Rămâi conectat

Curier Județean

JOI: Cafenea publică, la Aiud. Cetățenii, invitați să dezbată Planul Urban de Mobilitate Durabilă al oraşului

Publicat

în

Primăria Municipiului Aiud, în parteneriat cu Societatea pentru Consum Responsabil, vă invită joi, 16 martie, la ora 17.00, la Queen’s Pub, pentru a dezbate Planul Urban de Mobilitate Durabilă al oraşului.

”Lipsa pistelor de biciclete, străzi neasfaltate, acces dificil al persoanelor cu handicap în spaţiile publice urbane, blocaje în trafic, autobuze arhipline, șoferi stresați, pietoni grăbiți, şoferi vitezomani, toate descriu tabloul cotidian al vieții în orașele româneşti.

Noi nu ne dorim asta la Aiud! Iar pentru că o parte din cele enumerate mai sus se potrivesc şi peisajului actual al oraşului nostru, o echipă de experţi a făcut un plan: Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Pentru că părerea aiudenilor contează, vă propunem un dialog şi vă invităm să ne împărtăşiți recomandările voastre joi, la 17 fix, la Queen’s Pub”,  transmit reprezentanții primăriei.

Electrica Furnizare Discount

Evenimentul va avea loc sub forma unei cafenele publice, o metodă de dialog activ, schimb de informaţii şi identificare de soluţii creative pentru acţiuni în comunitate. În timpul cafenelei, vom dezbate următoarele subiecte:

  • Reţeaua stradală (reabilitare şi modernizare străzi)
  • Transportul public (autobuze ecologice, e-ticketing, staţii de staţionare, etc)
  • Mijloace alternative (piste de biciclete, shared spaces, trasee pietonale, etc
  • Managementul traficului (parcare colectivă, parcări de reşedinţă, etc.
  • Transportul de marfă
  • Altele (aspect instituţionale, operaţiuni urbanistice necesare, monitorizare PMUD, etc)

Cafeneaua publică este unul dintre instrumentele prin care ne propunem să stimulăm implicarea cetățenilor, a ONG-urilor și a reprezentanților mediului privat în procesul decizional de la nivelul municipiului Aiud. Va fi un eveniment inovativ şi totodată, cu o structură în care fiecare participant îşi va asuma un rol activ, constructiv pentru viitorul oraşului nostru.

INSCRIERE:
Pentru participarea la dezbatere vă solicităm să completaţi un scurt formular de înscriere, pentru o buna organizare: https://goo.gl/forms/kLJ40paCWJ4k6sp63

Inscrierea persoanelor care nu au acces la internet se face telefonic la: 0258-861.310.

Accesul la eveniment se face pe bază de înscriere din cauza spaţiului limitat.

Mulțumim!

Promovăm egalitatea de șanse şi invităm aiudenii să se înscrie indiferent de vârstă, statut social, pregătire profesională. Niciun fel de discriminare nu va fi acceptată in cadrul acestui eveniment.

DESPRE PMUD

Documentaţia tehnică a Planului de Mobilitate Urbană Sustenabilă poate fi consultată pe site-ul Primăriei. Fiți eco-mobili și alegeți mersul pe jos sau transportul în comun! Impărţiți maşina cu prietenii sau şi mai bine, faceţi o plimbare până la Queens Pub pe data de 16 martie. Ne vedem acolo la ora 17 fix!

Publicitate

Curier Județean

SEBEȘ| Acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței sezonul 2021-2022. Cererile pot fi depuse între 15 octombrie – 15 noiembrie 2021. Acte necesare

Publicat

în

Primăria Municipiului Sebeș vă informează că începând cu data de 15 octombrie 2021, persoanele interesate pot prelua cerere / declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței pe perioada sezonului rece noiembrie 2021 – martie 2022 / suplimentul pentru energie.

Modelele de formulare sunt disponibile la sediul Direcției Generale de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș, situat în cartierul Aleea Lac, nr. 12, telefon: 0258-730611, 731007. La același sediu se vor depune și toate actele necesare pentru acordarea ajutorului de încălzire, de luni până joi, între orele 8.30-16.30, iar vineri între orele 08:30-14:00, termenul limită fiind data de 15 noiembrie 2021.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței pentru sezonul rece 2021-2022/ suplimentul pentru energie se acordă în baza următoarelor documente:

Electrica Furnizare Discount
  1. Cerere și declarație pe propria răspundere
  2. Documente de identitate titular și membrii familiei:
  • cărți de identitate, buletine de identitate, cărți de identitate provizorii;
  • certificate de naștere pentru copii cu vârsta de până la 14 ani;
  • alte documente, după caz (certificat căsătorie, certificat deces, act divorț etc).
  1. Copie factură
  • gaze naturale
  • energie electrică (pe care să fie înscrise codul abonatului și cod loc consum);

Dacă pe factură apare înscrisă altă persoană decât abonatul, calitatea de persoană îndreptăţită se probează cu contractul de închiriere, împuternicire, concesiune, comodat etc.

  1. Acte privind veniturile realizate de persoana singură sau de toţi membrii familiei, după caz, în luna anterioară depunerii cererii:
  • adeverințe de venit eliberate de angajator, pentru veniturile din salariu, (venit net/luna anterioară depunerii cererii + după caz, contravaloare tichete masă);
  • adeverințe de venit de la administrația financiară pentru veniturile din activități independente, din cedarea folosinței bunurilor, din investiții, din premii și jocuri de noroc;
  • mandate postale/extrase de cont/hotărâri judecătorești pentru plata pensiei de întreținere/decizii pentru indemnizații de somaj, handicap, pensii etc.
  • contracte de muncă în cazul veniturilor obținute de persoanele plecate în stăinătate.
  1. în situaţia persoanelor singure/familiilor care declară că nu realizeazăniciunul din veniturile enumerate în cerere, acestea vor prezenta Declarație Notarială cu menţionarea luării la cunoştinţă că declararea necorespunzătoare adevărului se pedepseşte conform legii penale.
  2. În situația familiilor în care soțul /soția este plecat la muncă în străinătate și nu poate prezenta contractual de muncă, se va prezenta Declarație Notarială cu venitul net realizat de acesta în străinătate,cu menţionarea luării la cunoştinţă că declararea necorespunzătoare adevărului se pedepseşte conform legii penale
  3. Acte privind regimul juridic al locuinţei– copie după actul de proprietate/ contractul de închiriere/  comodat sau alte documente care atestă un drept de folosință asupra locuinței în condițiile legii;
  4. Dovada bunurilor mobile şi imobile deţinute:

–  Certificat de atestare fiscală privind clădirile, terenurile și mijloacele de transport aflate în proprietate, eliberat de Biroul Taxe și Impozite Locale Sebeș (Primăria Sebeș- sediul vechi);

–  Copie după talon autoturism (deținere 1 autotursim cu vechime mai mica de 10 ani sau 2 autoturisme – nu se acordă ajutorul/ sprijinul).

– 1 dosar cu șină.

Criterii de eligibilitate:

  1. Nivel venituri:

–  1386 lei/ persoană în cazul familiilor;

–  2053 lei persoana singură

  1. Ajutorul pentru încălzirea locuinţei, se acordă familiilor, respectiv persoanelor singure, numai pentru locuinţa de domiciliu sau, după caz, de resedinţă a acestora;
  2. Solicitanții și celelalte persoane cuprinse în cerere nu deţin bunuri mobile/imobile sau terenuri, aşa cum sunt prezentate ele în listaîn lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței.
  3. Solicitanții și celelalte persoane cuprinse în cerere nu deţin depozite bancare de peste 3000 lei;

Pentru verificarea veridicității datelor înscrise în cererea si declarația pe propria răspundere se vor efectua  anchete sociale la locuința beneficiarilor. Dacă  în urma anchetei sociale se constată că titularul nu a declarat corect componența familiei, veniturile realizate și bunurile deținute, sumele plătite necuvenit se vor recupera, în condițiile legii.

Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie este obligat să comunice în scris orice modificare intervenită în componența familiei și a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data modificării.

Persoanele care dețin bunurile din listă, NU AU DREPTUL la ajutorul pentru încălzirea locuinței/ suplimentul pentru energie:

Bunuri imobile
1 Clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu şi a anexelor gospodăreşti
2 Terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1.000 mp în zona urbană şi 2.000 mp în zona rurală
Bunuri mobile*
1 Autoturism/autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului acestora sau persoanelor dependente precum şi pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile
2 Mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani
3 Autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze
4 Şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, cu excepţia bărcilor necesare pentru uzul persoanelor care locuiesc în Rezervaţia Biosferei ”Delta Dunării”
5 Utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată
6 Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale
7 Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje de prelucrat lemnul acţionate hidraulic, mecanic sau electric
(*)Aflate în stare de funcţionare
Depozite bancare
   1 Depozite bancare cu valoare de peste 3000 lei
Terenuri /animale şi/sau păsări
   1 Suprafeţe de teren, animale şi păsări a căror valoare netă de producţie anuală depăeşte suma de 1.000 euro pentru persoana singură, respectiv suma de 2.500 euro pentru familie

Mențiuni referitoare la locuință:

  •  Persoana sau familia care deține pe lângă locuința de domiciliu și o cotă parte dintr-o clădire, exceptând anexele sau dependințele, nu poate beneficia de ajutor pentru încălzirea locuinței/ suplimentul de energie, indiferent de mărimea cotei.
  • Dacă în aceeași locuință/ imobil locuiesc mai multe familii, respectiv persoane singure, fără contoare separate pentru gaze sau energie electrică, la acordarea ajutorului de încălzire/suplimentului pentru energie vor fi luate în considerare toate persoanele și veniturile realizate de acestea.

Nivel venituri: Familii: 1386 lei/ persoană

Ajutorul pentru încălzirea locuinței în sezonul rece noiembrie 2021- martie 2022:

Venit net lunar Compensare

Procentuală (%)

ajutor lemne (lei) ajutor gaze

naturale (lei)

ajutor energie

electrica (lei)

 pe membru de familie   1 luna 5 luni 1 luna 5 luni 1 luna 5 luni
sau al persoanei singure (lei)              
0-200 lei 100% 320 1600 250 1250 500 2500
200,1-320 lei 90% 288 1440 225 1125 450 2250
320,1-440 lei 80% 256 1280 200 1000 400 2000
440,1-560 lei 70% 224 1120 175 875 350 1750
560,1-680 lei 60% 192 960 150 750 300 1500
680,1-920 lei 50% 160 800 125 625 250 1250
920,1-1040 lei 40% 128 640 100 500 200 1000
1040,1-1160 lei 30% 96 480 75 375 150 750
1160,1-1280 lei 20% 64 320 50 250 100 500
1280,1-1386 lei 10% 32 160 25 125 50 250

În cazul persoanei singure:

1280,1-2053 lei 10%       32       160     25     125       50       250

Suplimentul pentru energie se plătește lunar pe tot parcursul anului:

1. Energie electrica: 30 lei/ lună
2. Gaze naturale: 10 lei/ lună
3. Lemne: 20 lei/lună

NOTĂ: În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/ lună.

Citește mai mult

Curier Județean

Bazin de înot didactic și de agrement la Aiud: Predarea amplasamentului pe masa consilierilor locali

Publicat

în

Bazin de înot didactic și de agrement la Aiud: Predarea amplasamentului pe masa consilierilor locali

„Consilierii locali vor vota în cadrul ședinței din data de 21.10.2021 un proiect de hotărâre privind predarea amplasamentului către Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației, prin Compania Națională de Investiții ”C.N.I.” S.A., a amplasamentului terenului şi asigurarea condiţiilor în vederea executării obiectivului de investiţii ”Construire Bazin de înot didactic și agrement, municipiul Aiud, județul Alba”.

Vă reamintim că aiudenii ne-au transmis dorința și nevoia unui bazin de înot acoperit la Aiud, iar noi am solicitat o finanțare prin CNI pentru acest obiectiv. În momentul de față suntem în punctul în care ne-au fost solicitate o serie de documente în vederea trecerii obiectivului de investiții în etapa următoare, H.C.L. privind predarea amplasamentului fiind unul dintre aceste documente. Locația pe care o predăm pentru construirea bazinului de înot este pe strada Ostașilor, în locația fostului târg de animale. Tot acolo va fi construită și creșa. Prin astfel de investiții banii aiudenilor din taxe și impozite se întorc înspre comunitate.

Electrica Furnizare Discount

Ne dorim un mod de viață cât mai sănătos pentru aiudeni, iar înotul fiind unul dintre cele mai bune sporturi pentru sănătate, cu siguranță această investiție va fi bine primită.”, transmit pe mediul de socializare reprezentanții primăriei Aiud.

Citește mai mult

Curier Județean

Ordin de protecție și dosar penal pentru un bărbat de 50 de ani, din Cugir: Și-ar fi amenințat și lovit, cu pumnii și picioarele, soția și fiul

Publicat

în

Ordin de protecție și dosar penal pentru un bărbat de 50 de ani, din Cugir: Și-ar fi amenințat și lovit, cu pumnii și picioarele, soția și fiul

Un bărbat de 50 de ani, din Cugir, s-a ales cu un ordin de protecție și dosar penal, după ce, pe fondul consumului de alcool, și-ar fi amenințat și lovit, cu pumnii și picioarele, soția și fiul, în vârstă de 19 ani.

În data de 15 octombrie 2021, în jurul orei 19.00, polițiștii din Cugir au intervenit la o locuință din oraș unde a fost semnalat faptul că un bărbat își agresează membrii familiei.

Electrica Furnizare Discount

Din primele cercetări, a rezultat că, pe fondul consumului de alcool, un bărbat de 50 de ani și-ar fi amenințat și și-ar fi lovit soția și fiul, în vârstă de 18 ani, aplicându-le mai multe lovituri cu pumnii și picioarele.

În urma aplicării formularului de evaluare a riscului, a rezultat că se impune emiterea, față e bărbat, a ordinului de protecție provizoriu, pentru o perioadă de 5 zile.

Pe numele său, a fost întocmit și un dosar penal, pentru violență în familie și amenințare.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare