alba” al anului, nedecis
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum o zi
26 noiembrie: Masacrul de la închisoarea Jilava. Una din cele mai odioase crime din istoria României
-
Opinii - Comentariiacum 3 ore
27 noiembrie: S-a născut prozatorul Liviu Rebreanu, considerat de criticul George Călinescu drept „creator al romanului românesc modern”
-
Ştirea zileiacum 5 zile
FOTO, VIDEO | Accident rutier GRAV pe DN7, la Vințu de Jos: Două persoane ÎNCARCERATE, după impactul dintre un autocamion și o autoplatformă