Rămâi conectat

Actualitate

Ministrul Sănătăţii ia în calcul relaxarea restricțiilor din industria balneară: Luna septembrie, critică pentru măsurile luate în economie și educație

Ziarul Unirea

Publicat

în

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a făcut o declarație vineri după amiază, la Miercurea Ciuc, că relaxarea restricţiilor din industria balneară se va lua în calcul, respectiv reînceperea terapiilor hidrice, din a doua jumătate a lunii septembrie.

Nelu Tătaru a explicat că luna septembrie va fi una destul de grea, în care se vor redeschide restaurantele, teatrele şi cinematografele, dar va începe şi şcoala şi vor avea loc alegeri, existând riscul creşterii numărului de îmbolnăviri, dar că s-a făcut deja o evaluare privind potenţialul de apariţie a unor cazuri noi, odată cu relaxarea măsurilor şi în industria balneară.

„Avem o lună septembrie destul de grea, în care asumăm anumite măsuri de reluare a activităţii. După cum aţi putut afla, aseară, în şedinţa Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă şi în şedinţa de Guvern, deja preconizăm pentru 1 septembrie o reluare a activităţii în spaţiile de servire închise, în teatre, cinematografe. Avem un risc asumat de creştere a numărului de cazuri noi. Este o lună de campanie electorală, urmează ce pentru mine este cel mai important, începerea anului şcolar şi apoi avem şi alegeri locale, pe 27. În contextul evoluţiei, într-o primă parte a acestei luni, gândim în partea a doua şi acele măsuri de reluare a activităţii chiar şi pentru terapiile hidrice, în condiţii de securizare”, a declarat ministrul Sănătăţii.

Acesta a mai arătat că în judeţele unde va exista o transmitere comunitară accentuată nu se vor deschide restaurantele pentru persoanele venite din exterior, dar oaspeţii din hoteluri vor putea servi masa în spaţii închise.

„La fel ca şi deschiderea şcolilor, avem evaluarea făcută, dar deciziile se vor lua de acele comitete judeţene pentru situaţii de urgenţă, în colaborare cu direcţiile de sănătate publică. Acolo unde avem transmitere comunitară accentuată nu se vor deschide restaurantele pentru persoanele din exterior, dar pentru hoteluri, cei care sunt cazaţi în hoteluri vor lua masa, indiferent de zona şi de transmiterea din acea zonă”, a mai spus Nelu Tătaru.

Ministrul Sănătăţii a vizitat Spitalul Judeţean de Urgenţă din Miercurea Ciuc, a avut întâlniri cu autorităţile locale şi judeţene şi a discutat cu medicii rezidenţi despre problemele cu care se confruntă.

sursa: stiripesurse.ro

Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI

Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Schimbare importantă la cardurile de sănătate 2024: Anunțul oficial al Casei Naționale de Sănătate

Bogdan Ilea

Publicat

în

Schimbare importantă la cardurile de sănătate 2024: Anunțul oficial al Casei Naționale de Sănătate Prin intermediul unui ordin semnat de președintele CNAS și publicat în Monitorul Oficial, s-a introdus o nouă regulă referitoare la prelungirea valabilității adeverinței înlocuitoare a Cardului Național de Asigurări de Sănătate până la momentul emiterii cardului duplicat. Citește și: Cardul de […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate