Rămâi conectat

Actualitate

STUDIU| Aproximativ 95% dintre consumatori și-au modificat stilul de viață, ca urmare a pandemiei

Publicat

în

Conform celui mai recent studiu, se pare că pandemia de COVID-19 a accelerat inovarea în rândul companiilor din industria bunurilor de larg consum, retail şi turism, iar 95% dintre consumatori au făcut cel puţin o modificare permanentă în stilul lor de viaţă în ultimul an.

„Lucrul de acasă, schimbarea obiceiurilor de călătorie şi dorinţa tot mai mare de a face cumpărături la nivel local reprezintă o provocare pentru companii, care trebuie să regândească modul în care se adresează consumatorului adaptat la pandemie”, susţin autorii sondajului.

Studiul realizat în urma unui sondaj la care au participat peste 9.650 de persoane din 19 ţări susţine constatările anterioare ale Accenture, conform cărora multe schimbări de comportament vor fi pe termen lung.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Efectele pandemiei vor fi resimţite multă vreme şi vor fi o dovadă a necesităţii ca firmele orientate către consumatorii să fie agile, reziliente şi receptive la schimbări. Din dezastru şi necesitate se ivesc oportunităţile. Pandemia a declanşat un nou val de inovare. Întrucât companiile regândesc fundamental planurile de business pentru a genera creştere, multe utilizează capabilităţi analitice avansate pentru a identifica, răspunde şi viza tendinţele de consum în schimbare. Spre exemplu, compania britanică producătoare de bere Brewdog a răspuns cu agilitate şi creativitate pe tot parcursul crizei – a trecut la producţia de dezinfectant pentru mâini, a creat baruri virtuale, a înfiinţat Brewdog Drive-Thru şi a redefinit locaţiile fizice pentru a crea spaţii de lucru în colaborare cu Desk Dog”, a declarat Oliver Wright, director executiv senior şi director al grupului global Accenture pentru industria bunurilor de larg consum.

Potrivit studiului, pandemia de COVID-19 a condus la o „transformare comprimată, companiile modificând simultan mai multe departamente şi recalificând oamenii în ceea ce anterior ar fi fost programe pas cu pas pe termen mai lung”.

„Multe companii orientate către consumatori şi-au mutat afacerile în cloud, au rezolvat presiunile pe costuri şi au continuat să îşi consolideze rezilienţa şi securitatea, punând infrastructura la punct pentru a permite inovarea şi pentru a se poziţiona pentru succes”, mai susţin autorii studiului.

Totodată, pandemia a însemnat o trecere rapidă către lucrul de acasă, mulţi angajaţi exprimându-şi dorinţa de flexibilitate în ceea ce priveşte modul şi locul în care lucrează în continuare. Astfel, mai mult de trei sferturi (79%) dintre respondenţi au declarat că ar dori să lucreze ocazional dintr-un „al treilea spaţiu” – o altă locaţie decât casa sau locul de muncă – şi mai mult de jumătate au spus că ar fi dispuşi să plătească până la 100 dolari pe lună din propriile buzunare pentru a lucra de la o cafenea, bar, hotel, sau un retailer, cu un spaţiu dedicat. Acest lucru evidenţiază o oportunitate potenţială de a creşte veniturile pentru cei care activează în industria hotelieră şi retail.

„Dorinţa de a lucra dintr-un ‘al treilea spaţiu’ este însoţită de o schimbare a atitudinilor faţă de călătoriile de afaceri. Jumătate (46%) dintre respondenţi au declarat că nu au planuri de a călătorie în scop de business după pandemie sau intenţionează să reducă la jumătate acest tip de călătorii”, mai arată sondajul.

Totodată, perspectivele actuale indică faptul că revenirea la călătorii se va relua în principal pe segmentul recreativ, împingând industria să se adapteze şi să devină şi mai eficientă pentru a recupera veniturile pierdute.

„Pandemia a forţat ‘pragmatismul creativ’, în special pentru firmele de turism şi ospitalitate care se luptă să găsească fluxuri suplimentare de venituri în timpul crizei. Unele hoteluri au transformat camerele în restaurante pop-up, în timp ce altele au experimentat oferind spaţii de birouri temporare clienţilor care caută un ‘al treilea spaţiu’ pentru a lucra. Deşi au existat anumite experimente, companiile trebuie să extindă aceste noi servicii şi să abordeze atenţia reînnoită a călătorilor asupra sănătăţii şi siguranţei, de exemplu, folosind cloud-ul pentru a ajuta la interacţiuni fără contact”, a declarat Emily Weiss, director executiv şi şef al grupului global al industriei turismului din cadrul Accenture.

Nu numai că oamenii cred că unele dintre obiceiurile lor de lucru şi planurile de călătorie s-au schimbat probabil permanent, dar mulţi cred, de asemenea, că obiceiurile lor de cumpărături au evoluat pe termen lung. Cele mai recente cercetări susţin concluziile lansate anterior de Accenture, potrivit cărora creşterea semnificativă a comerţului electronic va rămâne sau se va accelera în continuare. Spre exemplu, proporţia achiziţiilor online de produse precum alimente, decoraţiuni interioare, modă şi produse de lux de către utilizatorii mai puţin obişnuiţi cu comerţul electronic – definiţi ca aceia care au folosit canalele online pentru mai puţin de 25% din achiziţii înainte de pandemie – a crescut cu 343%.

Potrivit sursei citate, achiziţiile online ale utilizatorilor noi au crescut astfel: 333% la alimente pentru gătit acasă, 347% la băuturi alcoolice, 319% la decoraţiuni interioare, 375% la haine şi încălţăminte, 360% la electronice, 314% la mâncare la pachet sau livrări de la restaurante, 350% la produse de îngrijire personală şi cosmetice, 341% la unelte şi materiale DIY ;i 315% la produse de lux.

„Retailerii s-au adaptat rapid la creşterea comerţului electronic şi folosesc tehnologia pentru a servi clienţii în moduri noi. Mulţi au adoptat tehnologii noi, cum ar fi realitatea augmentată, pentru a recrea experienţa fizică a magazinului şi pentru a ajuta cumpărătorii să vizualizeze mai bine o cameră de mobilier sau o ţinută, în timp ce alţii au reconvertit magazinele închise în depozite locale cu tehnologii de colectare şi ambalare. Chiar şi într-o lume post-pandemică, companiile vor trebui să satisfacă apetitul consumatorilor pentru cumpărături online cu livrare rapidă şi să devină mai anticipative cu privire la investiţiile pe care le vor face în oamenii lor, în lanţurile de aprovizionare, în magazinele fizice şi canalele digitale pentru a fi bine poziţionate pentru a genera creşterea”, a afirmat Jill Standish, director general şi şef al grupului global al industriei de retail Accenture.

Accenture Consumer Research COVID-19 urmăreşte atitudinile, comportamentele şi obiceiurile în schimbare ale consumatorilor din întreaga lume, pe măsură ce aceştia se adaptează la o nouă realitate în timpul pandemiei de COVID-19. Ultimele etape ale acestui sondaj au fost realizate în perioada 28 noiembrie – 10 decembrie 2020 şi 25 februarie – 5 martie pe eşantioane de 12.487, respectiv 9.653 consumatori din 19 ţări de pe cinci continente: Australia, Brazilia, Canada, China, Franţa, Germania, India, Indonezia, Italia, Japonia, Rusia, Arabia Saudită, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Elveţia, EAU, Marea Britanie, SUA.

Accenture este o companie globală de servicii profesionale cu abilităţi de top în domeniul digital, cloud şi securitate.

sursa: agerpres.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Vești proaste pentru românii cu credite. Indicele ROBOR va continua să crească până la finalul anului

Publicat

în

Vești proaste pentru românii cu credite. Indicele ROBOR va continua să crească până la finalul anului

Adrian Vasilescu, consilier de strategie la Banca Națională, a declarat faptul că dobânzile la credite vor continua să crească. Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, o să continue să crească până la sfârșitul anului.

„Sigur că vor crește, pentru că dacă ne uităm numai la când a început războiul, din 24 februarie și până vineri, când avem ultima rată calculată, nu a fost zi de la Dumnezeu în care ROBOR să nu crească. Zi de zi, fără nicio excepție. Va crește în continuare tot așa”, a spus Vasilescu, la Antena 3, întrebat ce se va întâmpla cu dobânzile la credite, până la finalul acestui an.

Elit - Gustul Desăvârșit

Totodată, Vasilescu consideră că soluția mutării de la ROBOR la indicele IRCC nu e una perfectă.

„Trebuie să te gândești foarte bine când faci un asemenea gest dacă îl faci numai pentru că poți să îl faci sau îl faci pentru că ești strâns cu ușa. Riscurile sunt foarte mari – în primul rând, dacă ne uităm pe tabelul de vineri al creșterii ROBOR-ului vom vedea că de la ratele peste noapte care sunt de 3,84, mergem în continuare la rata pe 3 luni cu creștere la 5,71 și la rata pe 12 luni cu 6,11 – asta arată că dobânzile sunt în creștere. Și în România, și în China, spune Vasilescu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Câți ani va dura aderarea Ucrainei la UE: Francezii vorbesc de DECENII

Publicat

în

Câți ani va dura aderarea Ucrainei la UE: Francezii vorbesc de DECENII

Aderarea Ucrainei la Uniunea Europeană va lua ”indubitabil 15 sau 20 de ani”, a estimat duminică ministrul delegat francez pentru afaceri europene Clement Beaune, potrivit căruia ţara în cauză poate intra între timp în comunitatea politică europeană propusă de preşedintele francez Emmanuel Macron, transmite AFP.

Trebuie să fim oneşti. Dacă spunem că Ucraina va intra în UE în şase luni, un an sau doi ani, am minţi. Nu ar fi adevărat. Vor fi indubitabil 15 sau 20 ani, este foarte mult, a declarat Beaune, a cărui ţară asigură până la 30 iunie preşedinţia semestrială a Consiliului UE, pentru postul Radio J.

În acest timp, este nevoie de un proiect politic în care ucrainenii pot intra, a adăugat reprezentantul Parisului.

Elit - Gustul Desăvârșit

Preşedintele francez Emmanuel Macron a explicat joi că eventuala comunitate politică europeană pe care a propus-o la începutul lunii mai ar fi complementară procesului de aderare la Uniunea Europeană şi nu o alternativă la acesta.

Macron a prezentat acest proiect pe 9 mai în faţa Parlamentului European la Strasbourg, în plină dezbatere privind lansarea procesului de aderare a Ucrainei, ţară invadată militar de Rusia.

El afirma cu acea ocazie că ar fi nevoie de decenii pentru ca Ucraina să adere la UE şi sugera că între timp ţara poate face parte dintr-o comunitate politică europeană care ar putea include Regatul Unit, ţară ieşită din UE în 2020, sau Republica Moldova.

Acest proiect, care ar urma să fie dezbătut la Consiliul European de la Bruxelles de la finalul lunii iunie, a fost deja criticat de unii lideri europeni, precum preşedintele lituanian Gitanas Nauseda, în opinia căruia proiectul ar reflecta o lipsă de voinţă de a integra rapid Ucraina în interiorul UE, notează Agerpres.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

ASTĂZI: Încep înscrierile la BACALAUREAT 2022. Descarcă cererea-tip. CALENDAR

Publicat

în

ASTĂZI: Încep înscrierile la BACALAUREAT 2022. Descarcă cererea-tip. CALENDAR

Înscrierile la examenul de Bacalaureat 2022 au început oficial astăzi. Elevii care susțin examenul de Bacalaureat 2022, sesiunea iunie-iulie, se pot înscrie în perioada 23-27 mai, conform procedurii comunicate de Ministerul Educației către inspectoratele școlare.

„Înscrierea la sesiunile examenului național de bacalaureat 2022 se face prin completarea documentelor-tip de înscriere de către candidați în perioada 9-10 mai 2022 – pentru sesiunea specială, în perioada 23-27 mai 2022 – pentru sesiunea iunie-iulie, respectiv în perioada 18-25 iulie – pentru sesiunea august septembrie (…)”, potrivit documentului transmis de Ministerul Educației.

Lista actelor necesare pentru înscrierea la examenul de Bacalaureat

  • dosar
  • poze ¾ (2 bucăți)
  • copie certificat de naștere și carte de identitate
  • foaie matricolă
  • cerere-tip – se completează la secretariatul unității școlare absolvite
  • adeverință recunoaștere probe – pentru candidații din seriile anterioare

Documentele-tip de înscriere

  • tabel de înscriere
  • cerere de înscriere (fișă-tip informatizată)

În perioada 23-27 mai, candidații la examenul de Bacalaureat 2022, sesiunea iunie-iulie, parcurg următoarele etape, a relatat edupedu.ro:

Elit - Gustul Desăvârșit

Candidații completează partea I a cererii de înscriere

Candidații care solicită recunoașterea / echivalarea unor probe susținute în anii anteriori / sesiunile anterioare completează partea I și partea a II-a din cererea de înscriere

De asemenea, elevii care, în cel puțin una dintre clasele a IX-a – a XII-a, au obținut premii individuale la concursuri / olimpiade școlare internaționale, recunoscute de către Ministerul Educației, la o disciplină inclusă în lista disciplinelor de bacalaureat și care solicită echivalarea probei scrise respective, completează partea I și partea a III-a din fișa-tip.

  • 23 – 27 mai 2022: Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
  • 27 mai 2022: Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
  • 6 – 8 iunie 2022: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 8 – 9 iunie 2022: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 9 – 10 iunie 2022: Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 13 – 15 iunie 2022: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C
  • 20 iunie 2022: Limba și literatura română — proba E.a) — proba scrisă
  • 21 iunie 2022: Proba obligatorie a profilului — proba E.c) — proba scrisă
  • 22 iunie 2022: Proba la alegere a profilului și specializării — proba E.d) — proba scrisă
  • 23 iunie 2022: Limba și literatura maternă — proba E.b) — proba scrisă
  • 27 iunie 2022: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 28 – 30 iunie 2022: Rezolvarea contestațiilor
  • 1 iulie 2022: Afișarea rezultatelor finale

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare