Rămâi conectat

Actualitate

Masterplan judeţean în valoare de 135 de milioane de euro, pentru noi reţele de apă şi canalizare

Publicat

în

În perioada 2014-2020, mai multe aglomerări între 2000 şi 10.000 de locuitori din judeţul Alba vor fi racordate la reţele de apă şi canalizare,  printre care oraşele Baia de Arieş şi Abrud. Anunţul a fost făcut în urmă cu aproximativ o săptămână, când  preşedintele Consiliului Judeţean Alba, Ion Dumitrel, s-a întâlnit cu o delegaţie formată din reprezentanţi ai Ministerului Fondurilor Europene, ai Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice, ai unei societăţi de consultanţă şi ai operatorului regional de apă şi de canalizare din judeţul Alba- SC Apa CTTA SA,  pentru a stabili necesarul de finanţare pentru acest proiect. Astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă, reprezentanţii Apa CTTA au declarat că se lucrează deja la masterplanul judeţului, oferind câteva detalii despre acesta.

 „Suntem în faza în care pregătim deja etapa a II- a de finanţări pe POS Mediu 2014- 2020 pentru localităţile, aglomerările, între 2000 şi 10.000 de locuitori. Săptămâna trecută am avut vizita în teren a reprezentanţilor Ministerului Mediului şi a firmei de consultanţă cu care colaborează autoritatea de management din cadrul Ministerului Mediului. Lucrăm la această etapă tot împreună cu consultantul nostru Halcrow, în speţă cu domnul Tudor Tacsan şi echipa sa. Dânşii vor realiza masterplanul la nivelul judeţului pentru etapa aceasta şi următoarea, după 2020. Suntem în faza în care am pregătit lista lungă de lucrări şi lista scurtă de lucrări prioritare cu care ne vom prezenta la Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Mediului şi vom vedea, şi în urma vizitei pe care au făcut-o în teren, ce anume din lucrările pe care noi le-am propus şi le vom propune în masterplan vor fi acceptate pentru finanţare”, a declarat Ioan Dreghiciu, dir. adj. Apa CTTA.

Mai detaliat despre acest proiect a vorbit Eugen Ioniţă, directorul unităţii de implementare: “Pe scurt, în prima etapă  POS Mediu, 2007-2013, se realizează investiţii în 7aglomerări mai mari 10.000 de locuitori din judeţul Alba. În etapa 2014-2020 sunt propuse aglomerările între 2000 şi 10.000 de locuitori. Ca oraşe, am prevăzut lucrări în Baia de Arieş şi Abrud, oraşe care nu au fost prinse în prima etapă din cauza dimensiunii lor şi în mai multe aglomerări formate din comune. Dar, nu vrem să dăm aceste date, care sunt încă în lucru, pentru a nu oferi un orizont de aşteptare nepermis autorităţilor locale. Ce pot să vă spun la modul general, este că împreună cu consultanţii noştri am identificat necesităţile de finanţare pentru perioada 2014-2020 în infrastructura de apă şi apă uzată din judeţ la circa 135 de milioane de euro. Dintre acestea, circa 85 de milioane se vor realiza prin POS Mediu 2014-2020, iar diferenţa de 50 de milioane de euro va fi finanţată tot din surse nerambursabile prin Programul Operaţional de Dezvoltare Rurală. Vom face un masterplan comun pentru toate localităţile judeţului, 135 de milioane de euro. Stabilim aceleaşi reguli ale jocului şi pentru PNDR şi pentru POS MEDIU, tocmai ca să fie vorba de o infrastructură cu aceleaşi condiţii de execuţie, urmând ca la faza de proiecte tehnice cei de la PNDR să respecte regula impusă de noi (este vorba de calitatea lucrărilor)”.

Elit - Gustul Desăvârșit

 „Noi, prin Programul Pperaţional Sectorial de Mediu vom duce apa, ca şi conductă de transport,  până la limita comunei şi vom face rezervorul de apă, iar primăria, unitatea administrativ teritorială, prin  PNDR, va licita şi va executa reţeaua de distribuţie în cadrul comunei, urmând ca până în 2020 să asigurăm conformitatea la directivele de mediu atât la apă cât şi la canal în toate localităţile din judeţul Alba”, a explicat Eugen Ioniţă.

 Mai multe informaţii despre acest proiect vor fi anunţate în toamnă, când speră reprezentanţii Apa CTTA, va fi semnat şi contractul de finanţare.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Ca la români: Școlile pot folosi doar catalogul electronic, dar acesta trebuie tipărit obligatoriu și arhivat, din această toamnă

Publicat

în

Ca la români: Școlile pot folosi doar catalogul electronic, dar acesta trebuie tipărit obligatoriu și arhivat, din această toamnă

Ministerul Educației propune introducerea catalogului electronic, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro privind modificările aduse Regulamentului de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar.

Documentul care aduce și alte modificări după ce structura anului școlar a fost modificată în Monitorul Oficial din toamnă, va fi discutat în Consilului de Dialog Social, luni. Licitația pentru catalogul electronic ar trebui să fie organizată în prima parte a acestui an, spunea în martie, Maria Manea, secretar de stat în Ministerul Educației într-un răspuns pentru Edupedu.ro.

Procesul de digitalizare este doar pe jumătate realizat deoarece deși ministerul va permite introducerea catalogului electronic, școlile sunt obligate să îl tipărească și să îl arhiveze la sfârșitul anului școlar prin compartimentul secretariat.

Elit - Gustul Desăvârșit

În urma schimbării structurii anului școlar din toamna anului școlar 2022, în 5 module de învățare în loc de semestre, ministerul Educației a venit cu mai multe propuneri. Una dintre ele este legată de introducerea catalogului electronic. Astfel, la art 106, se introduce la lit b: “Rezultatele evaluării se consemnează în catalogul electronic, cu obligativitatea tipăririi, înregistrării și arhivării acestuia la sfârșitul anului școlar prin compartimentul secretariat.”

De precizat, licitația pentru Catalogul electronic, proiect în valoare de 42 de milioane de euro, semnat în 2018 și blocat până acum, urma să fie lansată în „prima jumătate a anului în curs”, potrivit unui răspuns trimis la solicitarea Edupedu.ro de secretarul de stat Maria Manea, din Ministerul Educației, în martie.

Proiectul a fost prins în Bugetul din acest an al ministerului cu 225,3 milioane de lei. Pentru 2023 estimarea este zero. În 2021 s-au cheltuit totuși 34.000 de lei, din care 29 din fondurile nerambursabile, potrivit fișei de buget.

Ministrul Sorin Cîmpeanu spunea în noiembrie 2021, despre acest proiect, că este un semnal de alarmă pentru capacitatea administrativă de a implementa proiectele din PNRR.

„Alt proiect pe care n-am avut capacitatea să-l gestionăm cum se cuvine – catalogul electronic – este vorba de un instrument fără de care orice dezvoltare digitală sustenabilă nu poate fi concepută. Până acum, deși contractul a fost semnat în 2019, nu s-a reușit nici măcar demararea licitației, darămite încheierea contractului de peste 40 de milioane de euro, care, pe baza unei slabe capacități administrative, nu a putut nici măcar să fie demarat. Este un semnal de alarmă major pentru sumele pe care le avem la dispoziție prin PNRR. (…) Lucrurile trebuie să se deruleze cu o viteză mult mai mare pentru că acel ministru al Educației care nu va reuși să valorifice această oportunitate nu va mai avea la dispoziție nici măcar scuza pe care toți miniștrii Educației au avut-o până acum – nu am avut resurse”, a spus Cîmpeanu.

Catalogul electronic a fost anunțat și semnat pe 10 septembrie 2019 ca proiect finanțat din fonduri europene. Totul s-a făcut cu ceremonie publică la care participau trei miniștrii – cel interimar al Educației (Daniel Breaz), al Comunicațiilor (Alexandru Petrescu) și al Fondurilor Europene (Roxana Mînzatu).

Responsabilă de scoaterea la licitație și de implementarea proiectului a fost și este Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare – ARNIEC. Această structură este în subordinea Ministerului Educației.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Creştere accentuată a preţurilor în industria prelucrătoare, construcţii şi comerţ cu amănuntul: Datele INS

Publicat

în

Creştere accentuată a preţurilor în industria prelucrătoare, construcţii şi comerţ cu amănuntul: Datele INS

Potrivit datelor publicate vineri de Institutul Naţional de Statistică (INS), managerii români estimează pentru următoarele trei luni o creştere accentuată a preţurilor în industria prelucrătoare, construcţii şi comerţul cu amănuntul.

În cadrul anchetei de conjunctura din luna mai 2022, managerii din industria prelucrătoare preconizează pentru următoarele trei luni, creştere moderată a volumului producţiei (sold conjunctural +12%). Pentru activitatea de fabricare a băuturilor se va înregistra cea mai mare creştere (sold conjunctural +31).

Referitor la numărul de salariaţi se estimează relativa stabilitate, soldul conjunctural fiind de +4% pe total industrie prelucrătoare. Pentru preţurile produselor industriale se prognozează creştere accentuată în următoarele trei luni (sold conjunctural +43%).

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit estimărilor din luna mai 2022, în activitatea de construcţii se va înregistra pentru următoarele trei luni creştere a volumului producţiei (sold conjunctural +20%).

Managerii estimează creştere moderată a numărului de salariaţi (sold conjunctural +7%). În ceea ce priveşte preţurile lucrărilor de construcţii se preconizează creşterea accentuată a acestora (sold conjunctural +61%).

În sectorul comerţ cu amănuntul managerii au estimat pentru următoarele trei luni, tendinţa de creştere a activităţii economice (sold conjunctural +23%). Volumul comenzilor adresate furnizorilor de mărfuri de către unităţile comerciale va înregistra creştere (sold conjunctural +20%).

Angajatorii prognozează pentru următoarele trei luni, creştere moderată a numărului de salariaţi (sold conjunctural +15%).

Managerii societăţilor comerciale estimează creştere accentuată a preţurilor de vânzare cu amănuntul (sold conjunctural +55%).

Conform estimărilor din luna mai 2022, cererea de servicii (cifra de afaceri) va cunoaşte creştere moderată în următoarele trei luni (sold conjunctural +10%). Se estimează relativa stabilitate a numărului de salariaţi (sold conjunctural +5%).

Conform opiniei managerilor, preţurile de vânzare sau de facturare ale prestaţiilor vor avea tendinţa de creştere (sold conjunctural +29%).

Sursa: tvr.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Tichete sociale pentru persoanele aflate în risc de sărăcie extremă: Ce acte sunt necesare și cum pot fi utilizați banii

Publicat

în

Tichete sociale pentru persoanele aflate în risc de sărăcie extremă: Ce acte sunt necesare și cum pot fi utilizați banii

Începând cu data de 1 iunie, statul începe distribuirea voucherelor de 250 de lei pentru persoanele aflate în risc de sărăcie extremă.

Autoritățile au publicat modelele documetelor necesare obținerii tichetelor sociale în valoare de 250 de lei, sumă care se va acorda odată la fiecare două luni, bani care vor fi primiți automat de pensionari, persoanele cu dizabilități sau familiile cu venituri reduse.

Elit - Gustul Desăvârșit

De aceste tichete vor beneficia și familiile cu copii ce nu beneficiază de alocație pentru susținerea familiei.

Aceste vouchere se vor acorda de la începutul lunii iunie și până la sfârșitul anului curent.

Familiile cu copii care nu beneficiază de alocație pentru susținerea familiei vor putea solicita acordarea tichetelor sociale prin depunerea, la primăria de care aparțin, a unei cereri și a unei declarații pe propria răspundere.

Ordinul nr. 846/2022 emis joi de Ministerul Muncii stabilește modelul celor două acte necesare solicitării ajutorului, respectiv al cererii și al declarației pe propria răspundere ce trebuie depuse la primărie și pe care le puteți descărca de AICI.

Potrivit OUG 63/2022, care reglementează acest sprijin, persoanele aflate în risc de sărăcie extremă, din cauza creșterii prețurilor din ultima perioadă, vor primi, o dată la două luni, vouchere sociale în valoare de 250 de lei.

Acest sprijin se va putea utiliza numai pentru cumpărarea alimentelor de bază sau asigurarea de mese calde. Pe lângă familiile cu copii care nu beneficiază de alocație pentru susținerea familiei vor putea beneficia de aceste tichete sociale și persoanele vulnerabile, respectiv pensionarii și persoanele cu dizabilități cu venituri de până la 1.500 de lei, familiile cu venituri de până la 600 de lei pe membru de familie, cele ce primesc ajutor social și persoanele fără adăpost.

Beneficiarii acestor ajutoare sociale vor primi voucherele la domiciliu prin poștă iar persoanele fără adăpost le vor primi prin intermediul primăriilor.

Din luna iunie cei cu venituri mici vor beneficia de tichete sociale în valoare de 250 de lei, bani care se vor acorda odată la două luni.

Însă, aceste sume vor putea fi cheltuite exclusiv pentru alimente de bază sau hrană caldă iar cei care nu vor respecta aceste reguli riscă amenzi foarte mari.

Așadar cei care vor utiliza tichetele în alt scop decât cel pentru care au fost acordate vor fi pasibili de amenzi de până la 10.200 de lei.

Conform OUG 63/2022, ordonanța care reglementează acest beneficiu, tichetele sociale sunt destinate celor cu venituri mici, aflați în pragul sărăciei extreme. Acordarea acestui ajutor se face odată la două luni din iunie și până în decembrie 2022, inclusiv iar distribuirea se va efectua prin poștă.

Conform regulilor prevăzute de ordonanță, beneficiarii care vor cheltui sumele în alt scop decât alimente de bază și asigurarea de mese calde, riscă amenzi cuprinse între 1,5 și două puncte de amendă.

O altă abatere prevăzută de ordonanță este obținerea de numerar în schimbul tichetelor, abatere care va fi sancționată cu trei sau patru puncte de amendă, ceea ce înseamnă sume între 7.650 și 10.200 de lei.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare