Rămâi conectat

Curier Județean

Papa Francisc în România: Pregătirile pentru vizita Sanctității Sale la Blaj au intrat în linie dreaptă și sunt în grafic

Publicat

în

Papa Francisc în România: Pregătirile pentru vizita Sanctității Sale la Blaj au intrat în linie dreaptă și sunt în grafic

Administrația locală a municipiului Blaj anunță că pregătirile pentru vizita Sanctității Sale Papa Francisc din 2 iunie 2019 au intrat în linie dreaptă, fiind în grafic.

Municipalitatea Blajului împreună cu Biserica Greco-Catolică și instituțiile abilitate ale statului român depun toate eforturile pentru ca organizarea acestui eveniment istoric de la Blaj să se desfășoare în cele mai bune condiții!

Elit - Gustul Desăvârșit

La Blaj sunt așteptați la 2 iunie 2019 peste 50.000 de pelerini care doresc să-l întâmpine pe Sanctitatea Sa Papa Francisc pe Câmpia Libertății!

Așa cum este normal în organizarea unor astfel de evenimente, vor exista restricții de circulație în zona centrală a Blajului și pe traseul vizitei Sanctității Sale, începând cu data de 1 iunie 2019 ora 19.00 și până în seara zilei de 2 iunie 2019, ora 18.00! În ziua vizitei, zona centrală a Blajului va fi o zonă pietonală iar circulația spre Câmpia Libertății și spre Piața 1848 se va face pe jos. Se restricționează accesul cu mijloace auto pe străzile Clujului, Morii, Iazului, Parcului, Iuliu Maniu, Eroilor, Avram Iancu, Popa Șapcă, Republicii, Nicolae Bălcescu, Tudor Vladimirescu – pană la bariera cu calea ferată – magistrala 300, Aurel Vlaicu -parțial de la intersecția cu strada Iuliu Maniu până la bariera cu calea ferată-magistrala 300, Ioan Lemeny, Câmpul Libertății, Andrei Șaguna, Piața 1848, Astra, Timotei Cipariu, Mitropolit Vancea inclusiv accesul pe Podul Veza și Petru Pavel Aron.

De asemenea, circulația mașinilor mai mari de 3,5 tone va fi interzisă cu excepția mașinilor care aprovizionează zona de alimentație publică din Parcul „Avram Iancu” și/sau a mașinilor implicate în organizarea evenimentului. Alimentarea punctelor de alimentație publică din Parcul Avram Iancu se va face până la ora 09.00 în data de 2 iunie 2019. Blajul va putea fi tranzitat cu mașina dintr-o parte în cealaltă pe traseele care vor fi clar stabilite de către Poliția română care va asigura dirijarea și fluidizarea circulației.

Cetățenii Blajului sunt rugați să asigure parcarea mașinilor personale în garaj sau în curți astfel încât străzile din municipiul Blaj să fie libere pentru a asigura parcarea mașinilor care transportă pelerinii la Blaj. La intrările în municipiul Blaj se vor amenaja parcări speciale pentru pelerinii care vor sosi la Blaj din toată țara, pe următoarele direcții: Direcția Târgu Mureș – Pentru autocare se organizează locuri de parcare în Blaj, pe strada Simion Bărnuțiu – drumul de acces spre rampa de transfer/punctul de colectare deșeuri. Pelerinii care sosesc cu autoturisme din direcția Târgu Mureș au la dispoziție zonele de parcare din Blaj, zona carter Hula!

Direcția Sibiu – Pentru autocare se organizează locuri de parcare în Blaj, pe strada Gheorghe Barițiu – zona industrială I.A.M.U. Pelerinii care sosesc cu autoturisme din direcția Sibiu au la dispoziție zonele de parcare din Blaj – cartierele Mănărade, Veza, Ciufud, și Tiur.

Direcția Alba Iulia – Pentru autocare se organizează locuri de parcare în Blaj, pe strada Clujului – zona teren viran /pășune stație carburant Lukoil. Pelerinii care sosesc cu autoturisme din direcția Alba Iulia au la dispoziție zonele de parcare din Blaj – cartierul Petrisat, zona industriala Bosch.

Poliția română împreună cu voluntarii dedicați acestui eveniment vor asigura ghidajul pelerinilor sosiți la Blaj spre locurile de parcare, spre Câmpia Libertății și zona centrală a Blajului!

De asemenea, începând de sâmbătă 1 iunie 2019 ora 16.00 și până duminică 2 iunie 2019 ora 18.00 se instituie restricție de parcare pentru toate autovehiculele în Blaj de la strada Eroilor, nr.22 – de la fosta Grădiniță „Lumea copiilor” și până la Piața Mică – zona strada Gării, strada Fochiștilor, Ceferiștilor ,Locomotivei, Fabricii de la intersecția cu calea ferată până la intersecția cu strada Vasile Suciu, Vasile Suciu, Tudor Vladimirescu-variantă până la bariera cu calea ferată-magistrala 300, Avram Iancu.

Ca o măsură de siguranță în municipiul Blaj consumul băuturilor alcoolice va fi interzis în condițiile legii în zona centrală a municipiului Blaj și pe toate locațiile vizate de vizita Sanctității Sale papa Francisc iar pentru a asigura accesul în zona Câmpiei Libertății, în ziua de 2 iunie 2019 nu se va organiza piața tradițională de duminică.

PRIMARUL MUNICIPIULUI BLAJ,

Rotar Gheorghe Valentin


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Publicat

în

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Inspectoratul Școlar Județean Alba a lansat luni, 23 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de echipamente IT, care vor fi utilizate pentru buna desfășurare a activităților în cadrul proiectului „ADS pentru copiii și tinerii din Alba”, proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020.

Valoarea totală estimată a investiției este de 71.600 de lei, fără TVA.

Echipamentele IT care fac obiectul prezenței proceduri de achiziție sunt destinate pentru bună desfășurare a activității în cadrul proiectului: ”ADS pentru copiii și tinerii din Alba”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Echipamente IT:

Denumire produs component/ U.M/ Necesar UM/ Preț unitar maxim estimat, fără TVA (lei)/ Valoare totală maxim estimată, fără TVA(lei)

  • Videoproiector – Buc. – 12 – 1.800 – 21.600
  • Multifuncționala – Buc. – 5 – 10.000 – 50000

Specificații tehnice minimale:

Videoproiectoare – Videoproiector WXGA, suportă Full HD 1080p„ 3500 lumeni, contrast 16000:1, lampa 6000 ore, VGA, Component, HDMI, USB, Telecomanda

Multifuncționala – Dimensiune A3, duplex, viteză max 26ppm A4, rezoluție printare 1200x1200dpi, alimentare hârtie 250 coli + 250 coli, 1 tavă multifuncționala de 100 de coli, limbaje de printare PCL 5e, PCL 6, PostScript 3 Emulation, native PDF printing v1.4, volum de printare, Ciclu de lucru maxim (pagini/luna) 50000, Volum recomandat de printare (pagini/luna)8000 interfața: Interfața 1 x Wireless 802.11 b/g/n Air Prinț Mopria Copiere față-verso automat


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Publicat

în

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2022, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea zilnică  a  inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 16.05. -20.05.2022, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

Elit - Gustul Desăvârșit

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:  40

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 491

                  Din care – femei :   225

Număr deficienţe constatate:    109

          Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 9

          Din care      :  –  5 avertismente;

                                –  4 amenzi in cuantum de 5.300 lei.

      Principalele deficienţe constatate în controale :

  • Contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
  • nu a fost întocmită programarea concediilor de odihnă pentru anul 2022;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:    22

Număr deficienţe constatate:  40

Număr de măsuri dispuse  :     40

Angajatori sancționați:            22

Nr. sancţiuni aplicate: –    40

  • 39 avertismente;
  • 1 amenda in cuantum de 4.000 lei;

           Nr.evenimente in curs de cercetare :     2

Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

 Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Publicat

în

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Peste câteva va fi lansată prima ediție a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud. Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Municipiului Aiud, prin care ideile şi iniţiativele comunităţii se transformă în realitate. Cetățenii se implică direct în formularea deciziilor privind priorităţile de cheltuire a unei părți din bugetul local.

Cum funcționează?

– Primăria alocă un buget
– Cetățenii propun proiecte
– Cetățenii votează pe site proiectele
– Cele mai votate propuneri vor fi implementate începând cu anul 2023.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cine poate trimite propuneri de proiecte?

Pot participa la procesul de bugetare participativă cetăţenii care locuiesc în Municipiul Aiud şi au vârsta de cel puţin 16 ani. Cei care doresc să participe trebuie să se înscrie în platforma bugetării participative aiud.decide.direct.

Câte proiecte vor fi finanțate?

Bugetul acestei ediții (ediție pilot) a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud este de 80.000 RON (inclusiv TVA). În funcție de bugetul propus al proiectelor câștigătoare, pot fi finanțare două sau mai multe proiecte.

Care este suma maximă alocată unui proiect?

Fiecare propunere trebuie să aibă un cost total de cel mult 40.000 RON (inclusiv TVA).

Care este calendarul?

– 1 iunie – 29 iulie – cetățenii depun proiecte
– 1 august – 15 septembrie – noi analizăm
– 16 septembrie – 31 octombrie – cetățenii votează
– 2023 – noi implementăm


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare