Rămâi conectat

Actualitate

FOTO: Cercetaşii din Alba Iulia, în „misiune”, la Sălciua. Activităţi cercetăreşti, drumeţii şi jocuri, în Tabăra organizată de Centrul Local “Axente Sever”

Publicat

în

Cercetaşii albaiulieni „au îndeplinit” o nouă “misiune”, la Sălciua, unde a avut loc în acest an o nouă tabără. Timp de 9 zile, în perioada 16-24 august, aceştia au organizat activităţi şi drumeţii pentru 120 de cercetaşi de diferite vârste, de la cei mai mici lupişori (7-11 ani) şi până la seniori (18-24 ani).

 În primele două zile alte taberei, cercetaşii şi-au construit cele necesare supraviețuirii în natură, apoi au plecat în drumeții în zona Sălciua, în funcție de ramurile de vârstă.

În fiecare zi, liderii din Centrul Local “Axente Sever” au  pregătit jocuri şi activități cercetăşeşti pentru copiii prezenți, care au ajutat la dezvoltarea lor personală.

Elit - Gustul Desăvârșit

Sâmbătă, a avut loc nu doar petrecerea de final a taberei, ci şi Ziua Porților Deschise, la care au participat părinții şi alumnii Centrului Local.

Povestea “misiunii”, sub care cercetaşii albaiulieni au pornit spre Săciua a fost următoarea: „În 2052, toată perspectiva umanității asupra universului s-a răsturnat într-o singură zi, când o echipă a agenției spațiale europene (ESA), a descoperit că în radiația cosmică de fond a universului este ascuns un mesaj codat, destinat tuturor civilizațiilor care ajung suficient de avansate încât să-l poată descifra.

Descoperirea existenței mesajului s-a dovedit a fi mult mai simplă decât decodarea lui, astel că mesajul a fost publicat peste tot, în speranța că cineva, undeva, va putea descoperi o cale pentru a sparge codul şi a găsi ce conține mesajul din spațiu. Toate supercomputerele marilor universități au început să folosească vastele lor resurse de procesare pentru a identifica conținutul mesajului.  Mesajul descoperit de ei a făcut ocolul Pământului în câteva secunde şi conținea două aspecte: călătoria între stele este posibilă, iar mesajul conține planuri complete pentru construcția şi utilizarea unui dispozitiv pentru aceasta, iar pacea este concomitent un drept şi o obligație a tuturor civilizațiilor inteligente ale universului

Astfel, la apelul Organizația Națiunilor Unite, cercetaşii, pentru care pacea este o valoare fundamentală, au înființat, pe 5 octombrie 2054, Contingentul pentru Explorarea Universului. În ultimele două decenii, CEU a avut zeci de misiuni pentru terraformarea singurului loc unde s-ar fi putut construi în siguranță orice dispozitiv ar fi ascuns mesajul: Luna.

Suntem în 2074, şi omenirea are aproape la fel de multe întrebări ca şi atunci când am aflat de existența mesajului: am aflat că nu suntem singuri în Univers, dar cine a trimis mesajul? Poate funcționa dispozitivul de care vorbeşte? Putem să-l descifrăm? Pot cercetaşii face față misiunii care le-a fost încredințată?”

[nggallery id=2231]


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

FOTO| Reuniune a prefectului Nicolae Albu cu primarii din Munții Apuseni, la Câmpeni

Publicat

în

Reuniune a prefectului Nicolae Albu cu primarii din Munții Apuseni, la Câmpeni

Prefectul Nicolae Albu a convocat în cursul zilei de astăzi, 09 august a.c. o întâlnire de lucru cu primarii din zona Munților Apuseni.

Reuniunea care s-a desfășurat cu începere de la ora 11.00 la sediul primăriei Câmpeni, a avut pe ordinea de zi o temă importantă de dezbatere care a vizat cu precădere cetățenii din această zonă, și anume punerea în aplicare a prevederilor O.G. nr.27/1996 privind acordarea de facilități persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localități din Munții Apuseni și în Rezervația Biosferei ”Delta Dunării”. Alături de prefectul Nicolae Albu, au mai fost prezenți directorul AJPIS Alba, domnul Flaviu Cozuc, doamna Irina Borza- șef serviciu în cadrul AJPIS Alba, doamna Cornelia Miclea directorul Casei Județene de Pensii Alba, domul Cristian Puie- director cancelarie și domnul Ovidiu Cazacu- sef serviciu juridic, în cadrul Instituției Prefectului – Județul Alba, etc.

Primarii prezenți la întâlnire au adresat întrebări care au vizat procedura de acordare a reducerii cu 50% a prețului final al energiei electrice/gazelor naturale aferent contractului de furnizare încheiat.

Elit - Gustul Desăvârșit

În conformitate cu art.8, alin.(4) din O.G. nr.27/1996 privind acordarea de facilități persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localități din Munții Apuseni și în Rezervația Biosferei ”Delta Dunării” coroborate cu Normele metodologice ale Ministerului Lucrărilor Publice și Amenajării Teritoriului, ale Ministerului Finanțelor, ale Ministerului Muncii și Protecției Sociale și ale Ministerului Apelor, Pădurilor și Protecției Mediului nr. 4.626/23.685/6.291/1.840/1997 privind acordarea, utilizarea și controlul cheltuielilor rezultate din aplicarea prevederilor O.G. nr 27 din 5 august 1996, republicată, actualizate prin Ordinul comun nr.572/2022 al Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, nr.321/2022 al Ministerului Energiei, nr.1335/2022 al Ministerului  Finanțelor, nr.1009/2022 al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, nr.935/2022 al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, familiile cu domiciliul în una dintre localităţile din Munţii Apuseni cuprinse în anexele la hotărârile Guvernului nr. 323/1996 şi nr. 395/1996 beneficiază de o reducere cu 50% a preţului final al energiei electrice/gazelor naturale/energiei termice aferent contractului de furnizare încheiat.

Normele metodologice privind acordarea, utilizarea și controlul cheltuielilor rezultate din aplicarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr.27/05.08.1996 republicată prevăd următoarele:

  1. 1. Ordonanţa Guvernului nr. 27/1996, republicată, denumită în continuare ordonanţă, şi Legea nr. 96/1997 de aprobare a ordonanţei, denumită în continuare lege, precum şi prezentele norme metodologice vor fi aduse la cunoştinţă cetăţenilor din localităţile cuprinse în anexele la hotărârile Guvernului nr. 323/1996 şi 395/1996, prin grija consiliilor locale, prin afişaj la primărie şi, după posibilităţi, şi prin alte forme de informare.
  2. Cetăţenii care beneficiază de facilităţile prevăzute la art. 1 şi 5 – 9 din ordonanţă, în nume propriu sau, după caz, al familiei pe care o reprezintă, vor depune o cerere la primărie, prin care solicită acordarea facilităţilor ce li se cuvin. Cererea va fi însoţită de actele doveditoare necesare, prevăzute în anexa nr. 1A la prezentele norme metodologice, precum şi de o declaraţie pe propria răspundere, sancţionabilă potrivit legii (pentru declaraţii false), că nu a încălcat reglementările stipulate la art. 11 din ordonanţă. Cererile se depun în termen de 20 de zile de la afişarea ordonanţei şi a normelor metodologice de aplicare a acesteia sau după dobândirea dreptului de a beneficia de facilităţile respective şi se aprobă de către fiecare consiliu local.
  3. Pe baza cererilor aprobate, consiliile locale vor definitiva listele cuprinzând persoanele care urmează să beneficieze de facilităţile prevăzute de ordonanţă, cu precizarea categoriilor de facilităţi. Listele astfel întocmite vor fi afişate la sediul primăriei. Cetăţenii care au fost omişi sau ale căror cereri nu au fost aprobate pot depune contestaţii, la sediul primăriei, în termen de 10 zile de la afişare. Primarul are obligaţia să le soluţioneze în termen de 10 zile şi să comunice petiţionarilor modul de rezolvare.

    Cetăţenii nemulţumiţi de hotărârea primarului se pot adresa, în termen de 5 zile de la înştiinţare, prefectului judeţului, care are obligaţia să le examineze şi să formuleze un răspuns în termen de 10 zile.

  1. După parcurgerea acestor etape, listele devin definitive şi, prin grija primarilor, vor fi transmise instituţiilor abilitate prin ordonanţă să asigure respectivele facilităţi.

    Listele se actualizează trimestrial, luându-se în considerare schimbările survenite în evidenţa populaţiei, angajările noi, desfacerile de contracte individuale de muncă, precum şi sancţiunile pentru încălcarea prevederilor legale cuprinse în art. 11 din ordonanţă.

  1. Serviciile descentralizate ale statului (pentru instituţiile publice), precum şi unităţile de cult vor colabora cu consiliile locale pentru organizarea evidenţei personalului încadrat pe funcţii, care beneficiază de facilităţile prevăzute de ordonanţă.

Autorităţile din teritoriu, abilitate cu constatarea şi sancţionarea persoanelor fizice şi juridice vinovate de încălcarea prevederilor legale menţionate la art. 11 din ordonanţă, au obligaţia de a înştiinţa operativ consiliile locale pe raza cărora locuiesc persoanele sancţionate.

    Primarii vor lua cunoştinţă de sancţiunile şi de durata acestora, vor face corecţiile necesare în evidenţă şi le vor aduce la cunoştinţă instituţiilor care acordă facilităţile respective, în vederea luării măsurilor prevăzute de ordonanţă.

Precizăm faptul că cererea depusă de către solicitanți va fi însoțită de următoarele acte doveditoare: documentul de atestare a domiciliului stabil ( buletinul/cartea de identitate); declarație pe propria răspundere, sancționabilă conform legii, pentru declarații false cu privire la îndeplinirea condițiilor pentru acordarea facilităților; copia ultimei facturi emise de furnizor gaz/ energie electrică ( în scopul identificării furnizorului). Nu beneficiază de reducerea de 50% acei consumatori casnici care nu achită valoarea facturilor în intervalul de timp legal stabilit de furnizor.

Primarii prezenți la întâlnire au solicitat simplificarea procedurii de acordare a reducerii cu 50% a prețului final al energiei electrice/gazelor naturale aferent contractului de furnizare încheiat, urmând să fie înaintate către Guvern, cu sprijinul Instituției Prefectului –Județul Alba, o serie de amendamente în acest sens.

În cadrul reuniunii au mai fost dezbătute probleme privind prestațiile sociale, stabilirea și recalcularea pensiilor, probleme de fond funciar, alte aspecte de natură juridică cu care se confrunta primăriile în activitate. Prefectul Nicolae Albu alături de directorii instituțiilor prezenți la întâlnire și specialiști din cadrul Instituției Prefectului – Județul Alba au oferit soluții la problemele ridicate, urmând ca cele de natură mai complexă să fie discutate și soluționate cu sprijinul instituțiilor centrale de resort.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Românii au început să pună bani deoparte pentru zile negre. SONDAJ CEC Bank

Publicat

în

Românii au început să pună bani deoparte pentru zile negre. SONDAJ CEC Bank

50% dintre români apreciază că situația lor financiară s-a înrăutățit față de anul trecut, iar 38% au anticipații pesimiste și se așteaptă ca situația să se înrăutățească, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro.

Principalul motiv de îngrijorare este creșterea prețurilor la energie – menționată de 38,5% dintre respondenți, în creștere cu 60% față de un sondaj similar realizat trimestrul trecut. Următoarele motive în topul îngrijorărilor este pandemia (16,3% – în creștere față de sondajul realizat în primul trimestru al acestui an) și riscurile la adresa aprovizionării cu alimente și bunuri de necesitate (14,6%).

Îngrijorările față de conflictul din Ucraina, care se aflau pe locul doi în trimestrul trecut au coborât pe locul 5 (reducere de 50% în ponderea răspunsurilor), în timp ce perspectiva șomajului îi îngrijorează doar pe 5% dintre români, iar dificultățile la plata ratelor – pe 6% dintre aceștia.

Elit - Gustul Desăvârșit

În contextul incertitudinilor și perspectivelor pesimiste, românii au început să pună bani deoparte. Astfel, dacă în primul trimestru, doar 47% dintre respondenți declarau că strâng bani lunar, acum ponderea a urcat la 63%. Majoritatea reușește să pună deoparte sume modeste: sub 300 de lei lunar (28,6%) și între 300 și 600 de lei (17,9%). Ponderea celor care declară că au un fond de urgență care să le acopere cheltuielile pe 3 luni a urcat de la 28,24% la 36,95%. CEC Bank încurajează un comportament financiar sănătos și oferă dobânzi atractive la depozite, de până la 7,7% pe an.

Cash-ul rămâne modalitatea preferată de economisire, cu o pondere de circa 47% – în scădere însă față de trimestrul trecut, urmând plasamentele la bănci – cu o pondere de 43,7%, în contextul în care valuta și conturile curente au o pondere de peste 2 ori mai mare decât depozitele.

În ceea ce privește îndatorarea, 6 din 10 respondenți au contractat credite, iar dintre aceștia, 40% s-au împrumutat pentru casă. Pentru marea majoritate, plata ratelor nu ar trebui să ridice probleme, peste 60% dintre respondenții cu credite declarând că serviciul datoriei reprezintă mai puțin de 25% din veniturile lunare. Întrebați dacă au avut dificultăți la plata ratelor, 55% dintre respondenți au negat acest lucru, iar alți 34% au spus că li s-a întâmplat uneori.

Sondajul a fost realizat online, de Finzoom, la cererea CEC Bank, în luna iunie, pe un eșantion reprezentativ de peste 1.390 de respondenți din toată țara.

Despre CEC Bank

CEC Bank este instituția financiară cu cea mai lungă tradiție din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și cu active de peste 50,4 de miliarde lei, la sfârșitul primului trimestru din 2022.

CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească și oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM, internet banking, mobile banking și magazinul virtual CEC_IN – unde pot fi accesate produse și servicii bancare 100% online.

Mai multe detalii despre produsele și serviciile oferite de CEC Bank pot fi obținute în orice unitate a Băncii, apelând gratuit Serviciul suport clienți la numărul de telefon 0.800.800.848 sau accesând site-ul www.cec.ro.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

SCUTUL PĂDURII în Alba: O firmă din Țara Moților a primit AMENDĂ pentru că NU a avut documente legale pentru 31,4 metri cubi de material lemnos

Publicat

în

SCUTUL PĂDURII în Alba: O firmă din Țara Moților a primit AMENDĂ pentru că NU a avut documente legale pentru 31,4 metri cubi de material lemnos

Poliţiştii au confiscat 31 de metri cubi de material lemnos, în urma unui control la o societate comercială din Câmpeni, specializată în depozitarea, prelucrarea şi comercializarea materialului lemnos.

În perioada 4 – 8 august 2022, poliţiştii din Câmpeni împreună cu polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din Inspectoratul de Poliție Județean Alba și cu specialiști din cadrul Gărzii Forestiere Cluj au efectuat un control la o societate comercială din Câmpeni, specializată în depozitarea, prelucrarea şi comercializarea materialului lemnos.

În urma verificărilor efectuate, poliţiştii au constatat că reprezentanţii societăţii nu au putut prezenta documente legale de proveniență pentru cantitatea de 31,4 metri cubi de material lemnos.

Elit - Gustul Desăvârșit

Întreaga cantitate de material lemnos a fost confiscată, iar reprezentantul societății comerciale a fost sancţionat contravenţional, în conformitate cu prevederile art. 19 din Legea 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, cu amendă în valoare de 5.000 de lei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare