Rămâi conectat

Economie

Proiect: Noi reguli de acordare a cazierului fiscal. Ordonanță lansată în dezbatere publică de Ministerul de Finanțe

Ziarul Unirea

Publicat

în

Ministerul de Finanțe a lansat în dezbatere publică o Ordonanță prin care se vor modifică substanțial regulile care guvernează cazierul fiscal – documentul ce reflectă disciplina financiară a unui contribuabil, necesar atât pentru înființarea unei societăți sau autorizarea unei activități, cât și pentru cesiunea părților sociale ori pentru cooptarea unor noi asociați în firmă.

cazier fiscalOrdonanţa clarifică definiţia actuală a cazierului fiscal, explicând mai precis şi scopul documentului:

Documentul se utilizează în scopul prevenirii şi combaterii evaziunii fiscale, precum şi a eficientizării de către organele fiscale a procesului de administrare a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri ale bugetului general consolidat datorate de către contribuabili, prin asigurarea accesului la informaţii care releva modul de respectare a legislaţiei fiscale, contabile, vamale şi a disciplinei financiare de către contribuabili.

Noua definiţie extinde şi sfera de aplicare a cazierului fiscal stabilind că documentul vizează şi entităţile fără personalitate juridică, acestea nefiind menţionate expres în legislaţie aplicabilă în prezent. OG nr. 75/2001 prevede acum că în cazierul fiscal se ţine doar evidenţa persoanelor fizice şi juridice, precum şi a asociaţilor, acţionarilor şi reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice.

Când este necesar un cazier fiscal?

În prezent, prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie în următoarele situaţii:

– la înfiinţarea societăţilor comerciale, a societăţilor cooperative şi a cooperativelor agricole, de către asociaţi, acţionari şi reprezentanţii legali desemnaţi;
– la solicitarea înscrierii asociaţiilor şi fundaţiilor în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de către asociaţii sau membrii fondatori ai acestora;
– la autorizarea exercitării unei activităţi independente de către solicitanţi;
– la cesiunea părţilor sociale sau a acţiunilor de către noii asociaţi sau acţionari;
– la numirea de noi reprezentanţi legali, precum şi la cooptarea de noi asociaţi sau acţionari cu prilejul efectuării majorării de capital social.

Acesta listă ar urma să fie completată, noul act normativ gândit de MFP stabilind că prezentarea cazierului fiscal va fi necesară şi în cazul cooptării unor noi membri în asociaţii şi fundaţii, atunci când aceştia dobândesc şi calitatea de reprezentanţi legali.

Noi fapte vor fi înscrise în cazierul fiscal

Proiectul de act normativ publicat de MFP stabileşte că în cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice şi entităţilor fără personalitate juridică, precum şi a asociaţilor, acţionarilor, membrilor şi reprezentanţilor legali sau desemnaţi ai persoanelor juridice sau ai entităţilor fără personalitate juridică, se înscriu informaţii privind faptele sancţionate de legile fiscale, contabile, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară, urmând că faptele pentru care se înscriu informaţii în cazierul fiscal să se stabilească prin hotărâre de Guvern, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a noului cadru legal.

În plus faţă de prevederile actuale, nouă ordonanţa propusă de Finanţe, extinde sfera de aplicare a cazierului fiscal prin reglementarea unor noi situaţii care vor fi înscrise în document. Astfel, dacă acum sunt înscrise în cazierul fiscal doar atragerea răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent şi inactivitatea fiscală, în viitor, documentul va cuprinde şi menţiuni care vizează atragerea răspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns în stare de insolventa, pronunţată prin hotărâre judecătorească definitivă, pentru creanţele care fac parte din pasivul debitorului şi sunt administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

Sursa: avocatnet.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Economie

Economie

Anunț începere implementare proiect: “Implementarea Sistemului Informatic Integrat pentru digitalizarea activității Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud”

Andreea Ștefan

Publicat

în

Comunicat de presă Beneficiar: Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud anunţă începerea activităţilor proiectului “Implementarea Sistemului Informatic Integrat pentru digitalizarea activității Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud”, finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Pilonul V: Sănătate și reziliență instituțională, Componenta C7 – Transformare digitală I3. Realizarea sistemului […]

Citește mai mult

Economie

Românii care au făcut un credit ipotecar, rate mai mari la bancă de la 1 iulie 2025

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Românii care au făcut un credit ipotecar, rate mai mari la bancă de la 1 iulie 2025 În contextul situației economice actuale, românii cu credite ipotecare primesc o nouă lovitură: creșterea dobânzilor! Acest lucru este preconizat pentru a doua jumătate a acestui an și va duce la o majorare a ratei lunare cu aproximativ 90 […]

Citește mai mult

Economie

Comunicat finalizare proiect – Construire clădire Liceu Tehnologic Sebeș (02.07.2025)

Andreea Ștefan

Publicat

în

Comunicat finalizare proiect – Construire clădire Liceu Tehnologic Sebeș (02.07.2025) Scopul proiectului: Îmbunătățirea infrastructurii de educație la nivelul Municipiului Sebeș Beneficiar: municipiul Sebeș Perioada de implementare: 30.05.2019 – 12.07.2025 Valoarea totală a proiectului: 53.333.560,13 lei Valoarea cofinanțării UE : 2014 – 2020: 20.975.260,80 lei                       […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea