Peste 150 de milioane de lei pentru varianta ocolitoare de la Blaj: Mega-licitația, lansată în SEAP
Peste 150 de milioane de lei pentru varianta ocolitoare de la Blaj: Mega-licitația, lansată în SEAP
Primăria Municipiului Blaj a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru realizarea documentației tehnice pentru Autorizația de Construire (D.T.A.C), elaborare Proiect tehnic și execuție lucrări pentru obiectivul de investitii: „Varianta ocolitoare a Municipiului Blaj (conectivitate cu Drum Transregio Blaj-Teius -A10)”.
Valoarea totală estimată a contractului este de 150.249.389,50 lei, fără TVA.
Varianta ocolitoare a municipiului Blaj va avea o lungime totală de 6,845 km, un viaduct și 4 sensuri giratorii și va intersecta 7 drumuri de exploatare.
Varianta ocolitoare începe pe DN14B, la intrarea dinspre Alba Iulia, înaintea podului de pe râul Târnava Mică, unde va fi amenajat un sens giratoriu, și va continua în zona de versant a luncii Târnavei Mici spre Petrisat, unde va fi construit un viaduct, în lungime de aproximativ 300 de metri, peste râul Târnava Mică, calea ferată și magistrala de gaz.
Drumul continuă paralel cu linia C.F. Blaj – Praid (zona Fântâna Domnișoarei), dupa care urcă pe platoul din partea de nord a municipiului Blaj, spre fostul IAS Blaj.
Traseul intersectează drumul județean DJ 107 (Blaj – Târnăveni) pe drumul care duce spre rampa de transfer deșeuri menajere și prelungirea strada Izvorului, unde este prevăzut un sens giratoriu, urmând ca traficul din drumul judetean înspre/dispre varianta de ocolire să fie deviat printr-un sens giratoriu.
Traseul continuă prin fostele plantații de viță de vie până la coborârea spre DN 14B (ieșirea spre Mediaș), unde va fi amenajat al patrulea sens giratoriu, ce reprezintă și punctul de final al variantei ocolitoare.
Șoseaua ocolitoare reprezintă o investiție esențială și mult așteptată pentru municipiul Blaj, iar odată cu finalizarea ei, vom scoate traficul greu din oraș și vom oferi o rută alternativă și rapidă pentru cei care tranzitează Blajul.
Dezvoltarea infrastructurii generale de transport va avea impact favorabil, intrucat se vor realiza o serie de deziderate precum:
-descongestionarea traficului din orase -sporirea considerabila a capacităţii de circulaţie
-reducerea degradarii şi a uzurii arterelor existente, datorită suprasolicitărilor cauzate de traficul greu
-reducerea semnificativă a poluării mediului prin reducerea noxelor si zgomotului
-realizarea legăturilor între reţelele de transport care atrag fluxuri de mărfuri
Principalul avantaj al implementării acestui proiect îl reprezintă viteza crescută a traficului prin folosirea sectorului de Variantă Ocolitoare dimensionată corespunzător, cu vitezele legale şi medii aferente, în locul unor sectoare de drum naţional, drumuri judeţene şi străzi. Acest lucru conduce la reducerea costurilor de călătorie, atât pentru pasageri, cât şi pentru transportul de marfă.
De asemenea, condiţiile de siguranţă ale traficului sunt în mod vizibil îmbunătăţite. În final, dar nu mai puţin importantă, este creşterea calităţii vieţii locuitorilor localităţilor deservite de drumurile din zona de influenţă a Variantei Ocolitoare Blaj, ca urmare a reducerii poluării aerului şi a zgomotului printr-o circulaţie mai fluentă şi în special prin preluarea unui volum important de trafic din municipiu.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Șapte familii din comuna Ciugud sărbătorite la împlinirea a 50 de ani de căsătorie: Nuntași, „ceterași”, voia bună și armonie ca la sat
Șapte familii din comuna Ciugud sărbătorite la împlinirea a 50 de ani de căsătorie: Nuntași, „ceterași”, voia bună și armonie ca la sat Șapte familii din comuna Ciugud au fost sărbătorite marți, 28 mai 2024, la împlinirea a 50 de ani de căsătorie, cu nuntași, „ceterași”, voia bună și armonie ca la sat. ”La Ciugud, […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
27 mai 1600: Prima unire politică a celor trei țări române. Mihai Viteazul devine „domn al Țării Românești, Ardealului și Moldovei”
-
Actualitateacum 4 zile
25 mai 1827: Petrache Poenaru brevetează, la Paris, “condeiul portăreț fără sfârșit, alimentându-se însuși cu cerneală”, precursorul stiloului
-
Sportacum 5 zile
Viitorul Cluj – Metalurgistul Cugir 0-1 (0-0), gol Cocan, în ultima rundă a sezonului
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
24 mai: Ziua europeană a parcurilor naționale. Cum a ajuns să fie celebrată această zi și care este scopul acesteia
-
Opinii - Comentariiacum o zi
28 mai: Memorandumul Transilvaniei. Liderii românilor din Transilvania prezintă petiția împăratului Austro-Ungariei Franz Josef
-
Ştirea zileiacum 3 zile
Povestea cercetătorului originar din Alba care a contribuit la zborul primului avion militar cu reacție fabricat în România – IAR 93 „Vulturul”