Un furnizor de energie NU a mai emis facturi din mai: Ce îi sfătuiește vicepreședintele ANRE pe români
Un furnizor de energie NU a mai emis facturi din mai: Ce îi sfătuiește vicepreședintele ANRE pe români
Unul dintre cei mai marii furnizori activi pe piața de energie electrică nu a mai emis facturi din luna mai pentru clienții care nu se încadrează la cele doua plafoane prevăzute de Ordonanța 27, a declarat vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, pentru B1 TV.
Plângeri și reclamații
„Am identificat recent plângeri și reclamații pe diverse căi, inclusiv prin presă, că unul dintre marii furnizori activi pe piața de energie electrică, pentru categoria de clienți care nu se încadrează la cele două plafoane prevăzute de Ordonanța 27, adică în anul 2021 au avut un consum mediu lunar de peste 300 de kWh, pentru această categorie de clienți, acest furnizor despre care vorbim nu a mai emis facturi din luna mai”, a declarat oficialul.
„Explicația companiei este că avut dificultăți în adaptarea sistemului informatic de facturare, de emitere a facturilor, după modificările legislative care au venit din aprilie încoace, Ordonanța 27, Ordonanța 42, Legea de aprobare a Ordonanței 27, cred că e Legea 206, acum Ordonanța 119”, a continuat el.
10 acte normative
Întrebat câte modificări de lege au fost făcute în total, Zoltan Nagy Bege a precizat: „Păi, asta, ultima, Ordonanța de 27, a fost emisă în martie și a fost modificată cu Ordonanța 42, cu Legea 206 și acum cu Ordonanța 119. Dacă vorbim de perioada 1 noiembrie 2021 – septembrie 2022, de când se aplică compensări sau plafonări, deci dacă plecăm de la Ordonanța 118 din 2021, sunt 10 acte normative care reglementează domeniul”.
„Ce pot să vă spun este că sunt și alți furnizori în piață și am constatat întârzieri în emiterea facturilor în această perioadă și la alți furnizori, dar o perioadă atât de lungă să nu fie emise facturi deloc nu se întâlnește la toți furnizorii. Unii s-au adaptat mai repede, alții mai târziu, vedem că sunt unii care nici măcar în patru-cinci luni nu reușesc să pună la punct aceste sisteme informatice”, a adăugat vicepreședintele ANRE.
Sfat pentru români
Legat de același subiect, Zoltan Nagy-Bege, a oferit, în cadrul unei conferințe organizate de România Inteligentă, un sfat celor care se confruntă cu o astfel de situație. „Sfatul nostru este ca cei care vor avea probleme financiare din acest punct de vedere să se adreseze furnizorului şi să ceară o eşalonare. În plus, fiecare client are un cont şi poate face acolo o plată în avans”, a îndemnat vicepreședintele ANRE.
Vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), Zoltan Nagy Bege, a oferit explicații detaliate legate sistemul de plafonare a prețurilor la energie, dar și de facturile contestate.
Într-un interviu acordat jurnalistului Cosmin Prelipceanu, de la Digi24, oficialul ANRE a spus de ce este necesar să fie trimis indexul în fiecare lună. ”Un lucru este foarte clar. Încadrarea într-o tranșă de consum care beneficiază, sau nu beneficiază de schema de plafonare se face în funcție de istoricul de consum din 2021. Sunt practic 3 categorii de consumatori casnici. Sunt cei care în 2021 au avut un consum mediu sub 100 de kW/oră pe lună, cei care au fost între 100 și 300, și, respectiv, cei care au avut peste 300. Primele două categorii beneficiază de plafonare, de 68 de bani pe kW/oră cu TVA și toate tarifele incluse pentru prima categorie între 0 și 100, și 80 de bani pentru cei între 100 și 300.
Deci, practic, nu contează acum care este consumul lunar. Dacă anul trecut s-au încadrat într-una din categorii, pe toată perioada aplicării schemei, deci până la sfârșitul lunii august 2023, li se va aplica plafonul respectiv”, a spus interlocutorul postului de televiziune Digi24.
Sursă: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
O noua escrocherie: ”Mă auziți acum? De ce să nu răspunzi cu ”Da”? În era digitală actuală, în care suntem profund interconectați prin internet, escrocheriile telefonice rămân o amenințare persistentă și în continuă evoluție. Printre numeroasele tactici folosite de infractori pentru a profita de încrederea oamenilor, escrocheria cunoscută sub numele de „Mă auziți acum?” se […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Ce nume se sărbătoresc de SFÂNTUL GHEORGHE 2024: Peste 900.000 de români își serbează onomastica în 23 aprilie
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Floriile 2024. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2025, 2026. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Legendele Sfântului Gheorghe. Cum l-a înfrânt pe balaur şi de ce nu este bine să dormim în această zi
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Cui îi spunem „La mulți ani!” de Sfântul Gheorghe: Nume care se serbează în ziua Sfântului Mare Mucenic, purtătorul de biruință
-
Curier Județeanacum 3 zile
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024: URARI și FELICITARI pentru cei dragi care își sărbătoresc onomastica