EXPLICAȚII de la National Geographic privind înmulțirea episoadelor de caniculă în lume. Ce ar putea urma
Potrivit National Geographic, primele cinci veri cu cele mai mari temperaturi din ultimii 500 de ani au fost înregistrate în ultimii 15 ani și au lăsat în urmă cifre îngrijorătoare în ceea ce privește numărul morților cauzate de căldură.
Cele mai grave urmări ale unui val de căldură s-au înregistrat în 2003, când creșterile de temperatură au lăsat în urmă nu mai puțin de 70.000 de morți. Doar în Rusia, în 2010, 56.000 de persoane au murit din cauza căldurii, potrivit Mediafax.
În primele zile de vară din acest an temperaturile au urcat la valori care au depășit 37 de grade Celsius în zone din Franța, Germania, Polonia și Spania, iar zilele care urmează se anunță și mai fierbinți. În 2018, temperaturile record au provocat 700 de morți în Suedia și 250, în Danemarca, arată cei de la National Geographic.
”Topirea calotei arctice amplifică fenomenul de încălzire în zonele nordice ale Planetei și acest lucru afectează circulația curenților de aer”, arată Dim Coumou de la Vrije Universiteit Amsterdam. Curenții de aer sunt determinați de diferențele de temperatură dintre aerul rece arctic și cel cald de la tropice. Creșterea temperaturilor polare, ultima iarnă înregistrând cel mai mic nivel al calotei polare, reduce diferențele de temperatură și încetinește circulația curenților. Fenomenele meteorologice sunt afectate, fie că e vorba de valul de căldură sau ploi torențiale.
Iar temperatura din Europa nu este nici măcar pe aproape de valorile pe care acest val de căldură le aduce în Asia, unde s-a ajuns chiar și la 51 de grade Celsius.
Valul de căldură afectează într-un număr de zile dublu orașele europene față de zonele rurale pentru că se crează un fenomen de insulă de căldură urbană provocat de asfaltul și betonul care absorb căldura pe timpul zilei și o eliberează peste noapte, arată Jürgen Kropp, de la Institutul de Cercetare a Impactului Climatic din Potsdam (Potsdam Institute for Climate Impact Research- PIK). Potrivit specialistului citat de National Geographic, în absența unor reduceri majore a emisiilor de carbon, numărul zilelor de caniculă în orașe se așteaptă să crească de 10 ori pe parcursul acestui secol.
Europa a tras învățămintele valului de căldură din 2003, care a ucis peste 70.000 de persoane pe continent, spune Richard Keller, profesor de istorie medicală la Universitatea din Wisconsin-Madison. Potrivit acestuia, numărul morților ar trebui să fie mai mic în acest an, pentru că multe țări sunt deja mai bine pregătite și serviciile de urgență știu la ce să se aștepte.
Surse: mediafax.ro; digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
24 noiembrie: Moartea marelui om politic român Ion I.C. Brătianu. A jucat un rol de primă importanță în Marea Unire din 1918
„Nu mă tem de pietrele ce mi se aruncă în timpul vieții, mă îngrijesc numai de piatra ce mi se va așeza, după moarte, pe mormânt” – aceste cuvinte ale lui Ion I.C. Brătianu exprimă fidel preocuparea constantă a omului politic pentru locul pe care istoria avea să i-l rezerve. La data de 24 noiembrie […]
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act La data de 23 noiembrie 1940 a avut loc aderarea României la Pactul Tripartit. Generalul Ion Antonescu, şeful statului român între 1940-1944, a semnat, la Berlin adeziunea României la Pactul Tripartit împotriva Uniunii […]
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918 În dupa-amiaza de 23 noiembrie, în iarna anului 1918, pe Câmpia Libertăţii de la Blaj, un aparat de zbor pilotat de un erou trecut apoi în uitare şi […]
