// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Escrocii au evoluat și au inventat înșelăciunea prin ”Metoda Microsoft”. Cum sunt prinse victimele în capcana hackerilor

Zeci de români au fost atacaţi în ultimele săptămâni de hackeri care i-au sunat spunându-le că au o problemă la calculator care trebuie rezolvată urgent. Eroarea nu există în realitate. Infractorii s-au dat drept angajaţi Microsoft şi scopul lor era să instaleze viruşi în dispozitivele victimelor ca pe urmă să le supravegheze activitatea sau chiar să le fure bani din conturi.

”De obicei, se sună la telefon. Sunt de la Microsoft, am constatat că computerul dumneavoastră are viruşi şi este obligaţia noastră legală să vă sunăm şi acordăm sprijin. Daţi-ne codul de acces, moment în care persoana respectivă are acces la calculatorul victimei”, a ecplicat Magda Popescu, avocat Microsoft.

Centrul de Răspuns la Incidente de Securitate Cibenertică a emis o alertă, după ce în ultimele săpătmâni zeci de români s-au plâns să au fost atacaţi de falşi angajaţi Microsoft.

„Am fost apelat de pe două numere de telefon, care păreau locale, de persoane care s-au recomandat ca fiind de la Microsoft (vorbeau în engleză cu accent indian). Mi-au comunicat că de pe computerul meu sunt transmise alerte la Microsoft şi că trebuie să urmez câţiva paşi pentru a rezolva problema.”

Atacatorul a oprit conversaţia când a aflat că victima sa foloseşte laptopul de serviciu, care era securizat suplimentar. Specialiştii CERT-RO atrag atenţia că numărul care pare de Bucureşti nu este decât o capcană.

Mihai Rotariu, expert cybersecurity CERT-RO: S-a încercat panicarea interlocutorului prin chestia asta cu mallware. I s-au arătat anumite mesaje de eroare. Au fost utilizatori care au fost păcăliţi, au plătit sumele de bani cerute, s-a ajuns să le şi retragă bani din conturile respective.

Una din 10 persoane atacate cade în capcană, arată un studiu global făcut de Microsoft. Compania atrage atenţia că niciodată nu trimite astfel de anunţuri nesolicitate de client.

Contrar aşteptărilor, cele mai frecvente victime sunt persoanele născute după anii ’80. Explicaţia este simplă, arată oficialii Micorsoft: tinerii consideră că ştiu suficient cât să se simtă în siguranţă pe internet şi nu mai sunt atenţi la pericole.

Sursa: digi24

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419