Rămâi conectat

Economie

FOTO: Conferința Regională privind finalizarea implementării POSCCE la nivelul Regiunii Centru, la Alba Iulia

Publicat

în

*Implicarea ADR Centru ca Organism Intermediar pentru POSCCE are ca rezultat creșterea interesului firmelor din Regiune pentru dezvoltarea de noi investiții realizate din fonduri europene

Implementarea operațiunilor gestionate de Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru în calitate de Organism Intermediar pentru POSCCE în Regiunea Centru a produs efecte vizibile în mediul de afaceri local și regional. Concret, este vorba despre creșterea competitivității economice a mai mult de 660 de IMM și ONG, dintre care peste 600 și-au finalizat proiectele.

adr3În întreaga regiune s-au realizat investiții pentru construcția și modernizarea a peste 27.000 mp de hale industriale, pentru achiziția a peste 2.800 de utilaje și echipamente industriale, care înglobează cele mai noi și moderne tehnologii, inclusiv active intangibile, precum și pentru realizarea a mai mult de 160 conexiuni la rețeaua de internet de mare viteză. Nu în ultimul rând, prin aceste proiecte au fost create peste 3.000 noi locuri de muncă, peste alte 21.000 de locuri de muncă fiind menținute de firmele care s-au retehnologizat și își continuă acum activitatea. Aceste rezultate au fost prezentate și dezbătute de echipa  Organismului Intermediar pentru POSCCE din cadrul ADR Centru, alături de circa 70 de invitați la Conferința regională de finalizare a implementării operațiunilor delegate prin POSCCE, organizată la Alba Iulia.

adr2Pe parcursul Conferinței regionale, participanții au fost informați asupra stadiului implementării POS CCE în Regiunea Centru și au urmărit prezentările unor proiecte de investiții, fiecare dintre acestea realizate chiar de către beneficiarii proiectelor respective, pentru a afla care a fost impactul proiectelor asupra activității firmelor. Despre rolul fondurilor nerambursabile au vorbit în plen, d-na Cristina Bianca Hanea – Administrator al  SC ANDU TRADING SRL din Sibiu, dl. Cristian Dordea – Manager proiect SC RUCK VENTILATOARE SRL din Târnăveni-Mureș, dl. Som Michiel Johannes-Maria – Director general al SC TERWA ROMANIA SRL din Cristian-Brașov, d-na Ramona Candea – Manager proiect SC INDUSTRIAL SOFTWARE SRL din Sibiu, precum și dl Horațiu Țepeș – Director general al SC BILKA STEEL SRL Brașov.

Elit - Gustul Desăvârșit

De asemenea, participanților le-au fost prezentate provocările cu care s-au confruntat beneficiarii în implementarea proiectelor, precum și soluțiile utilizate pentru depășirea lor. O altă temă de interes a Conferinței regionale au constituit-o dezbaterile privind noile direcții de finanțare, care vor fi disponibile pentru IMM în perioada de programare 2014-2020.

adr1Aducerea Organismului Intermediar mai aproape de beneficiari, prin preluarea atribuțiilor de către ADR Centru începând cu luna martie 2013, a determinat deblocarea implementării POSCCE 2007-2013 și a constituit o modalitate de accelerare a implementării acestui program iar, ca urmare a descentralizării activităților, s-a finalizat evaluarea și contractarea proiectelor depuse încă din anul 2011, iar beneficiarii au fost sprijiniți în implementarea proiectelor.

Concret, acestora li s-a oferit sprijin direct pentru soluționarea problemelor cu care s-au confruntat, inclusiv prin realizarea plăților într-un timp mult mai scurt decât în perioada anterioară, ceea ce a redus considerabil costurile cu resursele financiare necesare, inclusiv prin utilizarea mecanismului cererilor de plată. Volumul total al proiectelor gestionate de ADR Centru în ultimii aproape trei ani este de aproape 1,4 miliarde lei, din care peste 700 milioane lei reprezintă finanțare nerambursabilă, pentru dezvoltarea a peste 660 de IMM și ONG din Regiunea Centru. Gradul de absorbție a fondurilor nerambursabile alocate pentru implementarea operațiunilor gestionate din cadrul POSCCE a depășit valoarea de 80% și va mai crește în perioada următoare.

adr4”Am discutat în această întâlnire cu antreprenorii și cu ONG-urile care acum au un partener serios la nivel regional, cu care pot colabora pentru implementarea cu succes a proiectelor privind dezvoltarea afacerilor. ADR Centru este conștientă de rolul asumat în dezvoltarea Regiunii Centru și își exercită acest rol inclusiv prin susținerea partenerilor din mediul privat, oferindu-le acestora sprijin în procesul de implementare a proiectelor. Practic, prin toate aceste inițiative, economia Regiunii va beneficia de fonduri pentru investiții de aproape 600 milioane lei, cât reprezintă valoarea nerambursabilă atrasă prin proiectele implementate în cadrul acestui program. La aceste investiții se adaugă și contribuția beneficiarilor ceea ce înseamnă că valoarea totală a investițiilor în sectoarele productive va depăși 1,1 miliarde lei. Creșterea valorii activelor industriale noi și achiziția de tehnologii de ultimă generație  susținute prin acest program, pot fi considerate ca o etapă importantă de reindustrializare prin care trece economia Regiunii Centru în ultimii 25 de ani, mai ales din perspectiva susținerii IMM și a diversificării ramurilor industriale. Astfel, nu numai că aplicăm deschis și transparent regulile și reglementările care guvernează finanțările nerambursabile, dar, prin toată activitatea noastră, oferim inclusiv servicii de tip Business2 Business, prin proiectele specifice, ca BISNet Transylvania și altele, despre care detalii se pot afla pe paginile site-ului nostru. Avem o experiență solidă în derularea de proiecte regionale, care se traduc până la urmă în creșterea productivității firmelor și în crearea de locuri de muncă, în folosul cetățenilor regiunii”, a declarat domnul Mihai Pocanschi, director Direcția Politici Regionale, Programare din cadrul ADR Centru.

Detalii despre activitatea ADR Centru în calitate de OI pentru POS CCE se regăsesc pe pagina de internet a ADR Centru, Secțiunea POS CCE, sau pot fi obținute de la Direcția Organism Intermediar POS CCE, persoană de contact dl Nicolae Mărginean, Departament Relații Publice și Comunicare din cadrul ADR Centru, tel 0258-818616, int 123, e-mail: [email protected] (Z.U.)


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Economie

Amendament la documentul de Ofertă Publică de Cumpărare a PREBET S.A. Aiud aprobat prin decizia A.S.F nr. 1039 din data de 03.08.2022

Publicat

în

De

APROBAREA AMENDAMENTULUI NU ARE VALOARE DE GARANŢIE ŞI NICI NU REPREZINTĂ O ALTĂ FORMĂ DE APRECIERE A A.S.F. CU PRIVIRE LA OPORTUNITATEA, AVANTAJELE SAU DEZAVANTAJELE, PROFITUL ORI RISCURILE PE CARE LE-AR PUTEA PREZENTA TRANZACŢIILE DE ÎNCHEIAT PRIN ACCEPTAREA OFERTEI PUBLICE OBIECT AL DECIZIEI DE APROBARE. DECIZIA DE APROBARE CERTIFICĂ NUMAI REGULARITATEA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ ÎN PRIVINŢA EXIGENŢELOR LEGII ŞI ALE NORMELOR ADOPTATE ÎN APLICAREA ACESTEIA.

Preambul

Principalul scop al acestui document este să furnizeze date actualizate în legătură cu unele informații prezentate în Documentul de Ofertă și trebuie citit doar împreună cu Documentul de Ofertă și în contextul Ofertei descrise în Documentul de Ofertă. Ofertanții și/sau intermediarul nu au actualizat nicio altă informație  decât cea prezentată în cuprinsul acestui amendament, celelalte informații prezentate în documentul de ofertă fiind corecte și complete la data Documentului de ofertă. Astfel, nici ofertanții și nici Intermediarul nu își asumă nicio responsabilitate privind acuratețea și caracterul complet al informațiilor prezentate în documentul de Ofertă, cu excepția datelor prezentate în acest amendament, la o dată ulterioară datei Documentului de ofertă.

Elit - Gustul Desăvârșit

Publicarea Amendamentului

Prezentul Amendament este pus la dispoziția investitorilor după aprobarea sa de către A.S.F. prin publicarea unui anunț conform aceleiași proceduri utilizate pentru publicarea Documentului de Ofertă.

Amendamentul la Ofertă va fi disponibil în același mod în care este și Documentul de Ofertă astfel:

1. în format electronic de pe website-ul Intermediarului GOLDRING SA (goldring.ro), al Ofertantului PREBET Aiud S.A. (www.prebet.ro) și al Bursei de Valori București (www.bvb.ro).

2. pe suport de hârtie, disponibil investitorilor la sediul Intermediarului (Tg. Mureș, str. Tudor Vladimirescu nr. 56A, jud. Mureș) și la agențiile sale (Agenția din Cluj-Napoca str. Samuil Micu nr. 1A, ap.2, Cluj, Agenția din Sibiu str. Nicolaus Olahus nr. 5, corp B, et. 2, Sibiu), precum și la sediul Ofertantului din Aiud, str. Arenei nr. 10, jud. Alba.

Ofertanții au convenit la modificarea Documentului de ofertă după cum urmează:

Se modifică prețul oferit în cadrul ofertei publice de la 1,84 lei/acțiune la 1,85 lei/acțiune și implicit valoarea ofertei de la 6.705.407,12 lei la 6.741.849,55 lei peste tot acolo unde aceste valori sunt menționate în Documentul de ofertă.

Paragraful de la punctul 4: „Ofertantul nu deține acțiuni proprii iar împreună cu persoanele cu care acționează în mod concertat deține 385.657 acțiuni reprezentând 0,8467% din capitalul Emitentului.

 Persoanele cu care Ofertantul acționează în mod concertat și care dețin acțiuni sunt următoarele:

Acționar Dețineri Procent%
Moruțan Iulian Alin 43.399 0,0953%
Moruțan Mihaela 42.731 0,0938%
Mitruș Marius 30.000 0,0659%
Kerekes Ioan Csaba 269.527 0,5917%

 se modifică astfel:

Ofertantul nu deține acțiuni proprii iar împreună cu persoanele cu care acționează în mod concertat deține 465.785 acțiuni reprezentând 1,0225% din capitalul Emitentului.

 Persoanele cu care Ofertantul acționează în mod concertat și care dețin acțiuni sunt următoarele:

Acționar Dețineri Procent%
Moruțan Iulian Alin 43.399 0,0953%
Moruțan Mihaela 42.731 0,0938%
Mitruș Marius 30.000 0,0659%
Kerekes Ioan Csaba 349.655 0,7676%

Potrivit prevederilor art. 28 (3) din Legea nr. 24/2017, ale art. 54 (4) din Regulamentul 5/2018 și ale Documentului de Ofertă,  investitorii care au acceptat să subscrie în oferta publică de cumpărare înaintea publicării amendamentului pot să îşi retragă acceptul în termen de două zile lucrătoare de la publicarea amendamentului.

Celelalte prevederi ale Anunțului și ale Documentului de Ofertă rămân neschimbate.

Prezentul amendament  este întocmit în conformitate cu Legea nr. 24/2017 și Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, cu modificările si completările ulterioare

OFERTANT INTERMEDIAR
Prebet Aiud S.A. Goldring SA
Kerekes Csaba Zahan Virgil Adrian
Director general adjunct Director general adjunct

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

Anunț – Asociația FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Mureş) anunță public prelungirea celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte

Publicat

în

Comunicat de presă

Asociația FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Mureş) anunță public prelungirea în aceleași condiții a celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte din cadrul STRATEGIEI DE DEZVOLTARE LOCALĂ A TERITORIULUI FLAG DIN BAZINUL MUREŞULUI, SECAŞELOR ŞI A AFLUENŢILOR ACESTORA, finanțată prin PROGRAMUL OPERAȚIONAL PENTRU PESCUIT ȘI AFACERI MARITIME 2014-2020, care este în desfășurare având ca termen limită de depunere data de 03.08.2022, ora 15:00, până la data de 17.08.2022, ora 15:00. PRIORITATEA UNIUNII NR. 4 – Creşterea gradului de ocupare a forţei de muncă şi sporirea coeziunii teritoriale

Elit - Gustul Desăvârșit

MĂSURA 2 – Consolidarea și Diversificarea activitaţilor în zona de pescuit şi acvacultură

APEL DE SELECŢIE NR. 7/2022, COD SMIS: 1032/4/1/Articolul 63

Alocarea financiară totală: 2 352 248,36 lei, echivalentul a 475 557,15  EURO

Valoarea maximă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil): 1 978 520 lei / 400 000 euro.

Valoarea minimă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil):  32 699,98 lei / 6611 euro.

Termenul  limită pentru depunerea  proiectelor este: 17.08.2022, ora 15:00.

Valoarea totală eligibilă a unui proiect nu poate depăși 400.000 euro.

Cursul de schimb RON-EURO utilizat pentru conversia în EURO este de 1 euro=4,9463 lei, conform Deciziei DGP AMPOPAM nr. 14/22.03.2022.

În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar în intervalul mai sus menţionat.

În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar până la data mai sus menţionată.

Ghidul solicitantului precum şi procedura de evaluare şi selecţie sunt afişate pe site-ul www.flagbazinulmuresului.ro și sunt disponibile la cerere la sediul FLAG Bazinul Mureşului, comuna Ciugud, localitatea Ciugud, str. Simion Bran, nr. 50, județul Alba.

Informaţii suplimentare se pot solicita de la sediul Asociaţiei FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Bazinul Mureşului), comuna Ciugud, localitatea Ciugud str. Simion Bran, nr. 50, județul Alba, tel. 0770501093, e-mail [email protected], www.flagbazinulmuresului.ro.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

ANUNŢ ÎNCEPERE PROIECT: „DEZVOLTARE PRODUCȚIE PLASE SUDATE PENTRU CONSTRUCȚII, beneficiar SC ACTUAL SRL

Publicat

în

Comunicat de presă

Proiectul  „DEZVOLTARE PRODUCȚIE PLASE SUDATE PENTRU CONSTRUCȚII”, cod MySMIS 134640, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, este implementat de către ACTUAL SRL și are o valoare totală de 1.103.775,66 lei, din care 734.431,33 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru. Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 1.10.2019 – 31.01.2022. Obiectivele proiectului sunt:

Elit - Gustul Desăvârșit

Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului:

Dezvoltarea unei noi activități în cadrul SC Actual SRL, prin înființarea unei noi capacități productive de plasă de sârmă sudată pentru construcții;

Obiectivele specifice ale proiectului:

  1. Dotarea cu utilaje și echipamente destinate producției de plasă de sârmă sudată pentru construcții, care să poată asigura realizarea de produse de calitate ridicată, astfel încât să poată răspunde oricăror cereri de pe piață;
  2. Crearea unei echipe de profesioniști care să poată asigura operarea echipamentelor și realizarea produselor la un înalt nivel calitativ;
  3. Câștigarea unei reputații și a unei cote de piață care să permită dezvoltarea subsecventă a societății.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare