Rămâi conectat

Actualitate

Piața auto din România, în creștere cu 10,2% în S1 din 2016. 79% dintre cumpărători sunt persoane juridice; topul pe mărci, condus de Dacia

Publicat

în

masiniPiața auto din România a înregistrat o creștere de 10,2%, în primul semestru din 2016, volumul vânzărilor fiind de 61.151 unități, iar cele mai multe achiziții au fost efectuate de persoanele juridice, respectiv 79% din total cumpărători, reiese din datele publicate, luni, 18 iulie, de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

La nivelul producției naționale, în perioada ianuarie — iunie 2016, s-au fabricat 201.274 de autovehicule, cu 5,3% mai puține decât în perioada similară din 2015, dar cu 15,7% mai multe decât în luna mai din acest an. Dintre acestea, 178.017 unități au fost produse de Dacia și 23.257 unități de Ford.

În acest context, volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 103.473 unități (cu 19,9% mai multe decât în primele șase luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (31.122 unități,—6,7%), Ford B-MAX (23.257 unități,—11,7%), Dacia Logan MCV (22.560 unități, +6,7%) și Dacia Logan (20.862 unități,—53,3%).

Electrica Furnizare Discount

În ceea ce privește raportul persoană fizică — persoană juridică, vânzările de autoturisme realizate în luna iunie 2016 au fost într-un relativ echilibru (46% vs. 54%), în timp ce, la nivelul primelor șase luni ale anului în curs, acest raport este net în favoarea persoanelor juridice (79%). Tot la nivelul primului semestru, datele APIA arată că importurile de autoturisme rulate au crescut comparativ cu anul 2015 cu 24%, ceea ce face ca raportul dintre cele rulate și cele noi să fie unul în creștere, respectiv de aproximativ patru autoturisme rulate la unul nou.

Conform statisticii, cu un volum total de 14.929 unități vândute în luna iunie, România înregistrează după primele 6 luni din 2016 un volum total de 61.151 unități, respectiv cu 10,2% mai multe decât în primul semestru din anul anterior. În acest ecart, autoturismele reprezintă 79,2% din totalul vânzărilor (48.451 unități) și înregistrează o creștere de 6,1%, iar vehiculele comerciale (marfă și persoane) de 29,1%.

La capitolul exporturi, începând din ianuarie și până în iunie, numărul autovehiculelor consemnate este de 182.097 de unități, în scădere de 5,3%, comparativ cu perioada similară din anul 2015. Cel mai exportat model, în primele șase luni din 2016, a fost Dacia Duster (100.182 unități, +19,8% față de 2015), urmat de Dacia Sandero (27.078 unități,—7%), Ford B-MAX (23.254 unități,—11,7%), Logan MCV (20.382 unități, +0,9%) și Dacia Logan (11.201 unități, — 66,1%). Practic, 90,5% din producția națională realizată în primul semestru din 2016 a fost exportată, procentaj similar cu cel de anul trecut.

Potrivit sursei citate, la autoturisme, topul pe mărci la jumătatea anului 2016 este condus de Dacia, cu 14.176 unități (29,3% cotă de piață, dar pe un volum în scădere cu 16,7% față de primul semestru din 2015), urmată de Volkswagen, cu 4.890 unități (10,1% cotă de piață, volume în creștere cu 12,3% față de 2015), Skoda, cu 4.829 de unități (10% din total piață, volume în creștere cu 19,1%), Renault, cu 3.871 de unități (8% cotă de piață, volume mai mari cu 34,5%), Ford, cu 2.913 unități (6% din total piață, volume în creștere cu 4,4%) și Opel, cu 1.985 unități (4,1% din total piață, volume mai mari cu 23,5%).

În funcție de model, cu cele 5.933 de unități (-26,4%, comparativ cu 2015), livrate pe piața autohtonă, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primul semestru din 2016, urmat de Dacia Sandero, cu 3.148 de unități (+8,6%), Dacia Duster, cu 2.474 unități (-28,7%), Skoda Octavia, cu 2.156 de unități (+16,6%) și Renault Clio, cu 1.708 de unități (+58,4%).

Vânzările de autoturisme din producția autohtonă au scăzut puternic în primul semestru al anului 2016, respectiv cu 18,7% față de aceeași perioadă din 2015, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere consistentă, de 19,5%, notează sursa citată.

sursa: Agerpres

Publicitate

Actualitate

DACIA LOGAN inclusă de ITALIENI în topul celor mai urâte 10 mașini din ultimii 20 de ani. Ce autoturisme se mai află pe listă

Publicat

în

DACIA LOGAN inclusă de ITALIENI în topul celor mai urâte 10 mașini din ultimii 20 de ani. Ce autoturisme se mai află pe listă

Italienii au inclus Dacia Logan între cele mai urâte maşini din ultimii 20 de ani. Comentariile care au însoţit fotografiile au fost făcute pe un ton amuzant şi n-au cruţat mărci de renume, inclusiv italiene.

Sub titlul „Cele mai urâte 10 maşini din ultimii 20 de ani: de la Logan la Multipla, de la Materia la Pt Cruiser”, pe site-ul corriere.it, care aparţine publicaţiei Corriere della Sera, a apărut o ierarhie a automobilelor socotite cele mai urâte din ultimele două decenii.

Dacia Logan apare în acest top inedit, în care subiectivismul joacă un rol important. În cazul Logan, estetica a vizat partea din spate. „În primii ani ai relansării mărcii de către casa franceză, estetica a fost, fără îndoială, sacrificată pe altarul listei de preţuri. Maşina era ieftină, dar aspectul său, mai ales în spate, cu siguranţă nu încuraja cumpărarea”, scrie publicația, conform Mediafax.

Electrica Furnizare Discount

Fiat, Lancia, Opel, Nissan, Toyota şi Chrysler sunt alţi constructori luaţi peste picior în descrierile făcute diverselor modele. Automobilele n-au primit punctaje, astfel că locurile ocupate (Dacia este pe 4) sunt aleatorii.

Redăm mai jos cele 10 modele indicate, precum şi caracterizările deloc măgulitoare care le-au fost dăruite.

Daihatsu Materia

Conceput pentru familii „slim”, Daihatsu Materia este un model ghemuit şi pătrat. Orice se poate spune, cu excepţia faptului că este frumos. Măcar este uşor de parcat, cu un all-inclusive de 5 locuri, 5 uşi, cu 380 cm lungime şi 169 cm lăţime. Are avantajul că nimeni nu s-ar gândi să-l fure.

Primul Fiat Tipo

Maşina anului în 1989 pentru inovaţiile sale tehnologice, primul Fiat Tipo, lansat în 1988, s-a prezentat ca moştenitor al lui Fiat Ritmo, cu o abordare stilistică simplă şi esenţială. Foarte versatil şi funcţional, a avut totuşi succes pentru marele său spaţiu interior. A fost produs până în 1995, iar următorul model prezentat de Fiat în 2015, menţinând în acelaşi timp numele Tipo, a fost considerat un capitol complet diferit de omonimul său din anii ’90.

Fiat Multipla

Fiat Multipla din 1998 este o pagină din istoria maşinii italiene care a văzut esteţi şi vizionari aliniaţi la poli opuşi. Urât, un model îndrăzneţ şi neaşteptat, dornic să conecteze parbrizul cu capota. S-a născut din creionul genialului designer Roberto Giolito, care în 3,99 metri reuşise să încapă 6 scaune confortabile şi un portbagaj de 430 de litri. Despre ea a vorbit şi câştigătorul Premiului Pulitzer, Dan Neil, critic auto, incluzând-o pe lista celor mai proaste maşini din toate timpurile: „Multipla ne aminteşte că maşinile nu trebuie doar să fie funcţionale, ci şi frumoase, sau, cel puţin, să evite arătând aşa”, a scris el, în 2007, în Time Magazine. Iar Fiat, cu mare autoironie, a lansat modelul cu o campanie publicitară însoţită de sloganul „Vei fi frumoasă”.

Dacia Logan

Este cunoscut faptul că misiunea Dacia de la bun început a fost de a oferi poporului român maşini moderne şi robuste pentru familie. Fondată în 1966, în 1999 a devenit un brand Renault, dar se pare că punctul de cotitură stilistic nu a venit imediat, având în vedere liniile nu tocmai captivante ale Logan, lansate în 2004. În primii ani ai relansării mărcii de către casa franceză, estetica a fost, fără îndoială, sacrificată pe altarul listei de preţuri. Maşina era ieftină, dar aspectul său, mai ales în spate, cu siguranţă nu încuraja cumpărarea.

Opel Ampera

Opel Ampera a fost o maşină revoluţionară în 2011, fiind prima maşină electrică. Cu acest automobil, Opel s-a impus ca un pionier în drumul către mobilitatea electrică, dar nu ca un maestru al stilului. Opel Ampera a fost prima maşină electrică din Europa care a permis mobilitatea pentru „Du-te oriunde în orice moment „, dar nu a fost remarcat pentru armonia formelor. Cu toate acestea, mass-media a fost impresionată favorabil, atât de mult încât a ales Ampera şi modelul său înrudit, Chevrolet Volt, „Maşina europeană a anului 2012”.

Renault Avantime

Ajuns în Italia în 2001, a avut o viaţă foarte scurtă. Numele însăşi şi-a marcat destinul, acest concept exprimându-se în termeni incerti de a ajunge „înainte de timp” („avant-timp”). Şi pornind de la această ipoteză, monovolumul francez a trebuit să deschidă o fereastră cu privire la viitorul maşinii cu designul său inovator şi cu o mulţime de tehnologie, dar nu a fost înţeleasă, iar vânzările s-au oprit la puţin peste 8500 de unităţi, fără a ajunge la cele 15.000 aşteptate de Renault.

Liniile au început bine, dar s-au terminat prost, iar Avantime părea ciudat, în ciuda spaţiului şi a vizibilităţii deosebite. Ca să nu mai vorbim de efectul surpriză al butonului „Grand Air”, care deschidea în acelaşi timp toate geamurile şi acoperişul.

Nissan Almera

Minimalistă şi spartană, prima versiune a Nissan Almera, lansată în 1995, nu rămâne un mare exemplu al stilului pentru producătorul japonez. O cutie cu patru roţi, cu forme care rămân ancorate în trecut.

Lancia Thema

Dimensiuni ciudate pentru Lancia Thema 2011, fiica alianţei Fiat-Chrysler. Numele se referea la modelul de succes din istoria Lancia, Thema, iubit în anii 80 pentru stilul său original şi finisajele elegante. A încercat să fie elegant, dar cu o lipsă totală de agilitate. Sedanul maxi-italian, o reinterpretare a modelului Chrysler 300, a căutat să combine dimensiunile generoase şi confortul maşinilor americane cu finisaje la nivel înalt şi un stil propriu. Tehnologie bună şi interioare luxoase, dar Lancia Thema cu siguranţă nu a intrat în istorie pentru frumuseţea designului său.

Toyota Yaris Verso

În ciuda bunelor intenţii, Toyota Yaris Verso, model născut ca un experiment la modă de minivan în 2001, a fost un eşec total. Fondată în 2001, Toyota Yaris Verso a fost retrasă de pe piaţă în 2004.

Chrysler PT Cruiser

Lansat de Chrysler la începutul anului 2000 şi produs până în 2010, PT Cruiser este, de asemenea, una dintre cele mai controversate maşini din istorie. Fie îl iubeşti, fie îl urăşti, pentru o interpretare oarecum bizară a conceptului de monovolum cu 5 uşi. Designul, conceput de Bryan Nesbitt, a fost în mod deliberat retro, pentru a aminti de maşinile clasice din anii 1930, dar pasajele stângace, grila din faţă şi spatele uşor funerar nu au fost prea apreciate nici de iubitorii de epocă.

Citește mai mult

Actualitate

George Simion anunță PROTESTE de amploare în urma introducerii CERTIFICATULUI VERDE pentru localități cu rata de infectare de peste 3 la mie

Publicat

în

George Simion anunță PROTESTE de amploare în urma introducerii CERTIFICATULUI VERDE pentru localități cu rata de infectare de peste 3 la mie

Liderul AUR, George Simion anunță că în România vor avea loc proteste de mare amploare după ce autoritățile au decis introducerea certificatului verde pentru localitățile unde rata de infectare trece de 3 la mie.

„Acum a inceput scoala si trebuie sa se inchida rapid. Trebuie sa ajungem iar la aberatia scoala online, de care nu beneficiaza multi elevi din mediul rural. Suntem destul de sceptici în a accepta cifrele care ni se livrează, având în vedere că anul trecut cifrele au fost grav eronate. Atata timp cat populatia nu a avut incredere in campania de vaccinare, acum se aplica alte strategii.

Electrica Furnizare Discount

Avem probleme cu studentii care vin sa se cazeze in camin si nu li se da camere daca nu sunt vaccinati, elevii vin acasa la parinti cu fel de fel de hartii, primim plangeri de la oameni care nu mai sunt primit in cladirile in care lucreaza daca nu se vaccineaza.

Incepe discriminarea intre romani. Certificatul verde a inceput sa fie folosit la nunti, botezuri. Cei care au rezistat anul trecut, anul acesta vor inchide tot.

Vor veni niste manifestatii puternice„, a declarat liderul AUR la România Tv.

Citește mai mult

Actualitate

Un „bărbăt” din Vințu de Jos a fost „premiat” cu dosar penal după ce și-a agresat concubina și a rupt ușa unei anexe gospodărești

Publicat

în

Un „bărbăt” din Vințu de Jos a fost „premiat” cu dosar penal după ce și-a agresat concubina și a rupt ușa unei anexe gospodărești

La data de 17 septembrie 2021, în jurul orei 18,15, polițiștii Secției 2 Poliție Rurală Vințu de Jos au intervenit la o locuință din comună de unde o femeie a semnalat faptul că a fost agresată de concubin.

Din primele cercetări a rezultat că, în urma unor discuții contradictorii avute cu concubinul său, o femeie de 49 de ani, ar fi fost agresată.

În contextul conflictului, bărbatul ar fi distrus ușa unei anexe gospodărești.

Electrica Furnizare Discount

Pe numele său a fost întocmit dosar penal, pentru violență în familie și distrugere și a fost emis un ordin de protecție provizoriu prin care i-a fost interzis să se apropie de concubina sa.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare