Rămâi conectat

Ştirea zilei

Un nou proces pierdut de Consiliul Judeţean Alba cu un transportator de călători. Despăgubiri de 400.000 de lei

Publicat

în

Un nou proces pierdut de Consiliul Judeţean Alba cu un transportator de călători. Despăgubiri de 400.000 de lei

Consiliul Judeţean Alba a pierdut procesul cu societatea de transport călători ”Man Tours” SRL însă Curtea de Apel Cluj a redus cuantumul despăgubirilor solicitate în dosar de la 9,1 milioane de lei, adică 2 milioane de euro, la circa 400.000 de lei, respectiv 85.700 de euro.

Suma include şi daunele morale, respectiv cheltuieli de judecată. Curtea de Apel Cluj a pronunţat miercuri, după amânări succesive, soluţia în ultimul din lungul şir de procese în care Consiliul Judeţean Alba a fost chemat în instanţă de trei firme de transport din Alba care au solicitat despăgubiri substanţiale pentru că nu au putut opera pe drumurile judeţene în perioada 2008 – 2013. S.C. Man Tours a solicitat cele mai mari despăgubiri, în valoare de 9,1 milioane de lei beneficiu nerealizat însă Curtea de Apel Cluj a redus substanţia suma.

”Admite în parte acţiunea formulată şi precizată de reclamanta «Man Tours» S.R.L. în contradictoriu cu pârâtul Judeţul Alba. Obligă pârâtul să plătească reclamantei suma de 332.254,9 lei, cu titlul de daune materiale, actualizată cu rata inflaţiei începând cu data introducerii acţiunii, respectiv 27 iunie 2013 şi până la achitarea sumei, şi dobânda legală prevăzută de art. 3 alin. (2) din OG nr. 13/2011, pentru această sumă, începând cu data introducerii acţiunii, respectiv 27 iunie 2013, şi până la achitarea sumei.

Electrica Furnizare Discount

Obligă pârâtul să plătească reclamantei suma de 10.000 de euro, echivalentul în lei la cursul BNR din ziua plăţii, cu titlul de daune morale. Obligă pârâtul să plătească reclamantei suma de 20.610 lei, cu titlul de cheltuieli de judecată reprezentând onorariu expert, şi suma de 300 de lei, cu titlul de cheltuieli de judecată reprezentând taxă de timbru. Compensează cheltuielile de judecată reprezentând onorariile avocaţiale ale părţilor şi respinge în rest cererea privind obligarea la plata cheltuielilor de judecată. (…). Definitivă şi executorie. Pronunţată în şedinţă publică azi, 27 iunie 2018”, se arată în soluţia pe scurt a instanţei clujene.

Consilierii judeţeni din Alba au luat act în cadrul şedinţei de ieri de această soluţie şi au votat plata despăgubirilor. Proiectul a fost trecut cu votul consilierilor PNL, care sunt majoritari în legislativul jdueţean. ”Chiar dacă am pierdut procesul noi considerăm că am câştigat, având în vedere că despăgubirile iniţiale solicitate erau de 2 milioane de euro.

Am reuşit să demonstrăm că pretenţiile firmei de transport erau unele aberante, nicio firmă de transport public din România nu poate realiza un asemenea profit de pe urma exploatării unor trasee publice. De altminteri, dacă ne uităm la cifra de afaceri a firmei Voltrans care a operat traseele invocate de Man Tours, vom constata că întreaga cifră de afaceri a fost de 3 milioane de lei iar Man Tours a solicitat 2 milioane de lei în contul ”profitului rezonabil”, au precizat reprezentanţii CJ Alba. Aceştia au spus că nu exclud ca în viitorul apropiat să deschidă procese pentru recuperarea banilor.

Nu mai departe de luna ianuarie 2018, consilierii judeţeni din Alba au aprobat achitarea sumei de 1,7 milioane de lei firmei de transport Transgilyen, ”beneficiu nerealizat”, pentru neefectuarea serviciului de transport călători în perioada iulie 2008 – aprilie 2013, într-un dosar similar cu cel al Man Tours. Şi Arion Trans, o altă firmă de transport care s-a considerat nedreptăţită de Programul de transport 2008 – 2013 adoptat de CJ Alba, a solicitat despăgubiri în instanţă însă în cazul ei procesul nu a mers mai departe întrucât Tribunalul Cluj a considerat acţiunea tardivă, decizie menţinută şi la Curtea de Apel. Cu acest proces se finalizează ”saga” administraţiei judeţene în raport cu cele trei societăţi cu care se judecă de 10 ani. În total, Consiliul Judeţean a plătit acestora despăgubiri, daune interese, majorări de întârziere şi cheltuieli de judecată în valoare totală de aproape 3 milioane de lei.

UPDATE/ Man Liviu, raspuns /punct de vedere după ce CJ Alba pierde procesul cu Man Tours:

Decizia CA Cluj reprezinta o noua si mare victoria a CJ Alba asupra societatilor de transport persoane din judetul Alba , societati care au efectuat transport judetean de persoane si care in 2008 au incercat in mod onest sa dobandeasca, din nou, dreptul de a desfasura serviciul de transport public pe raza judetului , serviciu gestionat de consiliul jud. Alba.

Scurt istoric – prima victorie impotriva transportatorilor onesti a fost cea din 2008 cand si subscrisa SC Man Tours SRL a pierdud licitatia , in detrimentul Voltrans S A, administrata de Ivinis Ghe. membru PDL , consilier judetean si presedintele comisiei de specialitate din cadrul consiliului judetean la acea procedura . Victoria a fost posibila datorita unor documente false intocmite de catre membrii consiliului judetean pt. a acorda un punctaj mai mare societatii Voltrans , intrucat Man Tours detinea un parc auto modern facand investitii in microbuze si autobuze noi .

Actele administrative emise de CJ Alba pe baza documentelor false prin care a fost desemnat castigator Voltrans au fost constatate ca nelegale si anulate de C A Cluj in 2013. Cu toate acestea actele administrative emise pe baza unor documente false au produs efecte pana in 2015 cand decizia de anulare cu consecinta de recunoastere a dreptului subscrisei a fost pusa in aplicare doar pentru ca dinstinsul dn. Dumitrel a fost sanctionat cu amenda pentru neexecutare sentinta -judecatoreasca in cuantum de 20% /zi intarziere din salariul minim pe economie . Deci dreptul subscrisei a fost recunoscut doar in luna martie 2015 , – in consecinta faptul ca Voltrans a efectuat transport pe intreaga perioada (2008-2015) nu poate fi calificat altfel decat obtinerea a cea ce sa vrut si nu poate fi calificata decat o victorie absoluta. – dupa cum am aratat mai sus in decursul anului 2015 , sub constrangere , consiliul judetean recunoaste dreptul subscrisei dar disimuleaza repunerea in drept si decade subscrisa din dreptul castigat pt. a repune aceasi societate Voltrans pe trasee .

Asadar victorii peste victori … Lovitura finala , consta in victoria prin care CJ Alba pastorit de presedintele Dumitrel pe baza unor informatii si documente false , specialitatea casei , o obtine si in consecinta legalizeaza evaziunea fiscala judeteana . Suma de 332.254,9 lei reprezinta beneficiul nerealizat de SC Man Tours SRL pe intinderea a 90 de luni , pe 5 trasee judetene efectuate cu 7 autobuze cea ce poate fi tradus ca o valoare relativa de venit / autobuz/ cursa cuprins intre 2 pana la 3 lei . Banuiesc ca instanta a stabilit valoarea despagubirilor pe baza documentelor false intocmite de CJ Alba sau de alte institutii la comanda si cu dedicatie.

Mentionez faptul ca ma gandesc serios la refuzul sumei batjocoritoare stabilite de instanta in conditiile in care : – presedintele Dumitrel sa restituie judetului Alba suma de 118.680, amenda personala , achitata de consiliul judetean cu OP nr. 1728/03.11.2015 . – consilierii judeteni care au respins plangerile prealabile din ani 2008-2009 impreuna cu presedintele consiliului judetean si cu functionarii publici angrenati in emiterea actelor nelegale sa restituie judetului Alba /cetatenilor sumele cu care au pagubit judetul . – Implementarea sistemului de monitorizare si taxare tiketing . – inceperea demersurilor de restituire , in favoarea cetatenilor utilizatori ai serviciului , a sumelor incasate peste venitul de 2-3 lei pe cursa efectuata de privilegiati.

 

Publicitate

Ştirea zilei

FOTO| INCENDIU la SEBEȘ: Pompierii acționează pentru stingerea unui incendiu izbucnit la acoperișul unei case

Publicat

în

FOTO| INCENDIU la SEBEȘ: Pompierii acționează pentru stingerea unui incendiu izbucnit la acoperișul unei case

Garda de Intervenție Sebeș acționează pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la acoperișul unei case de locuit în municipiul Sebeș.

Din primele informații incendiul se manifesta generalizat la acoperișul unei case pe aproximativ 70 mp cu extindere la acoperișul altei case alipite, pe aproximativ 60 mp.

Forțe alocate: 3 Autospeciale de Stingere cu Apă și Spumă și 1 amb. SMURD. Acțiunea este în dinamică revenim cu detalii, transmite ISU ALBA prin canalul de comunicare specific.

Electrica Furnizare Discount

UPDATE : Incendiul a fost localizat, nu mai există pericol de propagare. Fără victime omenești. Forțele de intervenție acționează în continuare pentru lichidarea tuturor focarelor. Transmite ISU Alba prin canalul specific de comunicare.

Citește mai mult

Ştirea zilei

HOTĂRÂRE privind aprobarea solicitării de asistență internațională pentru asigurarea medicamentelor și echipamentelor de strictă necesitate în tratarea pacienților cu forme severe și critice de COVID-19

Publicat

în

HOTĂRÂRE privind aprobarea solicitării de asistență internațională pentru asigurarea medicamentelor și echipamentelor de strictă necesitate în tratarea pacienților cu forme severe și critice de COVID-19

HOTĂRÂRE nr. 93 din 23.10.2021 privind aprobarea solicitării de asistență internațională pentru asigurarea medicamentelor și echipamentelor de strictă necesitate în tratarea pacienților cu forme severe și critice de COVID -19, precum și a echipelor medicale specializate prin intermediul Mecanismului European de Protecție Civilă și al Centrului Euro-Atlantic de Coordonare a Răspunsului la Dezastre (EADRCC – Euro-Atlantic Disaster Response Coordination Centre)

Având în vedere nevoia acută de asigurare a medicației și echipamentelor necesare pentru tratarea pacienților cu forme critice și severe de COVID-19, precum și cu imposibilitatea asigurării, într-un număr suficient, a personalului medical de specialitate pentru acordarea asistenței medicale acestor pacienți,

Electrica Furnizare Discount

Luând în considerare creșterea exponențială a numărului de persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 care a determinat supraaglomerarea unităților sanitare și în special a unităților de primiri urgențe și secțiilor de terapie intensivă cu pacienți ce au dezvoltat forme severe sau grave și care necesită suport respirator invaziv sau neinvaziv, precum și nevoia acută de suplimentare a personalului medical din cadrul unităților sanitare,

Ținând cont de propunerea șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, vicepreședinte al Comitetului Național pentru Situații de Urgență, în sensul solicitării de asistență internațională, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) și g) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 20 lit. f) și g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 2 și art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcționarea și 2 componența Comitetului Național pentru Situații de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

Comitetul Național pentru Situaţii de Urgenţă adoptă prezenta HOTĂRÂRE:

Art.1 – Se aprobă solicitarea de asistență internațională constând în medicamente, echipamente, echipaje și echipe medicale necesare în tratarea pacienților cu forme severe și critice de COVID-19, prin Mecanismului European de Protecție Civilă și Centrul Euro-Atlantic de Coordonare a Răspunsului la Dezastre (EADRCC – Euro-Atlantic Disaster Response Coordination Centre).

Art.2 – Departamentul pentru Situații de Urgență prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență preia medicamentele și echipamentele medicale și le predă către C.N. Unifarm S.A, care asigură depozitarea și distribuirea acestora către unitățile sanitare ce acordă asistență medicală pacienților cu COVID-19, în funcție de nevoile identificate.

Art.3 – Coordonarea echipajelor și echipelor medicale, precum și stabilirea locațiilor în care desfășoară activitatea, se realizează prin intermediul Centrului Național de Conducere și Coordonare a Intervenției.

Art.4 – Se abilitează Ministerul Sănătății, Colegiul Medicilor din România și Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, să emită în regim de urgență documentele necesare pentru exercitarea temporară a profesiei de asistent medical și medic pe teritoriul României pentru membrii echipelor care sosesc în România.

Art.5 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.

Citește mai mult

Ştirea zilei

HOTĂRÂRE privind stabilirea unor măsuri necesar a fi aplicate în contextul pandemiei de COVID-19 pentru gestionarea pacienților cu forme severe sau grave de boală transferați în străinătate de statul român

Publicat

în

HOTĂRÂRE privind stabilirea unor măsuri necesar a fi aplicate în contextul pandemiei de COVID-19 pentru gestionarea pacienților cu forme severe sau grave de boală transferați în străinătate de statul român

HOTĂRÂRE nr. 92 din 23.10.2021 privind stabilirea unor măsuri necesar a fi aplicate în contextul pandemiei de COVID-19 pentru gestionarea pacienților cu forme severe sau grave de boală transferați în străinătate de statul român.

Având în vedere situația epidemiologică la nivel național caracterizată de creșterea exponențială a numărului de persoane infectate cu virusul SARS-CoV2 care a determinat supraaglomerarea unităților sanitare și în special a unităților de primiri urgențe și secțiilor de terapie intensivă cu pacienți care au dezvoltat forme severe sau grave și care necesită suport respirator invaziv sau neinvaziv, ce a impus transferul unora dintre pacienți la unități spitalicești din afara țării, în considerarea faptului că aceste persoane au fost transferate în străinătate de către autoritățile române competente, neputând fi tratate în România, este necesară susținerea repatrierii pentru a se asigura întoarcerea în România. Cheltuielile de repatriere pentru persoanele externate presupun asigurarea transportului către România, inclusiv în situația în care se impune ca repatrierea acestora să fie asistată medical.

Electrica Furnizare Discount

-în cazul persoanelor decedate, repatrierea presupune o serie de cheltuieli pe care le efectuează, de regulă, operatorii economici de pompe funebre, la care se pot adăuga și alte cheltuieli conexe care trebuie efectuate în străinătate în
scopul îndeplinirii formalităților de repatriere.

-în condițiile în care cheltuielile anterior menționate nu pot fi imputate persoanelor transferate sau aparținătorilor, se impune crearea cadrului normativ  necesar pentru ca Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare, să fie în măsură să efectueze aceste cheltuieli.

-în ceea ce privește persoanele decedate, se impune asigurarea unui sprijin familiei prin acordarea suportului financiar necesar constând în plata cheltuielilor de repatriere a persoanei decedate în străinătate, respectiv pentru asigurarea realizării de către personalul consular al misiunilor diplomatice și oficiilor consulare al formalităților procesului de repatriere.

-în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c), e) și i) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare, 2 în temeiul prevederilor art. 20 lit. l) și n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 2 și art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcționarea și componența Comitetului Național pentru Situații de Urgență, cu modificările și completările ulterioare, Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta HOTĂRÂRE:

Art.1 – Se abilitează Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare din străinătate, să realizeze formalitățile consulare necesare pentru repatrierea, în România, a persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 care au făcut obiectul transferării la unități spitalicești din străinătate pentru tratamentul infecției cu virusul menționat.

Art.2 – Se abilitează Ministerul Afacerilor Externe, prin misiunile diplomatice și oficiile consulare din străinătate, să asigure, în limita fondurilor bugetare aprobate, plata cheltuielilor de repatriere în România a persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 care au făcut obiectul transferării la unități spitalicești din străinătate, pentru:

– transportul persoanelor care au fost externate în urma deciziei medicale de specialitate de la unitatea spitalicească din străinătate, inclusiv în cazul în care se impune repatrierea asistată medical;

– asigurarea utilităților de primă necesitate pe perioada transportului, cum ar fi, dar fără a se limita la: hrană, îmbrăcăminte, medicamente, asistență medicală în regim de urgență;

– transportul în România al persoanelor decedate în străinătate;

– formalitățile specifice întreprinse de către misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României pentru procurarea de documente, care includ, fără a se limita la acestea, acte de stare civilă străine, traduceri, apostilare/ supralegalizare, dacă autoritățile străine competente percep anumite taxe sau tarife, după caz.

Art.3 – Se propune ca, pentru asigurarea fondurilor necesare prevăzute la art. 2, să fie alocate, la nevoie, Ministerului Afacerilor Externe sumele necesare din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului. Art.4 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare