Rămâi conectat

Actualitate

Raed Arafat, critică medicii de la stat: Dacă vin la 8 și plec la 12, nu e ok la salariul primit

Mondoc Adriana

Publicat

în

Arafat critică medicii de la stat care lucrează şi la privat, dar nu acordă aceeaşi atenţie pacienţilor atunci când aceştia sunt trataţi în sistemul de stat. Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență spune că doctorii se grăbesc să încheie cât mai repede programul la cabinetul de stat ca să fugă la privat, și le atrage atenţia medicilor că majorările salariale din ultima vreme ar trebui să îi facă să fie şi mai motivaţi atunci când lucrează în spitalele şi clinicile de stat.

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a vorbit la Digi24 despre faptul că, după ce au crescut salariile „atât de mult în sectorul public”, loialitatea față de sectorul public trebuie să fie dovedită și clară. „Nu prindem pe nimeni care pleacă înainte de program ca să opereze sau să lucreze în altă parte, fără să fac aluzie la nimeni, dar dau exemple care știm că se întâmplă”, a spus Raed Arafat, la Digi24

„Din momentul în care noi plătim corect, pentru că nu mai poate spune nimeni că plata e sub un nivel, trebuie să ne așteptăm la un comportament foarte corect, la o abordare foarte corectă a bolnavului și la un interes egal cu ce dau unii în sectorul privat. (…)  Nu pot să consult în cabinet privat, când încă sunt prins în programul public. Vin la 8, plec la 4 e una, dar vin la 8 și plec la 1 sau la 12 nu e ok la salariul primit.

Avem posibilitatea să îmbunătăţim mult serviciile medicale în ambele sectoare. Dacă în sectorul public pun reguli serioase, sectorul privat va fi obligat să facă și el regulile lui și să atragă medicii care să lucreze cu el. Acum suntem între 2 entităţi, lumea se plimbă între ele, bolnavul se plimbă și mai mult între ele și nu avem garanția calităţii în ambele.

Reguli în spitale există, dar trebuie implementate. Poate trebuie lucrat la programul de lucru să ajungem la program normal 8 ore pentru plată și nu la program redus. Din ce știu, încă nu suntem la 8 ore, ci la program redus. Nu știu dacă mai e o țară care are asta în sectorul public. Controlul calităţii, al indicatorilor. Ești medic în public, cât ai făcut, ce ai făcut, câți bolnavi ai văzut, consultat, care e rezultatul în spitalele publice. Exact cum cum face spitalul priv cu medicul care lucrează la el trebuie să facă spitalul public și să aibă pretenții egale.

E un moment în care, după ce s-au asigurat finanțări corecte la nivel salarial, trebuie să privim lucrurile transparent, corect și neutru și să spunem clar: E normal să am în spital privat medici care vin din altă parte sau medicul din spital public să părăsească locul de muncă înainte sau să lucreze 5-6 ore și restul dincolo, nu știu, trebuie analizat.

Poate vin unii cu alte păreri. Aceasta e una din problemele de fond fundamentale în sistemul sanitar”, a declarat Raed Arafat.

Sursa: digi24.ro

Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI

Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Vinerea Mare la catolici: Ziua în care Hristos a fost răstignit şi a murit pe cruce. Tradiții în Vinerea Neagră

Ziarul Unirea

Publicat

în

Vinerea Mare la catolici: Ziua în care Hristos a fost răstignit şi a murit pe cruce. Tradiții în Vinerea Neagră Vineri, 29 martie 2024, este o zi specială pentru credincioșii romano-catolici și reformați din întreaga lume. Este Vinerea Mare, zi în care aceștia trebuie să stea departe de mesele îmbelşugate, să se roage și să […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate