Rămâi conectat
Alba Music and Film Festival 2022

Actualitate

Un șofer din Alba, daune materiale de 9000 de lei, după ce mașina sa a fost lovită de un tren. SNCFR, învinsă în instanţă

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Victorie pentru un şofer din Alba, care a obţinut în instanţă daune materiale şi morale din partea companiei CFR SA după ce a fost implicat într-un accident la o trecere la nivel cu calea ferată.

Accidentul feroviar a avut loc în 25 iulie 2019, iar o primă decizie în instanţă a fost pronunţată la Judecătoria Aiud pe data de 5 aprilie 2021. M. Ioan Florin a solicitat daune morale în valoare de 30.000 de euro, respectiv plata sumei de aproximativ 35.000 de lei reprezentând contravaloarea daunelor suferite de autoturismul avariat în accident. În final a obţinut daune materiale de aproape 9.000 de lei şi daune morale de 500 de euro.

Reclamantul susţine în plângere că accidentul s-a produs din cauza faptului că cei de la CFR nu au curăţat vegetaţia din apropierea căii ferate, lucru care a făcut imposibilă vizualizarea liniei şi a trenului care a trecut exact în momentul în acre acesta traversa calea ferată.

Elit - Gustul Desăvârșit

”Singurul indicator care semnalizează trecerea de nivel cu calea ferata este Crucea lui Andrei, întrucât vegetaţia crescută excesiv de o parte si de alta a căii ferate obtura vizibilitatea şi implicit apropierea vreunui tren făcând imposibilă asigurarea si angajarea autoturismului în traversare. A fost nevoit să se apropie cat mai mult de calea ferata pentru a se putea asigura şi angaja în traversare, însă imediat a fost lovit de tren, impact imposibil de evitat”, a susţinut şoferul din Teiuş. Acesta a mai precizat că garnitura de tren nu a lansat semnale care avertizează apropierea trenului de punctul de trecere a drumului.

Pericol pentru conducătorii auto

”La momentul producerii impactului, la faţa locului, se aflau şi alţi conducători auto care au afirmat că, anterior traversării liniei de cale ferată, eşti nevoit să cobori din maşină pentru a te asigura, însă nu ai garanţia că odată revenit la volan şi angajat în traversare nu eşti lovit de tren. Alţi şoferi care tranzitează zona au afirmat ca «această traversare reprezintă un pericol pentru conducătorii auto, ca îi omoară»”, se mai susţine în acţiunea civilă. Bărbatul a completat că viaţa i-a fost pusă în pericol prin neglijenţa companiei CFR de a întreţine, toaleta şi curăţa zona de vegetaţie crescută excesiv în imediata apropiere a trecerii de nivel cu calea ferată.

Reclamantul mai susţine că accidentul acestuia nu este un caz particular, în luna noiembrie 2019 şoferul unui camion decedând şi o persoană fiind rănită grav după ce un tren a lovit camionul. Reprezentanţii Regionalei CFR Braşov au solicitat respingerea plângerii şi au precizat că, potrivit celor reţinute în cauză de IPJ Alba, accidentul s-a produs din cauza nerespectării regulilor de ciruculaţie privind trecerea la nivel cu calea ferată. De asemenea, au prezentat fotografii care atestă faptul că vegetaţia era curăţată, dar s-a demonstrat că acestea erau realizate ulterior producerii accidentului.

Un martor a declarat că în dimineaţa respectivă a oprit la trecerea la nivel de cale ferată şi a sesizat că, în faţa sa, oprise şi reclamantul, însă acesta a depăşit puţin limita de trecere şi a fost lovit de tren. ”Ca atare, se constată, de la bun început, că reclamantul a nerespectat dispoziţiile legale, oprind autovehiculul după indicatoarele Stop, Atenţie la tren şi Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere, vizibil amplasate în zonă. Martorul a arătat că, în ziua respectivă, vegetaţia din zona de siguranţă a căii ferate era crescută, arătând că planşele fotografice depuse de pârâtă nu redau situaţia de la data accidentului, ele fiind realizate ulterior, când vegetaţia a fost curăţată”, se susţine în hotărârea instanţei de jduecată din Aiud.

Şoferi obligaţi să coboare din maşină pentru a se asigura

Alţi doi martori au confirmat faptul că în ziua evenimentului vegetaţia din zona căii ferate era exagerat de crescută, şoferii neavând vizibilitate pentru a se asigura la trecerea la nivel de cale ferată, fiind nevoiţi să coborare din maşini în acest sens.

”Din coroborarea depoziţiilor martorilor cu planşele fotografice menţionate, instanţa reţine că reclamantul a dovedit că fapta ilicită a pârâtei, săvârşită cu forma de vinovăţiei a culpei prin neglijenţă, de natură a antrena răspunderea civilă delictuală a acesteia. Este reprezentată de neglijenţa de a întreţine zona de siguranţă a căii ferate de la km 405 + 520, situată între staţiile Teiuş-Aiud, pe raza localităţii Beldiu, contrar prevederilor art. 22 alin. 1 şi 36 lit. a) şi e) din OUG nr. 12/1998. Sub acest aspect, nu prezintă relevanţă că pârâta a încheiat un contract de prestări servicii, important fiind ca, în concret, spaţiul menţionat să fie întreţinut corespunzător, pârâta beneficiind de căi procesuale distincte în ipoteza în care fapta ilicită a fost generată de o neexecutarea a unui contract de antrepriză încheiat cu un terţ. De asemenea, nici fapta mecanicului de locomotivă de a nu emite semnalul sonor nu poate exclude fapta ilicită a pârâtei”, a completat Judecătoria Aiud.

Magistratul a reţinut că compania de căi ferate are o contribuţie de ¼ (o pătrime) la producerea prejudiciului suferit de reclamant, restul fiind reţinut în sarcina acestuia pentru că nu a respectat indicatoarele de la trecerea de cale ferată. I-au fost acordate daune materiale în valoare de 8.729,5 lei, precum şi echivalentului în lei la data plăţii a sumei de 500 Euro reprezentând daune morale. Hotărârea Judecătoriei Aiud putea fi contestată cu apel în 30 de zile de la comunicare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Avertizmentul Gazprom: Preţurile la gaze ar putea creşte în această iarnă cu 60%

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Avertizmentul Gazprom: Preţurile la gaze ar putea creşte în această iarnă cu 60%

Preţurile europene la gaze ar putea creşte iarna aceasta cu 60%, a anunţat marţi Gazprom, la peste 4.000 dolari per 1.000 metri cubi, deoarece exporturile şi producţia companiei ruse de stat continuă să scadă, în urma sancţiunilor occidentale, transmite Reuters.

Fluxurile de gaze din Rusia, principalul furnizor al Europei, s-au situat la un nivel redus anul acesta, după ce o rută a fost închisă când Moscova a trimis trupe în Ucraina, în februarie, şi după ce sancţiunile au dus la o dispută privind echipamentul folosit pentru gazoductul Nord Stream 1. Ca rezultat, preţul gazelor a crescut.

„Preţurile gazelor pe piaţa spot din Europa au atins 2.500 dolari (per 1.000 metri cubi). Conform unor estimări conservatoare, dacă tendinţa persistă, preţurile vor depăşi 4.000 dolari per 1.000 metri cubi iarna aceasta”, susţine Gazprom.

Elit - Gustul Desăvârșit

În primăvară, la hub-ul TTF de la Amsterdam, unde se stabilesc preţurile de referinţă pentru gazul natural în Europa, cotaţiile au atins nivelul record de aproape 335 de euro pentru un Megawatt oră (MWh), iar marţi se situau la aproximativ 226 euro pentru un Megawatt oră, dar mult peste nivelul la care erau în urmă cu un an, de aproximativ 46 euro per MWh.

Kievul a închis una din rutele Gazprom pentru exporturile spre Europa, în timp ce Gazprom a redus livrările la doar 20% din capacitatea gazoductului Nord Stream 1 spre Germania, din cauza disputei privind echipamentul.

Per total, exporturile de gaze ale Gazprom au scăzut cu 36,2%, la 78,5 miliarde metri cubi, în perioada ianuarie – 15 august, în timp ce producţia a înregistrat un declin de 13,2%, la 274,8 miliarde metri cubi, faţă de anul precedent, se arată în comunicatul companiei ruse.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Măsuri dure pentru companiile de utilități din Germania. TVA-ul pentru gaze va scădea de la 19% la 7%

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
Măsuri dure pentru companiile de utilități din Germania. TVA-ul pentru gaze va scădea de la 19% la 7%

Până în luna martie, Germania va reduce TVA-ul aplicat la gaze naturale, de la 19% la 7%, pentru a putea determina companiile să scadă prețurile aplicate consumatorilor.

”Ne aşteptăm ca întreprinderile să aplice 100% clienţilor această scădere”, a declarat cancelarul german Olaf Scholtz, care a mai subliniat că „Având această măsură, reducem per ansamblu povara asupra clienţilor mai mult decât povara creată de noua taxă pe gaze. Reducerea TVA se va aplica atât timp cât va fi colectată taxa pe gaze”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Tot în cursul acestei săptămâni, Guvernul german a anunţat impunerea unei noi taxe pe gaze, menite să ajute companiile de utilităţi să acopere costul înlocuirii livrărilor ruseşti. Noua taxă va fi impusă de la 1 octombrie şi va rămâne în vigoare până la finalul lunii martie 2024.

Nivelul taxei a fost stabilit la 2,419 eurocenţi/kWh şi va duce la creşterea facturilor de energie atât pentru companii cât şi pentru gospodării. Veniturile obţinute de pe urma noii taxe pe gaze vor fi folosite pentru a compensa costurile suplimentare suportate de importatorii de gaze, 12 dintre aceşti solicitând deja compensaţii de aproximativ 34 miliarde de euro, conform Ministerului Economiei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Ce se va întâmpla cu salariile românilor şi cu contractele de muncă: Explicațiile ministrului Muncii

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Ce se va întâmpla cu salariile românilor şi cu contractele de muncă: Explicațiile ministrului Muncii

Ministrul Muncii, Marius Budăi, a dat miercuri, mai multe explicații despre ce se va întâmpla cu salariile românilor şi cu contractele de muncă. Mai mult, ministrul a explicat care este capcana din contractele part-time de care majoritatea românilor nu sunt conștienți în acest moment.

Potrivit noului Cod Fiscal, începând de luni, 1 august, a intrat în vigoare suprataxarea contractelor part-time. Din această cauză firmele, mai ales cele mici, nu își mai permit să plătească noile sume percepute de statul român.

În acest context, sute de mii de români, printre care bone, femei care fac curățenie sau grădinari, IT-iști, jurnaliști, ar putea să aibă venituri mai mici sau chiar să fie concediați, după ce guvernul a decis ca pentru contractele part-time, să se plătească contribuţii şi impozit la nivelul salariului minim.

Elit - Gustul Desăvârșit

Întrebat ce se întâmplă cu cei care au salariul minim şi ce măsuri de ajutor are în vedere guvernul, ministrul Muncii, Marius Budăi, a spus.

„Este un prim pas pe care l-am făcut cu cei din agricultură instituind salariul minim de 3.000 de lei cu o fiscalitate mai mică.

Al doilea pas a fost punerea la dispoziție a mediului privat posibilitatea majorării salariului minim cu 200 de lei care sunt netaxabili.

Şi al treilea pas demarăm o discuție acum la sfârșit de an în consiliul cu partenerii sociali, sindicatele şi patronatele pentru a identifica o soluţie, astfel încât de la 1 ianuarie să avem o majorare a salariului minim”, a spus Marius Budăi.

„Mi-e greu să înțeleg cum cineva poate trăi dintr-un contract part-time cu salariul minim”

„Zilnic mii de contracte de muncă se transformă din part-time în contracte cu normă întreagă, lucru care s-a mai întâmplat odată când am introdus această măsură.

Colegul meu, Adrian Câciu, ministrul de Finanțe, a spus clar că dacă în implementare măsurilor mai găsim anumite excepții pe care trebuie să le facem de la această lege putem discuta, însă îmi este foarte greu să înțeleg cum cineva poate trăi dintr-un contract part-time cu salariul minim”, a mai spus ministrul Muncii, Marius Budăi.

De ce au românii pensia minimă

„Când am fost director la o casă de pensii la Botoșani realizam audiențe la televiziunea locală. Primeam telefoane de la cetăţeni unde răspundeam pe loc sau a doua zi. Organizam şi audiențe în judeţ şi discutam cu pensionarii pentru a le cunoaște problemele. Erau multe discuții cu am lucrat 20-30 de ani şi am pensia minimă.

Peste 10.000 de dosare le-am luat filă cu filă. Ce am găsit acolo este tragic. Timp de 15-20-25 de ani la unii stagiul de cotizare în cel mai bun caz salariul minim normă întreagă, dar majoritatea cu fracţiune de normă, adică acel lucru cu 2 lei pe hârtie şi 5 în mână. Acest lucru se va răsfrânge supra actualilor lucrători când vor ieşi la pensie. (…)

Nu poţi să ții un om la muncă 8-10 ore şi să îl plătești cu jumătate de normă”, a spus ministrul Muncii, Marius Budăi, în emisiunea Subiectiv de la Antena 3.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea