Rămâi conectat

Curier Județean

FOTO: Şcoala Familiei continuă la Cugir cu modulul ,,Efectele ecranelor şi detoxifierea digitală’’

Publicat

în

Duminică, 30 aprilie 2017, s-a desfăşurat la Biserica Sfinţii Trei Ierarhi din Cugir, un nou modul intitulat  ,,Efectele ecranelor şi detoxifierea digitală’’, susţinut de formatorul braşovean Dan Florea.

Prezentă  la această a patra întâlnire din cadrul proiectului naţional ,,Şcoala Familiei- educaţie pentru părinţi”, organizatoarea la nivelul judeţului Alba, doamna Laura Bercu şi-a exprimat  atât bucuria reîntâlnirii ,,cu mult drag faţă de acest grup de care m-am ataşat sufleteşte”, cât şi mulţumirile faţă de părintele  Ioan Cândea, organizatorul şi susţinătorul acestui proiect la nivelul oraşului.

Pregătit atât informaţional cât şi cu curajul abordării acestui subiect modern şi deopotrivă controversat, Dan Florea, licenţiat al Universităţii Lucian Blaga din Sibiu cu studii de Master în cadrul Departamentului de Relaţii Internaţionale şi Studii de securitate, a organizat pe parcursul a mai bine de patru ore,  o prezentare conformă idealului său, aceea ,,de a contribui la schimbarea în bine a societăţii”, nu prin demonologizarea tehnologiei ci prin informarea, educarea gândirii critice spre adoptarea unei conduite de echilibru între oferta maximizată a informaţiilor din mediul virtual  şi efectele timpului petrecut în faţa mijloacelor tehnologice moderne.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cu adresabilitate atât pentru adulţii prezenţi, (tineri şi bunici, casnici sau IT-şti, profesori,  asistenţi sociali, preoţi) cât mai ales pentru copiii acestora aflaţi la vârsta ingenuă a necunoştinţei şi a atracţiei spre mirajul lumii virtuale, modulul prezentat cu profesionalism a grupat informaţii despre efectele imediate şi  în timp ale televizorului, calculatorului, tabletei sau smarth-phonului asupra sănătăţii fizice, mintale şi spirituale ale utilizatorului ce se transformă hipnotic în ,,homo mediaticus”. Abordând îndemnul ,,Ai copil? Învaţă să fii părinte!”, Dan Florea a luat în discuţie interactivă problematica din  cărţile biofizicianului Virgiliu Gheorghe, doctor în bioetică al  Universităţii Aristotel din Tesalonic, “Revrăjirea lumii sau de ce nu mai vrem să ne desprindem de televizor” , “Efectele micului ecran asupra minţii copilului” , studiile psihologilor americani sau europeni asupra efectelor constatate în timp asupra tinerei generaţii precum şi metode de detoxificare digitală cum este metoda 4 săptămâni  prezentată de psihiatra Victoria Dunckley în ,, Reset Your Child’s brain” .

Pornind de la datele statistice care arată că în România timpul mediu petrecut de copii în faţa televizorului sau computerului este cuprins între 5 şi 7 ore pe zi, chiar mai mult în cazul adolescenţilor, s-a discutat asupra efectului imediat , observat după cca 2 minute, de intrare a creierului din starea activă, conştientă, capabilă de a se concentra şi a lua decizii caracterizată de  undele Bheta, în starea de unde Alpha de cca 12 Hz, caracteristică  stării de presomn, punte între conştient şi subconştientul caracterizat de undele Theta de 8 Hz, prezente în starea de somn uşor.

În această stare hipnotică, pasivă, de relaxare şi slăbire a atenţiei , a concentrării şi a puterii de decizie, la care se adaugă lumina rece alb-albastră,intensă, impulsurile rapide , culorile intense, ritmul , sunetele electronice, viteza mare a imaginilor derulate rapid pe parcursul a mai multor ore şi zile, reţelele neuronale din cortexul prefrontal capitulează. Aflat într-o stare ireală de ,,fight or flight”, pasivă în realitate dar cu  stress indus prin hiperactivare emoţională, vizuală şi auditivă precum cea din cadrul desenelor, jocurilor video, filmelor cu scene violente, cu tentă intens emoţională, sexuală sau pornografică, organismul reacţionează producând  adrenalină şi cortizol neutilizabilereal, blocate organic şi dezvoltând boli majore în timp, datorită afectării sistemului nervos simpatic şi parasimpatic.

Apar manifestările  de tip SEE (sindromul ecranului electronic), Multitasking, Hyperlink, stresului  cronic sau dependenţei digitale precum ochi uscaţi, ameţeală,tulburări de vedere, indispoziţie, sfidarea autorităţii parentale sau şcolare,refuzul funcţiilor executive sau acceptul numai cu  agitaţie, desensibilizare, instabilitate emoţională,scăderea puterii de concentrare şi atenţie, probleme de memorare şi de învăţare, agresivitate, desincronizarea ritmului circadian, insomnii(scade melatonina) sau somn în exces, hiperactivitate-ADHD, interiorizare sau LD până la autism, dureri de cap, stomac,obezitate, bulimie sau anorexie şi chiar deces. Emisfera stângă dotată cu centrii analizei, selecţiei, planificării, a cedat controlul raţional  în favoarea centrilor emisferei drepte, mesajele subliminale având drum liber spre subconştient. Cu cât simptomele dependenţei sunt detectate mai devreme,  cu atât recuperarea este mai rapidă, idealul şi scopul acestui modul fiind informarea părinţilor spre prevenirea atingerii unor astfel de praguri majore de dependenţă a copiilor faţă de mijloacele moderne informatice.

Programul de intervenţie 4 săptămâni de detoxificare digitală (postire electronică)  discutat în cadrul modulului, presupune o primă săptămână de pregătire care include detectarea problemelor, delimitarea  obiectivelor, implicarea familiei, bunicilor, prietenilor,   pentru gestionarea optimă a situaţiei şi evitarea conflictelor de tip subminarea autorităţii, informare şi dialogare cu copilul,urmată de trei săptămâni marcate de  înlocuirea dependenţei cu activităţi comune de tipul plimbare în parc, cu bicicleta, fotbal, tenis, înot, origami, monopoly, vizite la teatru, muzee, mănăstiri, lectură, învăţarea unui instrument muzical, grădinărit, meşteşugit , olărit, pictură sau acţiuni de voluntariat. Toate aceste activităţi practicate interactiv, real alături de părinţi, bunici, prieteni, dezvoltă cultura comunitară bazată pe empatie, sociabilitate, sensibilizare, antagonică culturii virtuale care pasivizează, dezumanizează.

În ultima parte a întâlnirii, a avut loc o sesiune de exerciţii interactive în care grupurile participanţilor au avut de analizat necesitatea prezenţei unui computer în casă, discutând cu argumente pro şi  contra, programele  ,, 200 euro”  şi  ,,Tableta” pentru digitalizarea lecţiilor. Dacă unii părinţi au fost de acord cu tableta aducând argumente ca diminuarea costurilor şcolare, efectul ecologic, transparenţa actului educaţional, monitorizarea şi evaluarea copilului, egalizarea şanselor de studiu şi dezvoltarea competenţelor digitale necesare în epoca modernă, alţii au adus argumente contra  prin desensibilizarea , diminuarea interactivităţii reale fizice şi psihice, a  dialogului în triunghiul educaţional copii, părinţi , profesori, apariţia problemelor de sănătate având în vedere recomandările medicilor pediatri  de interdicţie totală a ecranelor emiţătoare de radiaţie electromagnetică precum TV, tabletă, computer sau  telefon până la 2 ani, ulterior  de jumătate de oră pe zi până la 12 ani.

Utilitatea  întâlnirii părinţilor cu formatorul Dan Florea, deopotrivă intelectuală şi spirituală, marcând necesitatea echilibrului şi înţelepciunea alegerilor în faţa modernului, încheiată cu cântarea ,,Ingerul a strigat!” închinată Învierii Domnului, ar putea fi depăşită doar de următoarea întâlnire al cărei profil se conturează deja din însăşi titlul ei…,,Educarea caracterului”.

Tatiana Ungurianu

[nggallery id=3867]

Salvează


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Și-ar fi agresat iubita, pe o stradă din Alba Iulia: Ordin de protecție și dosar penal pentru un bărbat din Alba

Publicat

în

Și-ar fi agresat iubita, pe o stradă din Alba Iulia: Ordin de protecție și dosar penal pentru un bărbat din Alba

La data de 18 mai 2022, în jurul orei 19,00, Poliția Municipiului Alba Iulia a fost sesizată cu privire la faptul că o persoană a fost agresată.

Din primele cercetări efectuate de către polițiști, a rezultat faptul că, în timp ce se afla pe o stradă din Alba Iulia, împreună cu concubinul său, o femeie de 52 de ani ar fi fost agresată de către acesta.

Elit - Gustul Desăvârșit

În urma agresiunii, victima a suferit leziuni corporale ușoare.

Polițiștii au aplicat formularul de evaluare al riscului, iar în urma interpretării acestuia a rezultat că se impune emiterea ordinului provizoriu de protecție, bărbatului fiindu-i interzis să se apropie de concubina sa.

Față de bărbat, a fost întocmit și dosar penal, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de violență în familie


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Cristian Orădan, directorul general Elit: „Păstrăm cu grijă standardele înalte de calitate, pentru a ne consolida poziția de top în industria alimentară”

Publicat

în

Cristian Orădan, directorul general Elit: „Păstrăm cu grijă standardele înalte de calitate, pentru a ne consolida poziția de top în industria alimentară”
Care sunt noutățile în materie de operațiuni în ceea ce privește compania Elit și ce planuri de dezvoltare aveți atât pentru anul acesta cât și pentru următorii?

Prin proiectele derulate ne propunem să ne consolidăm poziția de top în rândul procesatorilor de carne din România, ridicând permanent standardele operaționale și de calitate prin acțiuni care au la bază un program continuu de îmbunătățire.

Derulăm proiecte concrete pentru optimizarea capacităților de producție, de depozitare și de distribuție a produselor noastre. Acordăm o atenție deosebită portofoliului de branduri și produse, în vederea diversificării și optimizării acestuia. Distribuim de la an la an cantități mai importante de carne și preparate din carne și dezvoltăm infrastructura de operare.

Elit - Gustul Desăvârșit

Investim permanent pentru buna desfășurare a activității noastre, pentru creșterea capacităților de producție, de depozitare și de distribuție a produselor noastre. Pe parcursul anului 2021 am continuat investițiile în modernizarea fabricii și am ajuns în faza a 3-a a proiectului, urmând ca în 2023 să finalizăm integral acest proiect care vizează refacerea integrală a infrastucturii fabricii și a dotărilor acesteia la cele mai înalte standarde de operare, cu fluxuri de producție optimizate.

Pe scurt, ne propunem consolidarea integrată a afacerii la 360°, în relație cu piața și industria cărnii la nivel local, regional, național și internațional, cu clienții și consumatorii produselor noastre, cu furnizorii strategici ai companiei, dar și cu piața muncii, în vederea asigurării de noi locuri de muncă stabile și sigure.

Cum reușiți să asigurați calitatea produselor Elit?

În domeniul nostru de activitate, industria alimentară, principala noastră preocupare este aceea de a oferi consumatorilor produse sigure, de calitate superioară.

Astfel, am implementat la nivelul companiei un sistem de management al calității și siguranței alimentare riguros, care ne permite un control complet asupra materiilor prime utilizate, asupra procesului de producție și asupra produselor finite. Certificarea obținută după standardele HCCP-Codex Alimentarius vine să confirme eforturile echipei în această direcție.

Muncim astăzi ca succesul să dureze în timp. Însă pentru acest lucru trebuie să avem perspectiva pe termen lung și bineînțeles răbdarea de a construi cu grijă și pasiune, mereu atenți și conectați la nevoile concrete ale clienților și consumatorilor noștri.

Cum ia naștere un produs nou Elit? Ce rol joacă autenticitatea în realizarea rețetelor produselor Elit?

Echipa noastră de specialiști este într-un proces continuu de creație și inovare la baza căruia stă dorința noastră de a deservi nevoile consumatorilor.

Autenticitatea este ceea ce definește brand-ul Elit. Cel mai recent exemplu de produs autentic este produsul nostru atât de apreciat, „Salam de vară uscat autentic”, care își propune să readucă în atenția consumatorului contemporan un preparat cu un gust autentic de salam de vară.

În practică, pentru a realiza un produs nou nu ne abatem de la principiile solide și sănătoase care ne caracterizează întreaga activitate. Dimpotrivă, parcurgem câteva etape care demarează cu activarea unor mecanisme interne pentru identificarea și inventarierea nevoilor, a preferințelor pentru gusturi noi și a dorințelor clienților și consumatorilor noștri.

Rețetele de succes sunt transpuse în produse competitive, realizate sub înalte standarde de calitate și comercializate sub umbrela brand-urilor noastre: Elit, Plin de Carne, Premia, Promo, Veri. Lansăm, de asemenea, clienților și consumatorii noștri o provocare constantă: aceea de a intra în relație directă cu noile produse pentru a-și exprima părerea. Rezultatul final nu poate fi decât o „calibrare aproape de perfecțiune” între produs și cerințele consumatorilor, pe baza feedback-ului primit.

Cum a evoluat gustul consumatorilor în ultima perioadă/de-a lungul timpului și cum reușiți, la Elit, sa răspundeți acestor evoluții?

Într-o societate în continuă dinamică și gusturile clienților noștri sunt într-o continuă schimbare. Consumatorul Elit detine informația necesară pentru achiziții conștiente și prioritizează alegerea produselor de calitate superioară, evaluând în același timp raportul calitate-preț. Ne poziționăm cu success în rândul producătorilor de brand-uri oneste, care realizează produse cu responsabilitate. Interesul nostru este să anticipăm toate acestea și să venim în piață cu produse de calitate, bine promovate, care să răspundă nevoilor și gusturilor variate ale clienților noștri.

O adevărată provocare este cea legată de a genera inovație în domeniul producției de preparate din carne, care să răspundă sau chiar să anticipeze nevoile pieței. În industria alimentară, inovația este tradusă prin preocuparea continuă pentru oferirea de produse cu rețete bune, păstrând gusturile autentice și în egală măsură, cu prețurile de vânzare stabilite astfel încât să fie accesibile unei plaje largi de consumatori. În acest sens, am investit în cele mai bune tehnologii de producție, ne-am asumat rolul de trendsetter al pieței, colaborăm cu furnizori de încredere, am format o echip de dezvoltare de produs performanță și, nu în ultimul rând, am format și dezvoltat cea mai bună echipă de management.

Considerăm că o analiză a comportamentului și preferințelor clienților la nivel zonal demonstrează, o dată în plus, grija noastră pentru a oferi produse și rețete adaptate pe gusturile consumatorilor, extrem de bine segmentate.

Aceasta abordare strategică este menită să ne diferențieze și să ne confere unicitate, ceea ce face ca relația noastră cu consumatorii finali să devină și mai echilibrată.

În ultima campanie de marketing a companiei Elit, s-a pus mult accentul pe “modul de lucru” și “rețetele” Elit, ca o abordare specială pentru realizarea produsele Elit. Ce vă diferențiază cu adevărat de concurență?

Cred cu tărie că „modul de lucru” și “rețeta” fac diferența și, când spun asta, mă refer atât la mezeluri în particular cât și la business în general.

Prin ce ne diferențiem? Suntem foarte atenți la dezvoltarea business-ului în mod sustenabil prin grija pentru selecția riguroasă a ingredientelor și materiile prime folosite, funcționalitatea proceselor de producție, definite foarte bine în timp, prin sistemul de vânzări bine pus la punct, care acordă o importanță deosebită tuturor clienților, indiferent de dimensiunea afacerii lor.

Tuturor acestor direcții-cheie de control li se adaugă recunoașterea calității produselor și brand-urilor noastre și managementul superior asumat, responsabil, și cu competențe clare în domeniile fiecăruia, care asigură companiei o dezvoltare sustenabilă pe termen lung.

Ați depășit anumite recorduri de la înființarea companiei și până acum?

Până acum, am depășit cu bine perioada pandemică, suntem sănătoși și am realizat obiectivele strategice și operaționale pe care ni le-am propus. Nu-mi place să folosesc termenul „recorduri”, eu le spun „realizări” însă mă mândresc cu câștigarea premiului pentru Produsul anului 2020 cu produsul „Cârnații Grătărel” Plin de Carne.
Mulțumim furnizorilor, clienților și consumatorilor că au stat alături de noi în această perioadă, lucru care ne oferă speranța și puterea necesară de a continua și de a îndeplini tot ceea ce ne propunem în viitor.

Despre Elit

Elit este un brand îndrăzneț, conversațional și amical, susținător al felului de a spune și face lucruri românești, de calitate. În prezent, Elit produce anual peste 30.000 de tone de mezeluri în cadrul celor 4 fabrici proprii din Alba, București și Arad. Sortimentația largă de mezeluri, de la produse fiert-afumate, crud uscate sau specialități, este produsă sub umbrela a 7 brand-uri proprii: Elit, Plin de carne, Premia, Veri, Promo, Pizzaro, Finom. Produsele sunt ambalate în cantități variate, de la gastro la feliate și comercializate preponderent în comerțul tradițional, dar și în rețele naționale de magazine sau în export. Mai multe detalii: https://www.mezeluri.ro/.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

21-22 mai: Cel mai mare festival dedicat promovării sportului de masă ajunge la Alba Iulia. Accesul și participarea sunt gratuite. Programul evenimentului

Publicat

în

21-22 mai: Cel mai mare festival dedicat promovării sportului de masă ajunge la Alba Iulia. Accesul și participarea sunt gratuite. Programul evenimentului

Evenimentul are loc între 21 și 22 mai, în Latura de Vest a cetății Alba Carolina. Accesul și participarea sunt gratuite. Bucurie în Mișcare, cel mai amplu program de promovare al sportului de masă din România, împlinește în 2022, 10 ani de activitate. În primul deceniu am oferit unui milion de oameni – copii, tineri și adulți – un spațiu unde să experimenteze bucuria sportului individual și organizat, cu impact pozitiv pe multiple planuri, în sute de comunități din România și Republica Moldova.

Festivalul Bucurie în Mișcare, organizat de Asociația 11even cu sprijinul Kaufland România, ajunge weekend-ul acesta la Alba Iulia. Împreună cu partenerii locali de organizare, Asociația Smile și Direcţia Județeană pentru Sport și Tineret Alba, am pregătit o mulțime de jocuri și activități, demonstrații sportive, dansuri și arte marțiale, concursuri pentru gașca de prieteni și pentru întreaga familie, terenuri de badminton, minifotbal și volei, panou de escaladă, precum și workshopuri cu experți în sport și nutriție în cadrul zonei #rutinademișcare.

Elit - Gustul Desăvârșit

Rutina de Mișcare este manifestul nostru pentru un stil de viață sănătos, pe care îl promovăm atât în cadrul evenimentelor, cât și online, printr-o campanie care scoate la lumină poveștile a 100 de oameni din țară, indiferent de vârstă, sex sau ocupație, care includ mișcarea în rutina lor zilnică. Cele 100 de povești vor fi postate în decursul anului 2022 pe paginile de Facebook și Instagram ale programului Bucurie în Mișcare România și pe site-ul www.bucurieinmiscare.ro și au rolul de a ne inspira să alegem mișcarea, zi de zi.

În Alba Iulia, programul celor 2 zile de festival Bucurie în Mișcare este următorul:

SÂMBĂTĂ, 21 MAI

SCENĂ
10:00 Warm Up – Bucurie în Mișcare
10:30 Baby Basket LPS- Alba Iulia
12:00 I-Magic – Animație copii
12:30 Reprezentație Revolution Academy
13:00 Tabere Emanoil – Socioanimație și competiție
14:30 Antrenament funcțional alături de Marius Bucur
15:00 Tir cu arcul, Ambasador Incze Arpad
15:30 Wish Dance Step reprezentație de dans și atelier
16:30 Kangoo Jumps – Sărituri pe ghete
17:30 Moving Arts Company – Dans și Flashmob (salsa și bachata)
18:00 Corul Theotokos

ATELIERE
11:00 Baby Basket LPS- Alba Iulia
12:00 Socioanimație cu zâne și Minnie Mouse susținut de I-Magic
13:00 Rutina de Mișcare alături de Global Wellness Team
15:00 Atelier de Prim ajutor – Crucea Roșie
15:30 Atelier de tir cu arcul

COMPETIȚII
11:00 Competiții Bucurie în Mișcare
14:00 Competiții Bucurie în Mișcare

DUMINICĂ, 22 MAI

SCENĂ
11:00 Prințese Disney – Jocuri, animație și facepainting
12:00 Kangoo Jumps – Sărituri pe ghete
12:30 Centrul de Cultură Augustin Bena Alba – dans popular
13:00 Încălzire Cross – Ilie Cioca
13:30 Centrul de Cultură Augustin Bena Alba – dans modern
14:00 Clubul Copiilor Sebeș
14:30 Palatul copiilor Alba Iulia
15:00 Glas de Înger și Cercul de Chitară din Parohia Sf. Parascheva
16:00 Marius Bucur – Rutine de mișcare
17:00 Sun Gym cu Delia Legian – Antrenament funcțional
17:30 Skate și mișcare
18:00 Școala de Dans Chrilă – Dansuri

ATELIERE
14:00 Baby Basket LPS
14:00 Rutina de Mișcare alături de Global Wellness Team
14:30 Palatul copiilor Alba Iulia
15:00 Atelier de Prim ajutor – Crucea Roșie
16:00 Jocuri de socioanimație – Emanoil
17:00 Nutriție cu Sun Gym – Rutina de mișcare
16:00 Ateliere și jocuri cu căței – Asociația Prietenii lui Azor

COMPETIȚII
13:00 Crosul Bucurie în Mișcare

Despre Bucurie în Mișcare

Construim comunități mai puternice, mai sănătoase, mai fericite Nu facem suficientă mișcare – mai mult de jumătate dintre români sunt obezi sau supraponderali și peste un milion suferă de boli metabolice. După doi ani de izolare din cauza pandemiei, trebuie să reînvățăm să ne conectăm – socializarea din curtea blocului sau de pe uliță a fost înlocuită de rețele sociale virtuale. Nu mai apreciem activitățile în aer liber – în România, un copil petrece aproape 23 de ore pe săptămână în faţa unui ecran (calculator sau televizor).

Programul Bucurie în Mișcare s-a născut pentru a ne aminti că și cele mai complicate probleme au soluții simple și se bazează pe faptul că comunitățile care participă la sport și recreere dezvoltă legături sociale puternice, sunt locuri mai sigure, iar oamenii care trăiesc în ele sunt, în general, mai sănătoși și mai fericiți decât comunitățile în care activitatea fizică nu este o prioritate. Au transmis organizatorii evenimentului.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare