Rămâi conectat

Curier Județean

Primăria Ciugudului a luat o serie de măsuri pentru a preveni răspândirea virusului COVID-19 și și-a mutat activitatea în on-line. Pe site poate fi găsită și o secțiune specială de informare

Publicat

în

Primăria Ciugudului a luat o serie de măsuri pentru a preveni răspândirea virusului COVID-19 și și-a mutat activitatea în on-line. Pe site poate fi găsită și o secțiune specială de informare

Primăria Comunei Ciugud a luat o serie de măsuri pentru a preveni răspândirea virusului COVID -19, astfel încât a mutat întreaga activitate în mediul on-line, recomandând cetățenilor să interacționeze cu funcționarii publici doar prin serviciile publice digitalizate sau printr-o platformă dedicată (Platforma Cetățeanului).

Instituția a implementat în ultimii ani numeroase soluții smart pentru digitalizarea serviciilor publice și pentru a oferi cetățenilor, on line, posibilitatea să obțină acte, să își plătească taxele și impozitele, să depună petiții și sesizări sau să solicite informații utile.

De asemenea pe site-ul oficial www.primariaciugud.ro, Primăria Comunei Ciugud a deschis o secțiune specială de informare denumită „#Ciugud_RESPONSABIL – informații oficiale COVID – 19”.

Electrica Furnizare Discount

„Ciugudul este de ani buni un promotor activ al conceptului Smart Village, prin care încercăm să spunem că digitalizarea serviciilor publice este o necesitate. Situația actuală ne arată că, din păcate, avem dreptate și administrația publică din România trebuie să implementeze rapid aceste soluții digitale pentru a putea rămâne oricând în contact cu cetățenii. Indiferent de situație, respectul față de cetățean înseamnă să NU îl mai punem pe drumuri inutile și să NU îl mai obligăm să stea la cozi la clasicele ghișee, ci să îi oferim servicii publice smart. Noi am înțeles asta și „la un click distanță” cetățeanul găsește tot ceea ce are nevoie în relația cu administrația locală din Ciugud, astfel încât să economisească timp prețios”, a spus Gheorghe Damian, primarul Comunei Ciugud.

Primăria Comunei Ciugud recomandă cetățenilor să evite deplasare la sediul instituției și să apeleze la serviciile publice digitalizate de pe site-ul instituției – www.primariaciugud.ro.

Cum poți rămâne în contact cu Primăria Ciugud ?

1. Rămâneți în contact cu noi ON LINE și folosiți serviciile publice digitale!
Folosești site-ul www.primariaciugud.ro pentru informații utile (găsești informații utile pe fiecare compartiment accesând https://www.primariaciugud.ro/compartimente)
Pe pagina de Facebook – https://www.facebook.com/primariaciugud/
(Vă răspundem în câteva minute !!!)
Folosești PLATFORMA CETĂȚEANULUI pentru depunerea unor cereri sau eliberarea unor acte!
PLATFORMA CETĂȚEANULUI din Global Pay poate fi accesată direct de pe site-ul www.primariaciugud.ro butonul „Primăria on line” sau la linkul:
https://platformacetateni.ciugud.globalpay.ro/public/cetatean-login/index

2. Dacă doriți să faceți plăți vă rugăm să folosiți soluțiile ON LINE sau stațiile de plată (vă reamintim că termenul de plată a fost extins)
„Plătește on line” – buton pe site care te direcționează la platforma Global Pay
https://www.globalpay.ro/public/ciugud/login/index/redirctrl/debite/rediract/debite/lang/ro
Prin aplicația dedicată MobilePay Ciugud pe care o poți descărca din Google Play sau App Store
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.indecosoft.mobilepayciugud&gl=RO
https://apps.apple.com/ro/app/plata-impozite-mobilepay/id1014474114?l=ro
Prin platforma națională ghiseul.ro:
https://www.ghiseul.ro/ghiseul/public/credentiale
Prin stațiile de plată „Self Pay” amplasate în fiecare sat al comunei Ciugud
Vezi tutorialul despre cum se face plata:
https://www.youtube.com/watch?v=ygNFtVB5EC0

3. Ne puteți sesiza ON LINE simplu și ușor
Pentru orice întrebare/ problemă/ sesizare ne puteți scrie folosind butonul „Adresează o întrebare” de pe site (e simplu și vă răspundem rapid):
https://www.primariaciugud.ro/adreseaza-o-intrebare

4. Pentru probleme de URBANISM

 Puteți solicita emiterea on-line a certificatelor de urbanist la adresa [email protected]
Rămâneți în legătură cu noi doar TELEFONIC! 0766/183714 – Ioan Groza

5. Rămâneți în contact cu noi TELEFONIC!

Ne puteți contacta la 0258 841 205 (8:00 – 16:00) sau pentru urgențe la numărul de telefon mobil: 0786/ 571 042 – Sorin Poparadu

6. Nu uitați să avem grijă de persoanele vârstnice și vulnerabile!

Vă rugăm să ne sesizați/ contactați cu privire la orice situație în care persoanele vârstnice sau vulnerabile au nevoie de noi! (0786/ 571 042 – Sorin Poparadu)

Nu trebuie să intrăm în panică, dar e absolut necesar să ne comportăm PREVENTIV și RESPONSABIL, astfel încât să ne protejăm, să îi protejăm pe cei dragi și să ne ocrotim comunitatea. Știm că sunteți minunați și ne-ați fost mereu alături în toate proiectele importante. Vă cerem să fiți și în această perioadă SMART și RESPONSABILI pentru a putea avea grijă de Ciugud!

Publicitate

Curier Județean

2021, anul falimentelor: Cu peste 60% mai multe firme din Alba radiate faţă de perioada similară din 2020

Publicat

în

2021, anul falimentelor: Cu peste 60% mai multe firme din Alba radiate faţă de perioada similară din 2020

Criza economică provocată de perioada epidemică a afectat un număr semnificativ de companii din România. Doar în primele zece luni ale acestui an, peste 50 de mii de firme au fost radiate la nivel național. Procentul afacerilor care şi-au pus lacătul pe uşă a crescut faţă de anul precedent.

Creşterile cele mai semnificative ale numărului de radieri s-au înregistrat în judeţele Alba (plus 68,71%), Vrancea (plus 57,56%), Covasna (plus 52,6%), Ialomiţa (plus 46,45%) şi Dâmboviţa (plus 45,54%).

Conform Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), numărul total al companiilor închise în 2021 este de 52.757.

Electrica Furnizare Discount

În acest an, numărul radierilor la nivel național a crescut față de anul precedent. În 2020, între ianuarie și octombrie, au fost consemnate 41.119 de firme închise. Astfel că, după un calcul simplu, în 2021 numărul radierilor a crescut cu 28% comparativ cu 2020.

Falimentul a afectat cel mai mult antreprenorii din București, unde au fost întregistrate 8.606 de radieri. Pe locurile următoare în clasamentul celor mai falimentare județe din țară se află Timiș, Constața și Cluj. În rândul timișorenilor s-au înregistrat 2.396 de radieri. Pe litoral au fost 2.330 de închideri, iar în Cluj 2.250.

În Capitală s-a observat o creștere de 29,4% a închiderilor comparativ cu ianuarie – octombrie 2020. În Timiș, creșterea a fost de 33,71%. În Constanța s-a înregistrat un plus de 28,16%, iar în Cluj de 17,99%.

De asemenea, creșteri semnificative s-au înregistrat și în: Alba (plus 68,71%), Covasna (plus 52,6%), Dâmboviţa (plus 45,54%), Ialomiţa (plus 46,45%) şi Vrancea (plus 57,56%).
Județele cele mai puțin afectate

Regiunile din țară în care s-au înregistrat cele mai puține radieri sunt: Ialomiţa cu 413 închideri, Covasna cu 441 de falimentări și Călărași cu 457 de dizolvări.

În ciuda acestui fapt, chiar și în aceste trei județe s-a resimțit o creștere spre deosebire de anul precedent. În Ialomița este o creştere cu 46,45%, în Covasna este un plus de 52,60%, iar în Călăraşi este un plus de 36,01%.
Domeniile afectate de radieri

Numărul cel mai mare de radieri a fost înregistrat în:

– comerţul cu ridicata şi cu amănuntul;

– repararea autovehiculelor şi motocicletelor: 14.611 închideri (31,15% mai mult față de 2020);

– construcţii: 4.888 falimentări (27,42% plus comparativ cu 2020);

– activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice: 4.427 radieri (un plus de 26,27%);

– industria prelucrătoare: 4.253 dizolvări (plus 26,84%).

Sursa: capital.ro

Citește mai mult

Curier Județean

ITM Alba: Amenzi de 16.000 de lei și 6 avertismente, în perioada 29 noiembrie-3 decembrie 2021. Ce deficiențe au găsit inspectorii

Publicat

în

ITM Alba: Amenzi de 16.000 de lei și 6 avertismente, în perioada 29 noiembrie-3 decembrie 2021. Ce deficiențe au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2021, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea zilnică  a  inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate, zilnic, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 29.11.-03.12.2021, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

Electrica Furnizare Discount

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:   8

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 1990

                  Din care – femei :    911

Număr deficienţe constatate:      19

       Principalele deficienţe constatate în controale :

  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;

      În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:      9

Număr deficienţe constatate:  17

Număr de măsuri dispuse  :     17

Angajatori sancționați:              6

Nr. sancţiuni aplicate: –    8

                                   –     6  avertismente;

                                   –     2  amenzi in valoare de 16.000 lei.

Nr.evenimente in curs de cercetare : 3

              Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

Citește mai mult

Curier Județean

Dosar penal pentru un bărbat din Alba care și-a agresat soția: A fost emis și un ordin de protecție

Publicat

în

Dosar penal pentru un bărbat din Alba care și-a agresat soția: A fost emis și un ordin de protecție

Polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni au emis un ordin de protecție provizoriu față de un bărbat care și-ar fi agresat soția. Bărbatul s-a ales cu dosar penal, pentru violență în familie.

La data de 5 decembrie 2021, polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni au fost sesizați, de către o femeie, de 37 de ani, din comuna Bistra, cu privire la faptul că ar fi fost agresată de către soț.

În urma aplicării formularului de evaluare a riscului, față de bărbatul, de 47 de ani, polițiștii au emis un ordin de protecție provizoriu, pentru o perioadă de 5 zile.

Electrica Furnizare Discount

Pe numele său, a fost întocmit dosar penal, pentru violență în familie.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare