// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Autostrada Sebeș-Turda: Organizarea de șantier pentru Lotul 1 ar putea fi amplasată pe teritoriul localității Drîmbar. VEZI ce modificări ale proiectului tehnic sunt propuse pe un sector din Lotul 2

La Agenţia Naţională Pentru Protecţia Mediului a fost depusă, la sfârșitul lunii trecute, o solicitare de revizuire a acordului de mediu pentru construcția Autostrăzii Sebeș-Turda. Potrivit memoriului care însoțește documentul, sunt vizate unele modificări aduse proiectului inițial, pe Lotul 1, respectiv schimbarea posibilei locații a organizării de șantier și unele modificări ale proiectului tehnic, pentru un sector din Lotul 2.

A10 (1)

CITEȘTE ȘI: Lucrările la autostrada Sebeș-Turda blocate de procedura greoaie a revizuirii acordului de mediu

Organizare de șantier la Drîmbar, pe o suprafață de 4,5 hectare

La propunerea Asocierii Impresa Pizzarotti & C SpA Pomponio Construcţii SRL: ”A fost modificata posibila locaţie a organizării de şantier prevăzută în acordul de mediu la km 0+500 pe partea stanga a autostrăzii, la km 12+000 situata in comuna Ciugud, pe teritoriul administrativ al localitatii Drambar in extravilan, judeţul Alba”, după cum se arată în memoriu.

Astfel, amenajarea de şantier propusă va fi formată din patru sectoare astfel:

Sector 1, cu o suprafață de 12.506 mp – Incintă în care vor fi amplasate atelierul de reparaţii, magazii şi spaţii de depozitare, rezervoare de carburant şi un laborator.

Sector 2, cu o suprafață de 10.000 mp – Incintă administrativă în care se vor amplasa birouri, un laborator, arhivă, spălătorie, birourile consultanţei, locuri de parcare.

Sector 3, cu o suprafață de 11.236 mp – Incintă destinată producerii grinzilor de beton. Din dotarea acestei incinte vor face parte: o platformă betonată pentru realizarea armăturilor, tipare, centrală termică pentru producerea aburului tehnologic, poduri rulante mobile, cisternă şi puţ forat.

Sector 4, cu o suprafață de 11.307 mp – în această incintă va fi amplasată o staţie de producere a asfaltului, împreună cu alte construcţii anexe temporare ce vor deservi această stație.

”Accesul la cele patru sectoare ale amenajării de şantier se va face din DJ 107 C, direct sau prin intermediul unor drumuri tehnologice de sub 100 m lungime. Majoritatea construcţiilor vor avea caracter provizoriu urmând să fie demontate după finalizarea construcţiei Lotului 1 al autostrăzii Sebeş – Turda. Suprafaţa totala ocupată de organizarea de şantier este de 45.049 mp, respectiv 4,5 ha, iar iniţial în documentaţia elaborata s-a estimat ca necesară o suprafaţă de 0,5 ha”, se arată în memoriu.

De asemenea, este prevăzută și modificarea poziţiei de relocare a conductei de transport gaze naturale (de la poziţia kilometrica 6+212 la kilometrul de autostrada 6+240), dat fiind faptul că în urma ridicărilor topografice a rezultat că punctul de intersecţie al conductei cu autostrada este la km 6+240, se mai precizează în documentul citat.

CITEȘTE ȘI: Autostrada Sebeș-Turda prinde contur. Termenul de finalizare iunie 2016 rămâne o provocare pentru constructori

Modificări ale proiectului tehnic pe Lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda:

Modificările în proiectul tehnic realizat pentru Lotul 2 se fac numai în două zone de pe un sector, respectiv: (a) de la km 17+000 – la km 22+500 și (b) de la km 25+300 la km 26+100.

Potrivit memoriului depus la Agenția Națională pentru Protecția Mediului, modificările survenite în proiect sunt prezentate astfel:

– modificarea poziţiei viaductului peste CF îngusta și drumuri locale de la poziţia kilometrică 17+600 la poziţia kilometrica 17+614.05 și scurtarea acestuia de la lungimea de 336.60 m la lungimea de 118.20 m;

– despărţirea structurii de la km 20+450, pasaj peste DN 1 și drum de acces cu lungimea de 353.10 m, în două structuri separate și anume: pasaj la km 20+335 peste DN1 cu lungimea de 57.25 m; pasaj la km 20+600 peste drum de acces cu lungimea de 31.40 m;

– pasaj inferior nou pentru drum local la poziţia kilometrica 21 +063

– scurtarea pasajului superior de la poziţia kilometrica 22+375 de la lungimea de 92.20 m, la lungimea de 62.20 m;

– scurtarea pasajului peste DN14B de la poziţia kilometrica 25+450 de la lungimea de 93 m la lungimea de 58.30 m;

”Modificările aduse proiectului în cazul podeţelor se referă numai la soluţia constructivă a acestora, astfel în studiul de fezabilitate s-au propus podeţe din elemente prefabricate din beton și beton armat, iar în proiectul tehnic se propun podeţe metalice. Numărul podeţelor și deschiderea acestora s-a menținut conform acordului de mediu”.

Potrivit anunțului de pe site-ul ANPM, informaţiile detaliate privind proiectul propus pot fi consultate la sediul Agenţiei Naţionale Pentru Protecţia Mediului, Splaiul Independenţei, nr.294, sector 6, Bucureşti; Agenţiei Pentru Protecţia Mediului, Alba Iulia, strada Lalelelor, nr. 7B, judeţul Alba; Agenţiei Pentru Protecţia Mediului Cluj Napoca, Calea Dorobanţilor, nr. 99, bl. 9B, judeţul Cluj şi la sediul: Companiei Naţionale de Autostrăzi și Drumuri Naţionale din România, b-dul Dinicu Golescu, nr.38, sector 1 Bucureşti, de luni până joi, între orele 8.30-16.30 şi vinerea între orele 8.30-14.00.

Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul autorităţii competente pentru protecţia mediului ANPM.

Reamintim că, recent, președintele Asociației Pro Infrastructură Paul Barabaș și vicepreședintele acesteia, Cătălin Drulă au înaintat o solicitare către Ministerul Mediului pentru a cere urgentarea de acordare a avizelor necesare pentru demararea lucrărilor pentru Autostrada Sebeș-Turda care, în opinia lor, sunt blocate  de procedura revizuitii acordului de mediu.

Aceștia spun că demararea lucrărilor de infrastructură fără avizele de mediu nu se poatr realiza legal, iar întârzierea se traduce într-un impact negativ asupra mediului având în vedere poluarea generată de ambuteiajele care ar fi eliminate odată cu terminarea respectivei autostrăzi. De asemenea, blocajul cauzat de procedura de revizuire se traduce în nerealizarea unui volum de lucrări estimat la 1 milion de euro/zi de întîrziere. (Z.U.)

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

7 Răspunsuri la Autostrada Sebeș-Turda: Organizarea de șantier pentru Lotul 1 ar putea fi amplasată pe teritoriul localității Drîmbar. VEZI ce modificări ale proiectului tehnic sunt propuse pe un sector din Lotul 2

  1. Gheo 22.07.2015 la 9:08

    Ei m-au deposedat de pământ ,construiesc …dar când îmi dați banii măi Bandiților ….Jaf la autostradă ..ce țară e asta !?

  2. ullyse 22.07.2015 la 13:19

    Este f buna ideea de a amplasa loturi in diferite locuri asa macar se poate aproviziona mai multa lume din zonele santierelor cu motorina si fier beton furat si vandut solicitantilor.
    FURTUL DAR SI CUMPARATUL ESTE UN SPORT NATIONAL .

  3. Așa zis-a Burebista 22.07.2015 la 21:03

    La orice tranzacție de vânzare-cumpărare achitarea produsului cumpărat este o cerință obligatorie, fără de care cumpărătorul nu poate intra în posesia bunului achiziționat. În cazul statului român nu există legi, nu există moralitate, nu există nimic. Doar nu ne așteptăm ca penalii aleși să aibă vreun sentiment de respect față de lege. Din contră.

  4. Lucu 23.07.2015 la 7:23

    Cand ceu de la loturile 3 si 4 vor da in folosinta autostrada cei de la lotul unu si doi vor da in folosinta organizarile de santier.

  5. Adrian 23.07.2015 la 22:11

    Firma Imprezza Pizzarotti este firma care a construit Bucuresti – Ploiesti.. si care a cerut 30% mai multi bani decat contractul initial iar cu toate astea nici macar nu a terminat-o.. a dat si statul in judecata.. tot ei…

    • pilu 23.07.2015 la 22:26

      Normal ca proiectantul a facut un proiect de rahat. Asa s-a intamplat si pe portiunea Sebes-Sibiu si constructorul a fost devina pentru tampeniile proiectantului. Cand acesta a cerut bani suplimentari pentru consolidari, lipitorii de afise din CNADR au spus, nu. Acum o inchid tot ei.

  6. Adrian 23.07.2015 la 22:13

    Ar trebui ca aceste firme care au avut probleme de respectare a contractelor cu statul sa nu mai fie admise la viitoarele licitatii!