Rămâi conectat

Ştirea zilei

O nouă lege pentru riscul seismic al clădirilor: Expertizările devin obligatorii și vor fi încadrate în patru clase

Publicat

în

O nouă lege pentru riscul seismic al clădirilor: Expertizările devin obligatorii și vor fi încadrate în patru clase

În urmă cu câteva zile a intrat în vigoare o nouă lege care modifică OUG-ul 20/1994 privind măsurile pentru reducerea riscului seismic la construcțiile existente.

Legea spune că stabilirea riscului seismic pentru o anumită construcţie se face prin încadrarea acesteia în patru clase:

Elit - Gustul Desăvârșit

1. Clasa de risc seismic RsI, din care fac parte clădirile cu susceptibilitate de prăbuşire, totală sau parţială, la acţiunea cutremurului de proiectare corespunzător stării-limită ultime;

2. Clasa de risc seismic RsII, din care fac parte clădirile susceptibile de avariere majoră la acţiunea cutremurului de proiectare corespunzător stării-limită ultime, care pune în pericol siguranţa utilizatorilor, dar la care prăbuşirea totală sau parţială este puţin probabilă;

3. Clasa de risc seismic RsIII, din care fac parte clădirile susceptibile de avariere moderată la acţiunea cutremurului de proiectare corespunzător stării-limită ultime, care poate pune în pericol siguranţa utilizatorilor;

4. Clasa de risc seismic RsIV, din care fac parte clădirile la care răspunsul seismic aşteptat sub efectul cutremurului de proiectare, corespunzător stării-limită ultime, este similar celui aşteptat pentru clădirile proiectate pe baza reglementărilor tehnice în vigoare.

Expertizările clădirilor devin obligatorii

Șefii instituțiilor publice vor fi obligați ca până la data limită de 1 ianuarie 2023 să dispună începerea expertizării tehnice. Acest proces va fi efectuat de experţi tehnici atestaţi pentru cerinţa fundamentală care este rezistenţă mecanică şi stabilitate, în vederea încadrării clădirilor în clasă de risc seismic şi a fundamentării măsurilor de intervenţie, asupra construcţiilor cu destinaţia de unităţi sau instituţii de învăţământ în care se desfăşoară activităţi didactice care se află în patrimoniul instituţiilor publice respective şi care au fost construite înainte de anul 1978.

Data limită până la care expertizările în vederea încadrării clădirilor în clasă de risc seismic şi a fundamentării măsurilor de intervenţie este 1 iunie 2024.

Nerespectarea prevederilor constituie contravenţe şi se sancţionează. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de către organele cu atribuţii de control ale primăriilor municipiilor, oraşelor şi comunelor, respectiv ale Primăriei Municipiului Bucureşti, în cazul proprietarilor sau administratorilor, şi de către prefect, în cazul primarului general al municipiului Bucureşti, respectiv al primarilor municipiilor, oraşelor şi comunelor, precum şi în cazul conducătorilor celorlalte instituţii publice, altele decât primăriile, şi care au în administrare construcţii cu destinaţia de unităţi sau instituţii de învăţământ, precum şi construcţii cu destinaţia de spital, policlinică sau dispensar policlinic.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

ANGAJĂRI la STAT: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 3 iulie 2022. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS

Publicat

în

ANGAJĂRI la STAT: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 3 iulie 2022. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS

Mai multe instituţii publice din Alba anunță posturi vacante la data de 3 iulie 2022 și organizează concursuri în următoarea perioadă. Pentru ocuparea posturilor, candidaţii trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

*Primăria Municipiului Blaj, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale de execuție, vacante, de îngrijitor, normă întreagă, studii M/G, la Compartimentul transport aprovizionare, Direcția administrativă.

Elit - Gustul Desăvârșit

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii medii finalizate cu diplomă de bacalaureat sau generale (M/G);
  • vechime în muncă: minimum 5 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 08 iulie 2022, inclusiv: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 18 iulie 2022, ora 10.00: proba scrisă – Piața 1848 nr. 16;
  • data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Primăria Municipiului Blaj, județul Alba, str. Dr. Vasile Suciu nr. 4, telefon 0258/710.110; fax 0258/710.014.

*Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș, Județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcțiilor contractuale, de execuție, vacante, de:

  • muncitor (necalificat) (2 posturi), în cadrul Compartimentului salubritate;
  • muncitor (necalificat) (2 posturi), în cadrul Compartimentului zone verzi;
  • muncitor (calificat) în cadrul Compartimentului baze sportive și de agrement;
  • muncitor (calificat) în cadrul Compartimentului întreținere și reparații.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • muncitor (necalificat) (2 posturi), în cadrul Compartimentului salubritate:
    • studii medii/generale;
    • fără vechime.
  • muncitor (necalificat) (2 posturi), în cadrul Compartimentului zone verzi:
    • studii medii/generale;
    • fără vechime.
  • muncitor (calificat) în cadrul Compartimentului baze sportive și de agrement:
    • studii medii/generale;
    • diplomă de calificare construcții, agricultură, sudor, finisaje interioare, zugrav;
    • fără vechime.
  • muncitor (calificat) în cadrul Compartimentului întreținere și reparații:
    • studii medii/generale;
    • diplomă de calificare construcții, agricultură, sudor, finisaje interioare, zugrav, montator pavaje;
    • minimum 5 ani vechime în muncă.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 07 iulie 2022, ora 15.00: termenul limită de depunere a dosarelor;
  • 15 iulie 2022, ora 10.00: proba practică;
  • 20 iulie 2022, ora 10.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș, str. Viilor nr. 28, Județul Alba, telefon/fax: 0258/730.148, e-mail: [email protected]

*Spitalul Orășenesc Câmpeni, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcțiilor contractuale vacante, de:

  • asistent medical (PL) – Spitalizare de zi;
  • asistent medical debutant (PL) – Laborator radiologie și imagistică medicală;
  • economist IA (S) – Compartiment resurse umane.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • asistent medical (PL) – Spitalizare de zi:
    • diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997;
    • 6 luni vechime în specialitate;
    • certificat de membru OAMGMAMR avizat și valabil la data concursului;
    • concurs pentru ocuparea postului.
  • asistent medical debutant (PL) – Laborator radiologie și Imagistică medicală:
    • diplomă de școală sanitară postliceală în specialitatea radiologie;
    • certificat de membru OAMGMAMR avizat și valabil la data concursului;
    • nu se solicită vechime;
    • concurs pentru ocuparea postului.
  • economist IA (S) – Compartiment resurse umane:
    • studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență – studii economice;
    • curs inspector resurse umane;
    • 6 ani și 6 luni vechime în specialitate;
    • cunoștințe operare PC;
    • concurs pentru ocuparea postului.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 07 iulie 2022: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 15 iulie 2022, ora 09.00: proba scrisă;
  • 21 iulie 2022, ora 09.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Spitalul Orășenesc Câmpeni, str. Horea nr. 63, județul Alba, telefon: 0258/771.717.

*Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”, Alba Iulia, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale, de execuție, vacante, de secretar (0,5 normă).

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii superioare cu diplomă de licență;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 07 iulie 2022, ora 12.00: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 15 iulie 2022, ora 09.00: proba scrisă,
  • 19 iulie 2022, ora 09.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Colegiul Național „Horea, Cloșca si Crișan”, cu sediul în Alba Iulia, Bd. 1 Decembrie 1918 nr. 11, județul Alba, telefon 0258.835.164, e-mail: [email protected]

*Primăria Comunei Șpring, Județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcţiei contractuale de execuție, vacante, de șef S.V.S.U., Compartimentul S.V.S.U. (0,5 normă).

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • nivelul studiilor – studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat;
  • vechime în muncă: 5 ani;
  • experiență în domeniu: 5 ani;
  • curs de șef serviciu voluntar pentru situații de urgență și cadru tehnic PSI cu certificat de absolvire.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 06 iulie 2022, ora 16.00: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 18 iulie 2022, ora 10.00: proba scrisă;
  • 20 iulie 2022, ora 10.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Primăria Comunei Șpring, cu sediul în satul Șpring, Str. Doștatului nr. 94, comuna Șpring, județul Alba, telefon 0258/765.019.

*Primăria Comunei Șpring, Județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcţiei contractuale de execuție, vacante, de șofer microbuz școlar, Compartimentul deservire.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii profesionale/medii;
  • vechime în muncă: 3 ani;
  • permis de conducere categoriile: B, C, D, E;
  • atestat pentru transport persoane;
  • aviz psihologic și adeverință de sănătate eliberată de medicina muncii;
  • posedă card tahograf.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 06 iulie 2022, ora 16.00: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 18 iulie 2022, ora 13.00: proba scrisă;
  • 20 iulie 2022, ora 13.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Primăria Comunei Șpring, cu sediul în satul Șpring, Str. Doștatului nr. 94, comuna Șpring, județul Alba, telefon 0258/765.019.

*Școala Gimnazială Șugag, Județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcţiei contractuale de execuţie, vacante, de îngrijitor (0,5 normă).

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii: minimum 10 clase;
  • vechime: minimum 3 ani;
  • domiciliu stabil în comuna Șugag.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 15 iulie 2022, ora 09.00: proba scrisă;
  • 15 iulie 2022, ora 12.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Școala Gimnazială Șugag, cu sediul în comuna Șugag, str. Valea Frumoasei nr. 169, județul Alba, telefon 0745.323.268, fax 0258.746.105.

*Primăria Comunei Întregalde, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale de execuție, vacante, de șofer I, în cadrul Compartimentului public de gospodărie comunală.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • nivelul studiilor: generale/medii
  • vechimea în muncă minimum 2 ani experiență ca șofer
  • carnet de șofer categoria C,

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 14 iulie 2022, ora 10.00: proba scrisă;
  • data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Primăria Comunei Întregalde, nr.3, județul Alba, telefon 0258/855003.

*Primăria Comunei Săsciori, judeţul Alba, organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale de execuție, vacante, de muncitor calificat II, în cadrul Compartimentului deservire.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii generale
  • copiile diplomelor de studii sau alte acte care atestă efectuarea unor specializări
  • vechime în muncă: 5 ani
  • carnet de conducere categoriile B, C, E, Tr
  • disponibilitate privind programul de lucru
  • aviz psihologic auto.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 14 iulie 2022, ora 10.00: proba scrisă;
  • 18 iulie 2022, ora 10.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Comuna Săsciori, Str. Principală nr. 363, judeţul Alba, telefon: 0258/741.110.

*Primăria Comunei Săsciori, judeţul Alba, organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale de execuție, vacante, de muncitor calificat I, în cadrul Compartimentului deservire.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii generale
  • copiile diplomelor de studii sau alte acte care atestă efectuarea unor specializări (certificate de pregătire/atestat profesional de pregătire pentru buldoexcavatorist sau mașini și utilaje de terasament)
  • vechime în muncă: 5 ani
  • carnet de conducere categoria B
  • disponibilitate privind programul de lucru
  • aviz psihologic auto
  • autorizație ISCIR.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 14 iulie 2022, ora 10.00: proba scrisă;
  • 18 iulie 2022, ora 10.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Comuna Săsciori, Str. Principală nr. 363, judeţul Alba, telefon: 0258/741.110.

*Curtea de Apel Alba Iulia, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale, de execuție, vacante, de expert, gradul I – psiholog, la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul sociopsihopedagogice, specialitatea psihologie,
  • vechimea minimă în specialitatea studiilor absolvite de cel puțin 3 ani și 6 luni;
  • atestat de liberă practică eliberat de Colegiul Psihologilor din România în domeniul de specialitate psihologia muncii și organizațională, treapta de specializare minimum practicant, forma de atestare autonom;
  • pentru psihologii care nu au obținut încă atestarea la nivel de psiholog practicant în regim autonom se cere absolvirea unui program de master în psihologie, acreditat în condițiile legii și recunoscut de Colegiul Psihologilor din România, în domeniul general de specializare muncă și organizații, fie diplomă ce atestă deținerea titlului de doctor în psihologie ori diplomă echivalentă în condițiile legii și anexele acestora – 4 alin. 2 lit. a și pct. 8 al anexei nr. 2 D din Normele privind atestarea profesională a psihologilor cu drept de liberă practică, aprobate prin Hotărârea nr. 1/2019 a Colegiului Psihologilor din România;
  • dreptul de liberă practică să nu fie suspendat în condițiile art, 18 din Legea nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Psihologilor din România – condiție dovedită prin prezentarea unei adeverințe sau declarații pe proprie răspundere;
  • cunoștințe de operare PC (Microsoft Word, Excel) – condiție dovedită prin prezentarea unor certificate, diplome sau atestate, emise în condițiile legii;
  • cursuri sau specializări în domeniul psihologiei muncii și organizaționale sau în domeniul psihologiei clinice.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 06 iulie 2022: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 14 iulie 2022: proba scrisă;
  • 20 iulie 2022: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Curtea de Apel Alba Iulia, județul Alba, telefon 0258/810964, adresa de e-mail [email protected]

*Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale, de execuție, vacante, de îngrijitor din cadrul Serviciului administrație patrimoniu și de aprovizionare.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii medii;
  • minimum 1 an vechime în muncă;
  • prezentarea unui certificat de absolvire a cursului de instruire privind noțiunile fundamentale de igienă constituie un avantaj.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 06 iulie 2022, ora 16.00: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 15 iulie 2022, ora 10.00: proba practică;
  • 20 iulie 2022, ora 10.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, str. Gabriel Bethlen nr. 5, judeţul Alba, telefon: 0258/806.276.

*Direcția Generală de Asistență Socială, Medicală și Comunitară, Sebeș, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcțiilor contractuale, de execuție, vacante, de animator socio-educativ la Centrul de Zi pentru Persoane Adulte cu Dizabilități.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii: medii;
  • nu se solicită vechime.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 06 iulie 2022, ora 14.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
  • 14 iulie 2022, ora 11.00: proba scrisă;
  • data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Direcția Generală de Asistență Socială, Medicală și Comunitară, Sebeș, municipiul Sebeș, aleea Lac nr. 12, județul Alba, telefon/fax 0258/731.007 sau 0258/730.611.

*Liceul Tehnologic Aiud, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale de execuție, vacante, de analist programator.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • nivelul studiilor: studii universitare de licență;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu se solicită.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 18 iulie 2022, ora 12.00: proba scrisă;
  • 20 iulie 2022, ora 12.00: proba practică;
  • 22 iulie 2022, ora 12.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Liceul Tehnologic Aiud, strada Ion Creangă nr. 14, județul Alba, telefon: 0258/861.018.

*Primăria Orașului Baia de Arieș, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale, de execuție, vacante, de muncitor.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii: studii generale;
  • vechime: minimum 5 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 14 iulie 2022, ora 10.00: proba scrisă;
  • 15 iulie 2022, ora 10.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Primăria Orașului Baia de Arieș, cu sediul în Baia de Arieș, Piața Băii nr. 1, cod poștal 515300, județul Alba, telefon: 0258/775.002, fax 0258/775.900.

*Muzeul Național al Unirii Alba Iulia organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale de execuție, vacante, de supraveghetor muzeu în cadrul Compartimentului gestiunea patrimoniului.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii medii (absolvite cu diplomă de bacalaureat) sau școală generală;
  • cunoștințe de limba engleză;
  • nu se solicită vechime în specialitatea studiilor

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 06 iulie 2022, ora 16.00: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 14 iulie 2022, ora 10.00: proba scrisă – la sala de ședințe a Direcției Generale de Asistență Socială șl Protecția Copilului, Bd. 1 Decembrie 1918 nr. 68;
  • 18 iulie 2022, ora 10.00: proba practică;
  • data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Muzeul Național al Unirii Alba Iulia, Județul Alba, telefon 0258/813.300, e-mail [email protected]ro.

*Primăria Comunei Doștat, Județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcţiei contractuale, de execuție, vacante, de muncitor întreținere.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii: diplomă de absolvire a școlii profesionale în meseria constructor finisor;
  • vechime în muncă: minimum 5 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 05 iulie 2022: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 13 iulie 2022, ora 10.00: proba scrisă;
  • 14 iulie 2022, ora 10.00: proba practică;
  • 15 iulie 2022, ora 10.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Primăria Comunei Doștat, cu sediul în com. Doștat, Str. Principală nr. 250, județul Alba, telefon 0258/764.690.

*Comuna Bistra, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale, de execuție, vacante, de inspector de specialitate, gradul profesional II, în cadrul Compartimentului implementare proiecte din subordinea primarului, creat pentru implementare proiect cu fonduri externe nerambursabile, conform Contractului de finanțare nr. C1920072S211770107501/2020, între Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale și Comuna Bistra, pentru acordarea finanțării nerambursabile pentru punerea în aplicare a Cererii de finanțare nr. 19200728211770107501 pentru Proiectul „Dezvoltarea serviciilor sociale la Centrul de Zi pentru Copii «Sfântul Nicolae».

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență (durată studii superioare de minimum 3 ani)
  • vechime în muncă: minimum 1 an
  • vechime în specialitate: minimum 6 luni în calificarea educator sau educator specializat
  • condiții specifice: certificat de calificare profesională sau diplomă absolvire educator sau educator specializat.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 05 iulie 2022: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 13 iulie 2022, ora 11.00: proba scrisă;
  • 15 iulie 2022, ora 11.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Comuna Bistra, cu sediul în comuna Bistra, Calea Turzii nr. 100, județul Alba, telefon: 0258/773.105.

*Grădiniţă cu Program Prelungit nr. 11 din Alba Iulia, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale de execuție, vacante, după cum urmează:

administrator financiar – 0,5 normă;
îngrijitoare copii – 0,5 normă.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • administrator financiar:
  • studii superioare economice absolvite cu diplomă de licență, respectiv master (pentru sistem Bologna) în domeniul economic;
  • vechime de minimum 3 ani în domeniul finanțelor publice;
  • vechime în muncă minimum 3 ani;
  • abilități foarte bune de operare pe calculator (pachetul Microsoft Office, programe de contabilitate);
  • cunoștințe de utilizare a softurilor: EDUSAL, REVISAL, SEAP, FOREXEBUG;
  • cunoștințe privind: încadrarea personalului didactic, întocmirea corespondenței oficiale, comunicarea în relații publice;
  • nu are cazier judiciar;
  • are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează.
    • îngrijitoare copii:
  • studii medii;
  • minimum doi ani de experiență într-un post similar;
  • curs de noțiuni fundamentale de igienă;
  • are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează;
  • nu are cazier judiciar.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 13 iulie 2022, ora 10.00: proba scrisă – administrator financiar;
  • 13 iulie 2022, ora 12.00: proba scrisă – îngrijitoare copii;
  • 14 iulie 2022, ora 10.00: proba practică – administrator financiar;
  • 14 iulie 2022, ora 12.00: proba practică – îngrijitoare copii;
  • 15 iulie 2022, ora 10.00: proba interviu – administrator financiar;
  • 15 iulie 2022, ora 12.00: proba interviu – îngrijitoare copii.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 11 din Alba Iulia, str. Vasile Goldiş, nr. 14b, județul Alba, telefon 0786.912.323.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Pensii 2022: Noua adeverință care trebuie completată pentru ca dosarul de pensionare să nu fie respins

Publicat

în

Pensii 2022: Noua adeverință care trebuie completată pentru ca dosarul de pensionare să nu fie respins

Legea 76/2022, emisă anul acesta, stabilește că la dosarul de pensionare să fie adăugată o nouă adeverință care va fi eliberată de angajatorul la care solicitantul lucrează în momentul în care acesta își depune dosarul de pensionare.

Această adeverință oferă datele de contact ale angajatorului care trebuie informat de către Casa de Pensii cu privire la emiterea deciziei de pensionare a angajatului, document care trebuie trimis respectivei companii în termen de maxim 5 zile de la emiterea deciziei de pensionare. Măsura legislativă ar trebuie să elimine situațiile în care un pensionar încalcă prevederile Codului muncii prin continuarea activității profesionale după pensionare prin încetarea de drept a contractului individual de muncă odată cu împlinirea condițiilor de pensionare.

CITEȘTE ȘI: Pensii 2022: Câți bani va primi un bărbat care a muncit aproape 40 de ani în România

Ce trebuie făcut pentru ca dosarul de pensionare să nu fie respins

Elit - Gustul Desăvârșit

În acest caz angajatul va fi obligat să completeze actele de la dosarul de pensionare cu o adeverință ce conține datele de contact ale ultimului angajator sau a angajatorilor dacă este angajat la mai mulți angajatori la data pensionării.

Adeverința va cuprinde următoarele informații:

– denumirea angajatorului,

– adresa de poștă fizică și electronică,

– date de contact telefon/fax.

Efectul documentului

Citește și: Pensii 2022: Cine poate beneficia de recalcularea pensiei și cum se poate cere acest lucru

Odată angajatorul anunțat despre decizia de pensionare, acesta va putea demara procedurile prevăzute în Codul Muncii în cazul încetării activității:

– în cazul pensiei pentru limită de vârstă sau limită de vârstă redusă, contractul individual de muncă încetează de drept, dacă pensionarul nu anulează decizia de pensionare în 30 de zile calendaristice scurse de la data stampilei de pe anvelopa plicului în care a primit decizia de pensionare.

– în cazul pensiei anticipate parțiale sau anticipate, trebuie cunoscut că acestea nu pot fi încasate atâta timp cât persoana respectivă este încă angajată.

În ceea ce privește pensia de invaliditate de gradul 3, pensia nu se poate activa decât dacă angajatul încetează activitatea profesională sau o continuă cu program de lucru de cel mult 4 ore/zi.

Așadar, noul document este important numai pentru angajator. Pe de altă parte, Casa de Pensii deține datele de contact ale angajatorilor dat fiind că lunar acesta plătește CAS iar pe cererea de pensionare a solicitantului sunt trecute datele de contact ale angajatorului. Cu alte cuvinte, birocrația românească este ca un organism viu care regenerează precum coada unei șopârle.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Cât curent consumă laptopul: Cum poți face economii la energie electrică

Publicat

în

Cât curent consumă laptopul: Cum poți face economii la energie electrică

Laptopul consumă aproximativ 80 de wați pe oră, adica are un consum pe ora de 0.080 kWh. Timp de 8 ore, consumul este de aproximativ 0.640 kWh. Pentru o lună, ajunge la 19.2 kWh.

Luând în calcul un cost pe 1 kwh de 0.8 lei, rezultă că, pe lună, costul este: 19.2 x 0.8 lei = 15,36 lei pe lună, scrie gândul.ro.

Cu toate acestea, nu laptopul este cel mai mare consumator de energie electrică dintr-o gospodărie. Potrivit Institutului pentru Diversificare și Conservare a Energiei (IDAE) din Spania, frigiderul conduce în clasament, cu aproape 19% din consumul total. Acesta este urmat de următoarele electrocasnice:

Elit - Gustul Desăvârșit

Televizior: 7,5%
Mașina de spălat: 7,3%
Cuptorul: 5,1%
Computer desk-top: 4,6%

Nu lăsa aparate electrice să funcționeze în regim sleep. Este mai bine să le scoți din priză.

Nu lăsa încărcătorul de telefon conectat atunci când nu-l utilizezi. Chiar și fără telefon, acesta consumă puțin.

Scapă de becurile convenționale, incandescente – înlocuiește-le pe toate cu becuri economice. Acestea consumă de până la cinci ori mai puțină energie. În plus, există becuri cu tehnologie LED cu diferite temperaturi de lumină, chiar și cu una apropiată de cea a luminii naturale.

Instalând termostate la calorifere și/sau un dispozitiv de setare a temperaturii locuinței, poţi face economii importante, deoarece poţi regla temperatura oricând doreşti.

Dacă pleci de acasă pentru perioade scurte, de câteva ore, se recomandă reglarea temperaturii cu 3-4 grade mai puțin decât în mod obișnuit pe timpul iermii. Dacă ești plecat apoximativ de 24 de ore, temperatura recomandată este de 16 grade. Dacă lipsești de acasă mai mult de 2 zile, temperatura recomandată este de 8 grade.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare