Rămâi conectat

Cultură Educație

Noutăţi privind depunerea on-line a declaraţiei unice

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Până la 1 iulie 2011, declaraţia unică privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate se poate depune şi în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii, însoţit de formatul electronic (dischetă, CD), direct la registratura organului fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice ori se comunică prin poştă cu confirmare de primire. Începând cu data de 1 iulie 2011, noul formular al declaraţiei unice va putea fi completat, semnat şi transmis on-line, exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin intermediul portalului e-Romania. Pentru transmiterea on-line a declaraţiei unice contribuabilii trebuie să deţină o semnătură electronică obţinută prin utilizarea unui certificat digital calificat de la unul din furnizorii de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii 455/2001 privind semnătura electronică. Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se obţine de la unul din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii 455/2001 privind semnătura electronică. Lista acestor furnizori se găseşte pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, www.mcsi.ro, secţiunea „Registrul furnizorilor de servicii de certificare” sau pe site-ul ANAF, secţiunea „Declaraţii electronice”, categoria „Informaţii depunere declaraţii”. Aceştia sunt: SC CERT SIGN SRL – www.certsign.ro; SC DIGI SIGN SA – www.digisign.ro; SC TRANS SPEED SRL – www. transsped.ro. Important! Este necesară instalarea programului Adobe Reader 8.2. Cu un singur certificat puteţi semna declaraţiile fiscale pentru mai mulţi contribuabili. În cazul în care sunt mai mulţi angajaţi, pentru semnarea electronică a declaraţiilor fiscale pentru fiecare angajat se obţine un certificat digital pe o adresă proprie de e-mail. Pentru siguranţa transmiterii datelor, certificatul digital calificat obţinut trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descărcă în calculatorul de pe care se transmit declaraţiile documentul de confirmare de pe site-ul ANAF – www.anaf.ro, categoria „Asistenţă Contribuabili”, modulul „Toate formularele cu explicaţii”, la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf. Se completează documentul de confirmare şi se aplică semnătura digitală în căsuţa „Semnătură utilizator”. Aplicaţia preluată de la furnizorul de certificate digitale calificate trebuie să fie salvată în calculatorul de pe care urmează a fi transmise declaraţiile fiscale. Informaţii pe acest subiect se pot obţine de la Biroul „Asistenţă contribuabili” al DGFP Alba, tel. 0258 819 825, coordonator Mirela Botaş. Aceste informaţii comunicate de DGFP Alba au fost publicate şi pe portalul ANAF, în spaţiul destinat DGFP Alba, la adresa www.anaf.ro, la categoria „Informaţii publice”. (A.D.T.)


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Cultură Educație

Cultură Educație

Din cauza catastrofei de la BAC, patru licee din județul Alba nu vor mai putea organiza admitere în clasa a IX-a

Unirea Ziarul

Publicat

în

Din cauza catastrofei de la BAC, patru licee din județul Alba nu vor mai putea organiza admitere în clasa a IX-a, din anul viitor Din cauza promovabilității foarte proaste la sesiunile de vară și de toamnă ale examenului de bacalaureat din anul 2023, 4 licee din județul Alba nu vor mai avea dreptul să organizeze […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea