Rămâi conectat

Economie

Plata defalcată a TVA ar putea pune pe butuci economia românească

Publicat

în

Creșterea gradului de conformare voluntară la plată a operatorilor economici, reducerea evaziunii în domeniul TVA și asigurarea unui mediu concurențial corect prin eliminarea avantajelor unor operatori economici cu comportament fiscal incorect care nu achită TVA la bugetul de stat. Acestea sunt motivele apariției Ordonanței privind plata defalcată a TVA, conform notei de fundamentare publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe.

Pe parcursul documentului, autorii recunosc lipsa de performanţă a ANAF şi preconizează că noua legislaţie în materie de TVA va aduce mai mulţi bani la bugetul de stat. “România, deşi a implementat mai multe măsuri de combatere a fraudei fiscale în domeniul TVA, printre care taxarea inversă, anularea codului de înregistrare în scopuri de TVA ce are drept consecinţă refuzul deducerii taxei atât la persoana al cărei cod a fost anulat, cât şi la beneficiar, etc., se confruntă în continuare cu cel mai ridicat nivel de GAP de TVA la nivel comunitar”, se arată în document. Trebuie precizat că, şi în aceste condiţii, TVA reprezintă în România cea mai importantă sursă de venit a bugetului general consolidat (24,4% în 2015 şi 23,1% în 2016).

Tot pe site-ul Ministerului de Finanţe a fost publicat şi textul Ordonanţei de Guvern cu privire la plata defalcată a TVA.  Aici, pe lângă măsurile care erau aşteptate, au apărut anumite anumite articole neaşteptate. “Banii contribuabililor oneşti blocaţi în contul de TVA vor putea putea fi folositi de acesta doar cu aprobarea prealabila a ANAF (nu ştim în ce constă procedura de aprobare, probabil control documentar). În proiectul de OG însă nu există termen în care ANAF să dea aprobarea şi nici sancţiune. Pe vorbe, la consultari s-a spus ca vor fi 3 zile, dar în text nu apare”, atrage atenţia, într-o postare pe Facebook, avocatul de business Gabriel Biriş. De asemenea, o altă problemă apare la articolul 19, care prevede sancţiunile în caz de contravenţie. “Sancţiunea pentru plata greşită a TVA este de 50% (!!!) din sumă. Vă rog sa observaţi că sancţiunea se aplică şi atunci când atât plătitorul cât şi beneficiarul declară şi îşi plătesc TVA corect. Doar pentru plata în cont greşit sancţiunea aplicată e 50%”, a mai scris Gabriel Biriş.

Electrica Furnizare Discount

Contul de TVA va fi obligatoriu din octombrie. Până atunci, companiile plătitoare de TVA trebuie să îşi deschidă noi conturi. Din cauza acesei noi măsuri, cele mai multe companii vor trebui să îşi modifice sistemele informatice, lucru care, din cauza termenului scurt, se poate dovedi extrem de costisitor.

Cu toate acestea, în nota de fundamentare, Guvernul susţine că efectele asupra mediului de afaceri vor fi pozitive. “Impactul mecanismului asupra mediului de afaceri este favorabil, având în vedere că elimină avantajele operatorilor cu comportament fiscal incorect care utilizau sumele încasate de la clienţi reprezentând TVA în alte scopuri decât plata TVA datorate furnizorilor/prestatorilor sau bugetului de stat ”, se arată în nota de fundamentare. Tot aici se precizează că măsura nu are niciun impact social şi niciun impact asupra intreprinderilor mici şi mijlocii.

“Propunerea legislativă de introducere a sistemului privind plata defalcată a TVA va genera dificultăţi de cash-flow majore pentru contribuabilii oneşti şi blocaje operaţionale semnificative pentru toate părţile implicate – trezorerie, instituţii de credit şi ANAF – şi a solicitat consultarea prealabilă a Comisiei Europene şi efectuarea unui studiu de impact profund cu privire la costurile şi beneficiile aferente tuturor părţilor implicate. CDR susţine fără echivoc lupta împotriva evaziunii fiscale, dar în masură proporţională şi fără a genera povară administrativă suplimentară”, susţine, într-un comunicat, Coaliţia pentru Dezvoltarea României (CDR), cea mai importantă asociaţie din businessul românesc. Aceasta reuneşte 45 de organizaţii şi membri asociaţi, cele mai importante fiind Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Camera de Comerţ Americană în România, (AmCham), Camera de Comerţ Franceză în România (CCIFER), Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK), Consiliul Investitorilor Străini (FIC) sau Romanian Business Leaders (RBL).

Sursa: capital.ro

Publicitate

Economie

Anunț închidere proiect „Diversificarea si dezvoltarea activitatii MAN CONS PROFESIONAL S.R.L.”

Publicat

în

Proiectul “Diversificarea si dezvoltarea activitatii MAN CONS PROFESIONAL S.R.L.”, cod MySMIS 134604, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 a fost implementat de către MAN CONS PROFESIONAL S.R.L. și a avut o valoare totală de 1.021.278,21 lei din care valoare eligibilă 856.417,00 lei. Suma de 685.133,60 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru.

Proiectul s-a derulat în perioada 19.04.2021 – 30.11.2021.

Obiectivul general al proiectului: consolidarea poziției pe piață a firmei prin achiziționarea de echipamente performante. Principalul impact al proiectului la nivel local / regional constă în crearea a5 noi locuri de muncă.

Electrica Furnizare Discount

Informații suplimentare despre proiect pot fi obținute la datele de contact de mai jos. Persoana de contact: Ioan Constantin MAN, Administrator.

Date de contact beneficiar:

Piața Mihai Viteazul nr.1, Oraș Teiuș, jud. Alba,
tel: 0741088502, e-mail: [email protected]

Citește mai mult

Economie

Comunicat de presă| Conducerea Polaris M Holding: „Alba Iulia a fost pentru noi cu adevărat acasă!”

Publicat

în

Dragi albaiulieni, suntem la capătul a 8 ani de parteneriat in care am rămas tot timpul consecvenți si am crezut mereu că planificarea este esențială, însă cei cu care faci echipă sunt cei mai importanți.

Tot ceea ce am reușit, în perioada în care Polaris a fost operatorul de salubritate din Alba Iulia, se datorează felului în care am fost primiți, dialogului permanent si eficient cu administrația publică – indiferent de provocări si efort dar, mai mult decât atât, în primul rând albaiulienilor. Ei au fost cei mai importanți si cei mai obiectivi parteneri ai noștri, fapt ce ne-a obligat să tratăm cu respect si maximă implicare orașul și locuitorii săi. Pentru noi, Alba Iulia a fost cu adevărat ACASĂ. Iar din acest motiv am căutat întotdeauna soluții și nu ne-am abandonat niciodată misiunea de a păstra această casă curată, chiar și atunci când opțiunile erau puține iar situațiile păreau imposibil de rezolvat.

Electrica Furnizare Discount

Dacă se putea mai bine? Categoric, DA! Și ne dorim ca, acum când suntem pregătiți să transferăm obligațiile noastre noului operator, nivelul să poată fi depășit iar așteptările albaiulienilor întrecute. Facem acest pas cu bucuria de a fi fost parte a unei comunități în care am întâlnit gospodari cu demnitate pentru care curățenia și respectul față de ce aparține tuturor s-au dovedit, cu foarte puține și neînsemnate excepții, un mod de viață. Vă mulțumim că nu v-ați mulțumit cu a fi doar spectatori, că implicare dumneavoastră – însemnând critici sau fermitate ne-a ajutat să devenim mai buni. Vă dorim și mai multe ocazii de a fi mai mulțumiți de locul și orașul în care trăiți.

Partenerilor noștri din actuală administrație le dorim să facă echipă bună alături de noul operator de salubritate, care este și operatorul depozitului de la Galda de Jos, cu obiectivul de a face din acest serviciu unul cu adevărat în folosul cetățeanului, cu gândul la o comunitate ce are o reputație de păstrat, nu o aparență de salvat.

​​Cu profund respect si multumire,

​Conducerea
​S.C. POLARIS M. HOLDING S.R.L.

Citește mai mult

Economie

Făcut mereu exact așa cum trebuie, Fragedo este „Cea mai de încredere marcă de carne”, în topul încrederii acordate de părinți brandurilor care se adresează și copiilor, Forbes Brands for Kids

Publicat

în

Făcut mereu exact așa cum trebuie, Fragedo este „Cea mai de încredere marcă de carne”, în topul încrederii acordate de părinți brandurilor care se adresează și copiilor, Forbes Brands for Kids

București. 26 noiembrie 2021. Fragedo, brand emblemă al companiei TRANSAVIA, a fost desemnat „Cea mai de încredere marcă de carne” în cadrul evenimentului Summit Forbes Brands for Kids, ediția 2021. Premiile au fost acordate în baza studiului realizat de Forbes România și Institutul D&D Research care a investigat siguranța, calitatea și încrederea de care se bucură produsele care se adresează copiilor.

Fragedo, cel mai popular brand din categoria sa, a primit premiul pentru Cea mai de încredere marcă de carne, confirmând din nou că se află mereu în topul preferințelor consumatorilor români datorită calității sale, la cel mai înalt nivel, încă de la lansare.

„Pentru noi, la TRANSAVIA, fiecare copil este important și ne dorim ca ei să aibă toate condițiile ca să se dezvolte sănătos și armonios, iar o recunoaștere precum cea pe care FRAGEDO o primește odată cu premiul „Forbes #1 Brand for Kids la categoria Marcă de carne” înseamnă încă o confirmare că facem lucrurile exact așa cum trebuie. Încrederea de care ne bucurăm din partea consumatorilor, în special a părinților care includ puii Fragedo în alimentația copiilor lor, are la bază promisiunile pe care le ținem zi de zi: siguranța garantată și calitatea superioară a produselor noastre, gustul mereu același, onestitatea și transparența comunicării noastre”, afirmă Theodora Popa, Vicepreședinte TRANSAVIA.

Electrica Furnizare Discount

Făcut mereu exact așa cum trebuie, puiul Fragedo asigură consumatorilor mereu calitate premium. Hrăniți 100% cu cereale din fermele proprii TRANSAVIA, sunt apreciați pentru frăgezime și savoare de cei mai exigenți consumatori, având mereu același gust și aceeași calitate, cu valoare nutrițională superioară, indiferent în care dintre variante sunt aleși și gătiți de consumatori.

Strategia, de la bob la furculiță, consolidează poziția de lider de piață pe care TRANSAVIA o onorează cu produse de cea mai înaltă calitate, la standarde certificate de siguranță alimentară, fiind singurul producător care își crește singur toți puii în ferme proprii, de incubație și de creștere, folosind hrană vegetală provenită din cele 10 000 de hectare cultivate prin divizia proprie de ferme vegetale.

În cadrul evenimentului Summit Forbes Brands for Kids au fost dezbătute subiecte de actualitate ce țin de alimentație, îngrijire, sănătate și stil de viață și au fost premiate brandurile care excelează în termenii responsabilității și ai adecvării la cerințele familiei românești contemporane.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare