Noutăţi privind depunerea on-line a declaraţiei unice

Mircea Trifu - Primar Alba Iulia

Până la 1 iulie 2011, declaraţia unică privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate se poate depune şi în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii, însoţit de formatul electronic (dischetă, CD), direct la registratura organului fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice ori se comunică prin poştă cu confirmare de primire. Începând cu data de 1 iulie 2011, noul formular al declaraţiei unice va putea fi completat, semnat şi transmis on-line, exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin intermediul portalului e-Romania. Pentru transmiterea on-line a declaraţiei unice contribuabilii trebuie să deţină o semnătură electronică obţinută prin utilizarea unui certificat digital calificat de la unul din furnizorii de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii 455/2001 privind semnătura electronică. Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se obţine de la unul din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii 455/2001 privind semnătura electronică. Lista acestor furnizori se găseşte pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, www.mcsi.ro, secţiunea „Registrul furnizorilor de servicii de certificare” sau pe site-ul ANAF, secţiunea „Declaraţii electronice”, categoria „Informaţii depunere declaraţii”. Aceştia sunt: SC CERT SIGN SRL – www.certsign.ro; SC DIGI SIGN SA – www.digisign.ro; SC TRANS SPEED SRL – www. transsped.ro. Important! Este necesară instalarea programului Adobe Reader 8.2. Cu un singur certificat puteţi semna declaraţiile fiscale pentru mai mulţi contribuabili. În cazul în care sunt mai mulţi angajaţi, pentru semnarea electronică a declaraţiilor fiscale pentru fiecare angajat se obţine un certificat digital pe o adresă proprie de e-mail. Pentru siguranţa transmiterii datelor, certificatul digital calificat obţinut trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descărcă în calculatorul de pe care se transmit declaraţiile documentul de confirmare de pe site-ul ANAF – www.anaf.ro, categoria „Asistenţă Contribuabili”, modulul „Toate formularele cu explicaţii”, la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf. Se completează documentul de confirmare şi se aplică semnătura digitală în căsuţa „Semnătură utilizator”. Aplicaţia preluată de la furnizorul de certificate digitale calificate trebuie să fie salvată în calculatorul de pe care urmează a fi transmise declaraţiile fiscale. Informaţii pe acest subiect se pot obţine de la Biroul „Asistenţă contribuabili” al DGFP Alba, tel. 0258 819 825, coordonator Mirela Botaş. Aceste informaţii comunicate de DGFP Alba au fost publicate şi pe portalul ANAF, în spaţiul destinat DGFP Alba, la adresa www.anaf.ro, la categoria „Informaţii publice”. (A.D.T.)

Pro România - Ține cu ALBA
ELIT
PMP - Alegeri Locale 2020
USR-Plus - Oameni ca tine schimbă Alba în bine

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419