Probleme mari, nu doar pe Autostrada Sibiu-Orăștie. Situația aberantă de pe șantierul Sebeș-Turda
Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a afirmat că probleme privind execuția lucrărilor de infrastructură nu sunt doar la autostrada Sibiu-Orăștie, ci și la celelalte proiecte/șantiere.
În acest sens, Digi24 a publicat lista problemelor de pe autostrăzile în construcție din România.
Pe şantierul autostrăzii Sebeș-Turda, pentru aproape jumătate din cei 72 de kilometri nu există autorizații de construcție la aproape un an de la semnarea contractelor. Şi asta, pentru că trebuie revizuite acordurile de mediu.
Cele mai grave probleme sunt însă pe 22 de kilometri din autostrada Sibiu-Orăştie. Pe o bucată de 200 de metri din tronsonul Cunţa-Sălişte autostrada a fost demolată şi va fi reconstruită. O altă problemă o constituie alunecările de teren din zonă. De o lună aceasta bucată de autostradă este închisă circulaţiei şi ar putea rămâne aşa încă o lună şi jumătate.
Lucrările la cei nouă kilometri de autostradă dintre Gilău şi Nădăşelu au început în forţă, în vara anului trecut. Jumătate din lucrare este deja gata, însă drumarul nu poate continua din cauza unei păduri. A expirat acordul de mediu care îi permite defrişarea şi până la obţinerea unuia nou vor mai trece câteva luni. Aşa că finalizarea drumului în aprilie 2016 este incertă. În plus, şi dacă ar fi terminat la timp, drumul nu se poate lega de restul autostrăzii Transilvania, pentru că lipseşte podul peste Someşul Mic, iar licitaţia pentru construcţia sa a fost anulată de CNADNR.
Acelaşi drumar lucrează şi la ultimii 22 de kilometri din autostrada Lugoj-Deva. Aici nu copacii i-au dat planurile peste cap, ci alunecările de teren si liliecii, pentru care trebuie construite case în copaci și adăposturi pe timpul iernii. Pe lotul doi al aceleiași autostrăzi sunt alte probleme: trebuie construite trei tuneluri pentru ca urșii să poata traversa autostrada. Costurile sunt estimate la 120 de milioane de euro, iar licitația nu a fost încă demarată.
În plus, cei 32 de kilometri dintre Arad-Timișoara, deschişi traficului în 2011, au nevoie de reparaţii, pentru că au apărut gropi. Această autostradă ne-a costat aproape 140 de milioane de euro. (V.N.)
Sursa Digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
VIDEO | 66 de staţii de reîncărcare a acumulatorilor pentru vehicule electrice la Blaj: Contract pentru montare semnat la sediul primăriei
66 de staţii de reîncărcare a acumulatorilor pentru vehicule electrice la Blaj: Contract pentru montare semnat la sediul primăriei Contractul pentru montarea a 66 de staţii de reîncărcare a acumulatorilor pentru vehicule electrice pe raza municipiului a fost semnat, marți, 1 iulie 2025 la sediul Primăriei Blaj. Valoarea contractului este de aproximativ 3,5 milioane de […]
Decizie CCR: Fostul președinte Traian Băsescu își primește înapoi privilegiile de fost președinte, pierdute pentru că a colaborat cu Securitatea
Decizie CCR: Fostul președinte Traian Băsescu își primește înapoi privilegiile de fost președinte, pierdute pentru că a colaborat cu Securitatea Fostul președinte Traian Băsescu își primește înapoi privilegiile de fost președinte, pierdute pentru că a colaborat cu Securitatea, a decis CCR marți, 1 iulie 2025. Curtea Constituțională a decis, marți, 1 iulie, că modificarea legislativă […]
Mai multe tronsoane de drumuri din comuna Câlnic vor fi modernizate: Licitația de peste 4,5 milioane lei, lansată în SEAP
Mai multe tronsoane de drumuri din comuna Câlnic vor fi modernizate: Licitația de peste 4,5 milioane lei, lansată în SEAP Primăria Câlnic a lansat luni, 30 iunie 2025, în SEAP, procedura de atribuire a contractului de achiziții publice pentru modernizarea infrastructurii rutiere din comună. Valoarea contractului este de peste 4,5 milioane lei, iar data limită […]