Rămâi conectat

Politică Administrație

Eliminarea pensiilor speciale: o poveste de adormit copii. Numărul beneficiarilor a crescut

Publicat

în

Eliminarea pensiilor speciale: o poveste de adormit copii. Numărul beneficiarilor a crescut

Numărul de beneficiari de pensii de serviciu era, la finalul lunii august, de 9.718 persoane, în creştere cu 178 de persoane faţă de perioada similară din 2020, conform datelor centralizate de Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP).

Cei mai mulţi, respectiv 4.417, erau beneficiari ai Legii 303/2004 privind statutul procurorilor şi judecătorilor, în cazul acestora înregistrându-se şi cea mai mare pensie medie de serviciu, respectiv 20.022 de lei, din care 18.732 lei cota suportată din bugetul de stat, iar 3.679 de lei din bugetul asigurărilor sociale de stat, scrie Agerpres.

Potrivit CNPP, de Legea nr. 216/2015 privind acordarea pensiei de serviciu membrilor Corpului diplomatic şi consular al României au beneficiat în luna august un număr de 801 persoane. Pensia medie era de 5.730 de lei, din care 2.998 de lei suportaţi de la bugetul de stat.

Electrica Furnizare Discount

În ceea ce priveşte beneficiarii Legii 215/2015 pentru modificarea şi completarea Legii 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, numărul acestora era de 760 de persoane, pensia medie ridicându-se la 4.840 de lei (2.593 de lei de la bugetul de stat).

Conform Casei Naţionale de Pensii Publice, de Legea 83/2015 pentru completarea Legii 223/2007 privind statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România beneficiau 1.413 pensionari, iar pensia medie se ridica la 11.328 de lei, din care 7.511 lei suportaţi din bugetul de stat.

Pensii de serviciu pentru beneficiari de la Curtea de Conturi s-au acordat unui număr de 578 de persoane, media fiind de 8.339 de lei, din care 3.740 de lei cota suportată din bugetul de stat.

De asemenea, de Legea 130/2015 pentru completarea Legii 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al Parchetelor beneficiau 1.749 de pensionari, pensia medie fiind de 4.831 de lei, din care 2.644 de lei suportaţi din bugetul de stat.

Publicitate

Politică Administrație

Soarta țării se decide prin SMS: Membrii PSD întrebați prin mesaje dacă doresc guvernare alături de PNL. Reprezentanți din ALBA confirmă „demersul”

Publicat

în

Soarta țării se decide prin SMS: Membrii PSD întrebați prin mesaje dacă doresc guvernare alături de PNL. Reprezentanți din ALBA confirmă „demersul”

Situația în PSD este neclară după desemnarea generalului (r) Nicolae Ciucă drept candidat pentru funcția de prim-ministru. Mai mulți social-democrați din țară au primit mesaje în care erau întrebați dacă și-ar dori ca PSD să intre la guvernare alături de PNL.

„Credeți că PSD ar trebui să formeze un guvern împreună cu PNL, cu premier Nicolae Ciucă?

Electrica Furnizare Discount

1 – da

2 – nu

3 – nu știu

(răspunde cu 1, 2 sau 3)”, este sms-ul primit de unii membri ai PSD.”

Senatorul PSD de Alba, Călin Matieș, a confirmat pentru ziarulunirea.ro informația. Astfel, acesta, împreună cu mai mulți membrii ai partidului, ar fi fost consultați prin intermediul acestui sondaj prin telefon.

Nu este clar la acest moment dacă este vorba despre un demers la nivel național sau doar unele filiale județene au ales să își consulte liderii locali în acest fel.

Marcel Ciolacu, președintele PSD, a declarat joi că social-democrații nu susțin un guvern minoritar condus de Nicolae Ciucă și nici nu renunță la ideea anticipatelor, însă acestea nu se pot ține în acest moment. Totuși, Ciolacu nu a exclus discuții cu Ciucă pentru un guvern de largă majoritate parlamentară.

Vasile Dîncu, preşedintele Consiliului Naţional al PSD, şi Dumitru Buzatu, preşedintele Consiliului Judeţean Vaslui, au cerut în şedinţa Biroului Permanent al partidului ca PSD să nu voteze un guvern minoritar PNL-UDMR indiferent de numele premierului.

Citește mai mult

Politică Administrație

Comunicat de presă| Europarlamentarul Victor Negrescu a solicitat, în plenul Parlamentului European, intervenția Uniunii Europene în România pentru a gestiona criza medicală

Publicat

în

Europarlamentarul Victor Negrescu a luat cuvântul în plenul Parlamentului European pentru a prezenta situația medicală dezastruoasă din România și a solicitat Uniunii Europene să intervină pentru a ajuta țara noastră în a gestiona criza medicală.

“Pandemia nu a trecut. Mai sunt multe state membre care întâmpină probleme în a gestiona criza din domeniul sănătății. De aceea, acest subiect trebuie să fie primordial pe agenda Consiliului European.

În România, din cauza incompetenței partidelor de dreapta, avem astăzi peste 500 de decese pe zi. La fiecare 2 minute moare o persoană, iar acest lucru riscă să readucă întreaga Europă în zona roșie.

Electrica Furnizare Discount

Uniunea Europeană trebuie să intervină. Nu poate să lase lucrurile la voia întâmplării, mai ales că executivul din România a ratat atât campania de vaccinare cât și achiziția de teste din bani europeni”, a precizat eurodeputatul Victor Negrescu.

Europarlamentarul român a solicitat o decizie în cadrul Consiliului European privind criza prețurilor din domeniul energiei și o implicare mai amplă în gestionarea efectelor negative generate de pandemie.

“Efectele negative ale pandemiei asupra economiei și societății sunt doar la început. Consiliul trebuie să fie mai activ în a reacționa. Este valabil și pentru criza prețurilor din domeniul energiei.

Profiturile cresc, iar populația europeană sărăcește. Dincolo de cinismul unor lideri politici, este nevoie de măsuri active și de acțiuni europene care să ofere soluții la provocările și greutățile întâmpinate de cetățeni. Mă aștept de la Consiliul European viitor să vină cu soluții și decizii clare. Indecizia costă vieți”, a adăugat europarlamentarul social democrat, Victor Negrescu.

Citește mai mult

Politică Administrație

Dezbatere publică la Alba Iulia privind investiţiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcţiilor și elaborarea sau revizuirea documentațiilor de Urbanism și Amenajarea teritoriului

Publicat

în

Dezbatere publică la Alba Iulia privind investiţiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcţiilor și elaborarea sau revizuirea documentațiilor de Urbanism și Amenajarea teritoriului

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Primăria Municipiului Alba Iulia organizează în data de 26.10.2021, ora 15.00, în sala de ședințe a Direcției Programe, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, Strada Bucovinei, nr. 6, dezbatere publică referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea REGULAMENTULUI LOCAL privind investiţiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcţiilor în Municipiul Alba Iulia.

Proiectul de hotărâre și anexele aferente au fost afișate atât pe site-ul autorității publice, www.apulum.ro, la secțiunea Consultare publică cât și la avizierul acesteia.

Modalitatea de colectare a recomandărilor: în scris, conform anunțului nr. 104610/2021, specificându-se articolul sau articolele din proiectul de act normativ în discuție, menționând data trimiterii și datele de contact ale expeditorului, la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, din Calea Moților, nr. 5 A, Camera 8 – Registratură, sau în format electronic, pe adresa de e-mail: [email protected], până la data de 27.09.2021, ora.16.00.

Electrica Furnizare Discount

Modalitatea de înscriere și luarea cuvântului: luarea cuvântului se face în ordinea înscrierii pe listă, la începutul dezbaterii publice. Timpul alocat luării cuvântului este de 10 minute pentru fiecare participant.

Fiecare participant, după intrarea în sala de ședințe, se va înscrie pe lista de persoane prezente la dezbaterea publică, având asupra sa actul de identitate, respectiv dovada calității de reprezentant al persoanei juridice, după caz.

Potrivit prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, coroborate cu prevederile OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ, dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toți solicitanții înscriși la luarea cuvântului și-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuție; la dezbaterea publică vor participa obligatoriu inițiatorul și/sau inițiatorii proiectului de act normativ din cadrul autorității publice locale, experții și/sau specialiștii care au participat la elaborarea referatului de aprobare însoțit de alte documente specifice, privind necesitatea adoptării actului normativ propus și persoanele interesate care au făcut recomandări scrise.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Primăria Municipiului Alba Iulia organizează în data de 26.10.2021, ora 15.00, în sala de ședințe a Direcției Programe, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, Strada Bucovinei, nr. 6, dezbatere publică referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea REGULAMENTULUI LOCAL de implicare a publicului în elaborarea sau revizuirea documentațiilor de Urbanism și Amenajarea teritoriului.

Proiectul de hotărâre și anexele aferente au fost afișate atât pe site-ul autorității publice, www.apulum.ro, la secțiunea Consultare publică cât și la avizierul acesteia.

Modalitatea de colectare a recomandărilor: în scris, conform anunțului nr. 104620/2021, specificându-se articolul sau articolele din proiectul de act normativ în discuție, menționând data trimiterii și datele de contact ale expeditorului, la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, din Calea Moților, nr. 5 A, Camera 8 – Registratură, sau în format electronic, pe adresa de e-mail: [email protected], până la data de 27.09.2021, ora.16.00.

Modalitatea de înscriere și luarea cuvântului: luarea cuvântului se face în ordinea înscrierii pe listă, la începutul dezbaterii publice. Timpul alocat luării cuvântului este de 10 minute pentru fiecare participant.

Fiecare participant, după intrarea în sala de ședințe, se va înscrie pe lista de persoane prezente la dezbaterea publică, având asupra sa actul de identitate, respectiv dovada calității de reprezentant al persoanei juridice, după caz.

Potrivit prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, coroborate cu prevederile OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ, dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toți solicitanții înscriși la luarea cuvântului și-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuție; la dezbaterea publică vor participa obligatoriu inițiatorul și/sau inițiatorii proiectului de act normativ din cadrul autorității publice locale, experții și/sau specialiștii care au participat la elaborarea referatului de aprobare însoțit de alte documente specifice, privind necesitatea adoptării actului normativ propus și persoanele interesate care au făcut recomandări scrise.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare