Bicicleta de aur
Într-o zi ascultam o emisiune la radio. Informaţii de tot felul erau prezentate urmate de scurte comentarii şi reprize muzicale diverse. La un moment dat, o relatare interesantă mi-a atras atenţia: o echipă de manufacturieri suedezi a realizat o bicicletă placată în aur. Aceasta a fost vândută la licitaţie cu o sumă de 30.000 euro unui londonez, care a declarat că o va expune în apartamentul propriu. Cu această ultimă precizare, ştirea s-a încheiat. Cred că ceva foarte important a fost scăpat din vedere. Mesajul bicicletei de aur era mult mai profund: era o pledoarie pentru o societate mai ecologică. La ora actuală întreg globul suportă din ce în ce mai greu poluarea generată de societate. Este nevoie de reducerea emisiilor. În acest context, bicicleta are un potenţial uriaş. Cred că merită un monument în fiecare aşezare omenească. Nu vreau să spun că velocipedul poate fi salvatorul omenirii, dar poate contribui la apropierea de natural, de ecologic. În Germania, Olanda şi nu numai, numărul bicicletelor depăşeşte numărul populaţiei. Găseşti piste de biciclete peste tot, biciclete de închiriat, parcări speciale. Poţi să faci deplasări aproape oriunde, din centrul oraşelor până în mijlocul naturii. Este un mijloc de transport eficient, sănătos şi economic. O altă lecţie pe care trebuie să o învăţăm de la bicicletă este că pentru a-ţi menţine echilibrul, trebuie să mergi înainte, să nu te opreşti. Această atitudine poate fi extinsă asupra întregii noastre vieţi. Folosirea minunatului vehicul cu două roţi are şi alte valenţe educative: te învaţă să-ţi cunoşti mai bine limitele şi implică aproape toate simţurile. Mai rămâne ca şi simţurile politicienilor să fie stimulate astfel încât să apară şi la noi o infrastructură adecvată folosirii bicicletei. Să conduci în zilele noastre o bicicletă în oricare oraş, sau mai mult, pe majoritatea drumurilor publice, este o aventură destul de periculoasă. Nu am de gând să fiu critic la adresa clasei politice, ci mai degrabă să atrag atenţia asupra unui aspect care poate face ca viaţa din oraşe să fie mai puţin congestionată. Până atunci, cred că fiecare dintre noi ar trebui să-şi analizeze activitatea cotidiană şi să facă loc deplasării velo în viaţa sa. În acest mod, toate bicicletele de oţel, aluminiu, titan sau plastic pot fi „de aur” pentru oricare dintre noi.
Trifu Mircea, Sebeş
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
MARȚI: SKEPSIS prezintă Domnul de Pourceaugnac, o comedie clasică, pe scena Casei de Cultură a Studenților din Alba Iulia
MARȚI: SKEPSIS prezintă Domnul de Pourceaugnac, o comedie clasică, pe scena Casei de Cultură a Studenților din Alba Iulia Marți, 26 noiembrie 2024, de la ora 19.00, sunteți invitați la Casa de Cultură a Studenților Alba Iulia, la spectacolul Domnul de Pourceaugnac, după Moliere, o comedie clasică din repertoriul SKEPSIS. Domnul de Pourceugnac este un […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 23 de ore
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum o zi
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii