Rămâi conectat

Cultură Educație

Sindicatul „Asistentul Personal” a câştigat procesul cu Primăria Aiud

Publicat

în

Printr-o hotărâre de Consiliu local Aiud, contractele de muncă ale unui număr de 75 de asistenţi personali ai persoanelor cu handicap grav urmau să înceteze. Iniţiatorul proiectului de hotărâre a fost primarul municipiului Horaţiu Josan, decizia acestuia fiind luată ca urmare a Ordinului comun al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al Ministerului Finanţelor Publice, emis la începutul anului, prin care se stabileşte, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială, nivelul maxim al cheltuielilor de personal pe anul 2011, municipiului Aiud fiindu-i impusă suma de 22.192 mii lei, ca sumă maximă ce poate fi cheltuită cu salariile personalului din învăţământ, sănătate şi administraţie publică locală. Hotărârea de disponibilizare colectivă a fost atacată în instanţă de către asistenţii personali care urmau să îşi piardă locurile de muncă,respectiv Sindicatul Asistentul Personal Aiud, Tribunalul Alba dându-le acestora câştig de cauză. „În litigiul privind anularea Hotărârii 37-2011 a Consiliului local Aiud, prin care 75 de asistenţi personali ai persoanelor cu handicap grav urmau să fie disponibilizaţi, Tribunalul Alba a dispus anularea acestui act nelegal cu consecinţe inumane a cărui aplicare ar fi făcut ca toate persoanele cu handicap grav să rămână fără dreptul la îngrijire şi supraveghere aşa cum a fost respectat până în prezent datorită unui aliniat la un articolo din Legea 448/2006, interpretat în mod voit greşit de către unii dintre aleşii locali care vor cu orice preţ să facă reduceri de personal din cadrul administraţiei locale şi au găsit că este mult mai simplu să o facă cu asistenţii personali ai unor oameni cu dizabilităţi decât să reducă din numărul şi nivelul de incompetenţă care asfixiază birourile şi mini-încăperile Primăriei Aiud. La fel cum o consideră şi justiţia, această măsură este una de discriminare, de crimă cu premeditare adusă la adresa acestor copii şi adulţi cu diverse handicapuri care au nevoie de CINEVA care să îi ajute în permanenţă pentru a avea dreptul măcar la o viaţă decentă. Aşa cum am afirmat şi în motivele promovării acţiunii de anulare a acestei hotărâri în instanţă, persoanele cu handicap grav au nevoie de îngrijire nu de o indemnizaţie cu care orbul, paralizatul sau cel cu grave tulburări psihice nu au discernământul şi posibilitatea de a o folosi în vederea autonomiei sale”, ne-a declarat asist. personal Ana Popa, vicepreşedintele sindicatului aiudean. Tot domnia sa a menţionat că „prin aceste măsuri se recunoaşte intenţia de a reduce din personalul Primăriei municipiului Aiud definitiv funcţiile contractuale încheiate cu asistenţii personali, iar plata indemnizaţiei care este un venit cu caracter temporar, nicidecum permanent, să fie ajustată mereu în funcţie de «bugetul auster» al acesteia, efectul acestor măsuri urmând a fi prelungit şi pe perioada anilor următori din astfel de motive. Dealtfel, intenţia aceasta angajatorul a avut-o încă din anul 2009 când instituţia prefectului Alba a respins fără echivoc măsurile asemănătoare luate de primăria Aiud, comunicându-ne prin adresa nr. l4806/P/DL/2009 faptul că a dispus revocarea HCL nr. 228/30.09.2009 a Primăriei Aiud prin care aceasta a limitat numărul maxim de 104 funcţii contractuale ale asistenţilor personali aflaţi în plată la acea dată la numărul de 90 din aceleaşi motive expuse şi în instanţă. Asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav de pe raza municipiului Aiud au întâmpinat probleme asemănătoare cu Primăria Aiud încă din anul 2000 când, aceştia potrivit OUG 102/1999 urmau să fie salarizaţi din bugetul primăriilor şi nu mai aparţineau ISTPH, ceea ce a condus la obţinerea drepturilor acestora tot printr-o sentinţă civilă fără de care drepturile lor nu se dorea să fie recunoscute de către aparatul administrativ local de pe raza Aiud, aceştia fiind trataţi ca un element de care societatea nu are nevoie, la fel ca şi persoanele pe care le îngrijeau, iar acum, în pofida faptului că pe rolul instanţelor de judecată se afla suspendarea şi anularea HCL 37/2011, a continuat să disponibilizeze asistenţii personali ai persoanei cu handicap grav prin nepreluarea certificatelor de încadrare a persoanelor cu handicap grav depuse la sediul acesteia de către asistenţii personali care aveau contract individual de muncă pe durată determinată, contracte a căror prelungire depindea de acordarea gradului grav persoanei cu handicap de către comisiile de evaluare la care aceştia se adresau anual, emiţând dispoziţii de încetare a CIM fără ca acesta să înceteze în realitate de drept, cu toate că certificatele de încadrare în gradul grav de handicap au fost depuse la sediul acesteia înainte de data la care urma să înceteze contractul de muncă al asistenţilor personali. Aşa cum am mai amintit, faptul de a acorda indemnizaţie minorului cu diabet insulino-dependent căruia trebuie să i se administreze de 4-5 ori pe zi o anumită doză de insulina în funcţie de aportul de hidrocarbonaţi pe care trebuie să-l respecte ca pe un regim strict sever, celui cu handicap vizual care, pe lângă acesta mai are de urmat şi alt tratament ce se compune din 15 pastile pe zi sau celor cu deficienţe mintale şi grave tulburări comportamentale care pun în pericol viaţa asistentului personal şi a membrilor familiei şi nu pot fi temperaţi sau controlaţi decât cu doza optimă de aprox. 30 picături de Haloperidol de 3 ori pe zi – şi lista ar putea continua – nu este altceva decât o crimă cu premeditare, o măsură nelegală şi inumană la adresa persoanei cu handicap grav, iar faptul că doar 6 asistenţi personali selectaţi după criterii sociale au mai rămas angajaţi în locul celor 75 este o discriminare atâta timp cât în cazul asistenţilor personali nu se poate pune problema şomajului deoarece persoana cu handicap grav există şi trebuie îngrijită de cineva, ori mediul familial este cel mai potrivit, altfel dreptul lor acordat de legislaţia în vigoare ar fi iluzoriu, deoarece nu toate persoanele cu handicap grav au asistenţi personali dintre membrii familiei, iar caracterul de «venit al familiei» dat indemnizaţiei acordate persoanei cu handicap grav nu poate fi înlocuit cu îngrijirea propriu-zisă acordată acesteia de o persoană care face posibil şi viabil dreptul acesteia la o viaţă decentă, la incluziune socială, la instruire şi la toate drepturile şi facilităţile acestora recunoscute şi acordate de legislaţia în vigoare”.
Cei care au câştigat acest proces doresc să mulţumească DGASPC Alba, instituţia care le-a susţinut cauza. „Aceşti oameni au fost alături de persoanele cu handicap grav în sensul promovării şi resepctării dreptului acestora şi nu numai. DGASPC Alba se implică ca şi instituţie în promovarea diferitelor programe şi proiecte ce au ca obiect promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, nu aşa cum se întâmplă la nivel local unde autorităţile întorc spatele persoanei cu handicap aflate în dificultate şi nu e dispusă nici măcar să ajute un copil care îşi îngrijeşte mama cu handicap şi nu mai are o locuinţă în care să stea datorită deteriorării avansate a acesteia şi care este minţit de mai bine de 10 ani că nu există nicio posibilitate din partea primăriei Aiud să îl ajute, deoarece nu se găsesc bani sau o locuinţă decentă pentru astfel de persoane. În sfârşit, ne bucurăm cu toţii, atât asistenţii personali, cât şi cei pe care îi îngrijim că măcar JUSTIŢIA a fost într-adevăr realistă şi a analizat în profunzime situaţia reală a acestora încercând să evite un mare dezastru în ce priveşte nerespectarea drepturilor acestora de a căror dependenţă autorităţile locale au uitat sau vor să uite definitiv”, a specificat asist. personal Ana Popa. (L.I.)

Publicitate

Cultură Educație

LUNI, 2 august : SERI CAMERALE la Biserica Greco-Catolică Sfânta Cruce din SEBEȘ. Programul evenimentului și repertoriul cameral

Publicat

în

LUNI, 2 august : SERI CAMERALE la Biserica Greco-Catolică Sfânta Cruce din SEBEȘ. Programul evenimentului și repertoriul cameral

„Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeș alături de Biserica Greco-Catolică Sfânta Cruce Sebeș au plăcerea de a vă invita luni, 2 august 2021, la ora 19:00, la sediul lăcașului de cult păstorit de părintele Florin Gatea, situat pe str. Călărași nr. 50, la o seară de muzică de cameră în compania instrumentiștilor Flavius Ignat (violă), Ana-Teodora Buia (vioară) și Ioana Grünner (pian).

Programul va conține trei lucrări de referință din repertoriul cameral:

– Sonata în Re minor pentru violă și pian de M. Glinka;
– Märchenbilder op. 113 pentru pian și violă de R. Schumann;
– Sonata nr. 2 op.13 în Sol major pentru vioară și pian de E. Grieg.

Electrica Furnizare Discount

Accesul este gratuit, pe bază de rezervare, în limita a 50 locuri, cu respectarea condițiilor de distanțare și cu portul măștii de protecție.

Rezervări la numărul de telefon: 0372-930929. Vă așteptăm, cu drag!”, transmit reprezentanții Centrului Cultural „Lucian Blaga” Sebeș alături de Biserica Greco-Catolică Sfânta Cruce Sebeș

Citește mai mult

Cultură Educație

„Biblioterapia” din nou la Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba : „Despre scenariul de viață. Rupe lanțurile unei lumi trecute”

Publicat

în

„Biblioterapia” din nou la Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba : „Despre scenariul de viață. Rupe lanțurile unei lumi trecute”

La final de lună iulie, Consiliul Județean Alba și Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba vă propune o nouă întâlnire la atelierul de psihoterapie care se desfășoară în cadrul proiectului 3.30 Biblioterapia. Alături de dezbaterea susținută de invitatul permanent Cosmin Bara, psihoterapeut, cu acest prilej va fi promovată și colecția de carte de specialitate a bibliotecii. Tema întâlnirii lunii iulie este „Despre scenariul de viață. Rupe lanțurile unei lumi trecute”.

Evenimentul va avea loc marți, 27 iulie 2021, ora 18:00 și va fi transmis live pe pagina de Facebook a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba, la adresa www.facebook.com/BibliotecaJudețeanăLucianBlagaAlba. Alături de sfaturile primite de la psihoterapeutul Cosmin Bara, atelierul va conține și prezentări de cărți de psihologie și psihoterapie, care pot fi împrumutate de la sediul central al bibliotecii, aflat în Alba Iulia, pe strada Trandafirilor, la nr. 22. Informații suplimentare despre proiect sau programul și colecțiile bibliotecii pot fi accesate pe site-ul www.bjalba.ro

Activitatea face parte din programul 3ANIMAȚIE CULTURALĂ/3.30 Biblioterapia și este parte componentă a Programului managerial al bibliotecii pentru perioada 2021-2024.

Electrica Furnizare Discount

Citește mai mult

Cultură Educație

BACALAUREAT 2021: Subiectele la proba la alegere a profilului, publicate ASTĂZI, pe site-ul Ministerului Educației

Publicat

în

BACALAUREAT 2021: Subiectele la proba la alegere a profilului, publicate ASTĂZI, pe site-ul Ministerului Educației

La ultima probă scrisă de la Bacalaureat 2021, cea la alegere a profilului și specializării, se poate opta pentru una din următoarele discipline: Geografie, Logică și argumentare, Psihologie, Economie, Sociologie, Filosofie, Fizică, Chimie, Biologie, Informatică.

Astfel, absolvenții liceelor cu profilul Umanist, specializările Filologie și Științe sociale, pot alege între Geografie, Logică și argumentare, Psihologie, Economie, Sociologie și filosofie.

Absolvenii liceelor cu profil Real, specializările Matematică-informatică și Științele naturii, pot alege între Fizică, Chimie, Biologie și Informatică.

Reamintim că cea de-a doua probă scrisă, cea obligatorie a profilului, este Matematica pentru elevii de la profilul Real, Servicii, Resurse naturale și protecția mediului, Tehnic Militar, respectiv Istorie, pentru profilul Uman, Artistic, Pedagogic și Teologic.

Elevii care au urmat liceul într-o limbă a minorităților naționale vor susține în plus o probă la Limba maternă.

Regulile după care se desfășoară examenul de Bacalaureat 2021

Examenul de bacalaureat se desfășoară cu respectarea unor reguli, cele mai multe dintre ele fiind aplicate și la sesiunile din anii anteriori. Astfel, candidații care participă la probele scrise de la Bac 2021 nu au voie să intre în sala de examen cu: telefoane mobile, căști, mijloace electronice de calcul sau de comunicare, ghiozdane, rucsace, sacoșe, poșete, manuale, cărți, dicționare, culegeri, formulare, memoratoare, notițe, însemnări, rezumate, ciorne, lucrări ale altor candidați sau orice tip de document ce ar putea fi folosit pentru rezolvarea subiectelor.
Toate aceste obiecte vor fi păstrate, până la finalizarea probei, în sala special stabilită în acest scop de comisia de bacalaureat. Cei care refuză predarea obiectelor nu vor fi primiți în examen.

În sălile de examen, candidații nu au voie să vorbească între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi folosite pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidați sau cu exteriorul.

Absolvenții care sunt prinși încălcând aceste reguli sunt eliminați din examen.

Calendar Bac 2021, sesiunea de vară

Calendarul complet de desfășurare a primei sesiuni de Bacalaureat 2021 a fost publicat în Monitorul Oficial, în septembrie 2020.

31 mai – 4 iunie 2021 Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
14-16 iunie 2021 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A (proba va fi echivalată, nu se susține)
16-17 iunie 2021 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B (proba va fi echivalată, nu se susține)
18-23 iunie 2021 Evaluarea competențelor digitale – proba D (proba va fi echivalată, nu se susține)
23-25 iunie 2021 Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C (proba va fi echivalată, nu se susține)
28 iunie 2021 Limba și literatura română – proba scrisă
29 iunie 2021 Proba obligatorie a profilului – proba scrisă
30 iunie 2021 Proba la alegere a profilului și specializării – proba scrisă
1 iulie 2021 Limba și literatura maternă – proba scrisă

Când se afișează rezultatele la Bac 2021, sesiunea iunie-iulie

5 iulie 2021 Afișarea rezultatelor la probele scrise, până la ora 12:00
5 iulie 2021 – orele 12:00 – 18:00 – Depunerea contestațiilor
6 – 9 iulie 2021 Rezolvarea contestațiilor
9 iulie 2021 Afișarea rezultatelor finale

Publicitate

Astfel, după ultima probă, cea la alegere a profilului și specializării, candidații vor aștepta cu emoție afișarea rezultatelor. Înscrierile la Bacalaureat 2021 au început pe data de 31 mai și se vor desfășura până pe data de 4 iunie, potrivit calendarului de pe site-ul Ministerului Educaţiei.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare