Rămâi conectat

Actualitate

Educația sexuală din școli, ELIMINATĂ de PSD și PNL, prin lege: Noua denumire a materiei

Publicat

în

Un amendament susținut de parlamentari PSD și PNL a fost introdus într-un proiect de lege privind drepturile copiilor, după ce legislația privind educația sexuală în școli a fost modificată în Comisia de Muncă a Camerei Deputaților.

Aceștia vor ca materia să nu se mai numească educație sexuală, ci sanitară, iar predarea să fie făcută doar cu acordul părinților.

Președintele Comisiei, deputatul PSD Adrian Solomon, a spus, pentru Digi24.ro, că astfel reglementarea este „mai cuprinzătoare” iar în privința acordului din partea părintelui el a declarat că decizia nu poate fi a „unor indivizi care vor să smintească națiunea asta”.

Elit - Gustul Desăvârșit

La începutul lunii aprilie, a fost promulgată legea care obligă unităţile şcolare să organizeze, cel puţin o dată pe semestru, programe de educaţie pentru viaţă şi sănătate, inclusiv educaţie sexuală pentru copii.

Actul normativ în vigoare a modificat Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului. Conform acestuia, autorităţile locale și instituţiile publice sau private cu atribuţii în domeniul educaţiei au obligaţia de a derula în școli programe „în vederea prevenirii contactării bolilor cu transmitere sexuală şi a gravidităţii minorelor”.

Însă patru parlamentari PSD și PNL au introdus în ședința de săptămâna aceasta a Comisiei pentru Muncă din Camera Deputaților un amendament prin care exprimarea „educație sexuală” este înlocuită cu „educație sanitară”. Totodată, prin același amendament, programele de educație care includ această materie vor avea loc doar cu „acordul scris al părinților sau al reprezentanților legali ai copiilor”.

Amendamentul modifică Legea 272/2004 printr-un alt proiect, inițiat de Guvern, și depus în Parlament în iunie 2019, ce vizează „accelerarea reformei structurii de protecţie a copilului în România, prin facilitarea şi urgentarea procedurilor de plasare a copilului instituţionalizat într-o familie”.

Acest proiect a fost adoptat în Senat în octombrie 2019, a primit raport favorabil în Camera Deputaților și a fost dezbătut în plen pe 9 martie. Însă, a fost trimis înapoi pentru un raport suplimentar. Până la ședința Comisiei de săptămâna aceasta, propunerea legislativă nu menționa aspectul educației sexuale în școli.

Autorii modificării sunt deputaţii Robert Sighiartău (PNL), Florica Cherecheş (PNL), Elena Hărătău (PSD), Steluţa-Gustica Cătăniciu (neafiliat), Adrian Solomon (PSD), Nicuşor Halici (PSD) şi senatorul Titus Corlăţean (PSD).
„Educația sexuală de foarte multe ori era predată și sub forma sexualității de transgen”

Nicușor Halici a explicat că au existat anumite „anomalii” în aplicarea legii, mai ales în predarea la clasele primare.

„Au apărut anumite anomalii în aplicarea legii, cum apar de foarte multe ori în practică. Acum nu dorim decât s-o reglăm din punct de vedere, în primul rând, al noțiunii, pentru că educația sexuală avea o definiție sau o aplicare destul de limitată. «Sanitară» cuprinde și educația sexuală, pe de o parte.

Pe de altă parte, nu puteam vorbi totuși la clasele primare de educație sexuală la clasa I, a II-a, a III-a. Am mai ajuns și în zona în care educația sexuală de foarte multe ori era predată și sub forma sexualității de transgen.

E adevărat că lucrurile astea trebuie cunoscute, dar în funcție de vârsta biologică a fiecărui elev și, după aceea, normal că și părinții trebuie să aibă un cuvânt de spus în ceea ce privește educația pe care doresc să fie predată copiilor.

La clasa a II-a, spre exemplu, se preda cum fac sex doi oameni de același sex, care sunt etapele procreerii până la naștere. Totuși, la clasa a II-a e destul de puternic impactul emoțional pentru a afla astfel de noutăți”, a declarat, pentru Digi24.ro, președintele Comisiei Juridice din Camera Deputaților.

El a spus că a avut solicitări de a schimba legea “de la foarte multe asociații”, însă nu a precizat cum se numesc acestea.

„N-aș vrea să specific, pentru că nu vreau să duc discuția într-o zonă că suntem partizani cu unii, sau cu alții. Suntem și noi părinți la rândul nostru”, a declarat Halici.

Președintele Comisiei pentru Muncă şi protecţie socială, Adrian Solomon, a afirmat că a vrut să îmbunătățească forma legii.

“În legea 272/2004, niște colegi au introdus în iarnă un amendament și noi l-am modificat puțin să fie mai cuprinzător.

Motivarea inițiatorului este minunată ca să îndeplinească procesul legislativ ca formă. Restul, cum iese din Parlament este treaba parlamentarilor să-l îmbunătățească, să-l facă mai bun și mai general valabil.

Pentru mulți colegi de-ai mei s-a ajuns la concluzia, în urma unor discuții cu diverse organisme interesate de astfel de lucruri că e bine să modificăm textul”, a declarat, pentru Digi24.ro, deputatul Adrian Solomon.
„Care-i problema voastră?”

Însă, întrebat cine susține modificarea legislației în acest sens, președintele Comisiei nu a vrut să dea detalii.

„Dreptul meu la inițiativă nu mi-l ia nimeni. Eu însumi sunt cel care am hotărât să depun acest amendament. Care-i problema voastră? E treaba mea cu cine mă consult.

În România, și Codul Civil și alte legi ne vorbesc despre obligația părintelui de a-și educa copilul și de a-l întreține și de a oferi o bună educație și instrucție până împlinește 18 ani și dacă rămâne în sistemul de învățământ, până la 26 de ani. Dacă această obligație există, dreptul de a decide cum arată acea educație a copilului trebuie să rămână tot a părintelui, nu a unor indivizi care vor să smintească națiunea asta”, a spus social-democratul.

În schimb, deputatul USR Cristian Seidler, membru în Comisie, a propus un amendament prin care dorea să acorde părinţilor sau reprezentanţilor legali ai copiilor opțiunea de a solicita, în scris, scutirea copiilor de la asemenea programe de educaţie.

„Înainte să intrăm în ședința de Comisie, textul suna așa: «Derularea sistematică în unitățile școlare cel puțin o dată pe semestru de programe de educație pentru viață, inclusiv educație sexuală pentru copii în vederea prevenirii contactării bolilor cu transmitere sexuală și a gravidității minorelor». Ceea ce înseamnă că pentru copiii de clasa a I-a nu trebuia să faci educație sexuală, trebuia să faci educație pentru viață, asta incluzând să nu deschizi ușa la un străin, nu te lași ademenit cu dulciuri într-un parc.

Textul că în unele clase de a I-a se făcea educație sexuală este exact precum aș spune «Nu-mi las copilul la școală pentru că știu că într-o școală o profesoară a bătut un elev sau un profesor». Păi dacă în anumite locuri se produc abuzuri, atunci trebuie corectat abuzul, nu desființat sistemul.

Noi primim de obicei amendamentele depuse la Comisie înainte, ca să pot să citesc și să știu ce votez pe amendamente. Se întâmplă ca amendamentele depuse în ultima secundă să le vedem în timpul ședinței Comisiei atunci, pe loc. Amendamentul acesta este surpriză. Când l-am văzut, am spus că de ce nu facem invers. În loc de «opt-in», de ce nu facem cu «opt-out», pentru că servește același scop, doar că probabil că minoritatea care nu dorește ca ai lor copii, pe considerente de conștiință filozofică și religioasă, să semneze o hârtie că nu vreau.

În timpul Comisiei am formulat amendamentul ăsta. Noi trecusem deja de punctul ăla și am spus la un moment dat că am un amendament care acoperă și îngrijorările că se atentează la inocența copiilor”, a relatat parlamentarul, pentru Digi24.

Amendamentul său, susținut și de deputații Mara Calista (PNL), Adrian Dohotaru (USR) şi Éva Andrea Csép (UDMR), a fost respins.

Robert Sighiartău, secretar-general al PNL și susținător al amendamentului adoptat, nu a putut fi contactat până la publicarea acestui material.
„În PNL există un curent mai evlavios”

Deputatul PNL Ovidiu Raețchi susține educația sexuală în forma în vigoare și spune că în partid există și „un curent ideologic mai evlavios, mai duhovnicesc”.

„Eu sunt adeptul educației sexuale. În forma adoptată de Parlament. Sper că președintele va merge pe acea variantă. În fond, el a demonstrat că e un liberal autentic în contextul referendumului Coaliției pentru Familie.

Studiile dovedesc că în statele unde este predată în școli educația sexuală apar mai putine sarcini nedorite, incidența bolilor cu transmitere sexuală e mai mică, copiii se pot apară mai bine de abuzuri sexuale, pentru că înțeleg când acestea au loc.

Ba chiar, împotriva temerii că educația sexuală grăbește cumva și activitatea sexuală, tinerii care fac educație sexuală își încep mai tarziu viața sexuală, pentru că se reduce factorul curiozitate.

Nu înțeleg de ce apărăm «inocența copiilor», cum spun cei care se opun educației sexuale, dacă le ascundem realitatea cu care se vor confrunta toată viața, dacă ne rușinăm și ne ascundem de modul în care am fost creați.

Eu cred că un credincios se bucură de modul în care a făcut Dumnezeu omul, nu se jenează de el și nu încearcă să îl ascundă. Sigur, e doar punctul meu de vedere. În PNL există nu doar un curent ideologic liberal-laic, în care cu bucurie mă înscriu, ci și unul mai evlavios, mai duhovnicesc”, a precizat acesta pentru Digi24.ro.
Elevii și studenții: Factorii decizionali trebuie să promoveze politici în raport cu realitatea țării

Consiliul Național al Elevilor (CNE), Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) și Consiliul Tineretului din România (CTR) își exprimă „dezamăgirea față de modul în care factorii decizionali apreciază importanța educației sexuale în școli, blocând accesul elevilor la informații necesare dezvoltării lor personale”, potrivit unui comunicat de presă.

„Ne exprimăm ferm dorința de a contribui la clădirea unui sistem educațional care să corespundă nevoilor și intereselor elevilor din România, motiv pentru care am fost și continuăm să fim susținătorii implementării educației sexuale în școli, o parte integrantă a disciplinei educație pentru sănătate, care ar trebui să fie accesibilă tuturor elevilor.

Lipsa accesului la educație sexuală a fost promovată de organizații religioase, dar și de Biserica Ortodoxă Română, iar acum parlamentarii susțin blocarea educației sexuale în școli prin introducerea unui acord parental. Așa cum la toate celelalte discipline de studiu nu este necesar un acord parental pentru a legitima importanța informațiilor studiate, nu ar trebui să condiționăm accesul tinerilor la educație sexuală de un acord parental acordat subiectiv. Un sistem educațional performant are capacitatea de a stabili care sunt disciplinele ce trebuie studiate în vederea dobândirii competențelor cheie specifice profilului absolventului.

Educaţia sexuală a fost introdusă în şcoli pentru prima dată în 1955 în Suedia, care a fost urmată, în anii ‘70-’80, de mai multe ţări din vestul Europei. În anii ‘90 şi 2000 s-au alăturat şi ţări ca Franţa, Regatul Unit şi apoi Portugalia sau, mai aproape de noi, Ucraina şi Estonia.

În prezent, în cele mai multe ţări din Uniunea Europeană, educaţia sexuală este obligatorie în şcoli, deşi diferă la nivel de calitate şi conţinut. Printre țările cu o experiență vastă în predarea educației sexuale se numără ţările nordice, Franţa şi Germania. În sistemul educațional românesc, educația sexuală continuă să reprezinte un subiect tabu, dar și elementul central al mai multor dezbateri ideologice. În acest sens, suntem de părere că sănătatea elevilor trebuie să primeze, iar factorii decizionali trebuie să promoveze politici educaționale în raport cu realitatea țării noastre, țară care ocupă primul loc din Uniunea Europeană la numărul de mame adolescente.

Conform datelor INS Tempo, în anul 2018, în România au devenit mame 727 de adolescente cu vârsta sub 15 ani și 18.753 cu vârsta între 15-19 ani. Dintre mamele adolescente sub 15 ani, 19 sunt la a doua naștere și una la a treia. Cât ține de mamele adolescente cu vârsta între 15-19 ani, 3.929 sunt la a doua, 731 la a treia, 72 la a patra, 8 la a cincea și una la a șasea. Totodată, 7,5% din totalul cazurilor de cancer de col uterin diagnosticate anual în Europa provin din România, incidență de 3 ori mai mare decât media la nivelul Uniunii Europene. România se află pe primul loc din țările Uniunii Europene în ceea privește mortalitatea prin cancer de col uterin (14.2 la 100.000 de femei).

De ce educație sexuală în sistemul educațional din România?

Pentru că nu toți tinerii au acces la o informare corectă privind metodele contraceptive, dar și cele de prevenție pentru a stopa răspândirea unor boli cu transmitere sexuală. Conform studiului realizat de Salvați Copiii, 6 din 10 mame minore nu au avut acces niciodată la informații cu privire la sănătatea reproducerii sau educație sexuală, iar 12% dintre mamele minore au primit informații despre educația sexuală de la vecini/ prieteni/ rude sau de pe internet. În același timp, 40% dintre mamele minore apreciază că veniturile nu le ajung pentru strictul necesar, un procent semnificativ mai ridicat comparativ cu celelalte persoane din comunitate;
Pentru că în foarte multe familii din România, sănătatea reproducerii nu constituie un subiect de discuție liberă, iar mai mulți elevi nu au părinți care să le poată răspunde la informații privind educația sexuală care ar trebui să fie livrate de specialiști în domeniu;
Pentru că tinerii nu beneficiază de sprijin și consiliere, în contextul subfinanțării cabinetelor de planificare familială;
Pentru că, deși anumite informații privind educația sexuală pot fi vizualizate pe internet, nu toți elevii au acces la internet (aproximativ 900.000 de elevi nu au acces la resurse educaționale în format digital) și nu toate resursele disponibile sunt informații verificate.

Autoritățile trebuie să își concentreze eforturile către informarea corectă a tuturor tinerilor cu privire la sănătatea reproducerii, iar aceste informații trebuie să le fie livrate cu profesionalism încă din sistemul de învățământ preuniversitar, ca o metodă eficientă de prevenție a sarcinilor nedorite, dar și a receptării unor boli cu transmitere sexuală. Ne aflăm într-un moment de cumpănă al societății, care acutizează problemele deja existente din sistemul educațional și impune o schimbare de mentalități, astfel încât tinerii să aibă acces nemijlocit la educație sexuală de calitate”, conform sursei citate.
Biserica Ortodoxă și cea Catolică s-au opus predării educației sexuale

Biserica Ortodoxă Română s-a opus obligației ca școlile să deruleze programe de educație sexuală, spunând că reprezintă „un atentat asupra inocenței copiilor (…), marcându-i pentru întreaga viață”.

De asemenea, Conferinţa Episcopilor catolici din România (CER), prin Comisia de învăţământ, „atrage atenţia că obligativitatea orelor de educaţie sexuală reprezintă o încălcare a drepturilor părinţilor, garantate de Constituţia României”, conform unui comunicat de presă citat de Agerpres.

Sursa: digi24.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Avertizare meteo: COD GALBEN și PORTOCALIU de CANICULĂ, în județul Alba și alte județe, până vineri. Temperaturi de până la 38 de grade

Publicat

în

Avertizare meteo: COD GALBEN și PORTOCALIU de CANICULĂ, în județul Alba și alte județe, până vineri. Temperaturi de până la 38 de grade

Administrația Națională de Meteorologie a emis joi, 30 iunie, o nouă avertizare cod galben și portocaliu de disconfort termic accentuat, valabilă până vineri.

COD GALBEN

În intervalul 30 iunie – 1 iulie, valul de căldură se va menține în toate regiunile, iar disconfortul termic va fi ridicat în zonele de câmpie și de podiș, unde indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși pragul critic de 80 de unități. În general temperaturile maxime vor fi cuprinse între 33 și 36 de grade, iar cele minime între 17 și 20 de grade.

Elit - Gustul Desăvârșit
COD PORTOCALIU

În zilele de joi (30 iunie) și vineri (01 iulie), local în zonele joase din Banat, Transilvania și Moldova valul de căldură va fi persistent, iar temperaturile (diurne și nocturne) se vor apropia de recordurile absolute ale perioadei. După-amiaza se vor înregistra frecvent valori de 36…38 de grade, iar noaptea nu vor coborî în general sub 18…22 de grade și prin urmare disconfortul termic va fi accentuat.

Temperaturi maxime apropiate de recordurile absolute ale perioadei se vor înregistra pe arii restrânse și în restul Transilvaniei, dar temperaturile minime vor fi mai coborâte decât valorile extreme.

COD ROȘU

Joi (30 iunie) și vineri (01 iulie), în zonele joase din județele Arad, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Maramureș și Bistrița-Năsăud se vor înregistra temperaturi maxime extreme, ce vor atinge și depăși recordurile absolute ale perioadei. Acestea se vor situa în jurul valorilor de 38…39 de grade în județele Arad, Bihor și Satu Mare, iar în Sălaj, Maramureș și Bistrița-Năsăud vor fi 36…37 de grade. Pe parcursul nopților temperaturile se vor menține ridicate și doar în orele dimineților se vor înregistra valori în general de 20…24 de grade.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Au existat profesori care NU au lăsat elevii să participe la Bacalaureat 2022? Cîmpeanu: „Refuz să cred că avem colegi atât de cinici”

Publicat

în

Au existat profesori care NU au lăsat elevii să participe la Bacalaureat 2022? Cîmpeanu: „Refuz să cred că avem colegi atât de cinici”

„Refuz să cred că avem colegi care în mod intenționat nu au încheiat mediile la disciplinele din clasa terminală pentru a nu se prezenta în examen de bacalaureat acei candidați, pentru a nu le fi afectată media de promovare”, a declarat ministrul Educației, ieri, la TVR Info.

A fost adusă în discuție existența unor situații în care elevii de clasa a XII-a nu s-ar fi înscris la Bacalaureat 2022, sesiunea iunie-iulie, pentru că unii profesori nu le-ar fi încheiat mediile.

Edupedu.ro a scris că peste 40 de mii de elevi de clasa a XII-a din generația curentă nu s-au înscris la examenul de Bacalaureat 2022, sesiunea iunie-iulie, potrivit datelor oferite de Ministerul Educației și consultate de Edupedu.ro.

Elit - Gustul Desăvârșit

Sorin Cîmpeanu a declarat recent că „numărul celor înscriși la Bacalaureat este cel mai mic din istoria postdecembristă a României. Și înainte de 1989 aveam, de asemenea, un număr mult mai mare”.

„Am înțeles, sunt idei în spațiul public chiar că există și tendința, refuz să cred că aveam colegi atât de cinici, dar verificăm acest lucru, vă asigur, și vom avea răspunsurile în curând, pentru că în cursul acestei seri aștept rezultatele cu privire la situația promovării, pentru a vedea câți elevi nu s-au prezentat la bacalaureat, pentru că nu au vrut, și câți elevi nu s-au prezentat la bacalaureat, pentru că nu au putut să promoveze în așa fel încât să se înscrie.”, a spus ministrul Cîmpeanu.

De menționat este că ministrul Cîmpeanu a spus marți că a cerut „imperativ” o analiză cu privire la diferența dintre cei 40.000 care au început clasa a XII-a în septembrie și nu au mai ajuns să se înscrie la Bacalaureat. – detalii aici

Edupedu.ro a scris încă de la începutul lunii iunie că motivul pentru care, dintr-o dată, din ce în ce mai mulți dintre elevii care fac liceul nu se mai înscriu la Bac și se folosesc trucuri de ocolire a literei legislației recente, concepute tocmai să nu mai permită existența unor școli cu rezultate zero.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Restituirea taxelor auto 2022: Guvernul a adoptat ordonanța pentru prelungirea termenului de depunere a cererilor

Publicat

în

Restituirea taxelor auto 2022: Guvernul a adoptat ordonanța pentru prelungirea termenului de depunere a cererilor

În cursul zilei de miercuri, Guvernul a adoptat ordonanța de urgență prin care este prevăzută prelungirea cu cinci ani a termenului până la care contribuabilii pot depune cererile de restituire a sumelor reprezentând taxa specială, taxa de poluare pentru autovehicule și timbrul de mediu.

Conform unui comunicat al Guvernului, „actul normativ prevede prelungirea cu 5 ani a termenului până la care contribuabilii pot depune cererile de restituire a sumelor reprezentând taxa specială, taxa de poluare pentru autovehicule şi timbrul de mediu”.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Măsura era necesară având în vedere că legislaţia naţională trebuie armonizată principiilor Uniunii Europene în materie de restituire a taxelor încasate cu încălcarea dreptului unional”, arată sursa citată.

Potrivit legislaţiei, românii au avut termen de doar un an – între 7 august 2017 şi 31 august 2018 – pentru depunerea cererilor de restituire, în condiţiile în care, pentru restituirea creanţelor fiscale, dreptul de a le solicita se poate exercita în termen de 5 ani, precizează Executivul.

Schemă de ajutor de stat

Pe de altă parte, Guvernul a aprobat ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind Schema de ajutor de stat IMM INVEST PLUS, şi componentele acesteia – IMM INVEST ROMÂNIA, AGRO IMM INVEST, IMM PROD, GARANT CONSTRUCT, INNOVATION şi RURAL INVEST- elaborată în baza Cadrului temporar de criză pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei.

Guvernul prelungește până la 31 decembrie 2022 programele de finanțare a mediului de afaceri. Actul normativ reglementează Programul IMM INVEST PLUS, care facilitează accesul la finanţare a firmelor, necesară realizării proiectelor de investiţii și pentru continuarea activităţii.

Programul va fi implementat sub forma unei scheme de ajutor de stat în baza căreia se vor acorda garanții și granturi, care vor acoperi o parte din costurile de finanțare a creditelor contractate.

IMM INVEST PLUS include IMM INVEST, AGRO IMM INVEST, IMM PROD, GARANT CONSTRUCT, INNOVATION, RURAL INVEST și este bazat pe Cadrul temporar de criză pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Federației Ruse împotriva Ucrainei (2022/C131/01). Contractele de finanțare se vor acorda după decizia de autorizare a Comisiei Europene.

Programul IMM INVEST PLUS va putea fi accesat până la 31 decembrie 2022, iar plata dobânzilor se va face în maximum 13 luni de la data acordării creditului.

Prin aceste programe, mediul de afaceri beneficiază de un plafon total al garanțiilor de 7,5 miliarde de lei și de un buget al granturilor de maxim 900,68 milioane lei. Astfel, 10.704 beneficiari vor avea acces la finanțare pentru a-și continua activitatea.

Reglementare condiții pentru vânzarea unor imobile

A fost aprobată, de asemenea, ORDONANȚA DE URGENȚĂ pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 101/2011 privind reglementarea condițiilor pentru vânzarea unor imobile, proprietate privată a statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, a imobilelor proprietatea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile, pentru reglementarea cheltuielilor de cazare în unele situaţii speciale, precum şi pentru modificarea unor acte normative, precum şi pentru modificarea unui alt act normativ.

Actul normativ aduce modificări cu privire la reglementarea situației juridice a unor imobile, a cheltuielilor de cazare în unele situații speciale. Sunt și alte reglementări între care interzicerea participării la o nouă procedură de licitație pentru vânzarea imobilelor aflate în proprietatea statului și în administrarea RA-APPS pentru persoana fizică sau juridică care a adjudecat anterior un imobil și nu a încheiat contractual de vânzare sau nu a plătit prețul parţial/integral al bunului adjudecat în urma desfășurării licitației.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare