FOTO| Copiii Grădiniței cu P.P. Step By Step Nr.12 Alba Iulia, provocați să descopere lumea prin EXPERIMENTE

Curiozitatea copiilor şi dorinţa lor continuă de a explora, descoperi şi înţelege procesele din lumea înconjurătoare reprezintă bazele pe care se construieşte apoi cunoaşterea, iar încurajarea, stimularea şi valorificarea acestor calităţi ale copiilor rămân în sarcina adulţilor, părinţi şi cadre didactice deopotrivă, care ar trebui să sprijine pe cât le este cu putinţă aceste demersuri.

Mai mult decât atât, învăţarea prin descoperire este un deziderat al educaţiei contemporane, ale cărei tendinţe actuale se îndreaptă tot mai mult spre cunoaşterea şi învăţarea ştiinţelor.

ELIT

De aceea, educatoarele Grădiniței cu P.P. Step by Step Nr.12 din Alba Iulia au lansat echipelor de acasă o nouă provocare: „SĂ DESCOPERIM LUMEA PRIN EXPERIMENTE!”. Astfel, în săptămâna 18-22 mai 2020, copiii grădiniței noastre au parcurs un alt proiect de cercetare minunat, intitulat sugestiv „MICII EXPLORATORI”.

Pe parcursul întregii săptămâni, educatoarele au venit în ajutorul echipelor de acasă cu diverse materiale utile: link-uri, povești din domeniul Știință, idei de activităţi, jocuri, activităţi senzoriale, etc. De asemenea, s-au propus fel de fel de experimente interesante și distractive, încurajându-i pe părinţi să le încerce acasă împreună cu copiii şi să creeze astfel contexte plăcute şi inedite de învățare în mediul de acasă sau în aer liber.

Așa cum ne-au obișnuit până acum, partenerii noștri din „Grădiniță de acasă”- părinții şi copiii ne-au surprins și de data aceasta prin modul în care au abordat această temă, explorând şi experimentând cu diverse materiale avute la îndemână.

Incursiunea lor în lumea științei a fost marcată şi printr-o mulțime de fotografii și filmuleţe video cu experimentele realizate, pe care le-au împărtăşit colegilor de grădiniţă şi educatoarelor: Curcubeu din bomboane colorate, Schimbă culoarea florilor!, Erupţia vulcanului, Ploaia în borcan, Ploaia colorată, Oul gelatinos în oțet, Oul în sare, Oul în sticlă, Plutirea și scufundarea, Vâscozitatea lichidelor, Enigma balansoarului, Tornada în pahar, Umbra colorată, Șervețelul magic, Șervețelul și presiunea, Curcubeul din orez colorat, Balonul năzdrăvan, Florile plutitoare, Mingea săltăreață, Gheața din farfurie, Peștișorii din sticlă, Microbii din farfurie, Apa și uleiul, Blooming flower, care a descoperit un mesaj pe măsură: Dragi copii, să înfloriți ca această floare!, iar lista de experimente poate continua.

MAI MULTE FOTOGRAFII LEGATE DE ACEASTĂ ACTIVITATE GĂSIȚI AICI

Managerul G.P.P. Step By Step nr.12, prof. Suciu Veronica, împreună cu întreg colectivul instituției, a transmis, prin intermediul paginii de facebook https://www.facebook.com/gradinita12alba un mesaj: Dragi părinți și copii, dorim să vă împărtășim bucuria pe care ne-ați adus-o prin modul în care ați răspuns provocărilor noastre şi numeroasele fotografii şi filmuleţe realizate acasă cu activităţi şi experimente deosebite. Cu aceste jocuri de tip experiment aţi petrecut timp de calitate cu cei dragi, din care cei mici au descoperit şi învățat principii științifice fundamentale, iar peste ani, vor rămâne amintiri de neuitat.

Împreună, părinţi şi educatori, putem fi o echipă de profesionişti în educaţia copiilor noştri. În construirea demersurilor de învăţare, ar fi de mare folos dacă am avea în vedere citatul următor, legat de măsura în care se realizează învăţarea prin activităţi cu caracter practic, care implică participarea directă şi concretă în procesul învăţării: ”Reţinem 10% din ce citim, 20% din ce auzim, 30% din ce vedem şi 90% din ce facem!” – C. Drapeau.

(Prof. înv. preșc. Ioana Delia Decean, Responsabil Imagine al GPP Step by Step Nr 12, Alba Iulia)

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...