Rămâi conectat

Actualitate

Din 2015, impozitele şi taxele vor putea fi plătite cu cardul, online şi la Trezorerie

Publicat

în

Din 2015, persoanele fizice vor putea plăti impozitele şi taxele administrate de către ANAF, primării şi alte instituţii publice, cu cardul, online şi la terminalele Trezoreriei. Miercuri, Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă,  care creează cadrul legal pentru implementarea acestei modalităţi de plată.

Ministrul Finanţelor, Ioana Petrescu, a anunţat, după şedinţa Guvernlui de miercuri, că, potrivit ordonanţei de urgenţă, comisioanele bancare sunt de 0,3% şi vor fi suportate din bugetul de stat, nu de către contribuabili sau de către instituţiile cărora le sunt plătite diferitele impuneri fiscale.

„Sunt optimistă că impozitele şi taxele pentru 2015 le vom plăti cu cardul la Trezorerie. Spun 2015 pentru că, ca Trezoreria să devină acceptator de plată, este un proces mai îndelungat, între 6 şi 12 luni. Dacă vom implementa rapid procedurile, vom fi prima ţară din lume care va avea un punct unic de plată cu cardul pentru toate taxele şi impozitele”, a spus ministrul.

Elit - Gustul Desăvârșit

Valenti Mavrodin, directorul Trezoreriei, a declarat pentru MEDIAFAX că, în urma implementării acestui sistem, prima dată va fi dată posibilitatea contribuabililor să plătească taxele şi impozitele online şi, ulterior, în cadrul unităţilor teritoriale ale Trezorăriei, vor fi instalate terminale POS, pentru plata cu cardul la ghişeu.
În actul normativ se arată că Trezoreria Statului va fi autorizată ca acceptator de plată cu cardul bancar şi va presta acest serviciu pentru toate instituţiile publice, astfel încât toţi contribuabilii persoane fizice care deţin carduri aparţinând unui sistem de plată ce va accepta autorizarea (Mastercard, VISA sau altele), să-şi poată achita printr-un punct unic toate impozitele şi taxele administrate de către ANAF, primării şi alte instituţii.

Trezoreria va accepta conectarea la un sistem de plată numai în anumite condiţii, printre care se stabileşte limitarea comisionului perceput fiecărei tranzacţii la 0,3% din valoarea acesteia, nefiind acceptate comisioane fixe sau alte costuri suplimentare pentru Trezorerie şi instituţii publice.

„Acest comision este corelat cu proiectul de regulament privind comisioanele interbancare pentru operaţiunile de plată utilizând cardul care prevede plafonarea comisioanelor interbancare pentru tranzacţii la 0,2% din valoarea tranzacţiei pentru cardurile de debit şi 0,3% pentru cele de credit”, a comunicat şi Ministerul Finanţelor.

Comisioanele interbancare reprezentând plăţile realizate între băncile acceptante şi băncile emitente pentru tranzacţiile care presupun utilizarea cardurilor de plată sunt în prezent de aproximativ 0,5% + 2,50 lei (0,58 euro) pentru tranzacţiile la bancomate, în care comisionul este plătit de banca emitentă băncii acceptante (proprietara ATM-ului), şi 1% (standard), 1,5% (e-commerce) şi 0,7% (petrol) pentru tranzacţiile la terminalele de plată (POS), în care comisionul este plătit de banca acceptantă băncii emitente. Aceste comisioane, în cazul sumelor achitate către comercianţi, sunt recuperate de către băncile acceptante de la beneficiarii sumelor.

Totodată, nu sunt acceptate alte costuri sau comisioane, inclusiv licenţe, mentenanţe sau îmbunătăţiri ale sistemelor solicitate de către emitenţii cardurilor sau sistemele de plăţi. În plus, operatorii sistemelor de plăţi trebuie să accepte realizarea unor acţiuni de promovare şi educare, anuale, a contribuabililor pentru a utiliza plăţile electronice.

Furnizarea serviciilor de acceptare de plăţi la nivelul instituţiilor publice se poate realiza şi direct prin intermediul Trezoreriei Statului, fără conectarea sau definirea instituţiilor publice ca şi comercianţi şi fără solicitarea de comisioane sau alte costuri de către emitenţii cardurilor sau sistemele de plăţi pentru Trezoreria Statului şi instituţii publice.

Faţă de condiţiile specificate, pot apărea condiţii suplimentare ulterior conectării Trezoreriei la un sistem de plată, pe care acesta trebuie să le accepte în maxim trei luni de la aprobarea lor, altfel procesarea cardurilor de plată aferente sistemului respectiv va fi sistată.

Plata comisioanelor aferente tranzacţiilor, suportate de la bugetul de stat, se va realiza prin debitarea directă şi/sau prin emiterea de facturi la termenele stabilite de sistemele de plată.

Bugetul de stat sau, după caz, cel al Trezoreriei, suportă cheltuielile cu implementarea, dezvoltarea şi mentenanţa aplicaţiilor pentru serviciile de acceptare de plăţi electronice, precum şi cele pentru prestarea serviciilor de procesare, decontare, comunicaţii şi alte servicii sau resurse necesare activităţii de acceptare de plăţi electronice cu carduri.

„Implementarea acestui sistem nu va genera costuri pentru instituţiile publice care vor încasa venituri bugetare, întrucât se utilizează sistemul actual de decontare utilizat în relaţia cu Trezoreria Statului, iar comisioanele de decontare vor fi suportate de la bugetul de stat”, se precizează în comunicatul ministerului.

Diferenţele de curs nefavorabile aferente tranzacţiilor cu cardul, în valută, sunt suportate din bugetul de stat, iar cele favorabile vor reprezenta venit la bugetul statului.

Guvernul estimează costuri la bugetul de stat, în urma aplicării proiectului, de 700.000 de lei pentru anul viitor şi 1,2 milioane lei pentru 2016, iar la bugetul local de 2 milioane lei în 2015 şi 2,3 milioane lei în 2016.

Serviciile ar putea fi extinse şi pentru firme, prin ordin emis de Ministerul Finanţelor Publice, care va stabili tipurile de plăţi care pot fi achitate prin acest sistem, nivelul comisioanelor şi entitatea care suportă comisionul.

„Proiectul pe care îl propunem astăzi spre dezbatere face parte dintr-un pachet mai amplu de măsuri promovate în scopul îmbunătăţirii conformării voluntare prin modernizarea şi facilitarea modalităţilor de plată a obligaţiilor fiscale, fără costuri suplimentare pentru contribuabili. Autorizarea Trezoreriei Statului ca acceptator de plată cu cardul bancar este încă o măsură prin care administraţia îşi adaptează serviciile, venind în întâmpinarea contribuabilului”, a declarat în comunicat ministrul Petrescu.

Reprezentanţii ministerului apreciază totodată că noul sistem de plată furnizat de Trezoreria Statului va contribui atât la stimularea plăţilor cu mijloace electronice moderne, cât şi la diminuarea plăţilor în numerar efectuate de către contribuabil la ghişeele instituţiilor publice.

În prezent, contribuabilii îşi pot achita taxele şi impozitele în numerar la casierii, prin virament bancar sau mandat poştal.

Sursa: Mediafax


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

De ce îndeamnă Rafila „pe toată lumea” să își ridice pastilele de iod de la farmacie

Publicat

în

De ce îndeamnă Rafila „pe toată lumea” să își ridice pastilele de iod de la farmacie

​Alexandru Rafila a îndemnat luni pe „toată lumea” să meargă cât mai repede la medicul de familie pentru prescripția medicală pentru pastilele de iodură de potasiu, pe care să le ridice apoi de la cea mai apropiată farmacie.

Milioane de pastile de iod așteaptă să fie ridicate gratuit de românii cu vârsta sub 40 de ani din aproximativ 2.500 de farmacii din toată țara, spune ministrul Sănătății, care admite însă că „lumea nu a fost foarte interesată”.

”Distribuţia pastilelor de iodură de potasiu este perfect funcţională, îndemn pe toată lumea, toate persoanele cu vârsta de până la 40 de ani să se prezinte cât mai repede la medicul de familie de la care trebuie să primească prescripţia, şi avem 2.500 de farmacii în toată ţara de unde îşi pot ridica în mod gratuit aceste pastile. Deci este un sistem perfect funcţional, este important ca oamenii să apeleze la sistemul pe care noi am reuşit să-l punem la punct”, a declarat luni ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, într-o conferință de presă la sediul ministerului, răspunzând întrebării unui jurnalist.

Elit - Gustul Desăvârșit

Întrebat de jurnaliști și care este procentul de pastile distribuite până în acest moment din total, Rafila a răspuns că „nu am cifrele, dar nu cred că sunt multe procente”.

30 de milioane de pastile de iodură de potasiu a cumpărat în această primăvară Autoritatea Națională a Rezervelor de Stat, o achiziție de 6 milioane de euro. Pastilele de iodură de potasiu au fost produse de Antibiotice Iași.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Alexandru Rafila, despre şcolile postliceale sanitare: „Cred că ar trebui ca absolvenţii să aibă Bacalaureatul”

Publicat

în

Alexandru Rafila, despre şcolile postliceale sanitare: „Cred că ar trebui ca absolvenţii să aibă Bacalaureatul”

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat că există o problemă la şcolile postliceale sanitare, iar acest lucru ar trebui legiferat, în Parlament. „Cred că ar trebui ca absolvenţii să aibă Bacalaureatul. Dacă nu îl au când intră la şcoală, ar putea măcar să obţină diploma de Bacalaureat până termină o astfel de şcoală”, a afirmat el, potrivit news.ro.

Alexandru Rafila a precizat, la Digi 24, vineri seară, că se caută soluţii pentru şcolile postliceale sanitare.

„Avem o problemă, eu am ridicat-o deja şi sper să găsim o soluţie, profesiunea de asistent medical în momentul de faţă se învaţă şi în universităţi şi ăsta este un lucru bun, creşte foarte mult calitatea profesională a asistenţilor medicali, lucrăm foarte bine atât cu Ordinul Asistenţilor Medicali, cât şi cu Sindicatul Sanitas şi cu Solidaritatea Sanitară care reprezintă partea sindicală pentru majoritatea asistenţilor medicali, ei sprijină dezvoltarea calificării profesionale. Acum avem o situaţie moştenită, e adevărat, dar trebuie să vedem cum o clarificăm, în care accesul la şcolile postliceale de asistenţi medicali, pentru că sunt astfel de şcoli numeroase, produc zeci de mii de absolvenţi în fiecare an, se face fără diplomă de Bacalaureat şi lucrul ăsta ar trebui să înceteze, să găsim o soluţie, încât să putem, într-adevăr, să creştem nivelul lor profesional”, a declarat Rafila.

Elit - Gustul Desăvârșit

Ministrul Sănătăţii a explicat că soluţiile sunt de natură legislativă.

„Soluţiile sunt de natură legislativă, Parlamentul trebuie să legifereze în acest sens. Presupune modificări legislative, chiar din toamnă. Eu cred că e ceva foarte serios, mai ales că acum avem câteva elemente: tehnologiile medicale cu care lucrează şi asistenţii medicali”, a subliniat Rafila.

Întrebat dacă asistenţii medicali se califică la locul de muncă, Rafila a precizat că acest lucru se întâmplă.

„Din păcate, acest lucru se întâmplă pentru că dacă eu am o şcoală de pregătit asistenţii medicali, care dacă este într-o localitate care, să spunem, are un spital cel mai aproape la 50-60 de kilometri, e clar că e foarte greu de crezut că ei îşi fac o practică reală şi se pregătesc pentru această meserie. Trebuie să găsim, împreună cu ministerul Educaţiei, pârghiile care să crească calificarea profesională pentru asistenţii medicali. Sunt unii foarte buni, excepţionali”, a spus Rafila.

Întrebat, de asemenea, dacă aceste şcoli postliceale de asistenţi se vor desfiinţa, ministrul Sănătăţii a declarat că nu se pune problema închiderii, dar că ele trebuie adaptate realităţilor actuale.

„Nu se pune problema închiderii, eu cred că ele trebuie adaptate realităţilor şi putem să găsim soluţii legislative. Cred că ar trebui ca absolvenţii să aibă Bacalaureatul. Dacă nu îl au când intră la şcoală, ar putea măcar să obţină diploma de Bacalaureat până termină o astfel de şcoală. Cred că se poate găsi o soluţie. Şcolile postliceale, în general, pregătesc oamenii care nu reuşesc să ia diploma de Bacalaureat. Bacalaureatul este un examen important, care arată cunoştinţe solide care pot fi ulterior valorificate”, a mai declarat Alexandru Rafila.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

TRAGEDIE în vacanță: Un viceprimar PSD a murit în timpul concediului în Grecia

Publicat

în

TRAGEDIE în vacanță: Un viceprimar PSD a murit în timpul concediului în Grecia

Daniel Sorin Calu, viceprimar PSD al comunei Grecești, din Dolj, a murit în timp ce se afla într-o vacanță în Grecia.

Bărbatul de 44 de ani a suferit un accident vascular, chiar în timp ce era cu șoția și cu cei doi copii, conform Gazeta de Sud.

Deocamdată, trupul românului este tot în Grecia și urmează să fie adus în țară.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Dumnezeu să-l odihnească! Nu realizez, nu-mi vine a crede că Sorin al nostru, prietenul nostru nu mai este cu noi. Odihnă veşnică, vei rămâne în sufletele noatre mereu, prietenul nostru şi omul nostru drag. Te vom iubi şi ne vom aduce mereu aminte de chipul tău drag. Rămas bun, prietene!“, a transmis un apropiat familiei.

Daniel Sorin Calu era viceprimarul localității, dar a preluat atribuțiile primarului după ce acesta din urmă a fost declarat incompatibil de Agenţia Naţională de Integritate.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare