Rămâi conectat

Curier Județean

Incident rutier între bicicliști, la Gârbova – vinovatul a ajuns la spital, cu piciorul fracturat

Ziarul Unirea

Publicat

în

Poliţia Municipiului Sebeş a fost sesizată, marți-seara, de către medicul de gardă din cadrul Spitalului municipal Sebeş, că la unitatea de primiri urgenţe a fost adus un bărbat, victima unui accident rutier.

biciclistDin primele cercetări efectuate de poliţiştii a rezultat că bărbatul, de 45 de ani, din comuna Gârbova, în timp ce se deplasa pe o bicicletă pe strada Cloşca din comuna Gârbova, nu a acordat prioritate de trecere unui alt biciclist, în vârstă de 13 ani, întrând în coliziune cu acesta.

În urma accidentului, biciclistul în vârstă de 45 de ani, a suferit o fractură de picior şi a fost transportat de o rudă, la spitalul din Sebeş.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cu ocazia investigaţiilor efectuate, poliţiştii au constatat că biciclistul vinovat de producerea accidentului, era sub influenţa alcoolului, aparatul etilotest indicând valoarea de 0,74 mg/l alcool pur în aerul expirat. (Z.U.)


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Drumurile DC200 și DC197, din comuna Albac, vor fi reabilitate. Primăria solicită acordul de mediu din partea APM Alba

Ziarul Unirea

Publicat

în

Drumurile DC200 și DC197, din comuna Albac, vor fi reabilitate. Primăria solicită acordul de mediu din partea APM Alba.

Primăria dorește reabilitarea drumurilor mai sus amintite prin mărirea capacității portante și asfaltarea lor. Circulația, în momentul de față, se desfășoară în prezent în condiții grele, nefiind asigurate condițiile minime de siguranță și confort datorită deteriorării părții carosabile și lipsei elementelor de scurgere a apelor pluviale. Întreținerea este foarte modestă, așternându-se periodic piatră.

Elit - Gustul Desăvârșit

Prin urmare, este necesară intervenția imediată. Prin reabilitarea acestor drumuri, va fi posibilă dezvoltarea mai accentuată a zonei și sub aspect al turismului, peisajele fiind unice și de o frumusețe rar întâlnită.

Datorită stării necorespunzatoare a acestor drumuri, prin prezentul proiect se dorește reabilitarea acestora cu îmbrăcăminte asfaltică. Structura rutieră este dimensionată pentru trafic ușor/mediu. Viteza de proiectare este de 25 km/h, racordarea aliniamentelor s-a realizat prin curbe circulare.

Planul de situație este compus din trei tronsoane cu lungimea totală de 5820 m.

Drumul comunal DC 200 Lămășoi

Traseul în plan este alcătuit dintr-o succesiune de aliniamente racordate printr-un număr de 39 curbe circulare cu razele având valori cuprinse între 35 m și 650 m. Drumurile laterale se vor amenaja pe o lungime de minim 5,00 m și o lățime de 3.00 m, și vor avea acceași structură rutieră ca și drumul comunal.

Drumul comunal DC 197 Rogoz

Traseul în plan este alcătuit dintr-o succesiune de aliniamente racordate printr-un număr de 57 curbe circulare cu razele având valori cuprinse între 7 m și 605 m. Drumurile laterale se vor amenaja pe o lungime de minim 5,00 m și o lățime de 3.00 m, și vor avea acceași structură rutieră ca și drumul comunal. Pe acest drum se regăsesc un număr de 8 drumuri laterale.

Drumul comunal DC 197 Rogoz ramificație

Traseul în plan este alcătuit dintr-o succesiune de aliniamente racordate printr-un număr de 29 curbe circulare cu razele având valori cuprinse între 10 m și 317 m. Drumurile laterale se vor amenaja pe o lungime de minim 5,00 m și o lățime de 3.00 m, și vor avea acceași structură rutieră ca și drumul comunal. Pe acest drum se regăsesc un număr de 4 drumuri laterale.

Drumul comunal DC 200 Lămășoi

În profil longitudinal, racordarea aliniamentelor se realizează cu ajutorul curbelor de racordare verticală. Raza maximă a curbei de racordare verticală are valoarea de 24455 m, iar raza minimă este de 400 m. Declivitatea maximă pe traseu este de 10.00%, iar declivitatea minimă este de 0.90%.

Drumul comunal DC 197 Rogoz

În profil longitudinal, racordarea aliniamentelor se realizează cu ajutorul curbelor de racordare verticală. Raza maximă a curbei de racordare verticală are valoarea de 5930 m, iar raza minimă este de 320 m. Declivitatea maximă pe traseu este de 19.20%, iar declivitatea minimă este de 2.90%.

Drumul comunal DC 197 Rogoz ramificație

În profil longitudinal, racordarea aliniamentelor se realizează cu ajutorul curbelor de racordare verticală. Raza maximă a curbei de racordare verticală are valoarea de 5450 m.

Drumul comunal DC 200 Lămășoi

În profil transversal, va fi alcatuit dintr-o singură bandă de circulație de 2.75 m lățime cu acostamente de 0.375 m pe ambele părți. Scurgere a apelor de suprafata se face cu ajutorul rigolei sau santului trapezoidal.Pentru scurgerea apelor de infiltratie avem drenul longitudinal. Ca elemente de consolidare si protectie avem ziduri de sprinjin si anrocamente. Pentru siguranta traficului sa impus si prezenta parapetelor.

Drumul comunal DC 197 Rogoz

Este alcatuit dintr-o singură bandă de circulație de 2.75 m lățime, cu acostamente de 0.375 m pe ambele părți. Scurgere a apelor de suprafata se face cu ajutorul rigolei sau santului trapezoidal. Ca elemente de consolidare si protectie avem ziduri de sprinjin, fundatie adancita de parapet si anrocamente. Pentru siguranta traficului sa impus si prezenta parapetelor.

Investiția care se dorește a se reabilita se află situată în intravilanul și extravilanul comunei Albac, după cum urmează:
-DC200 începe din drumul național DN1R, de la km 77+151, pe partea stângă și se va reabilita pe o lungime de 2084 m;
-DC197 – Rogoz se va reabilita pe o lungime de 2469 m, începând la poziția kilometrică km 1+044 și terminându-se la poziția kilometrică km 3+513 a drumului comunal DC197;
-DC197 – Rogoz Ramificație se va reabilita pe o lungime de 1268 m, începând de la poziția kilometrică 2+327 a drumului comunal DC197 și se continuă până în satele Rogoz și După Pleșe;

Aceste drumuri au o lungime totală de 5820 m.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Transport public electric în orașul Baia de Arieș și zona periurbană: Peste 1.4 milioane de lei prin PNRR

Ziarul Unirea

Publicat

în

Transport public electric în orașul Baia de Arieș și zona periurbană: Peste 1.4 milioane de lei prin PNRR

Cseke Attila, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, a semnat 25 de noi contracte finanțate prin Componenta 10 – Fondul local din Planul Național de Redresare și Reziliență.

Contractele încheiate între autorități publice locale și Ministerul Dezvoltării vizează achiziționarea de mijloace de transport nepoluante și stații de încărcare, iar valoarea totală a acestora este de 125.162.305,76 lei lei. Aceste proiecte se alătură celorlalte 15 contracte de finanțare semnate, până în prezent, prin Componenta 10 – Fondul Local din PNRR, a precizat ministrul dezvoltării.

Unul dintre aceste proiecte este în județul Alba. Este vorba despre un proiect care prevede realizarea transportului public electric în orașul Baia de Arieș și zona periurbană în valoare de 1.464.503,25 lei.

Elit - Gustul Desăvârșit

Contractele de finanțare semnate vizează:

investiții în mobilitatea rurală verde a comunei Focuri (jud. Iași), prin achiziționarea de mijloace de transport public nepoluante – 1.464.503,25 lei;
achiziționarea de microbuze nepoluante prin parteneriatul format între comunele Miroși și Căldăraru (jud. Argeș) – 2.929.006,50 lei;
achiziționarea de microbuze nepoluante prin parteneriatul format între comunele Dobrotești, Ciolănești și Zâmbreasca (jud. Teleorman) – 2.929.006,50 lei;
achiziționarea de microbuze nepoluante prin parteneriatul format între comunele Hârsești (jud. Argeș) și Corbu (jud. Olt) – 1.464.503,25 lei;
achiziționarea de microbuze nepoluante prin parteneriatul format între comunele Stolnici, Lunca Corbului și Săpata (jud. Argeș) – 4.393.509,75 lei;
achiziționare de microbuze electrice pentru comunele Orodel și Vela (jud. Dolj) – 2.929.006,50 lei;
modernizarea și extinderea transportului public de călători prin achiziționarea de autobuze electrice în municipiul Bârlad – 8.540.982,95 lei;
achiziționarea de microbuze nepoluante în orașul Zărnești (jud. Brașov) – 1.464.503,25 lei;
achiziționarea de vehicule nepoluante în comuna Rodna (jud. Bistrița-Năsăud) – 2.929.006,50 lei;
realizarea transportului public electric în orașul Baia de Arieș (jud. Alba) și zona periurbană – 1.464.503,25 lei;
achiziționarea de microbuze nepoluante în comuna Voinești (jud. Iași) – 1.464.503,25 lei;
achiziționarea de microbuze electrice pentru comunele Amărăștii de Jos și Amărăștii de Sus (jud. Dolj) – 2.929.006,50 lei;
achiziționarea de microbuze nepoluante în comuna Huruiești – Dealu Morii (jud. Bacău) – 2.929.006,50 lei;
achiziționarea unui mijloc de transport în comun nepoluant și a unor stații de încărcare în comuna Hodac (jud. Mureș) – 1.464.503,25 lei;
realizarea transportului public local cu mijloace ecologice în municipiul Brad și comuna Crișcior (jud. Hunedoara) – 11.387.977,27 lei;
achiziționarea unui microbuz nepoluant și a unui punct de reîncărcare pentru vehicule electrice în comuna Ciohorăni (jud. Iași) – 1.464.503,25 lei;
transport public local cu mijloace ecologice în orașul Mioveni și comuna Davidești (jud. Argeș) – 10.216.374,67 lei;
achiziționarea unui microbuz care să deservească comunitatea comunei Gherghița (jud. Prahova) – 1.171.602,60 lei;
achiziționarea unui microbuz nepoluant în comuna Răchiți (jud. Botoșani) – 1.464.503,25 lei;
transport verde în Zona Urbană a municipiului Oltenița – 14.234.971,59 lei;
implementare transport public în orașul Șimleu Silvaniei (jud. Sălaj), prin achizitionarea de autobuze nepoluante – 8.540.982,95 lei;
achiziționarea unui mijloc de transport în comun nepoluant și a unor stații de încărcare în comuna Solovăstru (jud. Mureș) – 1.429.355,17 lei;
achiziționarea unui microbuz nepoluant utilizat în scopuri comunitare pentru comuna Râu de Mori (jud. Hunedoara) – 1.464.503,25 lei;
achiziționarea de mijloace de transport nepoluante în Zona Metropolitană Brașov – 33.027.477,29 lei;
achiziționarea unui microbuz nepoluant în scop comunitar în comuna Mironeasa (jud. Iași) – 1.464.503,25 lei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Marius Hațegan, vicepreședinte CJ Alba: Am discutat cu albaiulienii din Pâclișa despre unele dintre proiectele transferate noii administrații

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Marius Hațegan, vicepreședinte CJ Alba: Am discutat cu albaiulienii din Pâclișa despre unele dintre proiectele transferate noii administrații

Împreună cu colegii din Consiliul Local Alba Iulia și viceprimarul Marius Filimon, în cartierul Pâclișa.

Am discutat cu albaiulienii de aici despre unele dintre proiectele transferate, pentru finalizare, noii administrații dar și despre ceea ce a rămas nerezolvat și ce nu le împlinește așteptările.

Elit - Gustul Desăvârșit

Pe mulți dintre ei i-am întâlnit, recent, la Prinderea Postului. Acum, am dat un alt sens discuțiilor, din perspectiva eficienței administrative pe care sunt îndreptățiți să o pretindă.

Le mulțumesc tuturor pentru deschidere și îi asigur, încă o dată, că suntem aici pentru fiecare comunitate din Alba Iulia.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea