Rămâi conectat

Actualitate

Director ANPC, recomandări pentru BLACK FRIDAY: La ce trebuie cumpărătorii să fie atenți

Publicat

în

Director ANPC, recomandări pentru BLACK FRIDAY: La ce trebuie cumpărătorii să fie atenți

Directorul general al Directiei Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) Paul Anghel explică regulile după care sunt fixate reducerile de preţuri şi le recomandă românilor interesaţi de ofertele de Black Friday să verifice pe site-urile care compară preţuri tarifele, pentru a se asigura că beneficiază de cea mai bună ofertă.

Oficialul ANPC precizează şi care sunt condiţiile în care o persoană care a făcut cumpărături online poate returna produsele.

Electrica Furnizare Discount

„Vă recomand verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs. În cazul în care consideraţi că drepturile v-au fost încălcate vă recomandăm să semnalaţi orice abatere şi vă asigurăm că ANPC le va acorda tot sprijinul. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.

Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de dată aplicării preţului redus”, transmite, într-o postare Facebook, Paul Anghel.

În ceea ce priveşte cumpărăturile online, oficialul recomandă cumpărătorilor să verifice dacă preţul include şi costul de livrare, subliniind că vânzătorul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii.

„Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare; modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităţii vânzătorului. Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunţă contractual şi 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el, fără să invoce vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului”, mai scrie Paul Anghel.

Conform legislaţiei, rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urmă rambursării.

„Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor”, precizează Paul Anghel.

Vânzătorul poate reţine, în anumite cazuri, din preţul plătit valoarea diminuată a produselor în cazul în care ai folosit produsul mai mult decât pentru a-i testa funcţionalitatea.

În cazul magazinelor clasice, odată achiziţionat un produs, acesta nu mai poate fi înlocuit sau contravaloarea acestuia să fie rambursată decât dacă este defect, aplicându-se aici regulile privind garanţiile.

Printre problemele semnalate în anii anteriori în perioada reducerilor de Black Friday se numără: afişarea unui anunţ promoţional pe site-ul magazinului online „-50%” la toate produsele , dar în realitate, această reducerea nu se aplica tuturor produselor aflate la comercializare; în catalogul promoţional de pe site-ul magazinului online era prezentat un produs electrocasnic cu un procent de reducere de „-200%”, în fapt, reducerea aplicată era de -16%; lipsa informării asupra reducerii la preţul de referinţă (cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile), consumatorul nefiind informat în mod real asupra avantajului reducerii preţului la achiziţia produsului; faptul că deşi produsul selectat apărea că fiind disponibil în stoc, în momentul în care produsul a fost introdus în coş, acesta apărea că epuizat precum şi reclama mincinoasă, constând în aceea că deşi produsul apărea în stoc, iar consumatorul a urmărit site-ul frecvent, la startul vânzărilor de Black Friday produsul apărea direct ca stoc terminat .

Tot în anii anteriori, au fost semnalate de către cumpărători cazuri în care produsul a fost plasat în coşul de cumpărături, iar la finalizarea comenzii produsul respectiv a apărut cu un preţ mai mare cu 900 lei, situaţia fiind considerată drept reclamă abuz de promovare.

Cu privire la plata cu cardul online, consunatorii sunt sfătuii să refuze tranzacţia dacă li se cere codul PIN al cardului, parolă de Internet sau Mobile banking sau soldul contului ataşat cardului.

„Este normal să vi se ceară codul CVC/CVC2 (format din 3 cifre, inscripţionat pe card). Nu divulgaţi nimănui datele cardului (cele 16 cifre ale numărului cardului, luna şi anul când expiră, numele deţinătorului cardului, codul CVC/CVC2) sau informaţiile dumneavoastră personale şi nici nu ţineţi cardul şi codul PIN în acelaşi loc.

Acordaţi o atenţie sporită atacurilor de tip phising care pot apărea în această perioadă. Nu accesaţi linkuri trimise prin e-mail/sms în care vi se cere să introduceţi datele personale sau datele cardului. Raportaţi imediat orice eveniment cu potenţial de fraudă. În acest sens, băncile vă pun la dispoziţie un număr de telefon la care le poţi apela oricând”, sunt recomandările autorităţilor.

Publicitate

Actualitate

Care sunt primele semne că am putea fi infectați cu tulpina Omicron: Profilul pacientului care contactează boala

Publicat

în

Care sunt primele semne că am putea fi infectați cu tulpina Omicron: Profilul pacientului care contactează boala

Profesorul Adrian Streinu-Cercel a explicat că primele semne că am putea fi infectați cu noua tulpină Omicron sunt durerile în gât şi faringitele.

„La nivelul studenților care s-au infectat cu această tulpină Omicron s-au plâns de dureri în gât, ca şi cum ar face o angină sau o faringită, acesta fiind principalul motiv pentru care s-au dus la doctor. Majoritatea formelor care sunt date de aceste infecții cu SARS-CoV-2 sunt forme asimptomatice sau ușor simptomatice. Si un procent de 5% poate ajunge să fie un procent de boală severă respectiv critică care să ajungă la terapie intensivă”, spune prof. Adrian Streinu-Cercel la Antena 3.

Un studiu publicat pe site-ul Consiliului Științific Medical din Africa de Sud, după analiza a 166 de pacienți infectați cu Omicron arată că noua variantă a coronavirusului este mult mai transmisibilă în raport cu cele care au circulat până acum, vestea bună fiind că actualele vaccinuri sunt eficiente pentru a combate formele grave de boală, potrivit Digi24.

Electrica Furnizare Discount

Din studiu pe africani infectați cu Omicron reies următoarele date:

Vârsta

20% – vârsta peste 50 de ani
19% – copii 0-9 ani
28% – vârsta 30-39 ani
33% – celelalte grupe de vârstă

Simptome

66% – asimptomatici/simptome ușoare
34% – forme medii/grave

Gravitate. Din 42 pacienți aflați la 2 decembrie într-o unitate de primiri urgențe:

70% – fără suport oxigen
21% – suport oxigen (pneumonie diagonisticată)
9% – ATI

Sursa: stiripesurse.ro

Citește mai mult

Actualitate

18% din copiii români se culcă flămânzi și 5% sunt supuşi abuzurilor fizice în şcoli: Studiu Salvaţi Copiii

Publicat

în

18% din copiii români se culcă flămânzi și 5% sunt supuşi abuzurilor fizice în şcoli: Studiu Salvaţi Copiii

Potrivit unui studiu publicat luni de organizația Salvaţi Copiii, un copil din doi este lovit în familie, 18% se culcă flămânzi, 5% sunt supuşi abuzurilor fizice în şcoli. De asemenea, în ultima perioadă creşte incidenţa abuzului sexual în afara familiei.

Din răspunsurile primite de la copii, rezultă o incidenţă mult mai mare a aplicării pedepselor fizice în familie (46%), în comparaţie cu cea recunoscută de părinţi (28%). Aproximativ 3% dintre părinţi afirmă că, în ultimul an, copilul lor a fost victimă a abuzului sexual, în aproape două treimi dintre cazuri agresorul fiind o persoană necunoscută, iar 2,9% dintre adolescenţi au declarat că au fost obligaţi să întreţină relaţii sexuale împotriva voinţei lor, transmite Agerpres.

Printre cele mai importante concluzii ale raportului Salvați Copiii România se numără faptul că:

Electrica Furnizare Discount

Deși în scădere, acte de violență comise asupra elevilor de către personalul din școli reprezintă 5% din declarațiile copiilor, iar abuzurile emoționale 22%.

Fenomenul foametei îndurate de copiii români se păstrează la un nivel inacceptabil pentru o țară a Uniunii Europene, unul din cinci copii (18%) declarând că i se întâmplă să meargă la culcare flămând, în timp ce furturile comise pentru a mânca au rămas la același nivel ca în 2013 (2%).

94% dintre copii spun că se simt în siguranță în familie și doar 3% spun că nu se simt niciodată în siguranță acasă, dar răspunsurile indică o incidență mult mai mare a aplicării pedepselor fizice, comparativ cu ceea ce recunosc părinții (46% vs. 28%).
10% dintre copii preferă să părăsească familia de teama pedepselor, pentru 2% acest lucru întâmplându-se des și foarte des.

„Abuzul emoţional, acel clasic ‘Ţi se vorbeşte urât acasă, eşti înjurat, jignit’ are nivelul de 12%. Aproape 90% dintre copii spun că sunt certaţi de părinţi. Jumătate dintre copii spun că asistă repetat la certuri între părinţi sau aproape doi din zece copii spun că nu sunt lăsaţi de părinţi să se întâlnească, să se joace şi aşa mai departe cu alţi copii, la fel, procente similare că unul dintre părinţii lor bea prea mult. Forme mai grave de abuz ca să nu-i dea copilului să mănânce ca urmare a unei greşeli sunt mai scăzute, având valori sub 4-5%”, a afirmat Ciprian Grădinaru, sociolog al Salvaţi Copiii.

Unul din trei copii nu mănâncă mâncare gătită acasă

Potrivit lui Ciprian Grădinaru, unul din trei copii spune că se întâmplă să nu mănânce mâncare gătită acasă. Acesta mai subliniază că:

Mai mult de doi din zece copii spun că se întâmplă să nu-i vadă doctorul când sunt bolnavi, că sunt lăsaţi singuri în casă peste noapte să aibă grijă de fraţii sau surorile mai mici și că sunt lăsaţi zile în şir acasă.
Aproximativ doi din zece copii spun că se întâmplă să meargă la culcare flămânzi.
În jur de 5% dintre copii spun că s-a întâmplat să fie trimişi la muncă, în loc să meargă la şcoală.
Unul din doi copii spune că e bătut cu mâna, acea bătaie cu mâna fără a rămâne urme.
Aproximativ unul din zece e bătut cu diferite obiecte, fie că vorbim de curea, băţ, lingură de lemn şi aşa mai departe.
Aproximativ 6% dintre copii sunt victima unei forme severe de abuz, spun că se aruncă cu obiecte în ei, că sunt bătuţi până rămân cu urme, că sunt puşi să stea în mod repetat în genunchi ca pedeapsă.
Doi din zece, mergând spre trei din zece copii au fost expuşi pe internet sau la televizor la imagini cu caracter sexual.

Evoluții în percepția privind abuzurile asupra copiilor, comparativ cu 2013

Față de rezultatele demersului anterior de cercetare, din 2013, Salvați Copiii observă următoarele aspecte care rezultă din răspunsurile copiilor:

Scade incidența abuzului fizic „ușor” (lovirea cu palma) – de la 62% la 46%;
Scade ușor incidența lovirii cu bățul/nuiaua de la 18% la 13%;
Cu excepția lovirii cu o curea (a cărei incidență crește cu aproape 2 puncte procentuale),
scade incidența pedepselor fizice aplicate cu alte obiecte (furtun, lingură de lemn, vergea).
Crește procentul părinților care recunosc că folosesc amenințările cu pedeapsa (de la 19% în 2013, la 22% în 2021) și, de asemenea, procentul copiilor care se simt neglijați de către părinți (de la 8-18% la 4-26%).

„Un copil care se dezvoltă emoțional într-un climat marcat de frică și de emoții negative va dezvolta traume în viața de adult. Este important să recunoaștem semnele abuzului și să intervenim, pentru ca acesta să nu lase semne de nevindecat”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, potrivit unui comunicat de presă.

Studiul extensiv pe două paliere: părinți și copii

Studiul extensiv realizat de Salvați Copiii România pe două paliere, părinți și copii, arată că:

56% dintre părinți au declarat că-și pedepsesc copiii dacă greșesc (des, 23%, și în situații excepționale, 34%), iar 44% au afirmat că nu apelează niciodată la pedeapsă. Totuși, doar 31% dintre copii au răspuns că nu sunt niciodată pedepsiți acasă. Pedepsele înseamnă restricționarea accesului la telefonul mobil (22%); restricționarea ieșirilor la joacă, afară, cu prietenii (7%) sau a accesului la calculator/tabletă/internet (8%) și la televizor (5%); mustrări verbale, ceartă (5%); lipsa banilor de buzunar (3%); obligativitatea de a citi sau de a face lecții suplimentare (3%); pedepse corporale (1% ) și obligația de efectuare a unor treburi casnice (1%).

În ceea ce privește lovirea cu mâna, un copil din 10 (10%) se confruntă cu această formă de abuz fizic des sau foarte des.

Îngrijorătoare sunt pedepsele care presupun punerea în genunchi a copiilor (5%), arsurile provocate cu diverse obiecte (țigara, fierul de călcat sau apă clocotită) (1%) și internarea în spital ca urmare a bătăii (1%).

Retragerea privilegiilor este metoda de disciplinare preferată a părinților (57%), iar jumătate dintre aceștia consideră oportună folosirea agresiunilor verbale.

Atunci când sunt pedepsiți, copiii trăiesc stări de tristețe (38%), vinovăție (29%) și nefericire (28%). 6% dintre copii afirmă că se simt lipsiți de apărare atunci când sunt pedepsiți, 3% declarând chiar că se simt părăsiți. De asemenea, copiii afirmă că suferă în tăcere (43%), plâng sau vorbesc cu cineva (36%) și doar 8% dintre respondenți indicând că, atunci când sunt pedepsiți, își închipuie că se răzbună.

Se înregistrează o creștere a numărului de părinți care sunt de acord cu bătaia ca răspuns la comportamentele indezirabile. În prezent, 1,1% dintre răspunsuri indică un acord general, iar 19% doar în situații excepționale (față de 0,8% și, respectiv, 18% în 2013). Aceste rezultate arată că cel puțin 1 părinte din 5 manifestă o atitudine favorabilă față de pedeapsa corporală.

În accepțiunea părinților, principalele cauze care determină neglijarea sau abuzul la adresa copiilor sunt sărăcia (68%), consumul de alcool și droguri (63%), lipsa sprijinului din partea autorităților (41%), numărul mare de copii ”nedoriți” (40%), lipsa informațiilor utile creșterii și educației copiilor (25%), lipsa serviciilor sociale de sprijin (20%).

4% dintre copii spun că au fost trimiși de părinți să muncească contra unei remunerații și în detrimentul frecventării școlii, fenomen care atinge un nivel semnificativ mai mare în rândul băieților (7%, față de 2% în cazul fetelor). În mod similar, un procent mult mai mare de copii (8%) afirmă că se întâmplă să nu meargă la școală pentru a avea grijă, acasă, de frații mai mici. Exploatarea prin trimiterea la cerșit a fost raportată de 1% dintre copii, fenomenul scăzând cu 2 puncte procentuale în intensitate în comparație cu rezultatele studiului anterior.

Deși doar 6% dintre copii au spus că mâncarea de acasă este bună, dar nu mănâncă destul, iar 1% consideră că mâncarea de acasă nu este bună și nu mănâncă destul, un

procent mult mai mare dintre respondenți (18%) afirmă că li se întâmplă să meargă la culcare deși încă le este foame. Procentul copiilor care merg la culcare flămânzi și furtul comis pentru a mânca (2%) nu au scăzut în incidență față de studiul din 2013. În comparație cu rezultatele studiului anterior, se remarcă o scădere a răspunsurilor copiilor care indică situații de abuz fizic din partea cadrelor didactice (de la 7% la 5%). 2% dintre elevii din învățământul primar afirmă că sunt bătuți deseori de cadrele didactice și 5% spun că acest lucru se întâmplă câteodată. Pentru elevii din gimnaziu, acest tip de abuz apare deseori în cazul a 1% din eșantion și câteodată pentru 5%, iar pentru liceeni – 0,2% deseori și 3% câteodată.

Peste un sfert dintre copii au fost expuși imaginilor cu caracter sexual, internetul reprezentând mediul care vulnerabilizează copiii în cea mai mare măsură din această perspectivă (26%), urmat de televizor (23%) și situația de martori la relația sexuală între adulți (7%

Față de un studiu similar din 2013, crește semnificativ procentul părinților care recunosc incidența abuzului sexual asupra copilului lor (de la 0,5% la 3,2%). Salvați Copiii semnalează, însă, că în 2020, Raportul Consiliului Europei referitor la punerea în aplicare a Directivei 2011/36/UE privind prevenirea și combaterea traficului de persoane, arăta că, în Europa, 90% dintre cazurile de agresiune sexuală asupra copiilor nu ajung în atenția poliției ori a instanțelor judecătorești.

Studiul a fost efectuat pe un eşantion de 1.115 de copii şi 880 de părinţi, datele fiind culese în decursul anului 2020.

Sursa: digi24.ro

Citește mai mult

Actualitate

PNL dorește o LEGE a certificatului verde: „Efectele negative se văd zi de zi”

Publicat

în

PNL dorește o LEGE a certificatului verde: „Efectele negative se văd zi de zi”

Ionuț Stroe, purtătorul de cuvânt al PNL, a declarat luni că este nevoie de o lege a certificatului verde. „Această oscilație sau nehotărâre a unora întârzie acest proces și efectele negative se văd zi de zi”, a atras atenția liberalul.

„Noi de dorim urgentarea acestor dezbateri. De altfel, această oscilație sau nehotărâre a unora întârzie acest proces și efectele negative se văd zi de zi.

Ne-am dori responsabilitate din partea parlamentarilor pentru a avea o legislație cât mai curând. (…) Avem nevoie de o lege a certificatului verde. Am înțeles că miercuri va fi ședința de guvern la care vor veni cu noi propuneri concrete în legătură cu măsuri pentru rezolvarea crizei sanitare”, a spus Stroe.

Electrica Furnizare Discount

Sursa: stiripesurse.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare