Rămâi conectat

Actualitate

332 de poliţiştii din Alba învaţă să lucreze în sistem informatic – Sistemul Naţional de Raportare a Incidentelor

Bogdan Presecan

Publicat

în

Sistemul Naţional de Raportare a Incidentelor a costat 2,5 milioane de euro

În perioada 3 ianuarie – 10 februarie 2012, la sediul Inspectoratului de poliţie Judeţean Alba se desfăşoară o sesiune de instruire a poliţiştilor din cadrul unităţii privind utilizarea aplicaţiei S.N.R.I. (Sistemul Naţional de Raportare a Incidentelor). 

Şeful Politiei Romane, Chestorul Liviu Popa a explicat ca, in cadrul acestui sistem, „va exista un server la Bucuresti si fiecare agent, fiecare politist va introduce in terminalele din toata tara ale acestei retele toata activitatea lui din ultimele 24 de ore”.
Potrivit lui Popa, rolul Sistemului National de Raportare a Incidentelor este acela de a constiui o baza de date care sa fie actualizata zilnic cu „evenimentele politienesti” de toate tipurile, astfel incat sa existe permanent o situatie exacta a incalcarilor legii, de orice natura.

Elit - Gustul Desăvârșit

Referitor la costul Sistemului National de Raportare a Incidentelor, seful Politiei Romane a afirmat ca acesta este de 2,5 milioane de euro, bani proveniti din fonduri europene nerambursabile.

La această sesiune de instruire, efectuată de specialişti din cadrul Unităţii Teritoriale de Analiză a Informaţiei, vor participa un număr de 332 de poliţişti, din toate structurile Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba.

Utilizarea acestui sistem informatic, de către toate structurile operative, va conduce la o îmbunătăţire consistentă a aspectelor din activitatea poliţiei, cum ar fi: preluarea plângerilor cetăţenilor, înregistrarea acestora urmând a fi făcută direct în format electronic, completarea şi arhivarea rapoartelor de activitate de către poliţiştii din teren, prin trecerea acestora de pe suportul de hârtie pe cel electronic, trasarea itinerariilor de patrulare pentru agenţii de ordine şi siguranţă publică, în urma analizei rapoartelor de activitate completate în format electronic, analizarea datelor rezultate în urma parcurgerii paşilor enumeraţi mai sus, având ca efect direct şi imediat evidenţierea mult mai uşoară a “zonelor fierbinţi”.

Prin implementarea SNRI, urmărirea lucrărilor penale se va desfăşura într-un mod mult mai eficient, existând posibilitatea de a afla în orice moment ce unitate de poliţie instrumentează un anume dosar. În urma completării rapoartelor în format electronic şi a analizei acestora, echipele de analişti ale poliţiei vor putea trasa “harta infracţionalităţii”, subliniind astfel zonele cele mai afectate, intervalele orare în care se comit faptele penale, genurile de infracţiuni, cât şi bunurile vizate în fiecare dintre aceste zone. Nu în ultimul rând, activitatea poliţiştilor în ce priveşte identificarea suspecţilor va fi mult uşurată, profilele autorilor de infracţiuni fiind întocmite mult mai exact ca rezultat direct al informatizării.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Ministrul Agriculturii: Producția de grâu din acest an este mai mică, cu 15-18% comparativ cu cea a anului 2021

Ziarul Unirea

Publicat

în

Ministrul Agriculturii: Producția de grâu din acest an este mai mică, cu 15-18% comparativ cu cea a anului 2021

Anul acesta, producția de grâu este cu 15-18% mai mică în comparație cu cea înregistrată în anul 2021, anunță Petr Daea, ministrul Agriculturii, care a mai precizat că în cursul săptămânii viitoare va prezenta cifrele exacte.

Producţia de grâu din acest an este cu 15% – 18% mai mică faţă de cea înregistrată în 2021, a declarat, miercuri, ministrul Agriculturii, Petre Daea, care a precizat că va prezenta săptămâna viitoare cifrele exacte.

Elit - Gustul Desăvârșit

„(Producţia de grâu) este mai mică decât anul trecut, între 15% şi maxim 18% (mai mică) faţă de anul trecut”, a afirmat Daea, într-o conferinţă de presă, la Palatul Victoria.

La începutul şedinţei de miercuri a Guvernului, ministrului Agriculturii a informat că recoltarea grâului a fost finalizată în toată ţara, urmând ca săptămâna viitoare să fie anunţate cifrele oficiale. El a menţionat că recolta de anul acesta asigură atât consumul intern, cât şi disponibilităţi pentru export.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Persoanele care se află în dificultate financiară, sprijinite de către ANPC. Cine poate beneficia de ajutor

Ziarul Unirea

Publicat

în

Persoanele care se află în dificultate financiară, sprijinite de către ANPC. Cine poate beneficia de ajutor

Persoanele care se află în dificultate financiară pot fi sprijinite de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, prin Direcţia de Insolvenţă a Persoanelor Fizice.

Astfel, consumatorii care au accesat credite, au acumulat datorii şi nu le mai pot face faţă pot apela la procedura specifică, de insolvenţă a persoanelor fizice, prevăzută de Legea nr. 151/2015.

Elit - Gustul Desăvârșit

În cadrul întâlnirii periodice a Comisiei de Insolvenţă la Nivel Central – organism care reuneşte reprezentanţi ai ANPC, ai Ministerelor de Finanţe, al Muncii şi Protecţiei Sociale, al Justiţiei şi Oficiului Naţional al Registrului Comerţului – care s-a desfăşurat pe 10 august 2022, cu participarea vicepreşedintelui ANPC, Sebastian Hotca, au fost discutate condiţiile actuale pe care le prevede Legea nr.151/2015 şi posibilităţile amendării acesteia, în viitoarea sesiune parlamentară.

Acest demers este necesar pentru ca legislaţia în domeniu să fie actualizată, în conformitate cu evoluţia economică a momentului, astfel încât un număr cât mai mare de consumatori să poată avea acces la cele trei tipuri de proceduri.

‘Dorim ca accesibilitatea procedurilor de insolvenţă a persoanelor fizice să fie cât mai la îndemâna consumatorilor, iar pentru aceasta şi pentru alte lămuriri, îi aşteptăm la sediile noastre din toată ţara, pentru a le oferi consiliere gratuită şi sprijin’, a spus Ruxandra Badea, director al Direcţiei de Insolvenţă a Persoanelor Fizice

Prin procedura de insolvenţă a persoanelor fizice, este reglementată situaţia în care datoriile persoanelor fizice pot fi reeşalonate pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea de prelungire încă un an. Persoanele fizice care au bunuri sau venituri urmăribile şi nu se încadrează pentru procedura pe bază de plan de rambursare pot opta pentru procedura prin lichidare de active.

Persoanele fizice care au peste vârsta standard de pensionare şi au pierdut jumătate sau total capacitatea de muncă pot beneficia de ştergerea datoriei, în cazul în care valoarea acesteia este de maximum 10 salarii minime pe economie.

Persoanele interesate să acceseze aceste proceduri se pot informa de pe site-ul ANPC sau pot lua legătura cu birourile teritoriale de insolvenţă din cadrul comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Peste 80% din românii care lucrează de acasă ar reveni la birou dacă angajatorul ar acorda beneficii: Sondaj

Ziarul Unirea

Publicat

în

Peste 80% din românii care lucrează de acasă ar reveni la birou dacă angajatorul ar acorda beneficii: Sondaj

Un sondaj realizat de o platformă de recrutare online arată că ăeste două treimi dintre români lucrează exclusiv de acasă sau împart biroul de la domiciliu cu cel din sediul companiei, iar cei mai mulţi salariaţi ar merge fizic mai de la locul de muncă dacă angajatorul le-ar oferi o serie de beneficii.

Conform datelor centralizate, în prezent, 24% dintre angajaţi spun că lucrează exclusiv „remote”, alţi 34% împart biroul de acasă cu cel din sediul angajatorului şi doar 42% s-au întors complet la birou.

Deşi activitatea de la distanţă rămâne modul de lucru preferat, 84% dintre respondenţi spun că ar fi convinşi să vină mai des la birou dacă angajatorul le-ar acorda beneficii care să le dea mai mult confort şi să-i facă să se simtă ca acasă, arată un sondaj BestJobs preluat de Agerpres.

Elit - Gustul Desăvârșit

Astfel, pe lista beneficiilor se află: mâncarea sau gustările gratuite (44%), un design al biroului care să permită distanţarea de colegi (31%) şi care să includă mai multe zone verzi (31%), un spaţiu de relaxare (29%), o atmosferă plăcută de lucru în colectiv (27%) şi, nu în ultimul rând, acces nelimitat la fructe şi cafea (21%). Totodată, 13% au declarat ar fi mai plăcut să meargă la birou dacă angajatorul le-ar permite să îşi aducă animalul de companie la job.

Cele mai răspândite beneficii acordate de companii, atât echipelor existente, cât şi pentru poziţiile pentru care recrutează în prezent prin platforma online, rămân în continuare bonurile de masă, cursurile de specialitate şi abonamentele sau asigurările private de sănătate. De asemenea, bonusurile de performanţă sau pentru vacanţă, programele de dezvoltare personală şi de creştere a coeziunii echipei, cafeaua la birou, programul flexibil, decontarea transportului sau zile suplimentare de concediu de odihnă se află pe lista doleanţelor salariaţilor.

Pe de altă parte, mai puţin de jumătate dintre angajaţi se bucură în prezent de facilităţi „extra” la actualul loc de muncă, cum ar fi să aibă spaţii verzi în birou (21%), o sală de relaxare (10%), acces la mâncare şi gustări gratuite (9%) sau la băuturi răcoritoare (7%).

Şase din zece angajaţi afirmă că şi-ar dori ca angajatorul să se preocupe de crearea unui mediu de lucru cât mai plăcut, inclusiv prin oferirea facilităţilor preferate de către angajaţi, iar aproape 14% consideră că angajatorul ar trebui să le dea libertatea să-şi personalizeze spaţiul de lucru pentru a-l face mai primitor şi mai confortabil.

Sursa: tvr.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea