Rămâi conectat

Ştirea zilei

„Lupta” pentru milioanele de euro în cadrul trasnportului local din Alba Iulia: Conflict între primarul municipiului și firma care a obținut contractul

Publicat

în

Serviciul de transport local din Alba Iulia ar putea fi blocat, în urma unui conflict care se derulează între reprezentanții Primăriei și cei ai Societății de Transport Public.

Motivul îl reprezintă valoarea subvenţiei pe care muncipiul Alba Iulia ar urma să o plătească prestatorului, care, potrivit primarului Gabriel Pleşa, ar fi cuprinsă între 6 şi 8 milioane de euro pe an, în următorii şase ani.

Primarul susţine că suma reprezintă circa 20% din bugetul prognozat pentru acest an. În 2020, Primăria Alba Iulia a achitat în contul STP circa 21.400.000 de lei, respectiv circa 4,3 milioane de euro. Conflictul pare a fi şi de natură politică, în condiţiile în care primarul este membru USR, iar societatea a fost mai bine de 10 ani în ”graţiile” administraţiei liberale din Alba Iulia.

În ianuarie 2021, Asociaţia Intracomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local (AIDA-TL) a finalizat licitaţia privind delegarea gestiunii serviciului metropolitan de transport călători pentru Alba Iulia şi alte şapte comune limitrofe. Câştigătorul contractului a fost singurul ofertant – Societatea de Transport Public SA. Contractul a fost atribuit doar la a treia ”strigare”, precedentele două proceduri de licitaţie au fost anulate după ce la prima nu a fost depusă nicio ofertă, iar la a doua a fost înregistrată una singură, din partea actualului prestator al serviciului. La sfârşitul lunii martie 2020 a fost anulată şi cea de-a doua procedură, în timpul analizei ofertei STP, care a fost considerată neconformă.

Preţ majorat cu 35% la a treia licitaţie

În august 2020 a fost demarată a treia procedură, iar preţul contractului a fost majorat cu 35%, respectiv cu mai mult de 60 de milioane de lei. Astfel, valoarea estimată a contractului a ajuns la 229.748.691 de lei, fără TVA. Contractul încheiat în 7 ianuarie 2021, pentru următorii şase ani, este în valoare de 229.598.145 lei (circa 47 milioane de euro), fără TVA, cu 150.546 lei mai mică decât cea estimată. În afară de Alba Iulia, transportul metropolitan se mai derulează în Ciugud, Sântimbru, Mihalţ, Galda de Jos, Cricău, Ighiu şi Întregalde cu o populaţie totală de aproape 98.000 de locuitori.

Fiecare administraţie locală va plăti anual o cotă parte reprezentând subvenţia pentru persoanele care beneficiază de scutiri sau reduceri la plata tarifului (pensionari, elevi, studenţi, şomeri, veterani de război etc). 90% din valoarea subvenţiei va fi achitată de municipiul Alba Iulia. Hotărârea AGA AIDA-TL din 7 ianuarie 2021, prin care contarctul a fost atribuit către STP nu a fost semnată de către primarii din Alba Iulia şi Ciugud, care nu au participat la şedinţă.

Primarul vrea reluarea procedurii

În şedinţa consiliului local din 29 ianuarie, primarul Gabriel Pleşa şi-a exprimat nemulţumirea cu privire la noul contract cu STP, care ar urma să afecteze negativ bugetul local. Pleşa a spus atunci că doreşte prelungirea vechiului contract sau reluarea licitaţiei. Evident că acest lucru nu mai este posibil, în condiţiile în care AIDA-TL a încheiat, deja, noul contract cu STP.

”Această ameninţare cu lăsatul oraşului fără transport este absolut puerilă. Eu vreau să vă spun următorul lucru: eu eram pregătit şi pentru acest lucru, pentru că am primit o somaţie că în data de 16, dacă nu va trece acest proiect de hotărâre, se va sista transportul local în Alba Iulia. Eram foarte hotărât să facem o adresă Prefecturii, ca domnul prefect, până la litigiu, până se va hotărî în instanţă litigiul dintre Consiliul Local şi prestatorul de serviciu, sau AIDA, mai exact, şi Consiliul Local, că aşa este corect, să lanseze invitaţia pe la 3-4-5 firme din ţară să vină să presteze servicii de transport la Alba Iulia. Vreau să vă spun că, cel puţin 3 sau 4 firme ar fi putut să facă acest lucru şi în condiţii mult mai avantajoase pentru bugetul local”, a spus Pleşa în prezenţa consilierilor locali.

Facturi de peste 1,8 milioane de lei, returnate

Reprezentanţii societăţii au anunţat că au depus o plângere penală împotriva primarului Gabriel Pleşa. De asemenea, îi solicită să plătească facturi restante în valoare de 1,84 de milioane de lei, emise pe vechiul contract, care au fost restituite societăţii cu menţiunea că “nu există angajamente legale aprobate”.

”Dl Pleşa urmăreşte ca persoanele din spatele său să procedeze în mod nelegal şi prin eludarea unei licitaţii pentru efectuarea transportului public în municipiul Alba Iulia. În această ipoteză se urmăreşte eliminarea sistemului de ticheting electronic existent în serviciul de transport public şi care este singurul sistem ce permite asigurarea valabilitaţii biletelor şi abonamentelor (cardurilor) de călătorie în cele 7 zone tarifare şi de asemenea permite ca UAT din AIDA-TL să fie singurele din ţară care plătesc contravaloarea călătoriilor beneficiarilor de gratuităţi în funcţie de validări (călătoriile efective). Aşa fiind, nu se poate susţine, cum în mod eronat afirmă dl Pleşa, că s-ar frauda fondurile publice şi că transportul în municipiu ar fi prea scump. Dacă se studiază oferta de preţ, se poate observa lesne că aceasta cuprinde doar elementele prevăzute de lege, în special prevederile Ord. 272/2007 al ANRSC”, susţine directorul STP, Stelian Nicola.

Acesta le solicită consilierilor locali din Alba Iulia să nu dea curs ”susţinerilor dlui Pleşa care sunt minciuni pentru a vă induce în eroare ca să vă determine să preluaţi răspunderea civilă şi penală care la stadiul juridic actual îi aparţine exclusiv”. De asemenea, reprezentantul STP mai afirmă că vechiul contract nu mai poate fi prelungit în condiţiile în care a fost finalizată procedura şi a fost încheiat noul contract aferent perioadei 2021 – 2027.

Publicitate

”Procedura de atribuire a Contractului nr. 26/48/07.01.2021 a fost legală. Dl. Pleşa nu îşi poate invoca propria culpă atunci când susţine că nu a fost prezent la adoptarea Hotărârii AGA AIDA-TL nr. 2/07.01.2021. (…) Nimic nu îl împiedica să participe la adoptarea Hotărârii AGA AIDA-Tl nr. 2/07.01.2021 şi să voteze împotrivă sau să se abţină, cum obişnuieşte în mod constant. Nu a făcut aceasta uzitând de o meschinărie ieftină, că nu-i înscris cu CNP în Actul constitutiv şi Statutul AIDA-TL”, a mai susţinut directorul STP, care a completat că acţiunile primarului vizează aducerea unei alte firme de transport în Alba Iulia, care ar fi apropiată de acesta.

Primarul susţine că oferta companiei este secretă

Primarul a reacţionat pe Facebook: ”Aproape 20% din bugetul local ar urma să plătim, în fiecare din următorii şase ani, ca subvenţie/compensaţie pentru transportul public. Între 6 şi 8 milioane de euro pe an se preconizează că ar fi aceste subvenţii/compensaţii pe care ar urma să le plătim din buzunarul albaiulienilor. Şi să nu credeţi că alba-iulienii vor circula gratuit, ci vor plăti şi ei biletul, care e mai scump decât în unele din marile oraşe din România (În Bucureşti costul unui bilet este 1,3 lei, în Craiova 2 lei, în Cluj-Napoca 2,5 lei). Poate nu ar fi problemă să plătim această sumă, dacă am şti pentru ce plătim, însă oferta financiară depusă compania care a câştigat licitaţia este secretă şi s-a refuzat ca primăriile din zona metropolitană să aibă acces la ea. Aproape 4 luni, Municipiul Alba Iulia, care plăteşte 90% din subvenţia/ compensaţia pentru transportul local în zona metropolitană, a fost tratat cu dispreţ total şi ţinut pe marginea deciziilor”.

Pleşa mai susţine că se va ajunge, cu siguranţă, în instanţă.
”Nu voi răspunde public ameninţărilor primite în ultima perioadă, public sau voalat, din cauza faptului că nu am semnat contractul pentru delegarea serviciului de transport public local”, a completat primarul din Alba Iulia.

Publicitate

Ştirea zilei

Sterilizarea gratuită a câinilor fără pedigree, cu stăpân, de pe raza Municipiului Alba Iulia: Proiectul, pe masa consilierilor locali

Publicat

în

Pentru reducerea incidenţei abandonului pe domeniul public a animalelor fără stăpân şi a actelor de cruzime şi maltratare, pe masa consilierilor locali din Alba Iulia se află un proiect de hotărâre privind încheierea unui contract de prestări de servicii pentru sterilizarea gratuită a câinilor fără pedigree, cu stăpân, de pe raza Municipiului Alba Iulia.

Prin proiectul de hotărâre supus spre dezbatere Consiliului Local al Municipiului Alba lulia,propun aprobarea campaniei de sterilizare gratuită a câinilor fără pedigree, cu stăpân, de pe raza Municipiului Alba lulia.

Ţinând seama de intenţia administraţiei locale de a depune toate eforturile pentru a avea un municipiu armonios din punct de vedere al relaţiei om – animal, un oraş care pune accentul pe viaţă şi animalele beneficiază de protecţie şi de bunăstare.

În acest sens, sursa existenţei şi persistenţei câinilor fără stăpân este dublă, înmulţirea necontrolată şi abandonul acestora pe domeniul public.

Pentru reducerea incidenţei abandonului pe domeniul public a animalelor fără stăpân şi a actelor de cruzime şi maltratare singura soluţie umană, sustenabilă şi eficientă de a controla numărul animalelor cu sau fără stăpân este sterilizarea în masă.

Înmulţirea necontrolată a animalelor în special al câinilor reprezintă una din cauzele principale de abandon pe domeniul public..

În privinţa abandonului de animale,acesta provine atât din iresponsabilitatea proprietarilor,cât şi din înmulţirea necontrolată a animalelor pe care le au în posesie, întrucât acestea nu sunt sterilizate, deşi obligativitatea există. în pofida existenţei obligativităţii legale de a steriliza câinii,prea mulţi proprietari nu au făcut acest lucru,unul din motive fiind costul financiar, dar şi lipsa de comunicare şi informare.

Propun ca acestă campanie să se desfăşoare în perioda 16.08 – 30.11.2021

Având în vedere obiectivele administraţiei locale de reducere a numărului de câini fără

Stăpân în prima etapă şi eradicarea acestui fenomen pe termen mediu, propun analiza şi dispunerea în consecinţă.

Publicitate
Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO| Accident rutier între Galda de Jos și Cricău: Un autoturism s-a răsturnat în afara părții carosabile

Publicat

în

FOTO| Accident rutier între Galda de Jos și Cricău: Un autoturism s-a răsturnat în afara părții carosabile

Un accident rutier a avut loc astăzi, 25 iulie, între localitățile Galda de Jos și Cricău.

Electrica Furnizare Discount

Potrivit informațiilor din cadrul grupului de Facebook INFO TRAFIC jud. Alba, un autoturism marca Dacia Logan a părăsit partea carosabilă și s-au răsturnat în câmp.

Potrivit unui cetățean care a trecut prin zona incidentului, mașina ar fi putut fi condusă de un începător, întrucât avea semnele specifice lipite pe geam.

Citește mai mult

Ştirea zilei

Modernizarea străzilor din Războieni-Cetate, Cisteiul de Mureș și Micoșlaca: Licitația de peste 90.000 de lei, lansată de primăria Ocna Mureș

Publicat

în

Primăria orașului Ocna Mureș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziție, în cadrul proiectului „Servicii de proiectare lucrări modernizare străzi în localităţile Războieni-Cetate, Cisteiul de Mureş și Micoşlaca”. Valoarea totală estimată a investiției este de 92.436,97, fără TVA.

Având în vedere că satul Războieni-Cetate este amplasat în partea de Nord-Est faţă de oraşul Ocna Mureş iar satele Cisteiul de Mureş şi Micoşlaca sunt în partea de Vest faţă de oraşul Ocna Mureş, proiectul va fi conceput pe două loturi şi anume:

  • Lotul 1 – localitatea Războieni-Cetate, 15 străzi în lungime aproximativă de 3.964 m,
  • Lotul 2 – localităţile Cisteiul de Mureş şi Micoşlaca, 23 străzi în lungime aproximativă de 6.695 m.
Justificarea necesităţii întocmirii proiectului tehnic:

– legislaţia in vigoare privind investiţiile în obiective de interes public

– în vederea executării lucrărilor de modernizare străzi, care datorită degradărilor care afectează drumurile sub acţiunea traficului şi a factorilor climatici, traficul se desfăşoară greoi, cu viteză redusă şi consumuri mari de carburanţi ai autovehiculelor precum şi degajări în cantităţi mari de noxe.

– situaţia precară a străzilor la această dată impune refacerea sistemului rutier, scurgerea apelor pluviale, acostamente, drumuri laterale-intersecţii, accese, lucrări de semnalizare.

Asfel modernizarea străzilor este necesară pentru siguranţa oamenilor, protecţia bunurilor şi aşezărilor umane, a obiectivelor de interes public şi nu în ultimul rând a calităţii mediului – aerului, care prin descongestionarea traficului se va obţine siguranţa circulaţiei şi reducerea emisiilor de noxe poluante în atmosferă, cu efect în creşterea calităţii vieţii populaţiei în Oraşul Ocna Mureş.

Principalele obiective:

– Dezvoltarea infrastructurii rutiere, având ca scop facilitarea accesului populaţiei şi agenţilor economici din satele aparţinătoare Războieni-Cetate, Cisteiul de Mureş şi Micoşlaca în Oraşul Ocna Mureş;

– Reducerea emisiilor poluante generate de consumul mai mare de combustibil datorat traficul ce se desfăşoară pe străzi nemodemizate;

– Creşterea valorii arhitecturale, ambientale şi de integrare cromatică în mediul urban;

– Întreţinerea mai uşoară şi mai eficientă a străzilor.

Lucrările ce se vor executa în baza documentaţiei tehnico-economice, vor conduce la îmbunătăţirea calităţii vieţii locuitorilor din unitatea administrativ-teritorială a oraşului Ocna Mureş, din punct de vedere social, educaţional, posibilităţilor de petrecere a timpului liber, economic, al condiţiilor de locuire şi a calităţii mediului urban în care trăiesc.

Publicitate
Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2021 Ziarul Unirea