Rămâi conectat

Actualitate

Șoferii care fac ACCIDENTE soldate cu vătămări corporale sau decese vor plăti mai mult pe viitoarele asigurări auto. Noile schimbări în legislația RCA

Publicat

în

Potrivit unui proiect al ASF, care modifică sistemul bonus-malus din legislația RCA, asigurații RCA care au făcut un accident soldat cu vătămarea sănătății şi a integrității corporale ori decesul uneia sau mai multor persoane vor fi penalizați prin creșterea cu 40% (4 clase de malus) a prețului la asigurarea auto obligatorie pe care o vor încheia în anul ulterior producerii accidentului.

În prezent, șoferii vinovați sunt penalizați doar cu 2 clase de malus, indiferent de severitatea accidentului. Vezi în articol ce alte schimbări majore sunt pregătite până la finalul acestui an.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a supus joi dezbaterii publice un proiect care modifică și completează Norma nr. 20/2017 privind asigurările auto din România.

Electrica Furnizare Discount

Mai multe schimbări importante vor avea loc până la sfârșitul acestui an, în condițiile în care autoritatea așteaptă observații față de acest proiect până la data de 5 decembrie 2020.

Prețul poliței RCA va crește semnificativ în funcție de severitatea accidentului produs

Una dintre schimbările majore va fi la sistemul bonus-malus din asigurările auto RCA, în sensul aplicării diferențiate a malusului în funcție de severitatea accidentului, respectiv dacă în urma producerii acestuia au rezultat sau nu vătămări corporale sau decesul unor persoane.

Proiectul propune în acest sens următoarele schimbări la Art. 32 din actuala Normă RCA:

(3) Asigurații sunt penalizați prin aplicarea unui malus, respectiv majorarea primei de asigurare, în funcție de caz, astfel:

a) cu două clase pentru fiecare eveniment din care au rezultat numai prejudicii materiale;

b) cu patru clase pentru fiecare eveniment soldat cu vătămarea sănătății şi a integrității corporale ori decesul uneia sau mai multor persoane.”

În prezent, în actuala legislație, se precizează doar că:

„dacă în perioada de referinţă sunt înregistrate daune plătite, asiguraţii sunt penalizaţi prin aplicarea unui malus, respectiv majorarea primei de asigurare prin penalizarea cu două clase pentru fiecare eveniment pentru care s-a plătit o despăgubire.”

Ce este sistemul bonus-malus și cum s-ar traduce aplicarea unor penalizări cu 4 clase de malus

content-image

Sistemul bonus-malus a fost introdus în legislația RCA ca o măsura de responsabilizare a participanților la trafic, urmărind ca șoferii prudenți să nu plătească o primă de asigurare RCA similară cu cei care fac accidente.

Conform datelor ASF, sistemul bonus-malus influențează prima de asigurare în funcție de daunalitatea înregistrată în anul în care ți-ai încheiat polița RCA.

În situaţia în care în perioada de referință nu au fost înregistrate daune plătite, la reînnoirea poliței RCA vei beneficia de un bonus, respectiv o reducere a primei de asigurare. În situația în care în perioada de referință au fost înregistrate daune plătite, la reînnoirea poliței RCA vei fi penalizat prin aplicarea unui malus, respectiv majorarea primei de asigurare. Malusul se aplică la reînnoirea poliţei de asigurare în anul următor celui în care au fost plătite daune pe baza poliței RCA.

Sistemul bonus-malus este format din 8 clase de bonus (B) şi 8 clase de malus (M). Reducerea maximă (bonusul) de care un asigurat poate beneficia este de 50%, în timp ce penalizarea maximă (malusul) care poate fi aplicată este de 180%. La stabilirea unui malus contează data plății daunei și nu data producerii acesteia, sau persoana care a condus vehiculul. Clasa B0 este atribuită unui asigurat nou, fără istoric de daune.

Cu alte cuvinte, conform modificărilor propuse acum de ASF, pentru un șofer începător care din nefericire ar produce un accident soldat cu vătămări corporale, prețul asigurării sale standard (B0) ar crește în următorul an cu 4 clase malus, deci cu 40% față de prețul plătit înainte de a face accidentul.

– clarificarea condițiilor de autorizare și practicare a asigurării RCA, în sensul în care autorizarea nu se aplică doar pentru practicarea RCA în România, ci permite asigurătorului RCA să practice această activitate pe întreg teritoriul UE;

– clarificarea termenului în care informațiile cu privire la încheierea contractelor RCA și daunele avizate sunt transmise către baza de date cu asigurările RCA încheiate pe teritoriul României (baza de date AIDA ce este dezvoltată și administrată de către BAAR);

– clarificarea condițiilor în care contractele RCA pot rămâne în vigoare în cazul transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului asigurat și în special în cazul vehiculelor pentru care se efectuează transferul de proprietate ca urmare a încetării unui contract de leasing financiar;

– completarea obligațiilor asigurătorilor RCA de a transmite informații cu privire la stabilirea gradului de răspundere în producerea accidentului și la modul de soluționare al cazurilor de culpă comună;

– clarificarea modului de evaluare a prejudiciilor pentru lipsa de folosință a vehiculului avariat, inclusiv înlocuirea temporară a acestuia prin stabilirea documentelor în baza cărora contravaloarea acestor prejudicii poate fi solicitată și clarificarea modului de calcul a perioadei pentru care se acordă despăgubiri:

– introducerea posibilității completării formularului de „Constatare amiabilă de accident” prin intermediul unei aplicații electronice agreate în comun de către asigurătorii RCA.

De asemenea, pentru a da posibilitatea legală BAAR de a încheia acorduri de reciprocitate și cu organismul similar din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord pentru asigurarea protecției reciproce a rezidenților din ambele state, se propune introducerea unei prevederi în acest sens, astfel încât persoanele fizice şi juridice rezidente să beneficieze de garanția reciprocă pe baza încheierii unui protocol.

sursa: stiripesurse.ro

Publicitate

Actualitate

Raport INSP 22 – 28 noiembrie: Aproape 90% dintre decesele de COVID au survenit la persoane nevaccinate. Ce rată de infectare se înregistrează în rândul cadrelor medicale

Publicat

în

Raport INSP 22 – 28 noiembrie: Aproape 90% dintre decesele de COVID au survenit la persoane nevaccinate. Ce rată de infectare se înregistrează în rândul cadrelor medicale

Institutul Naţional de Sănătate Publică a informat că, în săptămâna 22 – 28 noiembrie, 88,4% din decesele înregistrate au fost la persoane nevaccinate anti-COVID.

Potrivit Raportului săptămânal de supraveghere, în săptămâna 22 – 28 noiembrie, 33,5% din totalul cazurilor de COVID-19 s-au înregistrat în Bucureşti, Cluj, Timiş, Arad şi Bihor, informează Agerpres. 70,5% din cazurile confirmate au fost înregistrate la persoane nevaccinate.

Electrica Furnizare Discount

De asemenea, 30% din totalul deceselor au fost înregistrate în Bucureşti, Bihor, Mureş, Prahova şi Braşov, iar 88,4% din decesele înregistrate au fost la persoane nevaccinate.

INSP precizează că, de la începutul pandemiei şi până în prezent, 1 din 102 din totalul cazurilor a fost înregistrat la personal medical. 85,8% din totalul deceselor au fost la persoane peste 60 ani, iar 54,8% din decese au fost la bărbaţi. Conform INSP, 93,2% din persoanele decedate aveau cel puţin o comorbiditate asociată.

Citește mai mult

Actualitate

2 decembrie: Ziua internaţională de luptă împotriva sclaviei

Publicat

în

Anual, la data de 2 decembrie se sărbătoreşte Ziua internaţională de luptă împotriva sclaviei, pentru că la acea dată, în anul 1949, Adunarea Generală a ONU a adoptat Rezoluţia 317 (IV) privind Convenţia ONU pentru reprimarea traficului de persoane şi a exploatării prostituţiei semenilor, notează site-ul https://www.un.org/.

ONU marchează această zi în ideea de a pune capăt formelor moderne de sclavie, cum ar fi traficul de persoane, exploatarea sexuală, exploatarea copiilor prin muncă, căsătoria forţată, recrutarea forţată a copiilor şi folosirea lor în conflictele armate.

De-a lungul istoriei, sclavia s-a manifestat sub diverse forme. În prezent, încă se mai regăsesc câteva forme tradiţionale de sclavie, în timp ce alte forme au evoluat spre tipuri noi ale acestui fenomen.

Electrica Furnizare Discount

Diversele organizaţii de drepturi ale omului ale ONU au cercetat această persistenţă a formelor vechi de sclavie care sunt adânc înrădăcinate în sistemul tradiţional de credinţe şi obiceiuri. Aceste forme vechi de sclavie sunt rezultatul discriminării pe termen lung a grupurilor vulnerabile din societate precum minorităţile tribale sau popoarele indigene.

ONU atrage atenţia asupra faptului că, pe lângă formele tradiţionale ale muncii forţate, cum ar fi servitutea pentru datorii, există în prezent forme contemporane de muncă forţată, precum migraţia lucrătorilor traficaţi pentru exploatare economică în diverse sectoare (industria construcţiilor, industria alimentară, sectorul agricultură sau prostituţia forţată).

Cu privire la exploatarea prin muncă a copiilor, statisticile ONU arată că unul din zece copii munceşte în scopul exploatării economice. Organizaţia mondială atrage atenţia asupra faptului că acest lucru contravine Convenţiei privind Drepturile Copilului care recunoaşte dreptul acestuia de a fi protejat de fenomenul exploatării economice şi de a presta orice tip de muncă care poate fi periculoasă, care poate interfera cu educaţia copilului sau care poate dăuna sănătăţii şi dezvoltării fizice, mentale, spirituale, morale sau sociale a copilului.

În ceea ce priveşte traficul de persoane, Protocolul pentru prevenirea, reprimarea şi pedepsirea traficului de persoane în special în rândul femeilor şi copiilor prevede că traficul de persoane înseamnă recrutarea, transportul, transferul sau primirea de persoane, prin ameninţarea sau folosirea forţei sau a altor forme de constrângere în scopul exploatării. Exploatarea include prostituţia altora sau alte forme de exploatare sexuală, muncă sau servicii forţate, sclavie sau practici similare sclaviei, servitute sau trafic de organe.

Potrivit Organizaţiei Internaţionale a Muncii (OIM), peste 40 de milioane de oameni din întreaga lume sunt victime ale sclaviei moderne. Astfel, se estimează că 40,3 milioane de persoane se află într-o formă de sclavie modernă, 1 din 4 victime ale acestui fenomen fiind copii, arată https://www.un.org/.

De asemenea, 24,9 milioane de persoane sunt victime ale muncii forţate, dintre acestea 16 milioane de persoane fiind exploatate în sectorul privat (munci casnice, construcţii, agricultură), iar alte 4,8 milioane de persoane sunt victime ale exploatării sexuale forţate; 4 dintre cele 24,9 milioane de persoane sunt victime ale muncii forţate impuse de autorităţile statului.

Statisticile ONU arată totodată că femeile şi fetele sunt afectate în mod disproporţionat de munca forţată, reprezentând 99% dintre victime în industria sexului comercial şi 58% în alte sectoare.

Sursa: agerpres.ro

Citește mai mult

Actualitate

Cauciucurile de iarnă: Când trebuie montate și ce amenzi riscă șoferii care nu respectă regula

Publicat

în

Conducătorii auto trebuie să fie pregătiți să își monteze cauciucurile de iarnă în locul celor de vară iar momentul se apropie cu repeziciune, cu atât mai mult cu cât în unele zone montane deja a și nins.

Legislația în domeniu, respectiv Codul Rutier, nu prevede o dată anume de la care cauciucurile de iarnă trebuie să fie puse însă este specificat faptul că că pe drumurile acoperite de zăpadă, gheaţă sau polei autovehiculele trebuie să fie echipate cu anvelope de iarnă, ceea ce este și logic.

În cazul nerespectării regulii, amenzile sunt cuprinse între 9 și 20 de puncte de amendă, adică între 1.305 lei şi 2.900 lei. În plus, pe lângă amendă, şoferilor li se reţine certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia.

Electrica Furnizare Discount

Anvelopele de iarnă trebuie să aibă înscripţionate însemnele „M+S”, „M.S.” sau „M&S”, unde „M” reprezintă abrevierea de la cuvântul „mud” (noroi, trad.), iar „S” este abrevierea de la „snow”, adică zăpădă.

O reglementare importantă este cea care vizează diferenţierea montării anvelopelor de iarnă în funcţie de tipul vehiculului, respectiv echiparea cu anvelope de iarnă pe roțile axei/axelor de tracțiune sau montarea pe aceste roți a unor lanțuri sau alte echipamente antiderapante certificate pentru următoarele autovehicule:

– vehiculele de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată de până în 3,5 tone, inclusiv:

– vehicule de transport persoane cu nouă sau mai puține locuri pe scaune (inclusiv cel al conducătorului auto), unde este necesară simpla dotare a vehiculului cu anvelope de iarnă;

– vehiculele de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată de mai mult de 3,5 tone;

– vehicule de transport persoane cu mai mult de nouă locuri pe scaune (inclusiv cel al conducătorului auto).

Sursa: dcbussines.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare