Rămâi conectat

Actualitate

Spitalizarea unui pacient infectat cu coronavirus a costat aproape 22.000 de euro pentru 63 de zile de internare la spitalul Județean Arad

Publicat

în

Suma cheltuită pentru un pacient cu coronavirus tratat la Spitalul Judeţean Arad este de 106.536 de lei pentru 63 de zile de spitalizare, scrie aradon.ro.

Timp de 25 de zile, bolnavul s-a aflat în stare critică, fiind internat pe Secţia ATI-COVID, intubat şi ventilat mecanic. Ulterior, a fost transferat pe alte secţii până când starea sa s-a îmbunătăţit şi a putut fi externat.

„Deși pare o sumă enormă la prima vedere, trebuie înțeles faptul că în acești bani sunt incluse: salariile angajaților, utilitățile, serviciile externalizate şi alte cheltuieli” – explică managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad.

Elit - Gustul Desăvârșit

Explicaţii despre decont

Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad eliberează pacienților, la externare, un decont de cheltuieli conform Ordinului 1.100/2005, privind introducerea decontului de cheltuieli ce se eliberează pacientului pentru serviciile medicale primite. „Foarte important este faptul că pacienții nu achită acest decont, ci îl primesc la externare conform prevederilor legale. Decontul conține toate cheltuielile spitalului, împărțite, în funcție de numărul de pacienți, pe zi de spitalizare. În tariful pe zi de spitalizare pe secție/compartiment sunt cuprinse toate cheltuielile instituției, (mai puțin cheltuielile cu medicamentele, analizele de laborator și hrana). Totalul acestor cheltuieli se împarte la numărul de zile de spitalizare realizate, pe pacienții externați, pe fiecare secție/compartiment în parte. La acest tarif, în decont, se adaugă contravaloarea consumabilelor – medicamente, materiale sanitare sau prestații care nu sunt comune și se pot identifica și cuantifica la nivel de pacient – adică sunt folosite strict cu pacientul respectiv” – explică managerul interimar al Spitalului Judeţean Arad, Florina Ionescu.

Cheltuielile de spitalizare, în detaliu

În ceea ce priveşte salariile angajaților, trebuie precizat că, într-o zi de spitalizare, la locul de muncă este prezent tot personalul medical, iar mai apoi, în a doua parte a zilei, avem medicul de gardă, asistente, infirmiere, brancardieri. Un medic, o asistentă sau o infirmieră nu se ocupă în ziua respectivă doar de îngrijirea unui singur pacient, ci are în grijă mai mulți bolnavi – în funcție de numărul de pacienți internați. Astfel, salariul brut care revine personalului medical pe ziua respectivă se regăsește trecut la cheltuielile de spitalizare. De asemenea, sunt incluse salariile brute/zi ale personalului medical din alte laboratoare/servicii/compartimente implicate în realizarea investigațiilor necesare pacientului respectiv.

La capitolul „utilități”, sunt cuprinse energia electrică, apa, canalizarea, salubritatea și alte utilități de care are nevoie unitatea medicală pentru funcționare. În privinţa serviciilor externalizate, ne referim la plata societăților care asigură curățenia, spălătoria, paza, livrarea hranei. „Alte cheltuieli” înseamnă bani pentru dezinfectanți, echipamente medicale de protecție, materiale de laborator, diferite consumabile.

Decont minim şi mediu

Dacă până acum v-am prezentat cifre referitoare exclusiv la decontul maxim, menţionăm că, la polul opus, cea mai mică sumă decontată de Spitalul Judeţean pentru un pacient diagnosticat cu SARS-CoV-2 este de 2.659 de lei, pentru două zile de spitalizare. În ceea ce priveşte decontul mediu, acesta este de 10.717 lei pentru 12 zile de spitalizare. „De menționat este faptul că unii dintre pacienți, după ce au fost vindecați de COVID-19, mai rămân internați – din cauza altor afecțiuni medicale pe care le aveau înainte de infectarea cu SARS-CoV-2 – pe secțiile destinate pacienților negativi” – subliniază managerul Florina Ionescu.

sursa: libertatea.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

VIDEO| Trei polițiști au devenit eroi pentru un pisoi blocat în motorul unei mașini: Cum s-a sfârșit aventura bietului animal

Publicat

în

VIDEO| Trei polițiști au devenit eroi pentru un pisoi blocat în motorul unei mașini: Cum s-a sfârșit aventura bietului animal

Trei agenți de poliție din cadrul Secției 15 Poliție din București au devenit eroii unui motănel negru, blocat în motorul unei mașini. Aventura pisoiului a avut un final fericit, fiind adoptat de șoferița în mașina căreia se adăpostise.

„În această dimineață, Andrei, Alexandru și Adrian, din cadrul Secției 15 Poliție din București, se aflau în patrulare, când au observat pe mijlocul drumului o mașină oprită cu avariile pornite iar lângă aceasta o femeie. Colegii noștri au oprit lângă ea.

Elit - Gustul Desăvârșit

-Bună dimineața! Aveți nevoie de ajutor?
-Cred că este o pisică blocată la motor. Tocmai ce am plecat cu mașina și se tot aude un mieunat. Sigur e la motor!
-Intrați, vă rugăm, în mașină, dar nu porniți motorul! Luați de volan dreapta. Împingem noi mașina să o scoatem de pe partea carosabilă, apoi ne uităm să vedem ce e.

Colegii noștri au împins mașina într-o zonă sigură și au ridicat capota. Într-adevăr era un pui de pisică. Operațiunea a durat câteva momente, iar după cum se poate vedea în imagini, puiul a fost salvat! Un gest de normalitate, dar care a salvat o viață!” au scris reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne pe Facebook.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Guvernul vrea să ştie ce stocuri au producătorii şi comercianţii: Ce sancțiuni ar putea primi cei care refuză

Publicat

în

Guvernul vrea să ştie ce stocuri au producătorii şi comercianţii: Ce sancțiuni ar putea primi cei care refuză

O ordonanţă de urgenţă care obligă producătorii şi comercianţii din România să facă lunar rapoarte cu stocurile, ar urma să fie adoptată în perioada următoare.

Cei care nu vor declara stocurile – pot fi amendați cu sume între 500.000 și 1 milion de lei – iar cei care vor prezenta date incorecte sau incomplete riscă amenzi între 50.000 lei și 250.000 lei. Raportările trebui să ajungă la ministerul agriculturii pana pe data de 15 a fiecarei luni.

Trebuie trimise stocurile la produse precum legume, fructe, cereale, seminte, carne, lapte, conserve, apa, zahar sau miere.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cei care au cantitati mici de marfa sunt scutiţi de raportare. Spre exemplu, magazinele cu o suprafata de sub 400 de metri patrati, sau cei care au sub 10 tone de legume si fructe sau sub 25 de tone de cereale.

Măsura este propusă din rațiuni de securitate alimentară, având în vedere războiul dus de Rusia în Ucraina și efecte sale secundare în domeniul alimentar și în cel agricol.

Sursa: observatornews.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Vasile MARICA – președinte Federația Națională a Sindicatelor din Finanțe: Economia la fondul de salarii nu înseamnă venituri în plus

Publicat

în

Vasile MARICA – președinte Federația Națională a Sindicatelor din Finanțe: Economia la fondul de salarii nu înseamnă venituri în plus

Referitor la măsurile anunțate aseară de Guvern, printre care se numără și aceea de a ingheța angajările în sistemul bugetar, Federatia Natională a Sindicatelor din Finanțe atrage atenția asupra faptului că o astfel de măsură, aplicată general, fără o analiză sectorială, este departe de a aduce rezultatele dorite.

Economia la fondul de salarii nu înseamnă venituri în plus și în niciun caz o îmbunătățire a colectării veniturilor la bugetul statului!

În acest sens dorim să facem câteva precizări:

Elit - Gustul Desăvârșit
  • In sistemul Ministerului Finanțelor, care cuprinde Ministerul Finanțelor – aparat central, ANAF – aparat central și unități subordinate, nu s-au mai făcut angajări din anul 2016
  • De la aproximativ 28.000 de angajați, numărul s-a diminuat de la an la an, ajungând la 22.000
  • 10% din angajați au vârste până în 30 de ani, 10% între 30 și 40 ani, 40% între 40 și 55 de ani și 40% peste 55 de ani – rezultă o îmbătrânire accelerată a sistemului
  • In fiecare an se vacantează în medie 800 de posturi, atât prin pensionări, cât și prin plecări din sistem și, din păcate, tot mai multe decese, datorate mediului stresant în care se desfășoară activitatea.

Pe cale de consecință, pentru a funcționa și a performa, sistemul fiscal are nevoie urgentă de infuzie de personal tânăr și în niciun caz de o măsură de inghețare a angajărilor, care ar echivala cu un colaps.

Se vorbește de ani buni despre digitalizarea sistemului fiscal, dar acest proces este de durată și nu-și poate produce efectele imediat. In prezent sistemul funcționează la cota de avarie, cu personal insuficient, programe informatice greoaie, fără baze de date interconectate. Colectarea nu poate fi îmbunătățită prin măsuri care nu țin cont de realitatea instituției.

Prin urmare, solicităm Guvernului ca, la elaborarea actului normativ care va reglementa măsurile anunțate, să țină cont de particularitățile sistemului instituțional al Ministerului Finanțelor și să nu ia decizii care pot avea efectul invers celor preconizate.

Vasile MARICA – președinte Federația Națională a Sindicatelor din Finanțe


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare