Rămâi conectat
MA-RA-MU

Ştirea zilei

Primăria Alba Iulia le-a răspuns cetățenilor care au sesizat problemele din municipiu prin intermediul site-ului faocerere.info

Ziarul Unirea

Publicat

în

Acțiunea inițiată de albaiulianul Marius Rusu, la inceputul lunii aprilie, prin care și-a propus să adune, prin intermediul site-ului faocerere.info, 30 de petiții care semnalează diverse probleme cu care se confruntă locuitorii orașului și să le depună la primărie, a avut succes.

Încadrându-se în termenul legal de 30 de zile lucrătoare, administrația locală a răspuns solicitărilor și a publicat un rezumat al soluțiilor:

CITEȘTE ȘI: ”Alba Iulia, fă o cerere!”. Cum s-a gândit un tânăr să rezolve problemele cu care se confruntă locuitorii orașului: ”Am avut câteva experiențe legate de administrația locală și am constatat că dacă ceri, ți se va da”

”Primăria Municipiului Alba Iulia mulțumește cetățenilor care au trecut dincolo de prejudecățile care spun că e greu să fi ascultat de administrația locală și ne-au transmis, asumat, prin intermediul site-ului www.faocerere.ro o serie de probleme de care se lovesc. Le-am primit și le-am analizat pe fiecare în parte și suntem de acord că fiecare problemă reprezintă o urgență pentru cei care le-au semnalat. De asemenea și pentru noi este foarte important să îndreptăm ce este de îndreptat și să dezvoltăm în permanență orașul, din toate punctele de vedere.

Ca un scurt rezumat al sesizărilor primite prin intermediul site-ului mai sus amintit, vă putem spune că au fost cereri care s-au putut rezolva în intervalul a 30 de zile, au fost cereri care în prezent sunt în curs de rezolvare și au fost altele a căror rezolvare ține de investiții care se fac pe termen mai lung sau țin de intervenția operatorilor precum SC Apa CTTA SA Alba Iulia – Electrica SA Alba Iulia).

Problemele cauzate de gurile de canal (surpări, aducerea acestora la nivelul asfaltului) sunt soluționate în general de SC Apa CTTA SA Alba Iulia deoarece este operatorul care se ocupă de administrarea, gestionarea și operarea rețelelor de canalizare. De fiecare dată când s-au primit astfel de sesizări, am trimis adrese de înștiințare căre operatorul local, însă este mult mai operativ să adresați chiar dumneavoastră, direct, astfel de sesizări dispeceratului SC Apa CTTA SA Alba Iulia, la nr. 0258810463.

S-au primit o serie de propuneri de amenajare de noi sensuri giratorii și semafoare (pe străzile Arieșului, Vânătorilor cu Revoluției, zona Kaufland și zona Munteanu etc.). Deocamdată, nu a fost prevăzut în programul de investiții din acest an amplasarea de sensuri giratorii în aceste zone. Orice investiție necesită realizarea unui proiect și identificarea surselor de finanțare, în funcție de amploarea acesteia. De asemenea, orice intervenție în carosabil (semaforizari, marcaje rutiere, semnalizare rutieră) se face cu acordul Poliției Municipiului Alba Iulia – biroul rutier și de la caz la caz, cu acordul altor instituții avizatoare.

Reamintim că în martie 2019 expiră perioada de garanție a lucrărilor executate în cadrul proiectului „Modernizare DN 74 de la km 99+870 la km 103+175, str. Zlatnei și Calea Moților, Municipiul Alba Iulia, Județul Alba”cu finanțare din fonduri europene în cadrul Programului Operațional 2007-2013. După această dată se pot face intervenții în acea zonă.

Pentru problema podurilor din Cetate, există în desfășurare o procedură de achiziție a lucrărilor de întreținere a acestora.

Poliția Locală acționează de fiecare dată când surprinde fapte care contravin legilor în vigoare, însă este nevoie de implicarea tuturor. Vă reamintim că există un Dispecerat 24 h din 24 (0258989) la Poliția Locală, unde puteți să reclamați problemele legate de parcări neregulamentare, disturbarea liniștii publice și orice alte probleme pentru care intervenția lor promptă este necesară pentru luarea de măsuri.

Operatorul Flash Lightning a intervenit cu promptitudine de fiecare dată când au fost sesizate probleme la iluminatul public. Desigur, sunt situații în care defecțiunile necesită o soluție mai amplă și atunci și timpul de rezolvare se prelungește.

Reabilitarea străzilor, introducerea rețelelor de iluminat public fac parte din categoria sesizărilor care nu se pot rezolva într-un timp scurt, deoarece pentru fiecare zona se fac proiecte de introducere a utilităților și apoi de dezvoltare a străzilor (care nu se face individual ci pe zone), ulterior trebuind să fie identificate sursele de finanțare.

Problemele legate de serviciul de ecarisaj sperăm să se rezolve odată cu reorganizarea modului de prestare a acestui serviciu și de operare a Adăpostului Public pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Alba Iulia.

Ne dorim să rezolvăm cât mai corect și mai prompt problemele orașului, însă cunoaștem și care sunt limitările de ordin birocratic sau financiar, cu care ne confruntăm. Apreciem deschiderea cetățenilor către o comunicare directă cu noi și așteptăm în continuare orice sesizare de bun simț. Ne puteți scrie aici, pe facebook, pe email ([email protected]), ne puteți suna (0258819462/tasta 9) sau puteți folosi aplicația Civic Alert. Ne dorim o Alba Iulia Activa!”, a scris reprezentantul administrației locale.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

FOTO | ACCIDENT rutier în zona Hotel Cetate din Alba Iulia: Trei autoturisme implicate în incident

Cezar Lancrajan

Publicat

în

FOTO | ACCIDENT rutier în zona Hotel Cetate din Alba Iulia: Trei autoturisme implicate în incident Un accident rutier a avut loc vineri, 20 decembrie 2024, în jurul orei 23:25. Potrivit primelor informații transmise de ISU Alba în incident au fost implicate un număr de trei autoturisme. Citește și: FOTO | ACCIDENT rutier pe DN1, […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea