Rămâi conectat

Ştirea zilei

Primăria Oradea și Consiliul Județean vor înființa, în premieră în țara noastră, o companie aeriană proprie, deținută de către Județul Bihor și Municipiul Oradea

Publicat

în

Primăria Oradea și Consiliul Județean vor înființa, în premieră în țara noastră, o companie aeriană proprie, deținută de către Județul Bihor și Municipiul Oradea

Anunţul a fost făcut azi de către primarul Florin Birta și președintele CJ Ilie Bolojan într-o declaraţie de presă comună, urmând să fie semnat un protocol de colaborare care va trebui aprobat de consilierii locali și județeni.

Cele două administrații și-au propus să asigure conectivitatea aeriană a județului prin înființarea unor noi curse aeriene interne, între Oradea și București, și externe, între Oradea și unul sau mai multe hub-uri aeriene importante din Uniunea Europeană.

„Sunt domenii importante în care colaborarea dintre Primăria Oradea și Consiliul Județean își spune cuvântul, pentru că aceasta duce la dezvoltarea orașului și a județului într-un ritm accelerat. În cazul de față, a avea un aeroport care să ne conecteze cu capitala țării mult mai bine și cu hub-uri europene exact asta înseamnă, o dezvoltare și condiții mai bune pentru investitori, pentru turiști și pentru comunitatea locală”, a precizat primarul Oradiei Florin Birta.

Electrica Furnizare Discount

Protocolul prevede înființarea unei companii aeriene proprii deținută de Județul Bihor și Municipiul Oradea, eventual și de alte entități din subordinea directă a celor două autorități publice locale. Astfel, se vor analiza tipurile de companii prevăzute de legislația din România pentru identificarea soluției optime de colaborare: societatea pe acțiuni, societatea cu răspundere limitată etc.

„De ce e bine să facem această companie aeriană locală? Suntem un oraș mediu din România care are în zona de influență a aeroportului aproximativ un milion de locuitori pe care se poate baza și pe care trebuie să îi deservească. Suntem un oraș și un județ în care operarea zborurilor este la limita de rentabilitate și depinde de politicile comerciale ale companiilor și de contextul global, iar rămânerea totală la hazardul pieței aeronautice nu este o soluție pentru dezvoltarea orașului. Am decis că este oportun, urmărind modele de conectare ale altor orașe mici din Europa la hub-uri aeriene, să înființăm această companie. Vom achiziționa sau închiria două aeronave de până la 75 de locuri fiecare cu care vom opera zboruri spre diverse destinații. Urmărim o scădere a prețurilor pe rutele respective, întrucât cele actuale nu sunt deloc mici”, a declarat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Se dorește astfel operarea cu două aeronave de noi curse:

– Oradea – București (Aeroportul Otopeni sau Băneasa) – minimum 3 zboruri pe zi în zilele lucrătoare și minimum 2 zboruri pe zi în zilele nelucrătoare. Începerea operării – din luna martie 2022;

– Oradea – unul sau două aeroporturi internaționale din vestul Europei (hub aerian important care să asigure conectarea către cele mai importante destinații din Europa și din lume) – minimum 1 zbor pe zi în zilele lucrătoare. Începerea operării – cel târziu din luna octombrie 2022;

Activitatea companiei aeriene locale ar urma să fie finanțată din subscripții publice, sponsorizări și donații provenite din partea companiilor locale care vor dori să sprijine acest proiect.

În perioada următoare se vor identifica soluțiile optime de operare a celor două aeronave:

– modalitatea de preluare a aeronavelor: achiziție/leasing/închiriere;

– tipul de aeronave și capacitatea acestora;

– modalitatea efectivă de operare: operare directă/contractarea serviciilor specifice de la terți – echipaj, etc.

Consiliul Județean Bihor va adopta măsuri pentru reorganizarea activităților aeroportului din Oradea (internalizarea serviciilor prestate, amenajarea unui hangar, diversificarea activităților, facilități cargo etc.) în vederea susținerii companiei aeriene nou înființate. În schimb, municipalitatea va derula campanii de promovare a Oradiei și a zonei metropolitane ca destinație turistică și zonă de investiții în regiunile spre care vor fi operate cursele aeriene.

Publicitate

Ştirea zilei

Prognoza METEO pentru această săptămână: VREMEA se schimbă radical și se anunță frig și ploi însemnate

Publicat

în

Prognoza METEO pentru această săptămână: VREMEA se schimbă radical și se anunță frig și ploi însemnate

Elena Mateescu, directorul Administrației Naționale de Meteorologie, a declarat la Digi 24 că duminică, 19 septembrie, și luni, 20 septembrie, temperaturile la nivel național vor mai depăși 25 de grade Celsius, dar apoi vor coborî „semnificativ” și vor urma ploile.

„Ne așteptăm la scăderea valorilor de temperaturi, mai semnificativ începând de marți, apoi miercuri și joi vom înregistra cele mai coborâte valori, atât la nivelul maximelor, cât și al minimelor pentru această săptămână”, a afirmat directorul ANM, Elena Mateescu.

„Dacă astăzi și mâine mai contăm pe valori care să depășească 25 de grade Celsius, mai ales în partea de sud și sud-est a țării, în partea de vest, centru și nord-est simțim deja temperaturile mai coborâte, 11-15 grade”.

Electrica Furnizare Discount

Directorul ANM a precizat că, pe lângă scăderea temperaturilor, vor urma și ploi zilele următoare.

„Ne așteptăm și la ploi în această perioadă, în partea de nord, nord-est, zona de munte, dar trebuie să menționăm intensificările de vânt”, a precizat aceasta.

În Capitală temperaturile vor scădea în zilele următoare sub 20 de grade. „La București, în zilele de marți, miercuri și joi, ne așteptăm să consemnăm valori în jurul a cel mult 18-19 grade”, a mai punctat Elena Mateescu. Potrivit meteorologului, pe finalul lunii septembrie se prognozează din nou „valori care să depășească pragul unei zile de vară”, adică maxime de 29 de grade Celsius.

Citește mai mult

Politică Administrație

Facturi de „coșmar” vin și la case mari, nu doar la români de rând: Cât a costat „lumina” la Casa Poporului pe timp de vară

Publicat

în

Facturi de „coșmar” vin și la case mari, nu doar la români de rând: Cât a costat „lumina” la Casa Poporului pe timp de vară

Parlamentul resimte scumpirea energiei electrice. Cât a costat factura pe timp de vară la Casa Poporului

Un milion de lei, atât este factura pentru curentul consumat pe perioada verii, la Palatul Parlamentului. Adică peste 200 de mii de euro în trei luni, iar asta în condițiile în care deputații și senatorii au fost în vacanță.

Una dintre cele mai mari dar și cele mai scumpe clădiri administrative din lume are o factură la energie pe măsură. Peste 717.000 de lei a plătit Parlamentul pentru curent electric în luna iulie a acestui an. Suma nu este de mirare dacă ne gândim că doar pentru iluminat sunt folosite 2.800 de candelabre.

Electrica Furnizare Discount

Pentru ca lumina să poată fi în permanență aprinsă în Parlament, dar mai ales pentru a asigura buna funcționare a activității deputaților și senatorilor, în subsolul clădirii se află un întreg sistem dedicat instalațiilor electrice.

George Dumitrică – secretar general al Camerei Deputaților: Practic de aici se poate întrerupe sau da drumul la energie electrică, în funcție de anumite zone. Practic dacă ai o avarie poți să întrerupi curentul electric pe zona respectivă. Sunt foarte bine gândite. De aici se controlează toată energia electrică în toată casă. Tot acest sistem a fost înlocuit cu un mouse și o tastatură. Aceste grupuri înlocuiesc practic cu succes vechile grupuri și asigură energia electrică pentru întraga clădire în caz de avarie. Acest grup consumă 60 de litri pe oră și trebuie pornit obligatoriu o dată la 14 zile.

Palatul Parlamentului găzduiește atât Curtea Constituțională, cât și Muzeul de Artă Contemporană, pe lângă Senat și Camera Deputaților. Pentru toate acestea energia electrică este esențială bunei funcționări, iar scumpirile nu ocolesc Casa Poporului.

În această vară prețul energiei electrice pentru Palatul Parlamentului a fost cu 61% mai mare față de iunie 2020 – mai 2021. Mai mult decât atât, din luna septembrie Palatul Parlamentului are un nou contract, cu un nou furnizor – costul va fi cu 58% mai mare față de furnizorul precedent.

sursa: digi24.ro

Citește mai mult

Ştirea zilei

Bugetar cu Ferrari, fost șef ANAF, jefuit de 500.000 de euro în timp ce era în vacanţă în Thailanda

Publicat

în

Bugetar cu Ferrari, fost șef ANAF, jefuit de 500.000 de euro în timp ce era în vacanţă în Thailanda

Un jaf ca în filme a scos la iveală o poveste mai spectaculoasă decât că hoții au intrat într-o casă de bogat două nopți la rând. Mai întâi au furat bijuterii, apoi au furat cu totul un seif de o tonă cu 370.000 de mii de euro și 60.000 lei, scrie antena3.ro

În total, o pagubă de circa 500.000 de euro. Ce poate fi mai tare decât faptul că păgubitul era șeful fiscului din zona respectivă.

Este vorba despre Petru Ioan Lupașc, fost șef al ANAF Oțelu Roșu din 2007 până în 2011, apoi din nou în 2012. Şi pe lângă faptul că avea în casă 500.000 de euro și a fost jefuit în timp ce se afla într-o vacanță exotică în Thailanda, bugetar de viață, povestea devine chiar și mai spumoasă.

Electrica Furnizare Discount

Cum au ajuns hoții să-l jefuiescă?
Unul dintre hoți era la o sală de jocuri și a pierdut banii la păcănele. A încercat să se împrumute, dar cineva i-a zis să îi ceară șefului fiscului.

Nu i s-a apărută o glumă și l-a contactat pe Facebook pe Lupașc care, surpriză, nu l-a ignorat, nici măcar nu i-a zis: „du-te domne’ de aici că nu mă ocup eu de aşa ceva”, adică să dea bani cu împrumut.

Nu. I-a zis că nu poate în momentul acela pentru că este plecat din țară. Aşa au aflat hoţii că șeful fiscului este în Thailanda și aşa le-a venit ideea să-l jefuiască, umblând vorba că acesta are în casă 500.000 de euro.

Au intrat în noaptea, au luat dintr-un mic seif mobil dintr-un dormitor vreo 4.000 de euro, niște bijuterii şi cheile de la două mașini BMW X6 plus telecomanda de la garaj. Apoi s-au întors în noaptea următoare cu o dubiță și au dat marea lovitură.

Au luat cu totul un seif de o tonă în care șeful fiscului mai avea 370.000 de euro, 60.000 de lei și bijuterii. Potrivit procurorilor, ghinionul hoţilor a fost că s-a rupt mânerul seifului și a căzut, fiind găsit de polițiști la fața locului.

Aşa au fost Identificați hoții care, la începutul lunii august, au primit o primă condamnare nedefinitivă încă. Pedepse de la doi ani și o lună cu suspendare până la 19 ani și 3 luni de închisoare.

În urma scandalului, Lupașc a fost demis și abia apoi s-a sesizat şi ANI care a constatat într-un final că fostul șef de la fisc nu poate justifica vreo 400.000 lei care i-au și fost confiscați.

Oricât de spectaculoasă ar fi această poveste a jafului şi a lui Petru Lupașc cu siguranță nu este una singulară, de bugetari cu mega avere eventuală făcută fix în domeniu pe care ar trebui să le controleze.

sursa: replicaonline.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare