Transportatorii anunță proteste de amploare în țară, începând din 3 noiembrie. Accizele la carburanți, printre nemulțumirile acestora

TECHNOVA - Înlocuiește-ți centrala

Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) va organiza, începând din 3 noiembrie, ample manifestații de protest, atât în Capitală cât și la nivel național. Nemulțumirile acestora sunt legate de accizele la carburanți, lipsa infrastructurii de transport și a unor măsuri legislative care „să salveze” sectorul.

„Menținerea accizei aplicate carburanților la nivelul actual, lipsa infrastructurii de transport și a măsurilor legislative care să salveze unul dintre cele mai importante sectoare economice autohtone, au determinat Federația Operatorilor Români de Transport să organizeze ample manifestații de protest, atât în Capitală cât și la nivel național. Pe data de 3 Noiembrie, conform solicitării depuse la Primăria Capitalei, membrii FORT se organizează pentru a manifesta în Piața Victoriei și pe centura Capitalei, după modelul aplicat în 2016, atunci când s-a reușit plafonarea tarifelor practicate de asiguratorii RCA”, anunță transportatorii printr-un comunicat remis, miercuri, 4 octombrie.

Pro România - Misiunea ieșirii din criză

De asemenea, în paralel, asociațiile și filialele membre FORT vor organiza coloane de autovehicule de transport marfă ce se vor deplasa purtând în loc vizibil mesajul „Nu distrugeți complet economia ! — Protest național”, iar transportatorii de pasageri vor opri activitatea în anumite intervale orare.

Potrivit reprezentanților FORT, prin aceste proteste încearcă să determine Guvernul: să renunțe la creșterea accizelor la carburanți și să returneze către transportul comercial minim 5 eurocenți/litru din acciza; să introducă o simplificare de returnare a cotei părți de acciză, după introducerea datelor autovehiculelor eligibile în sistem; returnarea să se facă pe baza facturii și a desfășurătorului de alimentări, iar returnarea să nu fie condiționată de artificii birocratice inutile, menite să descurajeze solicitarea de returnare; să renunțe în totalitate la introducerea Split TVA, deoarece „din experiența guvernelor care au introdus astfel de moduri de colectare a TVA se poate concluziona că acest mod de colectare nu aduce mai multe venituri la bugetul de stat și îngreunează artificial activitatea sectorului privat care operează legal; să rezolve problemele de reglementare în domeniul transporturilor de mărfuri și pasageri și să își asume cu termene clare dezvoltarea infrastructurii rutiere la standarde europene.

sursa: agerpres, foto: arhiva

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419