Rămâi conectat

Ştirea zilei

La doi ani de la semnarea contractelor de execuţie, pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda nici măcar proiectul tehnic nu este gata

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Lucrările realizate fără autorizaţie de construcţie, cazul  lotului 3 de pe autostrada Sebeș – Turda, s-ar putea să nu fie decontate de Comisia Europeană

Pe aici trecea o autostradă. Cu aceste cuvinte explic fotografia din pagina 1 de însoţire a acestui articol. Fotografia este din zona Pârâul Iovului, unde se termină lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda şi unde va fi nodul rutier din nordul municipiului Alba Iulia. La doi ani de la semnarea contractelor de execuţie, după cum se vede limpede din imagine, nici urmă, nu de autostradă, nu se vede nici măcar urma vreunei amenajări, a vreunei lucrări cât de mici. Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda este cel mai în urmă cu lucrările, care, conform contractului încheiat între CNADNR SA şi Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL la 2 decembrie 2014, ar trebui finalizate la data de 2 octombrie 2016.

autostradaConform datelor furnizate de CNADNR SA, stadiul fizic în luna aprilie pentru lotul în cauză era de 12,27 la sută. Mai mult, tot conform datelor CNADNR SA, asocierea care a câştigat contractul trebuia să finalizeze proiectul tehnic pentru întreg lotul în termen de patru luni de la semnarea contractului, având apoi la dispoziţie 18 luni pentru construirea efectivă. Ei bine, proiectul nu esta gata nici acum. Au rămas neproiectate nodul rutier de la Sebeş şi porţiunea de autostradă de la km 0+000 la km 0+300 şi pentru ultimii trei kilometri ai tronsonului, respectiv de la km 14+000 la km 17+000, care include şi nodul rutier de la Pârâul Iovului.

De asemenea, pentru secţiunea unde există proiect tehnic lipseşte autorizaţia de construcţie. Aceeaşi autorizaţie de construcţie lipseşte şi de pe întreg lotul 3 al autostrăzii, unde realizarea lucrărilor este de 48,68 la sută. Pentru lotul 2, de la Pârâul Iovului la intrarea în municipiul Aiud, a fost obţinută în data de 5 aprilie autorizaţia de construcţie cu excepţia a 5,5 km, cei care se unesc cu ultimul tronson, cel lipsă la proiect, din lotul 1.

Stadiul fizic al lucrărilor este pe acest lot de 8,3 la sută. Bineînţeles că nu se pune problema finalizării construcţiei autostrăzii în 2016 şi nici măcar în 2017, care este acum ultimul termen avansat de CNADNR. Dar mai gravă mi se pare informaţia conform căreia pentru lucrările executate fără autorizaţie este foarte posibil ca România să nu primească rambursarea din fonduri europene a banilor cheltuiţi. Şi astfel vedem cum graba strică treaba, dar nici nu putem înţelege şi accepta tergiversarea lucrărilor, aşa cum se întâmplă pe lotul 1. Unde mai pui că această autostradă a fost începută în ideea cheltuirii cât mai multor bani din fondurile disponibile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007 – 2013!

Acest obiectiv este ratat aproape complet mai ales în condiţiile în care Comisia Europeană va decide că lucrările executate fără autorizaţie nu pot fi decontate.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

FOTO | Accident GRAV pe DN14: Plan Roșu de intervenție după impactul dintre patru autoturisme. Două fetițe și doi adulți au ajuns la spital

Ziarul Unirea

Publicat

în

Accident GRAV pe DN14: Plan Roșu de intervenție după impactul dintre patru autoturisme. Două fetițe și doi adulți au ajuns la spital Un accident rutier grav a avut loc duminică, în jurul orei 12.00, pe DN14, la Slimnic. A fost activat planul roșu de intervenție după impactul dintre 4 autoturisme. Citește și: ACCIDENT rutier în […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea