Rămâi conectat

Actualitate

Modernizarea Transalpinei de Apuseni: INSOLVENȚĂ pentru firma principală care derulează contractul

Ioana Oprean

Publicat

în

Modernizarea Transalpinei de Apuseni: INSOLVENȚĂ pentru firma principală care derulează contractul

Firma principală care derulează contractul de modernizare a Transalpinei de Apuseni a intrat în insolvenţă. Reprezentanţii Consiliului Judeţean Alba susţin că lucrările sunt în grafic.

Stadiul fizic de execuţie este de 30%, iar dacă situaţia nu se schimbă dramatic, până la sfârşitul anului 2023 se va putea circula în condiţii de asfalt pe toată lungimea drumului de aproape 80 de kilometri.

O problemă o reprezintă, însă, intrarea celui mai important membru al asocierii care derulează investiţia – Societatea de Construcţii Napoca SA – în insolvenţă. Decizia a fost luată de Tribunalul Specializat Cluj în 8 decembrie 2021. Administratorul judiciar provizoriu desemnat a avut ca termen data de 8 martie 2022 pentru finalizarea tabelului creanţelor.

CITEȘTE ȘI: DESCOPERIRE arheologică lângă Transalpina de Apuseni: S-a găsit un cimitir vechi de 5000 de ani

Vicepreşedintele CJ Alba, Marius Haţegan, susţine că intrarea societăţii în insolvenţă nu afectează contractul. ”Insolvenţa nu înseamnă faliment. Lucrările sunt în grafic şi se lucrează, deja, la terasamente pe lotul doi. Toate plăţile sunt la zi”, a precizat repreznetantul instituţiei. În zona de munte unde se derulează investiţia încă este zăpadă, astfel încât nu se poate lucre la un nivel mai ridicat.

Haţegan spune că sumele de bani plătite vor creşte mult după ce se va trece la faza de asfaltare a drumului. În 2021 au fost asfaltaţi doar câţiva kilometric pe lotul 1, în zona Măgina – Pădurea Sloboda. Vicepreşedintele CJ Alba mai susţine că, chiar şi în cazul în care firma din Cluj-Napoca ar avea probleme, în contract există posibilitatea ca plăţile să fie efectuate direct către subcontractori.

Acesta mai spune că în situaţia puţin probabilă ca Asocierea Societatea de Construcţii Napoca – Operes SRL (Italia) – Cosedil SPA (Italia) să nu mai poată să continue lucrările pe Transalpina de Apuseni, există o variantă de rezervă astfel încât într-un termen de maximum 3 luni lucrarea va fi atribuită unui alt constructor. Societatea de Construcţii Napoca este lider de asociere pe lotul 2, în timp ce pe lotul 1 liderul este firma italiană Operes SRL.

CITEȘTE ȘI: Lucrările de asfaltare pe Transalpina de Apuseni au fost reluate: Ce beneficii o să aducă cea mai mare investiție din România pe un drum județean

Potrivit raportărilor publicate de Bursa de Valori Bucureşti, compania din Cluj a înregistrat la sfârşitul anului 2021 o pierdere brută în valoare de 20.533.863 lei, pierdere datorată creşterilor substanţiale de preţuri la materialele de construcţii, comparativ cu aceaşi perioada a anului trecut, când societatea a înregistrat un profit brut în valoare de 2.793.554 lei. La 31 decembrie 2021, firma avea datorii de circa 170 de milioane de lei.

Lucrările au început în vara anului 2019. Investiţia a fost împărţită în două loturi relativ egale. Primul avea valoarea de 79,72 milioane de lei, iar al doilea – 76,25 milioane de lei, fără TVA. După majorarea semnificativă a valorii unor materiale de construcţie, valoarea totală a contractului ar urma să crească pe ambele loturi cu peste 10 milioane de lei. Pe lângă modernizarea drumului, proiectul prevede construirea a aproape şapte kilometri de pistă de biciclete în zona municipiului Aiud, amenajarea a 21 de staţii de autobuz, construirea a 14 poduri şi a circa 200 de podeţe.

De asemenea, lucrarea presupune peste 23 de kilometri de fundaţii adâncite, ziduri de sprijin şi peste 73 de kilometri de şanţuri de beton. Drumul judeţean străbate culmi de peste 1.000 de metri şi trece prin zone de o frumuseţe rară, cu păduri, chei şi poieniţe specifice Munţilor Trăscău. Finalizarea investiţiei va permite dezvoltarea turismului în această zonă defavorizată a Apusenilor.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

21 decembrie | Solstițiul de iarnă 2025: Ziua care marchează începutul iernii astronomice și cea mai lungă noapte din an

Ioana Oprean

Publicat

în

21 decembrie | Solstițiul de iarnă 2025: Ziua care marchează începutul iernii astronomice și cea mai lungă noapte din an Ziua de duminică, 21 decembrie 2025, marchează solstiţiul de iarnă, momentul astronomic care anunţă oficial începutul iernii şi aduce cea mai scurtă zi din an. Este ziua în care durata luminii naturale ajunge la minimum, […]

Citește mai mult

Actualitate

TVA rămâne la nivelul de 11% pentru HORECA: Guvernul a decis să păstreze cota redusă (surse)

Ioana Oprean

Publicat

în

TVA rămâne la nivelul de 11% pentru HORECA: Guvernul a decis să păstreze cota redusă (surse) Sectorul HoReCa primește o gură de aer, după ce Guvernul ar fi decis să păstreze TVA-ul la nivelul de 11%. Potrivit unor surse guvernamentale, cota redusă de TVA aplicată hotelurilor, restaurantelor și serviciilor de catering va fi menținută la […]

Citește mai mult

Actualitate

CFR Călători suplimentează cu vagoane trenurile, în perioada sărbătorilor de iarnă: ,,Traficul de pasageri va fi monitorizat permanent”

Bogdan Ilea

Publicat

în

CFR Călători suplimentează cu vagoane trenurile, în perioada sărbătorilor de iarnă: ,,Traficul de pasageri va fi monitorizat permanent” CFR Călători își mărește capacitatea de transport în perioada sărbătorilor de iarnă pentru a face față traficului intens de pasageri. Trenurile de pe rutele cele mai solicitate vor fi suplimentate cu vagoane.  CFR Călători anunță că, în […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea