Rămâi conectat

Actualitate

Noua lege a salarizării de la stat naşte situaţii aberante. Sindicate: ”Autorităţile locale au ajuns să stabilească după bunul plac salariile angajaţilor din sistem”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Noua lege a salarizării de la stat naşte situaţii aberante. Sindicatele susţin că autorităţile locale au ajuns să stabilească după bunul plac salariile angajaţilor din sistem. Aşa s-a ajuns ca, în unele judeţe, lefurile să se dubleze, iar în altele au scăzut chiar şi cu 30%.

Diferenţele cele mai mari se văd la nivelul direcţiilor de asistenţă socială şi protecţia copilului din ţară. Potrivit noilor grile din legea salarizării, cel mai bine plătit șofer este cel de la Cluj. Leafa acestuia ajunge la aproape 2.700 de lei brut lunar.

În jur de 2.500 de lei brut primesc și șoferii din Prahova și Maramureș. În schimb, în județele sărăce și salariul este sărăc. Aceleași șofer ajunge să aibă o leafă de 1.900 – 2.000 de lei brut în Caraș Severin și Teleorman.

Surpriza vine însă de la Sibiu. Aici câștigă cel mai puțin din toate județele ţării. Adică 1.835 de lei brut.

De la leafa unui șofer, trecem la venitul unui îngrijitor: Clujul are în continuare cele mai mari salarii. Aici leafa unui îngrijitor pornește de la 2.200 de lei brut. La fel se întâmplă și în Prahova, iar în Maramureș același angajat primeşte cu aproape o sută de lei mai puțin!

La polul opus, menționăm din nou Sibiul! Datele arată că aici salariul unui șofer este echivalent cu salariul minim pe economie: 1.450 de lei brut. Leafa crește cu aproape 200 de lei în Hunedoara și cu trei sute de lei în Brașov. În alte judeţe, consilierii judeţeni şi-au dublat propriile salarii, dar le-au micşorat pe cele din asistenţă socială. La Bihor, de exemplu, salariul unui director de centru social a scăzut cu aproape 200 de lei.

Sursa: realitatea.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

ITP 2024: Ce categorie de mașini trebuie să facă inspecția periodică odată la 6 luni și care sunt exceptate de la această obligaţie

Ziarul Unirea

Publicat

în

ITP 2024: Ce categorie de mașini trebuie să facă inspecția periodică odată la 6 luni și care sunt exceptate de la această obligaţie Camera Deputaţilor a adoptat, marți, în calitate de for decizional, proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei Guvernului 3/2024 pentru modificarea unor acte normative din domeniul transportului rutier și vizează în principal inspecția […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea