Economie
Noutăţi fiscale: eşalonarea la plată a obligaţiilor administrate de ANAF
Direcţia Generală a Finanţelor Publice Alba informează contribuabilii, persoane fizice şi juridice că, începând cu 22 martie 2011 a intrat în vigoare OUG 29/2011 prin care a fost instituită posibilitatea acordării de înlesniri sub forma eşalonărilor la plată pentru obligaţiile fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), neachitate la termenele legale de plată. Pot beneficia de eşalonări la plată atât persoanele fizice, cât şi persoanele juridice de drept public sau privat, indiferent de modul de organizare.
lConstituirea garanţiilor
Garanţiile se constituie de contribuabilii care solicită eşalonări la plată în termen de cel mult 30 de zile de la data comunicării acordului de principiu şi pot consta în: mijloace băneşti consemnate pe numele contribuabilului la dispoziţia organului fiscal, la o unitate a Trezorerie Statului; scrisoare de garanţie bancară; instituirea sechestrului asiguratoriu asupra bunurilor proprietatea contribuabilului; încheierea unui contract de ipotecă sau gaj în favoarea organului fiscal competent pentru executarea obligaţiilor fiscale ale contribuabilului pentru care există un acord de eşalonare la plată, având ca obiect bunuri proprietate a unei terţe persoane, libere de orice sarcini.
Atenţie! Pot forma obiect al garanţiilor constituite numai bunurile mobile care nu au durata normală de funcţionare expirată. Bunurile ce constituie obiect al garanţiei prin încheierea unui contract de ipotecă sau gaj în favoarea organului fiscal competent pentru executarea obligaţiilor fiscale ale unui contribuabil nu pot să mai constituie obiect al unei garanţii pentru eşalonarea la plată a obligaţiilor unui alt contribuabil. Garanţiile constituite trebuie să acopere sumele eşalonate la plată, dobânzile datorate pe perioada eşalonării la plată, plus un procent de până la 40 la sută din sumele eşalonate la plată, în funcţie de perioada de eşalonare la plată pentru eşalonări: de la 13 la 24 de luni, procentul este de 10 la sută; de la 25 la 36 de luni, procentul este de 20 la sută; de la 37 la 48 de luni, procentul este de 30 la sută; de la 49 la 60 de luni, procentul este de 40 la sută. Garanţiile constituite sub forma mijloacelor băneşti consemnate pe numele contribuabilului la dispoziţia organului fiscal, la o unitate a Trezoreriei Statului şi a scrisorii de garanţie bancară trebuie să acopere sumele eşalonate la plată, precum şi dobânzile datorate pe perioada eşalonării la plată. Perioada de valabilitate a scrisorii de garanţie bancară trebuie să fie cu cel puţin 3 luni mai mare decât scadenţa ultimei rate din eşalonarea la plată. În situaţia în care bunurile sunt ipotecate/gajate în favoarea altor creditori, garanţiile constituite sub forma sechestrului asiguratoriu asupra bunurilor proprietate a contribuabilului trebuie să acopere valoarea pentru care s-a constituit ipoteca/gajul, precum şi sumele eşalonate la plată, dobânzile datorate pe perioada eşalonării la plată, plus un procent de până la 40 la sută din sumele eşalonate la plată, în funcţie de perioada de eşalonare la plată.
De reţinut! Pentru obligaţiile fiscale eşalonate la plată de până la 5.000 lei – în cazul persoanelor fizice şi, respectiv 20.000 lei – în cazul persoanelor juridice, nu este necesară constituirea de garanţii.
lCondiţii de menţinere a valabilităţii eşalonării la plată
Pentru acordarea eşalonării la plată, condiţiile de menţinere a valabilităţii acesteia, cumulativ, sunt: să se declare şi să se achite obligaţiile fiscale administrate de ANAF cu termene de plată începând cu data comunicării deciziei de eşalonare la plată. Eşalonarea la plată îşi menţine valabilitatea şi dacă aceste obligaţii sunt achitate până în ziua de 25 a lunii următoare scadenţei prevăzute de lege, inclusiv, sau până la finalizarea eşalonării la plată în situaţia în care acest termen se împlineşte după data stingerii în totalitate a obligaţiilor fiscale eşalonate la plată; să achite orice alte obligaţii fiscale stabilite de organul fiscal competent prin decizie, cu termene de plată începând cu data comunicării deciziei de eşalonare la plată. Eşalonarea la plată îşi menţine valabilitatea şi dacă aceste obligaţii sunt achitate în cel mult 30 de zile de la termenul de plată prevăzut de lege sau până la finalizarea eşalonării la plată – în situaţia în care termenul de 30 de zile se împlineşte după data stingerii în totalitate a obligaţiilor fiscale eşalonate la plată; să se respecte cuantumul şi termenele de plată din graficul de eşalonare. Eşalonarea la plată îşi menţine valabilitatea şi dacă rata de eşalonare este achitată până la următorul termen de plată din graficul de eşalonare; să se achite obligaţiile fiscale administrate de ANAF, nestinse la data comunicării deciziei de eşalonare la plată şi care nu fac obiectul eşalonării la plată, în termen de cel mult 90 de zile de la data comunicării acestei decizii; să se achite, în termen de cel mult 90 de zile de la data comunicării deciziei de eşalonare la plată, obligaţiile nestinse la data comunicării deciziei şi pentru care au fost comunicate somaţii; să se achite obligaţiile nestinse la data comunicării deciziei de eşalonare la plată pentru care au fost comunicate somaţii după data comunicării deciziei de eşalonare la plată, în cel mult 30 de zile de la comunicarea somaţiei sau până la finalizarea eşalonării la plată – în situaţia în care termenul de 30 de zile se împlineşte după data stingerii în totalitate a obligaţiilor fiscale eşalonate la plată; să achite obligaţiile fiscale rămase nestinse după soluţionarea deconturilor, în cel mult 30 de zile de data comunicării înştiinţării de plată; să achite sumele pentru care s-a stabilit răspunderea potrivit Legii 85/2006 şi/sau răspunderea solidară potrivit prevederilor art. 27 şi 28 din Codul de procedură fiscală, în cel mult 30 de zile de la data stabilirii răspunderii; să nu se afle în una dintre următoarele situaţii: în procedura insolvenţei, potrivit Legii 85/2006 privind procedura insolvenţei sau în dizolvare; să se reîntregească garanţia în cel mult 15 zile de la data distribuirii sumelor rezultate din valorificarea bunurilor de către alţi creditori.
lDobânzi şi penalităţi de întârziere
Pe perioada pentru care au fost acordate eşalonări la plată, pentru obligaţiile fiscale eşalonate la plată se datorează şi se calculează dobânzi la nivelul de 0,04% pentru fiecare zi de întârziere. Prin excepţie, nivelul dobânzii este de 0,03% pentru fiecare zi de întârziere, în situaţia în care contribuabilul constituie întreaga garanţie sub forma scrisorii de garanţie bancară şi/sau consemnare de mijloace băneşti la o unitate a Trezoreriei Statului. Pentru ratele din eşalonarea la plată achitate cu întârziere, până la următorul termen de plată din graficul de eşalonare se percepe o penalitate în cuantum de 10% din: rata de eşalonare, reprezentând obligaţii fiscale principale şi/sau obligaţii fiscale accesorii eşalonate la plată, inclusiv dobânzile datorate pe perioada eşalonării la plată; diferenţele de obligaţii fiscale marcate şi rămase nestinse după soluţionarea deconturilor cu sumă negativă de TVA cu opţiune de rambursare. Nu se datorează penalităţi de întârziere pentru obligaţiile fiscale eşalonate la plată al căror termen de 90 de zile de la scadenţă se împlineşte după data depunerii cererii de eşalonare la plată.
Important! Pierderea valabilităţii eşalonării la plată atrage începerea sau continuarea, după caz, a executării silite pentru întreaga sumă nestinsă. (A.D.T.)
Economie
Anunț începere proiect „INVESTIȚII ÎN RETEHNOLOGIZAREA SOCIETĂȚII SPERANTA E.L. SRL”
Comunicat de presă
Obiectivul general al proiectului constă în consolidarea poziției pe piață a firmei în domeniul transporturilor, dupa pierderea suferită în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-9.
Rezultatele finale în urma implementării proiectului determinate de atingerea obiectivelor general și specifice sunt:
1.7 utilaje achiziţionate: Utilaje care îndeplinesc criteriile care atestă caracterul verde și DNSH. Acestea reprezintă mijloace fixe performante care vor asigura executarea lucrărilor în timpi optimi și la un nivel calitativ superior a operațiunilor de excavare în vederea creșterii gradului de tehnologizare, a unei cupe concasoare (necesare pentru reciclarea resturilor și reutilizarea lor) care vor ajuta totodată la optimizarea procesului de execuție și asigurarea protejării mediului înconjurător în urma utilizării unor utilaje prietenoase cu mediul prin diminuarea consumului de combustibil și reducerea emisiilor poluante.
- Productivitatea muncii în anul 3 de sustenabilitate mai mare cu minimum 15% față de exercițiul financiar de referință 2021.
- 13 locuri de muncă menținute.
Valoarea totală a proiectului este de 4.797.166,61 lei.
Valoarea totală a finanţării nerambursabile este în sumă maximă de 2.409.397,33 lei, echivalentă cu 60% din valoarea totală eligibilă aprobată.
Perioada de implementare a proiectului de la data de 16.05.2023, data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 și până la data de 31.12.2023.
Proiect co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020.
Date de Contact
SPERANTA E.L. SRL
Sediu social: str. Gării, FN, localitatea Cetatea de Baltă, județul Alba, România
Reprezentant legal: Natanael NAGY
Telefon: 0744335776
E-mail: [email protected]
„Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”
Comunicatul din data de 30 mai 2023
Comunicatul din data de 31 mai 2023
Economie
Pe firul carburantului cu OSCAR Downstream (P)
Pe firul carburantului cu OSCAR Downstream (P)
OSCAR Downstream a organizat în luna mai evenimentul Ziua Porților Deschise în cadrul depozitului din Zădăreni, județul Arad. Clienții, partenerii OSCAR, au fost duși pe firul carburantului OSCAR.
Evenimentul a reușit să fie nu doar o vizită, ci o poveste spusă celorlalți despre eforturi, rezultate și profesionalism. Alături de specialiștii din echipa OSCAR, participanții la eveniment au putut afla și observa ce se întâmplă în interiorul unei companii de top din domeniul distribuției de carburant și întreg procesul care stă la baza furnizării de produse și servicii către ei.
Depozitul din Zădăreni este unul dintre cele șapte depozite pe care compania le deține. Patru, printre care și acesta, sunt construcții Greenfield, cu tehnologie nouă și atenție fată de mediu.
Pentru a răspunde prompt solicitărilor, dar şi pentru a furniza carburantul în condiţii optime, depozitele sunt gândite la o distanţă de cel puțin 200 km unele de altele şi dispun de cele mai moderne sisteme şi instalaţii de monitorizare şi informare a clienţilor, toate automatizate. Manipularea carburantului se face cu maximum de precizie, cu o implicare minimă a factorului uman în procesele de descărcare, depozitare şi alimentare a autocisternelor.
Aceste depozite fac parte din lanțul logistic propriu, pentru dezvoltarea căruia OSCAR a investit peste 50 mil euro în ultimii ani.
În cadrul vizitei au fost prezentate sistemele de monitorizare ale cantității și calității carburantului OSCAR și fluxurile de descărcare – intrarea carburantului în depozit și încărcare – ieșirea acestuia din depozit, astfel încât aceștia să afle în detaliu modul în care compania lucrează și alte informații din culisele celei mai importante companii petroliere cu capital 100% românesc din țară.
Construcția depozitului de la Zădăreni a fost finalizată în 2015 și cu extinderea capacității în 2018, în prezent având o capacitate totală de stocare a carburantului peste 13.000 de mc: benzină, motorină și biodisel.
Livrarea carburantului se face prin cele trei debitmetre de motorină și două de benzină, fiecare debitmetru având trei linii de aditivare cu injectare directă a aditivului în linia de încărcare precum și sisteme automate de determinare a temperaturii și densității produsului la momentul încărcării. Odată introduse în program datele privind cantitatea de carburant ce trebuie încărcată, debitmetrele efectuează toate operaţiunile ce se impun, inclusiv oprirea, fără a mai fi necesară intervenţia umană.
Instalațiile depozitului permit amestecarea motorinei cu biodiesel în proporție de minimum 6,5% conform legislației, complet automatizat și asistat de către un soft dedicat acestei operațiuni.
Pozitionarea gandită de OSCAR pentru depozitele sale, la nivel national, ajută ca livrările către clienţi să se facă repede şi cu minimum de influenţe în ceea ce priveşte temperatura carburantului pe timpul transportului.
Toate acestea au transformat vizita de la Zădăreni într-o zi de socializare, de discuții libere, de întrebări ce și-au găsit răspunsurile pe drumul carburantului.
Depozitul de la Zădăreni aprovizionează clienţii din Arad şi judeţele învecinate.
OSCAR Downstream, companie parte din grupul antreprenorial românesc Alfa Group, înființat de Alin Niculae, se află pe piața de oil & gas din 2001, fiind cea mai mare companie independentă de distribuție a carburantului din România și în top cinci companii petroliere din țară, cu capital 100% românesc și acoperire la nivel național. În ultimii ani a derulat un program accelerat de îmbunătațire a infrastructurii logistice, ajunsă în prezent la peste 65.000 mc în cele 7 depozite OSCAR, cât și de creștere a capacității de livrare către parteneri, extinzând în mod constant flotă de autocisterne, până la 77 în prezent.
Rețeaua de benzinării a ajuns în prezent la peste 100 de stații: peste 70 de benzinării în franciză, sub brandul RO concept OSCAR, și 31 de stații proprii dedicate segmentului de clienți B2B sub brandul DIESELpoint Access.
Portofoliul OSCAR are în prim plan furnizarea de motorină prin utilizarea unor canale de distribuție variate: vânzare en-gross, stații de incintă OSCAR DIESELpoint, cardurile de carburant OSCAR, completate de servicii integrate personalizate pe specificul fiecărei industrii și fiecărui client în parte – și B2C prin franciză RO. Portofoliul de carburant este completat de benzină, OSCAR având în prezent 3 mărci proprii de carburant.
OSCAR. Aceleași valori în fiecare parteneriat.
Economie
Avantajele folosirii unui robot aspirator (P)
A avea o casă inteligentă este la modă în zilele noastre, dar un robot aspirator este o piesă destul de subevaluată când vine vorba de emularea unei experiențe de casă inteligentă. Un astfel de aspirator este practic un aspirator care utilizează tehnologie avansată pentru a curăța automat podelele în timp ce tu ești plecat sau ocupat cu alte activități.
Pe lângă beneficiul evident de a nu mai fi nevoie să te ocupi tu de această activitate, iată și alte avantaje ale deținerii unui aspirator robot: comoditate și economisire de timp. Poți să-l programezi să facă curățenie în timp ce ești la serviciu sau în timp ce te ocupi de alte treburi, eliberându-ți timpul pentru alte sarcini.
Un alt avantaj major este cât de bine curăță un robot aspirator colțurile casei tale în comparație cu tine. Aceste aspiratoare robot au adesea caracteristici avansate precum detectarea marginilor și capacitatea de a curăța diferite tipuri de suprafețe, asigurându-se că toate zonele casei tale sunt curate și lipsite de praf.
Curățarea podelelor este întotdeauna o sarcină enervantă și poate fi obositoare și plictisitoare. În zilele noastre, în această societate agitată, este și prea consumatoare de timp. Prin urmare, achiziționarea unui aspirator robotizat este o modalitate minunată pentru mulți oameni de a se elibera de astfel de treburi și de a-și curăța casa fără a investi atât de mult timp și energie în această sarcină.
Dacă nu ai luat în considerare niciodată achiziționarea unui aspirator robotizat, iată zece avantaje ale utilizării acestuia. S-ar putea să găsești un motiv pentru a-l cumpăra, în cele din urmă.
- Vei economisi mult timp cu ajutorul unui robot aspirator. Odată instalat, aspiratorul robotizat poate face aproape toată munca de curățenie, eliberându-ți mâinile și oferindu-ți mai mult timp pentru a face alte lucruri mai interesante.
- Aspiratoarele robotizate pot oferi un mediu mult mai curat și un corp mai sănătos. Orice praf, pată sau altă murdărie din casa ta pot afecta sănătatea ta, însă cu ajutorul unui aspirator robotizat, casa ta poate fi curățată complet, cu eficiență și calitate înaltă, ceea ce reduce posibilitatea de a fi expus unui mediu nesănătos. În plus, dacă ai probleme articulare sau de mobilitate, utilizarea unui robot este cu siguranță benefică pentru sănătatea ta.
- Este mai inteligent decât te aștepți. El poate simți modificările de suprafață și se adaptează în consecință. Indiferent dacă pardoseala este din lemn sau covor, robotul poate gestiona sarcina de curățenie perfect.
- Un aspirator robotizat este bun în detectarea limitelor. Cu senzori și o margine de protecție, el nu numai că se poate proteja împotriva deteriorării, dar poate evita și deteriorarea mobilei. De asemenea, poate detecta pereții și scările și va întoarce automat când întâlnește oricare dintre acestea. Unele modele mai avansate pot genera chiar o hartă în timp real și pot planifica o rută care permite o curățare mai eficientă și completă.
- În comparație cu aspiratoarele tradiționale, aspiratoarele robotizate sunt mult mai silențioase. Zgomotul poate fi o adevărată enervare și cu siguranță afectează confortul. În principiu, acești roboți au capacitatea de a regla zgomotul produs. Cu ajutorul lor, nu vei mai avea de-a face cu prea mult zgomot sau chiar deloc.
- Utilizând aplicația mobilă ca dispozitiv de control la distanță, poți controla robotul mult mai ușor, fără a fi necesară nicio operație manuală suplimentară. Dacă nu te afli acasă, el poate totuși să funcționeze: apeși câteva butoane de pe telefonul tău și asta e tot. Apoi va face munca conform cerințelor.
- Sunt ușor de depozitat și de transportat. Un robot aspirator este de obicei mult mai mic decât un aspirator tradițional, astfel că poate fi depozitat cu ușurință în orice spațiu — într-un dulap, sub pat sau oriunde ai loc. În plus, îl poți transporta ușor de la un loc la altul, datorită dimensiunii sale.
- Se încarcă singure. Ele se pot duce la stația de încărcare pentru a-și reîncărca bateria după ce au terminat lucrul sau atunci când nivelul bateriei este scăzut, astfel că utilizatorii nu trebuie să se îngrijoreze că rămân fără energie.
-
Opinii - Comentariiacum 9 ore
Mesaje de 1 Iunie, Ziua Copilului. Ce SMS-uri, felicitări, urări le poţi trimite celor pe care îi consideri copii
-
Opinii - Comentariiacum 4 ore
Nume despre care nu știai că se sărbătoresc de RUSALII: Roxana, Rusalin, Ruxandra. Trimite un mesaj celor dragi de ziua numelui
-
Opinii - Comentariiacum 4 ore
Mesaje de RUSALII 2023. Urări și felicitări de „La mulţi ani” pentru cei dragi
-
Opinii - Comentariiacum 23 de ore
1 IUNIE, prima zi de vară în calendar: Ce nu e bine să faci în luna lui CIREȘAR. Tradiții și obiceiuri
-
Ştirea zileiacum 19 ore
1 iunie| COD GALBEN de FURTUNI în Alba și alte județe: Averse, descărcări electrice, vânt puternic și grindină
-
Ştirea zileiacum 18 ore
FOTO, VIDEO| Zi magică de 1 iunie, în Cetatea Alba Carolina, pentru sute de copii: Prichindeii s-au bucurat de jocuri și tobogane gonflabile, concursuri de biciclete și diferite ateliere de Ziua Copilului