Județul Alba se află, procentual, pe primul loc din Transilvania privind înscrierea elevilor la ora de religie

Județul Alba se află, procentual, pe primul loc din Transilvania privind numărul cererilor depuse pentru înscrierea elevilor la ora de religie. Potrivit inspectorului școlar, Nicolae Bolea, au fost depuse un număr de 37.742 cereri, dintr-un total posibil de 40.418, ceea ce reprezintă 93,38 la sută. Procentul situează județul Alba pe locul 8 în țară.

”Am sentimentul că fiind un pluralism etnic și religios oamenii s-au mobilizat și au răspuns pozitiv în dorința ca fiii lor să nu se desprindă, să nu se îndepărteze de Dumnezeu iar Iisus Hristos să nu fie alungat din școală (…) Mesajul a fost în cele din urmă înțeles de toți”, a spus Nicolae Bolea.

ELIT

Decizia Curții Constituționale, prin care s-a arătat că ora de Religie este opționala si o urmează doar cei care se înscriu, nu a adus modificări privind numărul participanților la nivelul județului Alba.

La nivel național, Ministerul Educației a înregistrat in sistemul electronic peste 2.100.000 de cereri pentru religie, potrivit ministrului Sorin Cîmpeanu. In ceea ce privește opțiunile părinților care acum își înscriu copiii in clasa pregătitoare pentru anul școlar 2015-2016, peste 90% si-au înscris copiii si la Religie – este vorba despre copii care in septembrie vor începe clasa pregătitoare cu opționalul religie ales.

Amintim ca judecători Curții Constituționale au decis in noiembrie ca Ora de Religie este opționala pentru elevi si ca va face Religia in scoală doar cine depune cerere de înscriere. Ministerul Educației a anunțat ca elevii care vor sa facă Religia la scoală in continuare in semestrul acesta pot sa depună cerere de înscriere pana în 6 martie. Nu trebuie sa depună solicitare elevii care nu vor ora de Religie, pentru ca aceasta disciplina este opționala. Următorul pas, după înscrierea celor care vor religie, este ca Ministerul Educației sa stabilească unde pune ora de Religie in ziua de cursuri, astfel încât sa nu interfereze cu programul normal al elevilor – atâta vreme cat Religia este opționala pentru elevi.

ADEZIUNE PLUS

(D.S.)

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

DOCUMENT| Orașul Abrud SCAPĂ de restricții. Incidența de infectare a scăzut sub 1,5/1000 de locuitori

Datorită scăderii incidenței cazurilor de coronavirus sub 1.5 la mie, orașul Abrud scapă de restricțiile impuse prevenirii răspândirii noului coronavirus,… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIDEO| PERCHEZIȚII în Alba și alte județe din țară într-un dosar cu acuzaţii de fals de monedă: Cum opera gruparea infracţională

Ofițerii BCCO Piteşti au efectuat marţi, 12 ianuarie, mai multe percheziţii domiciliare, în judeţele Alba, Sibiu, Arad şi Bacău, într-un… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL: Starea de alertă, PRELUNGITĂ cu încă 30 de zile: Măsurile și restricțiile care vor trebui respectate

Prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă, începând de miercuri, 13 ianuarie a fost aprobată de către Guvernul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL| 3.697 cazuri noi de coronavirus în România. Bilanțul total ajunge la 676.968 de îmbolnăviri

Marți, 12 ianuarie 2021, Grupul de Comunicare Strategică a dat publicității noul bilanț al pandemiei de COVID-19 în România. Până… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Alba Iulia REVINE la SCENARIUL ROȘU. Incidența de infectare a ajuns la 3 cazuri/1000 de locuitori

Deși carantinarea Municipiului Alba Iulia a „dat roade” în ceea ce privește scăderea numărului de persoane infectate, orașul nostru a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Un polițist îi umilește pe polițiștii care au protestat pentru salarii: ”Mergeți la privat că se dau sporuri babane!”

Un polițist îi umilește pe polițiștii care au protestat pentru salarii: ”Mergeți la privat că se dau sporuri babane!” Protestul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

63 Comentarii

Gerula 13 martie 2015 at 11:07

Deci judetul Alba este cel mai inapoiat din Transilvania. Nimic nou.

numai un "destept"ca tine 13 martie 2015 at 18:10

poatesa jigneasca populatia unui judet intreg. Da-ne o poza cu tine si cu diplomele de geniu pe care le detii, pt ca Academia Romana nu a auzit inca de numele tau.

Simedru 14 martie 2015 at 12:46

Serviciul militar de inteligenta DGIA, a inceput „Actiunea Generala”, de reabilitare a Bisericii Ortodoxe Romane, ce a fost „grav afectata”, de implicarea in campania electorala cu PSD! Din nefericire Jud. Alba, fiind judetul asa zisei, „Marii Uniri(de fapt a marii anexari a Transilvaniei)”, si a Marii Manifestatii anti unire din 28 mai 1928(la care au participat 100.000 de manifestanti, ce a dus la condamnarea lui Iuliu Maniu, la 2 condamnari la moarte, si la desfintarea Bisericii Greco-Catolice), este judetul in care Compartimentul de Razboi psihologic, din inteligenta militara, duce cel „mai crancen” Razboi Mediatic, impotriva poporului Roman, iar „rezultatele sunt vizibile”!

Simedre,bine, bine, se vede 14 martie 2015 at 16:16

ca te plictisesti ca parlamentar platit moca de romani, dar cu nodul de acces la autostrada Sibiu-Deva a orasului Cugir cum ramane? Ia, intreaba-l si pe colegul Atanasiu, ca prea ati mintit cu nerusinare. Sunteti de toata jena, mai!

Simedru 14 martie 2015 at 21:35

Mo-i plictisii sau nu in Parlament, asta ii alta problema, dar actiunea pe termen lung de „reabilitare” a Bisericii Ortodoxe Romane, in Transilvania, a fost, dezvaluita de Basescu, in ultimile lui zile de Presedinte a Romaniei!

Aşa zis-a Burebista 15 martie 2015 at 9:40

E vremea să-i dai lui Dumnezeu ce-i al lui Dumnezeu şi să mergi la biserică. Doamne ajută!

Aşa zis-a Burebista 15 martie 2015 at 9:44

E vremea să mergi la biserică. Doamne ajută!

Ghita 15 martie 2015 at 13:07

Fac ceva pe tine si pe biserica ta, plina de hoti perversi si derbedei!

Ghita 15 martie 2015 at 13:10

NU MAI FACE CONFUZII, VOITE SA COMPARI POPA CU DUMNEZEU”, Dumnezeu este Unul, iar popii sunt „vanzatori de neam”, inchinatori, doar la „30 de arginti”!

Aşa zis-a Burebista 15 martie 2015 at 13:31

Ghiță ai ajuns să înjuri. Nu ai alte argumente cu care să-ți exprimi ideile? Este o desfăşurare de idei, nu de înjurături. Astfel de idei joase te fac inferior mult oamenilor normali. Scrie în nota de mai jos să nu folosim injurii. De ce te-ai pretat la astfel de lucruri urăte? E vremea să cauți liniştea sufletească. Fă te rog o vizită la un preot duhovnic şi mărturiseşte-ți păcatele. Doamne ajută.

varsta 13 martie 2015 at 13:17

Scoli profesionale nu, stagiu militar nu, scoli noi nu, spitale noi nu, autostrazi nu, dar indoctrinare pina si la scoala, cat cuprinde. Ce vor face cei care nu cred, pe perioada cand colegii evlaviosi vor parcurge acea ora ? Cand toate mergeau rau, pina si comunistii te lasau in pace daca mergeai la biserica. Lasau libera astfel o anume alinare. De fapt acolo tot nu se hulea sistemul, ba mai mult erau proslaviti si li se canta ca si acum de sanatate, conducatorilor. Parca tot mai buna si utila era o ora de IT sau limbi straine in plus.

Marius 13 martie 2015 at 13:40

bine zici Gerula

Așa zis-a Burebista 13 martie 2015 at 14:39

Nu vă mai luați de biserică. Din moment ce opțiunea a fost exprimată în acest fel de un procent așa de mare pentru ora de religie e un lucru bun. Intoleranța e un lucru greșit.

alin p. 13 martie 2015 at 20:02

Vai de noi..cei mai indoctrinati din Transilvania..ca sa nu zuc altceva..jale..suntem ..varza de Blaj..

HH 13 martie 2015 at 21:59

O FI BINE ?! SUNTEM MAI CREDINCIOSI, MAI CREDULI ? NE E RUSINE SA SPUNEM – NU ?!

Ghiuriii 14 martie 2015 at 10:14

„Nu vă mai luați de biserică. Din moment ce opțiunea a fost exprimată în acest fel de un procent așa de mare pentru ora de religie e un lucru bun. Intoleranța e un lucru greșit.”
Nu se ia nimeni de biserica, nu e vorba despre intoleranta si nici macar de religie. Este vorba in primul rand despre faptul ca locul religiei, al credintei este la biserica nu la scoala. Apoi despre faptul ca alegerea aceasta este facuta de parinti pentru copii, deci alegerea nu ii apartine celui „incriminat” ci unei persoane care sufera de pe urma interdictiilor din comunism si de pe urma problemelor din ultimii 25 de ani care au impins-o spre biserica, telenuvele, show-uri cu siliconate, loto, etc.

Ghiuriii 14 martie 2015 at 10:16

PS: in sistemul scolar din Romania ai 9 ani de geografie si sitorie, 8 de fizica si chimie, 9 de cultura civica, dar 13 de religie!!! Asta ca sa nu adaug ce spunea cineva mai sus despre numarul scolilor si spitalelor raportat la cel al bisericilor.

Așa zis-a Burebista 14 martie 2015 at 11:37

Datoria părinților este să îndrepte copiii spre biserică. Dacă e să ne luăm după principiul că locul religiei este la biserică, atunci trebuie să luăm icoanele de acasă și din școli și să le ducem la biserică, să nu mai facem feștanie cu cruce în casă, să nu mai spunem „doamne ajută” în altă parte decât în biserică, să nu ne rugăm acasă sau când avem nevoie decât în biserică, etc. Așa ceva nu se poate. Biserica și ce aparține bisericii se întrepătrunde cu viața omului. Nu se poate separa nici ca timp, nici ca spațiu. Să nu uităm că școala s-a născut pe lângă biserică și nu invers. Oamenii mergeau la școală la biserică. Doar pentru aceasta ar trebui să mulțumim bisericii și să avem o oră de religie. Aviz celor care spun că biserica are deviza „crede și nu cerceta”. Dacă era așa nu sprijinea cunoașterea prin înființarea de școli. Poporul român s-a născut odată cu creștinismul. Încă un motiv să avem religie în școli. Cine vrea să cerceteze mai mult problema actuală a urii față de biserică are la dispoziție internetul să vadă de fapt care e miza. Mă mir că vă deranjează ora de religie în școală și nu vă deranjează invadarea spațiului on-line de pornografie. Copii nu pot naviga în siguranță pe internet. Poșta electronică e invadată de spamuri cu înșelătorii. De ce nu luptați și împotriva acestor probleme și doar împotriva religiei? Credeți că ați făcut destul ca să fie în siguranță copiii dumneavoastră prin îndepărtarea orei de religie din școală? Nu. A lupta împotriva religiei este o mare greșeală.

Simedru 14 martie 2015 at 12:48

Cine Dracu, mai „Burebista”, ii mai plina de escroci si derbedei, ca si Biserica Ortodoxa Romana?

Simedre iar ai zbarcit-o: 14 martie 2015 at 16:24

Escrocii si derbedeii sunt colegii tai din Parlament: in fiecare zi DNA cere ridicarea imunitatii unuia dintre voi pt acuze de sute de milioane de euro. Cat a fost spaga lui Hrebencic pt restituiri ilegale? Taman 13.000(treispe mii)de ha de padure, partea lui si a lui fi-su! Pai, Simedre, sunt azi moti in Apuseni care inca nu si-au primit un hectar sau doua de padure, ca nu au avut sa va dea voua spaga, ba,nenorocitilor! Nu v-ar mai sta multi inainte in fata puscariilor!

Simedru 14 martie 2015 at 21:37

De unde sa mai primeasca motzii padure, ca „au ras totul” pe unde traiesc, au „mancat lemnul padurii”, mai ceva ca termitele!

"termitele"din politica au ras 15 martie 2015 at 9:01

si padurile Simedre, toti roamnii vad cum incercati sa va faceti parte din orice, acolo, niste sute de mii sau milioane de euro. Putrefactie mare in clasa politica. Ce nu vreti sa pricepeti este ca direct sau indirect, pana la urma veti plati!

dolfi 14 martie 2015 at 13:42

religia e ca organul secsual…Nu ti-l areti in public si nu ai voie sa-l bagi cu forta pe gatul copiilor! ai inteles???
Cat despre alte baliverne legate de originea acestui popor si asa zisa religie facuta din legendele unor triburi obscure din zona araba lasa-ne. Nimeni nu e responsabil sa-ti ingrijeasca tie copiii decat tu ca parinte. Anti pornografie exista o gramada de solutii. Fiecare trebuie sa fie liber sa creada in ce VREA, nu sa creada in INDOCTRINAREA DE MASA ce o face BOR.srl prin „ora” de „religie”. Daca sunt asa piosi si evlaviosi burtosii cu rochie de ce au MERCEDESURI si AUDI de zeci de mii de euro, viloaie, si alte proprietati???
DATI CEZARULUI CE-I A CEZARULUI!
Aceasta biserica e falsa, a dat mana cu DIAVOUL! Sa-ti reamintesc cuvinele patriarhului Justin Marina: Stalin, conducătorul Partidului Comunist, duce la îndeplinire legea istoriei, cu alte cuvinte acționează așa cum dorește Dumnezeu, motiv pentru care trebuie să ne supunem lui. Omenirea poate fi reînnoită după modelul rusesc; de aceea nici un creștin nu se poate opune ideii – crude, ce-i drept – care va crea un om nou pe întreaga planetă. Asemenea argumente sunt adesea folosite de clerici care sunt unelte ale Partidului. „Cristos este omul nou. Omul nou este omul sovietic. Prin urmare Cristos este sovietic!”

Cum era cand te duceai sa te spovedesti si te salta securitatea dupa aceea???

De ce are nevoie Dumnezeu reprezentat de BOR.srl de… BANI? La ce-i foloseste LUI catedrala aia monstruoasa din bucuresti???

Așa zis-a Burebista 14 martie 2015 at 13:49

Citatul complet e: „Să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului și lui Dumnezeu ce-i al lui Dumnezeu”. Tocmai ai citat din Isus. Felicitări! Vezi că se poate?

dolfi 14 martie 2015 at 14:08

da, am citat din el, ca sa intelegi ca popii tocmai ca nu dau … CEZARULUI ce-i a CEZARULUI… adica BANUL… sau te faci ca nu stii???
Ti-au raspuns si ceilalti… biserica n-are ce cauta in treburile statului. Suntem un stat laic!
Sau cum zicea Creanga: „Daca-i copil sa se joace, daca-i cal sa traga, daca-i popa sa ceteasca”

Mai ia una, de Eminescu:
„Religia – o frază de dânşii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug,
Căci de-ar lipsi din inimi speranţa de răsplată,
După ce-amar muncirăţi mizeri viaţa toată,
Aţi mai purta osânda ca vita de la plug?”

Imparat si Proletar.

Așa zis-a Burebista 14 martie 2015 at 14:20

Cezarul (statul) totdeauna își ia parte. Nu pot să nu plătesc impozitele că vine și îmi ai singur. Aici este vorba de Dumnezeu. Îi dai lui Dumnezeu ce-i al lui Dumnezeu?

dolfi 14 martie 2015 at 16:05

mai degraba se refera la faptul ca si atunci ca si acum, popii au transformat religia in… comertz… si o sa avem un MALL frumos in bucuresti, cu parcari subterane si o cruce maaare mare deasupra.In fariseismul lor, nu vad ca putregaiul societatii… vor doar… bani si adepti sa le asigure acei bani.

Mihai Eminescu:"Rugaciune" 14 martie 2015 at 16:46

Crăiasă alegându-te
Îngenunchem rugându-te,
Înalţă-ne, ne mântuie
Din valul ce ne bântuie;
Fii scut de întărire
Şi zid de mântuire,
Privirea-ţi adorată
Asupra-ne coboară,
O, Maică prea curată
Şi pururea fecioară,
Marie!

Noi, cei din mila sfântului
Umbră facem pământului,
Rugămu-ne—ndurărilor,
Luceafărului mărilor;
Ascultă-a noastre plângeri,
Regină peste îngeri,
Din neguri te arată,
Lumină dulce clară,
O, Maică prea curată
Şi pururea fecioară,
Marie!

Mihai Eminescu: 14 martie 2015 at 16:53

„Biserica Ortodoxă este maica spirituală a neamului românesc, care a născut unitatea limbei și unitatea etnică a poporului, păstrătoarea elementului latin , care a stabilit și a unificat limba noastră într-un mod atât de admirabil, încât suntem singurul popor fără dialecte propriu-zise. Cine combate Biserica și ritualele ei poate fi cosmopolit, socialist, nihilist, republican universal și orice i-o veni în minte, dar numai român nu este!” (Mihai Eminescu,’ Timpul’, 14 august 1882, în ‘Opere’, Editura Academiei Române, București, 1989, vol. 13, pp. 168-169).

dolfi 14 martie 2015 at 17:21

Poetul critică vehement în presă şi alienarea vechilor aşezăminte ale educaţiei spirituale, ceea ce a dus la marile carenţe sociale. Iată ce spune el: „Prin ignorarea laturei educative a şcoalei, a bisericei, a vieţii de stat, am ajuns a face dintr-o ţară înzestrată cu atât de multe condiţii de dezvoltare sănătoasă, această Americă dunăreană, în care totul e atins de morbiditate. Dacă starea materială a populaţiunilor noastre e rea, cea morală e aproape şi mai rea.” („Opere XII”, p. 325).

maria 14 martie 2015 at 12:13

jenant!!!!!
viitorul de aur al judetului alba.
10 cu felicitari, dragi parinti.

Dora 14 martie 2015 at 12:58

@ ala cu Burebista. Mai pune mana pe o carte, ca nu arde. Cum sa se nasca odata cu crestinismul poporul roman, cand crestinismul a aparut cu generatii inainte de ocuparea Daciei? Nu-i vorba de locul religiei e la biserica, te poti ruga si-n copac. E vorba de separarea bisericii de stat, principiul fundamental al civilizatiei contemporane. Si ce siguranta visezi de la religie, cand religia a fost si este cauza celor mai mari crime, atrocitati si abuzuri si cea mai mare sursa de dezbinare.

Așa zis-a Burebista 14 martie 2015 at 13:41

Ai ajuns la atac la persoană. Frumos! Poți să cauți pe internet să te documentezi la cele spuse de mine. E liber.

Ghita 15 martie 2015 at 12:46

Nu @Burebista, nu s-a ajuns la „atac la persoana”, si numai „la atac la derbedeu”!

Aşa zis-a Burebista 15 martie 2015 at 13:46

Alte argumente decât jigniri nu ai? Aşa combați o idee? Oricine ştie să jignească. Trebuie să te manifeşti aşa? Nu eşti numai împotriva bisericii, ci eşti şi împotriva bunului simț şi al politeții. Doamne ajută!

draga Dora 14 martie 2015 at 16:32

Da-ne un exemplu de mare atrocitate si crime savarsite de poporul roman in lupta pt apararea teritoriilor romanesti de-a lungul existentei sale. Pentru ca stim ca istoria romanilor dezgolita de crucile de pe scuturile voievozilor este egala cu zero! Pentru ca ei, voievozii romani, s-au luptat pt neam, pt tara si pt credinta romanilor. Istoria se face cu Biserica!

dolfi 14 martie 2015 at 17:28

iti dau eu un exemplu… nu de atrocitate… ceva asemanator:

Stiati ca Biserica Ortodoxa Romana din Ardeal s-a opus unirii cu Romania? Si ca Greco-Catolicii au facut unirea?

Stiati ca Vasile Lucaciu, preot greco-catolic, supranumit „Leul de la Sisesti”, a citit proclamatia de unire, nu Vasile Goldis, asa cum se spune si azi? Oare de ce se spune asa?….

De altfel e bine sa se stie ca BOR din Ardeal a fost impotriva Unirii, ca a afurisit armatele romane care au trecut Carpatii, din care cauza, mitropolitul ortodox de la Sibiu, Vasile Mangra s-a sinucis intr-un hotel din Budapesta (hotel Bristol, parca), la 16 octombrie 1918, ca sa nu dea socoteala pentru tradarea poporului roman. Nici azi nu e pomenit in catedrala mitropolitana din Sibiu… Biserica greco-catolica a luptat pentru unire, dar nu BOR si reprezentantii sai…

Mitropolitul din Sibiu, Miron Romanul in 1881, condamna revendicarile romanilor din Transilvania si loialitate fata de coroana Ungariei, intr-un cercular publicat in Telegraful Roman, oficiosul mitropoliei. Gazeta Transilvaniei, considera imediat ca metropolitul ”si-a uitat complect de demnitatea sa de cap biseriesc roman,avand tendinte contrarii demnitatii noastre nationale”

La scurt timp, acelasi Miron Romanul publica o alta circulara in care cere alegatorilor sa sprijine cu voturile lor pe candidatii partidei guvernamentale. Intr-o alta circulara se declara indignat de faptul ca”adunarilor de popor dau in mod potential impuls intr-o directie care trece marginile loialitatii ( fata de guvern)”.S-a considerat in acel moment ca Mitropolitul,s-a pus in slujba guvernului unguresc, sustinand interesele acestuia, diametric opuse politicii romanilor care luptau din rasputeri ca sa-si apere legea si limba. In multe orase ale Transilvaniei s-au exprimat proteste violente impotriva initiativei sale.

CAM CUM S-A Intamplat la ultimele alegeri cu PONTA…

draga Dolfi, 14 martie 2015 at 18:09

crime comise impotriva romanilor au fost tocmai ale celor care i-au obligat pe romani sa uite ortodoxia si sa treaca la uniati. Generalul von Bucow cu armata austriaca a daramat cu tunurile toate bisericile motilor in Apuseni si din restul Transilvaniei in anul 1761, unele duminica in timp ce credinciosii asistau la slujba. De atunci li s-a interzis motilor sa mai construiasca biserici din piatra. Asta e istoria completa a greco-catolicismului despre care unii nu vor sa vorbeasca, nu afurisenia ortodocsilor.

apropo de Ponta si politica de santajare a BOR 14 martie 2015 at 18:19

Este cunoscut cazul de la Satu-Mare care a aratat cum a procedat la santaj PSD prin mai marii partidului in fata preotilor BOR; Mircea Govor, seful CJ PSD a tinut sedinta cu toti preotii din judet: îi ameninta pe toţi cei din sală că nu mai primesc niciun leu de la buget dacă nu se mobilizează să-l scoată pe Victor Ponta preşedinte în turul 2. „Garantez că niciunul nu mai primeşte nimic. Staţi şi muriţi, asta e viaţa. Si va zboara si preotesele din serviciu”! DNA il ancheteaza in momentul de fata pe M.Govor pt santaj. Lamurit, @ Dolfi, cum e cu BOR si politica lui Ponta?

dolfi 15 martie 2015 at 0:55

si BOR cui raspunde??? cand sunt cu musca pe caciula baga pastila ca raspund lui D-zeu…
Dar cand e vorba de bani, se fac frate cu Dracu…
Nu-mi zice ca din cauza PSD-ului, BOR a supt bani de la buget indiferent ce partid a fost la conducere… mai bine sa recunoasca ceea ce fac… iau bani contra voturi… conving credinciosii sa voteze cu X si au un loc caldutz in urmatorii 4 ani.. Coruptia n-o vad, nu o condamna public, ca doar sunt si ei partasi…
Si nu mai vreau s-aud ca din cauza lui Cuza care le-a luat averile… Dar averile alea nu pe spinarea oamenilor s-au facut??? nu le-a dat nici Iisus nici Dumnezeu…

vezi,@Dolfi, 15 martie 2015 at 9:09

Ti-am demontat usor calomniile cu „crimele BOR” si asa zisa politica a BOR proPSD. Acum ai ramas la generalitati aruncate spre Biserica. Oricine poate spune si despre tine la fel,fara argumente, cuvinte care raman simple afirmatii mincinoase..

dolfi 15 martie 2015 at 12:18

bine, asa sa fie cum spui tu…ai „demontat” tot in afara de cateva lucruri esentiale. Revin…la ce le trebuie atatea averi si bani „trimisilor” lui Dzeu? Nu ajung rugaciunile oamenilor la El?
La ce le trebuie „averile” facute cu sclavi??? Vezi tziganii tinuti sclavi atat de boieri, cat si sclavii din dotare (robi manastiresti).

Si se erijeaza ei in stalpii dreptatii si ai corectitudinii… ha ha ha… Si-au dat seama ca doar cu forta pot sa-si asigure „sclavi” creduli care sa cotizeze la buzunarele lor lungi cat sutanele…
De ce sunt singurii asa virulenti in a impune „ora de religie” ??
Sunt cumva „rude” cu musulmanii extremisti?

Dolfi, "virulenta preotilor" 15 martie 2015 at 13:13

este ca ora de religie sa fie predata de personal acceptat si de Biserica, asa cum matematica sau fizica sunt predate de profesori calificati pt acele ore. Cat despre „averile” preotilor, daca ai cunostinte de fapte ilegale, pune-le la dispozitia celor in drept. Ca sa te lamuresti despre averi, incearca sa vezi cum traiesc miile de preoti prin satele si catunele de la munte unde mai vietuiesc cativa batrani. Oricum, la Biserica un credincios merge sa asculte cuvantul lui Iisus citit de preot, nu sa-l judece pe vecin sau pe preot pt pacatele sale. Asta va face numai Dumnezeu, iar eu ma ocup de propriile defecte si lipsuri daca tot imi doresc mila si mantuire. Nu de grija paiului altora mor eu, ci de barna din ochiul meu, caci la judecata mea, Dumnezeu ma va intreba nu despre evidenta greselilor pe care am tinut-o altora , ci de propriile mele greseli!

Ghiuriii 14 martie 2015 at 13:50

prietene burebista, in primul rand nik-ul ales de tine se refera la un conducator al poporului dintr-o perioada care n-avea nicio legatura cu crestinismului – dacii erau zoroastrii. apoi esti atat de ingust la minte si in gandire incat ajungi sa crezi ca lumea s-a nascut ca sa te atace pe tine, iar cine nu gandeste ca tine te ataca. in fine, asa cum iti explicau si altii ora de religie sau excluderea ei din corpul disciplinelor obligatorii nu are legatura cu nimic altceva decat cu separarea statului de biserica.
PS: nu mai lega datele istorice de datoria actualelor generatii. dupa logica ta ar trebui sa fim in razboi cu turcii si sa le furam fetele si sa le violam? sau sa ne cerem drepturile de la mongoli? sau sa ne pupam dupa urechi cu italienii?
esti de-a dreptul cel mai bun subiect pentru ignorat.

Așa zis-a Burebista 14 martie 2015 at 13:55

După cum vezi nu fac în comentariile mele aprecieri negative la nici unul care scrie aici. Doar pozitive.

munteanul 14 martie 2015 at 16:42

Bravo,@Asa zis-a Burebista, pt atitudine: e greu sa fii injurat de toti nedusii la Biserica, unii chiar parlamentari fiind( ex. tov.Simedru, inginer zerotehnist de meserie). Important este ca majoritatea parintilor au avut o atitudine responsabila pt copiii lor in aceasta chestiune, fapt ce se inscrie in spiritul firesc al romanilor. Petre Tutea spunea de altfel foarte plastic:”Morala crestina trebuie sa comande moralei laice, care, fara ea, nu s-ar deosebi de „Mersul trenurilor”decat prin obiect!”

romanca 14 martie 2015 at 17:40

Asa se indobitoceste un popor si se conduce mai usor,cu atat mai mult cand incepe din frageda pruncie.

Așa zis-a Burebista 14 martie 2015 at 17:42

Mulțumesc la toți cei care susțin biserica și credința noastră. E adevărat, cei care iau atitudine contra sunt neduși la biserică, ba chiar sunt atei declarați. Un studiu publicat despre atei spune clar că deși sunt foarte puțini (0,2% în România) sunt foarte combatanți și intoleranți cu ceilalți și cu credința lor. De fapt asur (asociația secular-umanistă din românia) a contestat recensământul din 2011 fiindcă nu-i ieșeau numărul de atei!
Am văzut că scrie simedru la nume, dar am crezut că e un nume aiurea. Dar dacă e adevărat că e în persoană, atunci rușine pentru atitudinea afișată. Trebuie să reprezinte județul Alba care în proporție de 93,38% vrea ora de religie în școală. Să iasă în public și să-și facă mea culpa. Dacă e opțiunea lui să fie contra celor care l-au ales trebuie neapărat să-și dea demisia. Confirmă de fapt că cei aleși nu caută binele aleșilor, ci binele personal cu orice preț, chiar încălcând legea. Tot mai mulți aleși se cazează la pușcărie. Și vine el să își dea cu părerea? Rușine!

Ghiuriii 15 martie 2015 at 7:47

prietene burebista, iar ai dat cu bata-n balta. sau poate incerci o metoda de dezinformare specifica… poate stii tu cui… 93,38 din populatia judetului? hm… adica toti locuitorii judetului au copiii minori inscrisi la scoala? eu nu cred. dar… sa te ajut putin. populatia judetului – 342.376. aprox 21 la suta in scoala (cls 0 – 12), respectiv 71.899 de persoane. 93,38 la suta reprezinta aprox. 67.000. in conditiile in care in judetul alba, aproximativ 18 la suta dintre copii traiesc in familii monoparentale, deci un singur parinte a luat decizia privind inscrierea la ora de religie, raman aprox 55.000 cu doi parinti, plus aprox 12.000 cu un parinte. si in fine, asta inseamna 110.000 plus 12.000 cu un total de 122.000 de parinti „responsabili”. si asta fara sa luam in considerare ca sunt multe familii cu doi sau mai multi copii minori, ceea ce reduce acest total, si multi parinti din familii complete care au fost impotriva, dar au cedat dorintei celuilalt… dar sa icem ca e bine. deci nea burebista, 122.000 din 342.000 reprezinta putin peste 35 la suta. deci nu 93,38 la suta. eh… poate trebuia sa aplic acel „crede si nu cerceta”.

Aşa zis-a Burebista 15 martie 2015 at 9:24

Am răspuns mai sus cum e cu „crede şi nu cerceta”. Să revin la calculul făcut mai sus. Ce mai zici dacă şi la anu majoritatea părinților optează pentru ora de religie să rămână în şcoală? Procentul de 93,38% e pentru acest an şi trebuie luat în considerare ca atare. Ce va fi vom vedea. Culmea e că aleşii împreună cu curtea constituțională gândesc invers. De ce? Sunt atei? Ei trebuie să reprezinte voia poporului. De fapt vedem că nu e aşa.
E momentul să-i dăm lui Dumnezeu ce-i al lui Dumnezeu. Hai la biserică să ne lumineze El mintea. Sau îți este ruşine?

Ghiuriii 15 martie 2015 at 8:12

„A fost detectat un comentariu duplicat; se pare că te repeți!”
Doar ca cel pe care il tot repet nu apare de vreo… ora… poate intre timp s-a facut mai mult. nu stiu de ce, dar incep sa cred ca e un fel de cenzura, daca ma gandesc ca nu e prima data cand apar astfel de probleme, insa doar la mesajele critice la adresa unora dintre comentatori sau la adresa administratorului. hmmm. sper sa ma insel.

Aşa zis-a Burebista 15 martie 2015 at 8:59

Ăsta e sistemul de comentarii de aici. Încă nu ai pățit nimic. Eu şi alții ne plângem de el mereu. Dar nu aude nimeni. Indiferent de pe ce postezi. Îți doresc răbdare.

Un parinte si ora de religie 15 martie 2015 at 12:43

Inainte de a analiza efectul flacarilor iadului asupra psihicului copilului, cred ca ar trebui analizat efectul anumitor desene animate. Va invit la o incursiune pe Cartoon Network si ce veti vedea acolo cred ca va va ingrozi.
Am mai auzit si argumentul ca elevii n-au fost consultati, au decis parintii pentru ei. Legal nu se poate altfel. Parintele ia toate deciziile in privinta copilului. Daca ia acesta decizie dupa o discutie cu copilul, e alta poveste si ea tine de felul in care intelege fiecare parinte notiunea de educatie.
Sigur ca ar fi buna mai multa comunicare intre parinte si copil, dar si „democratia” in familie are niste limite. Nu intreb copilul daca vrea sa invete matematica si il oblig, daca e nevoie, sa se spele. Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca il si vaccinez impotriva vointei lui.
Pe fond, nu cred ca exista religie care sa indemne la rau. Nu cred ca exista religie care sa nu transmita valori morale si nu cred ca studierea vreuneia poate face rau. Dupa cum a deveni cu adevarat credincios cred isi are resorturile in chemari cu mult mai profunde decat cursul de religie.
Ceea ce cred ca merita discutat, si nu numai in privinta orei de religie, ci in general, pe ansamblul scolii romanesti, tine de calitatea actului educational. Calitatea manualelor, calitatea cadrelor didactice, calitatea mediului din scolile romanesti, dotarile, continutul prafuit al programelor, atitudinea profesorilor si a elevilor fata de scoala.
Nu cred ca problema este cursul optional de religie. Ci numarul prea mic de cursuri optionale. Saracia ofertei pentru elevi care nu au practic o sansa reala sa-si descopere aptitudinile, sa capete abilitati practice in mod real necesare pentru viata.
E foarte bine ca exista un curs optional de religie, dar sunt atatea lucruri pe care elevii ar trebui sa le poata invata, de la educatie fianaciara, la educatie privind alimentatia sanatoasa, educatie sanitara si in clasele mari chiar educatie sexuala, ca doar suntem tara cu cele mai multe gravide minore din intreaga UE.

Ghita 15 martie 2015 at 13:05

„Pe fond, nu cred ca exista religie care sa indemne la rau. Nu cred ca exista religie care sa nu transmita valori morale si nu cred ca studierea vreuneia poate face rau!”
Vad ca dupa tine BOKO HARAM, si ISIS, ca si AL KAIDA, FRATII MUSULMANI, sunt niste „Sfintisori”, care indeamna „la pacea mondiala”!
Fraiere, toate religiile(mai bine zis, toate bisericilñe), sunt extremiste!

Ghita esti total! Pe dinafara. 15 martie 2015 at 13:24

draga Ghita ignoranta ta e monumentala: de unde ai tras tu concluzia ca ce ai insirat tu mai sus sunt”religii”? Aia sunt niste bieti smintiti care la fel ca tine, habar n-au ce este religia si care e mesajul ei adevarat, dar care distorsioneaza totul ca sa devina un „crez” pt nebuni. La fel au fost sectele crestine de sinucigasi ca”Davidienii” sau „Templul soarelui „in SUA, prin anii ’90, de a trimis politia americana tancuri impotriva lor, fiind pericol public. Vorba lui Iisus: „Feriti-va de proorocii mincinosi, multi vor veni in numele Meu zicand „eu sunt Hristosul”; ei vin la voi imbracati in haine de oi, dar pe dinlauntru sunt lupi rapitori”!

Aşa zis-a Burebista 15 martie 2015 at 13:24

Nu e frumos să faci pe cineva „fraier”. Scrie clar în nota de mai jos să flosim un limbaj decent, fără injurii. Nu ai alte argumente? Prin astfel de comentarii nu dovedeşti superioritatea față de cel jignit, ci inferioritatea.

Ghiuriii 15 martie 2015 at 15:11

burebista prietene, hai sa facem un exercitiu. o sa incerc sa fiu cat mai explicit posibil, pentru ca e mai greu in scris, atunci cand combati o idee. asadar, este foarte adevarat ca 93,38 dintre copiii din alba au adus de acasa o cerere pentru ora de religie. nu contest asta. spun doar ca acest procent reprezinta doar o treime din populatia judetului. adica nu poti sa spui ca 70.000 de cereri reprezinta vointa majoritatii populatiei judetului. apoi, mai spun ca marea majoritate a poporului roman este ortodox, dar asta nu inseamna ca este norml ca religia sa fie predata in scoli. mai spun si ca cele 2 milione de cereri pt. religie nu pot reprezenta vointa unui intreg popor format din 18 milioane de oameni. mai spun ca faptul ca poporul a ajuns atat de infometat si lipsit de orizont nu inseamna ca trebuie sa acceptam ca biserica actuala este singurul medicament de pus pe rana si singura solutie. mai spun ca o istorie, oricat ar fi ea de adevarata nu poate inlocui o realitate prezenta si in fine, spun ca este perfect normal sa ai o credinta si o religie atat vreme cat ea este separata de functionearea statului. ca sa iti dau un exemplu din asistenta sociala. un asistent social trebuie sa fie empatic si nu simpatic, daca doreste sa fie eficient. tot la fel statul trbuie sa functioneze „la rece” daca vrea sa fie eficient, nu sa treaca deciziile prin „sufletul poporului” respectiv credinta.
PS: merci de incurajarea referitoare la sistemul de mesaje.
PS2: fara gluma sau suparare, eu sunt ortodox, la fel ca si sotia, fiul si restul familiei mele, mergem la biserica, insa nu am fost de acord cu ora de religie in scoli, din motivele insirate pana acum.

Aşa zis-a Burebista 15 martie 2015 at 20:35

No hai să stăm strâmb şi să judecăm drept.
1. Faptul că ai o părere poți să o exprimi frumos ca să nu atragă alte sentimente. Citez dintr-un comentariu de-al tău: „eşti atât de îngust la minte şi în gândire”! Nu e frumos. Eu am dat răspunsuri la atâția care m-au jignit, inclusiv ție fără a aduce nici cea mai mică jignire, doar am combătut cu idei, nu cu atac la persoană. Te invit să faci la fel. Dacă faci parte din restul care nu au fost de acord să facă copilul său ora de religie e dreptul tău. Felul în care ți-ai apărat opinia te pune la un loc cu ghiță care ai văzut cum s-a exprimat şi cu simedru care e ales de cetățeni şi nu ia seama la voința lor.
2. Separarea bisericii de stat: dacă nu eşti atent la val, o să te ia pe sus şi nu o să mai poți da înapoi. Tot ce ține de biserică e sensibil. Ce înseamnă cuvântul secular? Conform DEX online înseamnă care durează mai multe secole. Cuvântul secularizare care derivă din acest cuvânt ce înseamnă? Conform DEX online înseamnă trecerea unui lucru în proprietatea statului. Dar asta înseamnă şi a naționaliza. De ce atunci când e vorba de biserică se foloseşte un cuvânt – a seculariza – şi când e vorba de restul se foloseşte alt cuvânt – a naționaliza? De ce este necesar folosirea altui termen care ne trimite cu gândul la timp, la ceva ce ține de secole? Aici este trucul. Ce ține de secole? Cui aparține termenul? Cine insistă să folosim alt termen în relația cu biserica? De ce nu-l folosim în legătură cu altceva sau de ce să-l folosim? Îți dau câteva idei şi concluzia o tragi singur.
Ce este un ateu? Un om care nu crede în Dumnezeu. Dacă un credincios se raportează la Dumnezeu atunci când spune credința sa, un ateu de ce se raportează tot la Dumnezeu? Îşi mai spun şi liber cugetători. Dar aşa cum un credincios îi respectă alegerea, un ateu de ce nu poate face la fel? De ce duce campanie împotriva bisericii? Cuza a secularizat averile bisericii, le-a luat de la biserică, dar a decis să plătească statul salariile preoților. A fost un prim pas al statului împotriva bisericii. Acum se doreşte ca biserica să nu mai fie finanțată deloc de stat. Fiindcă nu pot face asta dintr-o dată bat moneda cu ora de religie şi vor mai găsi ei alte chestii. În 2007 s-a cerut de către Asociația „Solidaritatea pentru libertate de conștiință” oprirea difuzării rugăciunii tatăl nostru la Societatea Română de Radiodifuziune care este transmisă la începutul şi sfârşitul programului pe motiv că încalcă neutralitaea confesională a statului. De ce nu s-au legat şi de imn care spune „Deşteaptă-te române” şi s-au legat doar de rugăciune? În românia sunt cetățeni şi de alte naționalități. În 206 tot această asiciație şi-a egat numele de scoaterea icoanelor din şcoli la inițiativa unui profesor de psihologie din Buzău pe motiv că fetița sa suferă traume psihologice care urmare a faptului că e zilnic expusă imaginilor religioase creștin-ortodoxe (să reamintim aici că icoanele incriminate se află acolo prin decizia comună a părinților și a profesorilor, fără implicarea ministerului). E un fanatism anticreștin, deghizat în militantism de drepturile omului. Numai fanaticul reacționează intolerant la simbolurile unei religii care nu este a lui. Numai un fanatic (anticreștin) își poate imagina că imaginea Maicii Domnului întreține o „atmosferă ostilă și degradantă”. Cine se simte bine în biserică nu-l deranjează simbolurile bisericii nici acasă, nici la şcoală. Din contră. Aici nu e vorba de libertatea de conştiință, ci de libertatea de conştiință împotriva creştinismului.
Există asur. De ce avem nevoie de o organizație care să lupte pentru separarea bisericii de stat? Ateii sunt foarte puțini în România. Dar sunt foarte activi şi sunt mai ascultați la nivel decizional decât credincioşii. Faptul că gândesc ce vor ei de fapt vedem că gândesc împotriva bisericii. Iar avem o raportare la Dumnezeu? De multă vreme se luptă împotriva bisericii. Iată ce ține de secole: lupta împotriva bisericii! De ce şi-a pus în nume „secular”? Pentru a defini pe față scopul asociației.
Ce înseamnă „novus ordo seclorum”? Lupta permanentă împotriva bisericii ce ține de secole. De asta trebuie să folosim termenul secularizare când ne referim la biserică.
Puteți lăsa biserica în pace?

mike 15 martie 2015 at 21:22

Oare ce este rau a invata la scoala –lectii de etica morala si civica?? Multi amesteca fasolea cu grauntele de aur– invatatura scripturii –nu are de a face cu atitudinea nesanatoasa a unor popi,pastori etc – din contra ne invata sa –INVATAM din GRESELI si sa ne luptam sa inplinim cel putin cele -10 -porunci. Deci , va rog nu amestecati lucrurile –Cercetati toate lucrurile si luati ce este bun- ne spune Ap. Pavel-God bless Romania!!

Ghiuriii 16 martie 2015 at 7:22

nu, nu e bine, tocmai de aceea spuneam ca in scris e greu sa combati idei. nu am spus ca esti ingust la minte si in gandire in sensul rau. am spus-o… fizic ca sa ma exprim asa. adica, eu daca merg pe drum pot sa vad trotuarul pe are merg si sa am grija la picioare, dar pot sa vad si pe partea cealalta unde e un om cazut, sa sun la salvare si poate sa il ajut. consider ca in prima varianta sunt ingust, pentru ca nu simt nevoia sa vad in jur, sa inteleg ce se intampla, si asta consider ca este problema poporului roman legata de religie. respectiv tradus prin „crede si nu cerceta”. din nou, poate … si nu poate ci sigur, greseala de exprimare imi apartine, si pentru ceea ce a iesit imi cer scuze. la fel cum imi cer scuze, insa de la punctul 2, expozeul tau, interesant si frumos alcatuit, nu are legatura cu ceea ce am spus eu. ca sa fiu plastic intr-un exemplu, eu nu am spus ca dorinta mea impotriva religiei in scoala este egala cu sustinerea pentru jihad, tot la fel cum nu am amintit nimic despre secularism, ateism sau altceva. am spus doar ca o societate sanatoasa se intemeiaza pe separare. e drept, e o privire spre ideal, insa cred ca trebuie sa privim intr-acolo ca sa putem vedea solutii, dar sa lucram cu ce avem pe drumul spre idealism. nu cred ca este corect sa spui ceva de genul „legile sunt gresite, deci nu le respectam” si nici „societatea are nevoie de ceva, iar in lipsa acelui ceva sa ii dam religia in scoli”.

Așa zis-a Burebista 16 martie 2015 at 8:12

Articolul se referă la ora de religie în școală și eu la punctul 2 am scris despre separarea bisericii de stat. Uită-te pe inliniedreapta.net și ai să vezi legătura. Caută articolul lui Patapievici referitor la legitimarea anticreștinismului.

Așa zis-a Burebista 16 martie 2015 at 11:23

Ziceai că nu ai spus nimic de citez „nu am amintit nimic despre secularism, ateism sau altceva”. Recitind comentariile am găsit la tine citez „ora de religie sau excluderea ei din corpul disciplinelor obligatorii nu are legătura cu nimic altceva decât cu separarea statului de biserică”. Tocmai ți-am explicat termenul de secularism: separarea bisericii de stat.

Ghiuriii 16 martie 2015 at 11:21

inteleg, dar eu nu la asta ma refer si nu este un subiect pe care sa pot sa stiu sau sa vreau sa il dezbat. nu sustin anticrestinismul, dar as putea spune ca sustin antireligionismul. adica, consider ca religia a reusit sa faca maimult rau decat bine. fie ca vorbim de crestinism, budism, taoism sau altceva. asta e parerea mea. este de fapt fundamentul pentru care cred in aceasta separare. pe de alta parte, consider ca fiecare trebuie sa fie liber sa creada in ce vrea, la fel cum cred si eu. dar sa nu acuze, condamne, atace, etc. pe altii pentru credinta lui sau in numele credintei proprii. de exemplu, musulmanii sunt liberi sa creada, dar sa nu ma atace pentru ca rad de ei, eu sunt liber sa cred, dar nu cu forta, tu esti liber sa crezi, dar nu sa spui ca eu gresesc, etc.

Comentariile sunt oprite