Rămâi conectat

Ştirea zilei

URA DE RASĂ ÎN ROMÂNIA EUROPEANĂ

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

O parte însemnată a presei româneşti înfierează şi pe bună dreptate, faptele cetăţeanului român de etnie maghiară Csibi Barna care spânzură în public sosia neînsufleţită a marelui patriot român Avram Iancu dar nu caută etiologia acestor răbufniri şovine care ar fi mai importante decât însăşi fapta.
Ura este întotdeauna o dovadă de inferioritate. De aceea uneori poţi urî un om care poate ţi-e simpatic dar în anumite clipe ţi-e superior şi-n discuţii şi-n acţiune şi-n profesie. Ura de rasă izvorăşte din acelaşi sentiment de inferioritate. Cele două popoare român şi maghiar nu se urăsc, se urăsc numai indivizi aparţinând celor două popoare. Cei mai slabi îi urăsc pe cei mai puternici, îi urăsc fiindcă sunt mai tari şi nu se lasă doborâţi niciodată. Dacă analizăm manifestările sufleteşti ale celor două popoare, român şi maghiar, vedem că la unguri înjurăturile la adresa românilor sunt foarte bădărane şi agresive: büdos oláh, besckoros oláh, vad oláh sau chiar simplu oláh. La români găsim epitete total nevinovate ca bozgor sau topor, injurii care nu au deloc violenţa celor ungureşti.
Noi, românii, nu-i urâm pe unguri fiincă avem sentimentul biruinţei justificat de istoria de 1000 de ani a celor două popoare vecine. Ungurii nu ne-au putut învinge nici deznaţionaliza, în ciuda atacurilor violente de-a lungul veacurilor pe care n-aş vrea să le amintesc pentru a stârni reacţii violente. Poporul român nu cunoaşte ura de rasă faţă de unguri pentru că în sufletul lui nu este nici o „primejdie maghiară” şi nu avem să revizuim nici un dictat sau nici o graniţă. Declaraţia premierului Viktor Orban prin gura ambasadorului maghiar este, după părerea mea, o revenire la sentimentele de ură faţă de români şi România. Cu toate că ambasadorul Ungariei spune că traducerea nu a fost corectă implicarea şi a lui Dumnezeu în actul de autonomie teritorială în inima României a ţinutului secuiesc mi se pare o gogomănie. Aceste declaraţii sunt date datorită faptului că societatea românească s-a împărţit în două şi vrem, nu vrem să recunoaştem, există un „adevărat război” româno-român în care mireasa numită UDMR joacă la „două capete”. Mi s-a părut greţoasă ploconeala şefilor de partide româneşti la congresul UDMR-ului care îmi amintesc de vremurile fanariote în care voievozii venetici cumpărau tronul cu o pungă de galbeni de la Înalta Poartă. Până când clasa politică nu se va deştepta şi nu va pune capăt acestui război fratricid româno-român atacurile se vor înteţi.
Noi, românii, nu urâm pe nimeni fiindcă suntem un popor care nu ne temem decât de Dumnezeu, suntem un popor indivizibil care are duritatea diamantului.
Dr. Mircea FRENŢIU
Medic primar chirurg


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

Modernizarea a patru străzi din Municipiul Sebeș: Licitația de peste 10 MILIOANE de lei, lansată în SEAP

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Modernizarea a patru străzi din Municipiul Sebeș: Licitația de peste 10 MILIOANE de lei, lansată în SEAP

Primăria Municipiului Sebeș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru lucrări de construcții pentru obiectivul „Modernizare străzi Aurel Vlaicu, 8 Martie, Fântâna de Aur, Sticlalilor”. Valoarea totală estimată este de 10.216.020,40 de lei.

Străzile Aurel Vlaicu, 8 Martie, Fântâna de Aur, Sticlarilor din Municipiul Sebeş prezintă următoarele deficienţe:

Elit - Gustul Desăvârșit
  • lipsa sistemului rutier cu îmbrăcăminte modernă, străzile în situaţia actuală în perioadele umede fiind greu accesibile, producând şi poluare fonică mai mare;
  • lipsa trotuarelor amenajate care să permită separarea traficului auto de cel pietonal, în condiţiile actuale atât pietonii cât şi şoferii (toţi participanţii la trafic) sunt supuşi riscurilor de accidente, circulaţia pietonală se desfăşoară predominant pe acostamente sau carosabil;
  • lipsa semnalizării rutiere, circulaţia auto la ora actuală făcându-se după prioritatea dreapta în intersecţii, dar de cele mai multe ori nu este respectată;
  • lipsa trecerilor de pietoni, fiecare traverseaza strada pe unde vrea;
  • lipsa locurilor de parcare, autoturismele sunt parcate pe acostamente sau carosabil;
  • lipsa rigolelor amenajate, la ora actuală în proporţie de 95%, rigolele sunt din pământ, iarpe unele porţiuni lipsesc, apele pluviale nu pot fi colectate şi evacuate rapid de pecarosabil, iar în perioadele umede creşte astfel risul accidentelor;
  • podeţe de acces la proprietăţi amenajate de fiecare în aparte care dau un aspect urbanistic,foarte inestetic
  • lipsa utilităţilor pe anumite porţiuni (apa, canal) sau subdimensionarea lor;
  • intersecţiile cu străzile adiacente sunt neamenajate;
  • zonele verzi sunt neîntreţinute;

În baza celor constatate mai sus se observa o inechitate a locuitorilor de pe aceste străzi faţăde ceilalţi locuitori ai municipiului privind accesul la utilităţi (apa,canal, căi de acces).

Situaţia propusă:

Atingerea indicatorilor ţintă 24630mp suprafata reabilitată, precum şi sistemele de apa şicanal pe circa 1978ml.

Investiţiile de mediu reprezintă o contribuţie importantă la rezolvarea problemeloreconomice şi sociale în România: la protecţia sănătăţii, îmbunătăţirea calităţii vieţii şi stimulareadezvoltării economice. Pentru a contribui la dezvoltarea regiunilor, România trebuie să facăinvestiţii semnificative în infrastructura de mediu, în special în sectoarele apă, drumuri, deşeuri şi calitatea aerului.

Obiectul acestei investiţii îlconstituie îmbunătăţirea infrastructurii rutiere prinmodernizarea acestor străzi.

Pe lângă problemele arătate mai sus alte argumentele mai elocvente în favoarea realizăriimodernizării acestor străzi care, demonstrează cu prisosinţă necesitatea modernizării sunt:

  • asigurarea siguranţei circulaţiei auto şi pietonale, atât pe timp uscat cât şi pe timp umedşi răcoros;
  • înlăturarea disconfortul produs de situaţia actuală a carosabilului cu numeroasedenivelări, gropi şi ogaşe prosuse de apa care se scruge pe carosabil;
  • stimularea unor activităţi economice, turistice sau productive ce duc la ridicareastandardului material şi spiritual al locuitorilor, care să conducă la stabilizarea populaţieiîn această zonă, cu toate consecinţele benefice ale acesteia;
  • ameliorarea calităţii mediului şi diminuarea surselor de poluare, prin realizarea uneisuprafeţe netede de rulare care reduce poluarea sonoră şi poluarea aerului;
  • ameliorarea condiţiilor igienico-sanitare ale locuitorilor eliminând praful şi noroaieledatorită străzilor neasfaltate;
  • să fie puse bazele de infrastructură pentru dezvoltarea turismului.

Pentru o mai bună gestionare a proiectului străzile care fac obiectul prezentului proiect au fost împărţite în trei obiecte după cum urmează:

Obiectul 1. Reabilitare reţele de alimentare cu apă

1. 1.Reabilitare reţea de apă strada Aurel Vlaicu

– Lungime totală proiectată de reabilitare a reţelei şi branşamente 942 ml.

– Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 400 ( lungime =160 ml.), 250 mm(lungime =296ml) si 110 mm (lungime =255 ml).

– Branşamente de apă .

– Căminele de vane.

– Hidranţii de incendiu supraterani conform NP133/2013

1.2.Extindere reţea de apa strada Sticlarilor

– Lungimea totală proiectată de reabilitare a reţelei de apăşi branşamente este de 404 m.

– Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =250 ml.)

– Branşamente de apă

– Căminele de vane.

– Hidranţii de incendiu supraterani propuşi conform NP133/2013 Extindere reţea de apă strada 8 Martie

– Lungimea totală proiectată de reabilitare a reţelei de apăşi branşamente este de 631 m.

– Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =323 ml)

– Branşamente de apă

– Căminele de vane

– Hidranţii de incendiu supraterani propuşi conform NP133/2013

1.3.Extindere reţea de apă strada Fântâna de Aur

– Lungimea totală proiectată de reabilitare a reţelei de apăşi branşamente este de 291 m.

– Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =172 ml)

– Branşamente de apă

– Căminele de vane

– Hidranţii de incendiu supraterani propuşi conform NP133/2013 Obiectul 2. Extindere reţele de canalizare menajeră

2.1. Extindere reţea canalizare menajeră strada Aurel Vlaicu

– Lungimea proiectată pentru extinderea reţelei de canalizare menajerăşi reabilitare racorduri este de 121 m.

– Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime =64 ml);

– Racordurilor de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 16 0 mm

– Căminele de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile.

2.2. Extindere reţea canalizare menajeră strada Sticlarilor

– Lungimea proiectată pentru extinderea reţelei de canalizare menajerăşi reabilitare racorduri este de 380.50 m.

– Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime = 226.5 ml).

– Racordurilor de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 16 0 mm

– Căminele de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile

2.3. Extindere reţea de canalizare menajeră strada 8 Martie

– Lungimea proiectată pentru extinderea reţelei de canalizare menajera şi reabilitare racorduri este de 638.5 m.

– Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime =303 ml).

– Racordurilor de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 16 0 mm

– Căminele de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile

Obiectul 3. Modernizare străzi

3.1. Modernizare strada Aurel Vlaicu

-lungimea străzii =circa765,00 m,

– lăţimea părţii carosabile l= 7,00 m,

– lăţime trotuare = 1,00 m;

– lăţime zone verzi existente care se pastrează= variabilă, min. 1,0 m

– lungime canal beton = 615,00 m;

– îngropare reţea gaz 3 puncte = 24 m

– îmbrăcăminte din beton asfaltic

3.2. Modernizare strada 8 Martie

– lungimea străzii =circa635,00 m; din care tronson 1 = 410 m, tronson 2 = 110 m, tronson 3 = 115 m

– lăţimea părţii Shared space carosabile: 2m+2m si variabil pavele 8cm.

3.3. Modernizare strada Fântâna de Aur Strada de cat IV

– lungimea străzii =313,00 m;

– lăţimea părţii carosabile = 6.00 m;

– lăţime trotuare = 1,00 m

3.4. Modernizare strada Sticlarilor Strada de cat IV

– lungimea străzii = 265 m; din care tronson 1 – 146 m şi tronson 2 – 119 m

– lăţimea părţii carosabile tronson 1 = 6,00 m;

– lăţimea părţii Shared space carosabile tronson 2: 2m+2m şi variabil pavele 8cm

Realizarea investiţiei conduce la crearea unei infrastructuri adecvate ce va deservii populaţia din zona, crează premiza dezvoltării turistice a zonei şi automat creşterea nivelului de trăi a populaţiei, reducându-se riscul depopulării zonelor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Care este situația barajului de la Lacul de acumulare Tăul Mare, după 24 de ore de la semnalarea avariei. Cât a scăzut cota apei

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Care este situația barajului de la Lacul de acumulare Tăul Mare, după 24 de ore de la semnalarea avariei. Cât a scăzut cota apei

La această oră se intervine cu 3 motopompe de mare capacitate pentru deversarea apei din lacul de acumulare, 1 motopompă fiind pregatită să intervină, iar 2 motopompe vor interveni la nevoie pentru evacuarea apei din zona îngustă a albiei pe raza localității Roșia Montană, zona locuită.

Cota apei în lacul de acumulare a scăzut cu 40 centimetri, dintr-un total de 5 metri, cât este obiectivul autorităților pentru ca riscul să fie acceptabil și populația s-ar putea întoarce în casele lor.

Elit - Gustul Desăvârșit

În gospodăriile din zona care ar putea fi în pericol de a fi inundată, locuiesc un total de 268 persoane, din care 126 s-au autoevacuat, 137 au refuzat evacuarea si 5 persoane au fost evacuate în spații puse la dispoziție de autorităţile publice, internatul școlar de la liceul din Abrud.

Forțe și mijloace angrenate la acest moment:

ISU Alba: 25 militari, 2 camioane cu 2 motopompe, 2 microbuze, 1 autoturisme, 1 autospeciale de interventie;

Pentru gestionarea situației, ISU Alba a alertat întregul personal operativ:

ISU BH – 2 militari, 1 camion, 1 motopompă;
ISU MS – 3 militari, 1 camion, 1 motopompă;
ISU HD – 3 militari, 1 camion, 1 motopompă;
ISU CJ – 3 militari, 1 camion, 1 motopompă;
IJJ Alba – 4 jandarmi cu 2 auto;
IPJ Alba – 4 politisti cu 2 auto;
SGA – 2 persoane cu 2 auto.

Totodată, au fost constituite 4 echipe mixte, din partea ISU, IPJ și IJJ, în vederea informării populației privind evacuarea acestora.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Ajutorul de încălzire 2022: Care sunt condițiile pentru românii care vor să beneficieze de ajutorul de la stat și care este valoarea

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Ajutorul de încălzire 2022: Care sunt condițiile pentru românii care vor să beneficieze de ajutorul de la stat și care este valoarea

Românii mai au la dispoziție doar câteva zile pentru a depune actele necesare pentru a beneficia de ajutorul de încălzire oferit de către stat.

Începând cu data de 1 noiembrie 2021, ajutorul lunar pentru încălzirea locuinței pentru sezonul rece 2022-2023 se oferă conform prevederilor Legii consumatorului vulnerabil. Cei care vor să beneficieze de sprijinul oferit de stat la iarnă trebuie să depună o cerere și declarație pe propria răspundere privind componența familiei, veniturile sale și sistemul de încălzire utilizat.

Elit - Gustul Desăvârșit
Anunţ de ultimă oră pentru români, până când mai pot depune actele pentru a beneficia de sprijinul de la stat

Toţi cei care vor să beneficieze de ajutorul lunar pentru încălzirea locuinței între 1 noiembrie 2022 și 31 martie 2023, trebuie să depună cererile și declarațiile pe propria răspundere până la data de 15 octombrie 2022.

Acestea se depun individual sau prin asociațiile de proprietari, ascociațiile de locatari sau la primăria din orașul, satul sau comuna în care aveți domiciliul.

Stabilirea dreptului pentru primirea ajutorului pentru încălzirea locuinței se face prin dispoziția primarului orașului, satului sau comunei în care locuiți:

– începând cu luna depunerii cererii, pentru cei care au depus documentele până în a 20 zi a acelei luni;

– începând cu luna următoare, pentru cei care au depus documentele după a 20 zi a lunii în care ați depus cererea;

– începând cu luna depunerii cererii, pentru cei al căror drept de ajutor social este stabilit începând cu acea lună, indiferent de data la care au depus cererea;

Cine sunt românii care pot beneficia de ajutorul oferit de stat în sezonul rece

Cei care pot beneficia de ajutorul oferit de stat în sezonul rece sunt familiile cu venituri nete lunare mai mici de 1.386 de lei pe cap de membru de familie sau persoanele singure care câștigă lunar până în 2.053 de lei.

Ajutorul se acordă pentru un singur sistem utilizat la încălzirea locuinței, declarat de persoana singură, respectiv de un membru al familiei, care are capacitate deplină de exercițiu al drepturilor civile.

În funcție de sistemul de încălzire al locuinței dumneavoastră, categoriile de ajutoare pentru încălzire sunt:

– ajutor pentru încălzirea locuinței cu energie termică în sistem centralizat;

– ajutor pentru gaze naturale;

– ajutor pentru energie electrică;

– ajutor pentru combustibili solizi și/ sau petrolieri.

Valoarea de referință luată în calcul la stabilirea ajutorului pentru încălzire locuinței, în funcție de sistemul de încălzire utilizat, nu poate fi mai mică de:

250 lei/ lună, pentru gaze naturale;

500 lei/ lună, pentru energie electrică;

320 lei/ lună, pentru combustibili solizi și/ sau petrolieri.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței în sezonul rece se plătește diferențiat în funcție de venitul mediu lunar al familiei sau al persoanei singure:

– în proporție de 100% din valoarea de referință, dar nu mai mult decât consumul facturat, dacă venitul mediu net lunar este până în 200 lei pe cap de membru de familie/persoana singură;

– în proporție de 90%, pentru persoanele cu un venit lunar net cuprins între 200,1 lei și 320 lei;

– în proporție de 80%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 320,1 lei și 440 lei;

– în proporție de 70%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 440,1 lei și 560 lei;

– în proporție de 60%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 560,1 lei și 680 lei;

– în proporție de 50%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 680,1 lei și 920 lei;

– în proporție de 40%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 920,1 lei și 1.040 lei;

– în proporție de 30%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 1.040,1 lei și 1.160 lei;

– în proporție de 20%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 1.160,1 lei și 1.280 lei;

– în proporție de 10%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 1.280,1 lei și 1.386 lei pe cap de membru de familie sau 2.053 de lei pentru o persoană singură;


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea