Rămâi conectat

Actualitate

Scădere spectaculoasă a numărului de avorturi la cerere în județul Alba

Publicat

în

Statistica Ministerului Sănătăţii arată că în județul Alba, în primul trimestru al acestui an, numărul de avorturi la cerere a scăzut cu peste 50% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, fiind înregistrate doar 96 de astfel de solicitări, față de 206 în 2011.

În total, în lunile ianuarie – martie 2012 s-au efectuat 247 de întreruperi de sarcină (cu 139 mai puține decât în trimestrul I din 2011), 124 dintre acestea fiind considerate avort incomplet iar alte 27 fiind avorturi provocate. Din aceleaşi date statistice rezultă că în judeţ s-au efectuat aproximativ 11 intreruperi de sarcină la 1.000 de femei cu vârste între 15 şi 49 de ani.

Menţionăm că tot în primele 3 luni ale anului 2012 în judeţul Alba au fost luate în evidenţă 613 gravide, cu 53 mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului 2011.

Elit - Gustul Desăvârșit

La nivelul întregii ţări, potrivit raportării, în perioada ianuarie – septembrie 2011 au fost luate în evidenţă 35.451 de gravide, cu 657 mai puţine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut şi au fost efectuate 15.018 întreruperi de sarcină, adică 19,6 la 1.000 de femei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Înscrieri creșă 2022: Documentele necesare. Înscrierile încep din 30 mai

Publicat

în

Înscrieri creșă 2022: Documentele necesare. Înscrierile încep din 30 mai

Înscrierea copiilor la creșă începe din 30 mai, iar reînscrierile au început de ieri, 16 mai, pentru anul școlar 2022-2023, potrivit unui document trimis inspectoratelor școlare de către Ministerul Educației. Părinții pot comunica electronic datele necesare pentru planificarea înscrierii, dar dosarele se depun fizic. „Procesul urmează a se declara încheiat pe 30 august 2022”, conform sursei amintite.

  • Momentan nu există o cerere-tip de înscriere, dar inspectoratele școlare vor face o procedură de înscriere pe care o vor pune pe site-urile lor. Alături de procedură va fi și un formular, potrivit informațiilor Ministerului Educației.

„Referitor la înscriere, părinții pot comunica unității de învățământ și prin fax, poștă electronică sau telefonic, datele necesare (date privind solicitantul, date privind copilul), pentru a se realiza planificarea pentru depunerea dosarelor.”, se arată în documentul menționat anterior. Tot aici apare că „etapa de depunere a dosarelor cu documentele necesare se va desfășura conform planificării realizate de unitatea de învățământ, pe zile și pe intervale orare”.

Potrivit sursei citate, pentru asigurarea cuprinderii copiilor cu vârste de la naștere la 3 ani în educația timpurie antepreșcolară, în anul școlar 2022-2023, se derulează, succesiv, următoarele etape:

  • reînscrierea copiilor care frecventează respectiva unitate de învățământ în acest an școlar și care urmează să o frecventeze și în anul școlar 2022-2023;
  • înscrierea copiilor nou veniți.

Programul reînscrierilor, respectiv al înscrierilor va fi stabilit de conducerea unității de învățământ și va fi afișat la loc vizibil, în fiecare unitate de învățământ cu grupe de nivel antepreșcolar, pentru informarea părinților și a publicului interesat, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și, după caz, pe site-ul inspectoratului școlar sau al autorității publice locale (APL)”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Dacă numărul cererilor de înscriere a copiilor, primite de la părinți, este mai mare decât numărul de locuri libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice.

Criteriile generale de departajare sunt următoarele și presupune existența:

  • unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii / un centru de plasament / plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți);
  • unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte;
  • unui frate / a unei surori înmatriculat / înmatriculate, în anul școlar următor, în unitatea de învățământ respectivă;
  • unui document medical eliberat de medicul specialist / certificat de orientare școlară și profesională / certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.

„În cazul în care numărul cererilor de înscriere primite de la părinți este mai mare decât numărul de locuri libere, repartizarea copiilor se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil, respectiv: se repartizează la început copiii care îndeplinesc trei dintre criteriile menționate anterior, apoi copiii care îndeplinesc două dintre criterii și, în final, copiii care îndeplinesc doar unul dintre criteriile menționate.”, se arată în documentul primit de inspectoratele școlare.

Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de fiecare unitate de învățământ cu grupe de antepreșcolari și sunt aplicate după epuizarea departajării pe baza criteriilor generale.

Metodologia de organizare și funcționare a creșelor stabilește la articolul 16 alin.(1) următoarele acte necesare înscrierii copiilor:

  • a) copie de pe certificatul de naștere al copilului;
  • b) copie de pe actele de identitate ale părinților/ reprezentanților legali și, după caz, copie a hotărârii/sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției;
  • c) adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/ reprezentanții legali, pentru tipul de program prelungit;
  • d) adeverință de la medicul de familie în care să se menționeze că respectivul copil este sănătos clinic;
  • e) avizul epidemiologic/dovada de vaccinare întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unității.”

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Suntem tot mai îndatorați: Datoria publică a României stă peste pragul de 50% din PIB

Publicat

în

Suntem tot mai îndatorați: Datoria publică a României stă peste pragul de 50% din PIB

Datoria publică a României a stat și în luna martie peste pragul de 50% din Produsul Intern Brut (PIB), pentru a treia lună la rând.

Legea responsabilității fiscal-bugetare prevede că Guvernul trebuie să prezinte public un program pentru reducerea poverii și trebuie să înghețe cheltuielile cu salariile din sectorul public, când datoria trece de 50% din PIB.

Datoria guvernamentală s-a situat la 50,3% din PIB, la sfârșitul lunii martie 2022. În ianuarie, ea s-a situat la nivelul de 50,2% din PIB, iar în februarie la 50,6% din PIB.

Elit - Gustul Desăvârșit

În precedentele două luni, Ministerul Finanțelor explica faptul că împrumutul de 1,9 miliarde de euro sub formă de prefinanțare din PNRR a avut un impact asupra nivelului datoriei publice.

Care sunt obligațiile Guvernului dacă datoria publică a României depășește pragul de 50% din PIB

Legea responsabilității fiscal-bugetare stabilește că, în cazul în care datoria publică depășește anumite praguri, Guvernul trebuie să vină cu o serie de măsuri.

Astfel, în cazul în care datoria publică depășește 50% din PIB, Guvernul trebuie să prezinte public și să aplice, în cel mai scurt timp, un program pentru reducerea ponderii datoriei publice în produsul intern brut. Programul va cuprinde, fără a se limita la acestea, și măsuri care determină înghețarea cheltuielilor totale privind salariile din sectorul public, conform legii.

Reamintim că salariile în sectorul public sunt înghețate în 2021 la nivelul din decembrie 2020. Cu toate acestea, cheltuielile totale privind salariile pot crește, datorită faptului că se majorează numărul de salariați sau se acordă prime sau plăți ocazionale.

Ce se întâmplă dacă datoria publică trece de pragul de 50% din PIB

Legea responsabilității fiscal-bugetară stabilește o serie de praguri pentru datoria publică, care, dacă sunt depășite, vin cu o serie de măsuri de pus în practică de către Guvern, astfel:

  • dacă datoria publică depășește 45% din produsul intern brut, dar se situează sub 50% din produsul intern brut: Ministerul Finanțelor Publice prezintă Guvernului un raport privind justificarea creșterii datoriei și prezintă propuneri pentru menținerea acestui indicator la un nivel sustenabil
  • dacă datoria publică depășește 50% din produsul intern brut, dar se situează sub 55% din produsul intern brut:
  1. Guvernul prezintă public și aplică în cel mai scurt timp un program pentru reducerea ponderii datoriei publice în produsul intern brut;
  2. programul cuprinde, fără a se limita la acestea, și măsuri care determină înghețarea cheltuielilor totale privind salariile din sectorul public;
  • dacă datoria publică depășește 55% din produsul intern brut, dar se situează sub 60% din produsul intern brut:
  1. se iau toate măsurile prevăzute dacă datoria publică depășește 50% din produsul intern brut;
  2. Guvernul inițiază măsuri care să determine înghețarea cheltuielilor totale privind asistența socială din sistemul public;
  • dacă datoria publică depășește 60% din produsul intern brut:
  1. se aplică măsurile prevăzute dacă datoria publică depășește 55% din produsul intern brut;
  2. Guvernul inițiază și aplică un program de reducere a datoriei publice, astfel: datoria publică se va reduce cu o rată medie de 5% pe an;

„Primul ministru ar trebui să vină în fața Parlamentului cu un plan de redresare economică. Este explicit în lege, când se depășește datoria de 50% și să recunoască că toate veniturile românilor vor fi înghețate”, afirma liderul PSD Marcel Ciolacu, anul trecut, în contextul în care existau și atunci discuții despre depășirea acestui prag, lucru evitat „la mustață”.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

FOTO| Copiii din centrele sociale ale Eparhiei de Alba Iulia au celebrat sinceritatea. Aspectele importante ale acestei virtuți în societate

Publicat

în

FOTO| Copiii din centrele sociale ale Eparhiei de Alba Iulia au celebrat sinceritatea. Aspectele importante ale acestei virtuți în societate

În cadrul „Sărbătorilor copilăriei”, copiii din centrele sociale și educaționale ale Eparhiei de Alba Iulia au celebrat, în perioada 9-13 mai, sinceritatea.

În cea de a doua săptămână a lunii mai, atenția copiilor din așezămintele sociale ale Arhiepiscopiei Ortodoxe a Alba Iuliei, dar și atenția elevilor înscriși în proiectul „Prin Educație Spre Vocație!” s-a focusat pe tematica sincerității. Aceasta le-a fost prezentată copiilor ca un mod de exprimare a adevărului despre propriile noastre gânduri și sentimente.

Prin intermediul activităților desfășurate în această perioadă, sinceritatea a fost văzută ca o caracteristică absolut necesară pentru dezvoltarea durabilă a legăturilor sociale. Din acest motiv, cei mici și-au însușit cunoștințe legate de caracterul indispensabil al sincerității în relațiile interumane. Totodată, s-au făcut cunoscute aspectele importante ale acestei virtuți în societate și recompensele pe care aceasta le oferă.

Elit - Gustul Desăvârșit

Copiii au participat la activități în cadrul cărora au prezentat o calitate pe care o dețin și pe care o consideră importantă. Scopul acestor activități a fost ca fiecare copil să fie sincer, în primul rând, față de propria lui persoană, ca mai apoi, să fie sincer și față de cei de care este înconjurat.

Cristina Costan, cadru didactic la Școala Gimnazială „Demetriu Radu” Rădești, a surprins câteva momente importante din această săptămână: „În această săptămână am discutat despre sinceritate, o valoare care este mult râvnită și destul de greu de atins de mulți dintre noi. Am desfășurat activități tematice, printre care și activitatea care poartă denumirea „Ce îmi place mie!” prin intermediul căreia am descoperit modul în care se văd copiii, un mod chiar real, destul de sever de a se vedea. De asemenea, am desfășurat jocuri prin care ei s-au cunoscut mai bine, dar prin care și-au cunoscut și colegii”.

Cornelia Milea, învățătoarea în cadrul Școlii Gimnaziale Demetriu Radu” Rădești a subliniat importanța lecturii și morala pe care fiecare istorisire le oferă. „În perioada 9-13 mai am evidențiat săptămâna sincerității, săptămâna adevărului, săptămâna introspecției, a autocunoașterii. Activitățile s-au pretat la copii, care sunt în primii pași în a spune adevărul, pentru că nu poate să-l îmbrace într-o formă falsă. Lectura despre sinceritate a conținut și exemple opuse, despre minciună și a surpins efectele ambelor situații asupra relațiilor noastre.”

În cuprinsul Arhiepiscopiei Ortodoxe a Alba Iuliei funcționează, cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Arhiepiscop Irineu, 18 Case de Tip Familial și Centre de Plasament, 15 Centre de zi și 17 Centre „Școală după Școală”, toate în cadrul proiectului „Prin Educație spre Vocație!”. Aceste așezăminte își desfășoară activitatea sub administrarea organizațiilor nonguvernamentale eparhiale, finanțate din fonduri proprii, în parteneriat cu autoritățile publice județene și locale. De asemenea, proiectul „Prin Educație spre Vocație!” este implementat de Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia în parteneriat cu Fundația HEKS/EPER România, Fundația FAER Reghin și NEWschoolNorvegia, în cadrul unei finanțări prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare locală.

Biroul de presă al Asociației Filantropia Ortodoxă Alba Iulia


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare