Rămâi conectat
Alba Music and Film Festival 2022

Actualitate

Despăgubiri pentru polițiști și în afara programului de lucru. Care sunt despăgubirile și sumele avute în vedere de Ministerul Afacerilor Interne

Mondoc Adriana

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Ministerul Afacerilor Interne modifică HG nr. 1083/2008  privind asigurarea despăgubirilor de viaţă, sănătate şi bunuri ale poliţiştilor, prin completarea articolelor referitoare la condițiile de acordare a despăgubirilor. Astfel, se adaugă și situațiile în care polițiștii au de suferit în exercitarea atribuțiilor de serviciu în afara programului de lucru.

Ministerul Afacerilor Interne modifică HG nr. 1083/2008  privind asigurarea despăgubirilor de viaţă, sănătate şi bunuri ale poliţiştilor, prin completarea articolelor referitoare la condițiile de acordare a despăgubirilor. Astfel, se adaugă și situațiile în care polițiștii au de suferit în exercitarea atribuțiilor de serviciu în afara programului de lucru.

În referatul de aprobare al proiectului de hotărâre se argumentează că, potrivit dispozițiilor în vigoare, serviciul polițienesc are un “caracter permanent și obligatoriu”, astfel că oamenii legii care și-au exercitat atribuțiile de serviciu, indiferent că se află în timpul ori în afara programului de lucru, trebuie să primească despăgubiri, în funcție de pagubele suferite.

Elit - Gustul Desăvârșit

De asemenea, proiectul redefinește noțiunea de “despăgubiri” ca fiind ”cheltuielile realizate la unități sanitare publice din țară sau unități sanitare din străinătate”, acestea din urmă nefiind incluse în actele normative actuale. În plus, ministrul de interne va fi abilitat să aprobe acordarea de despăgubiri, prin ordin, în cazuri individuale.

La articolul 3 se introduce un nou alineat, alin. (2), cu următorul cuprins:

“(2) Despăgubirile pentru riscurile prevăzute la alin. (1) se acordă indiferent de momentul la care polițistul şi-a exercitat atribuţiile de serviciu, respectiv în timpul ori în afara programului de lucru.”

Alineatul (1) al articolului 4 se modifică și va avea următorul cuprins:

“(1) Despăgubirile acordate în situaţia producerii riscului prevăzut la art. 3 lit. a) acoperă toate cheltuielile legate de:

a)asistenţă medicală profilactică, curativă și recuperatorie efectuată în unităţi sanitare publice din țară;

b)cazare și masă pe perioada spitalizării în unitatea sanitară publică din țară în care se acordă asistenţa medicală profilactică, curativă și recuperatorie;

c)medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive din ţară sau străinătate;

d)transport dus-întors până la/de la unitatea sanitară publică din țară în care se acordă asistenţa  medicală profilactică, curativă și recuperatorie, atât pentru poliţistul rănit, cât şi pentru un însoţitor al acestuia clarificarea aplicării în sensul menținerii în mod expres (și firesc) a aplicabilității despăgubirilor reprezentând contravaloarea cheltuielilor legate de asigurarea tratamentului medical, în situaţia polițiștilor invalizi, respectiv a poliţiștilor răniți, care au fost clasați inapt pentru serviciul poliţienesc și care au fost încadrați într-un grad de invaliditate de către comisiile de expertiză medico-militare, ca urmare a rănirii.”

De asemenea, proiectul conține sumele acordate ca despăgubiri în situațiile susmenționate. Alineatul (2) al articolului 4 se modifică și va avea următorul cuprins:

“(2) În situaţia producerii unuia dintre riscurile prevăzute la art. 3 lit. b) – d), poliţistului invalid i se acordă următoarele despăgubiri:

a)10.000 euro, echivalent în lei la data plăţii – pentru invaliditate de gradul I;

b)8.000 euro, echivalent în lei la data plăţii – pentru invaliditate de gradul al II-lea;

c)6.000 euro, echivalent în lei la data plăţii – pentru invaliditate de gradul al III-lea.

d)sume de bani care acoperă toate cheltuielile legate de situațiile prevăzute la alin.(1) lit.a) – d) efectuate începând cu data încetării raporturilor de serviciu ca urmare a clasării ca inapt și încadrării în grad de invaliditate.”

După perioada de timp alocată dezbaterii publice, în acest interval primindu-se sugestii și opinii pe adresa Ministerului Afacerilor Interne, proiectul de hotărâre va fi înaintat Guvernului, pentru adoptare.

Sursa: legestart.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Programul Femeia Antreprenor, lansat în 18 august: Care sunt obiectivele

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Programul Femeia Antreprenor, lansat în 18 august: Care sunt obiectivele

Constantin-Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT), a anunţat marţi că programul Femeia Antreprenor va fi lansat joi, unul dintre principalele obiective fiind acela de a stimula şi sprijini structurile economice private, înfiinţate şi conduse de către femei.

„Dorim cu această ocazie să marcăm în mod simbolic lansarea celui de-al treilea program din cadrul pachetului de 13 programe pregătit de către minister, în ideea de a susţine şi a dezvolta mediul de afaceri din România. Aşa cum se ştie, acum aproape o lună de zile, pe data de 19 iulie, am lansat primele două programe Start-up Nation şi Start-up-ul dedicat românilor din diaspora, iar săptămâna aceasta, joi, pe data de 18, începând cu ora 10:00, vom lansa programul Femeia Antreprenor, fiind al treilea apel deschis în cursul anului 2022. Ca o caracteristică de bază a acestui program, printre altele, el contribuie şi la atingerea unuia dintre standardele OCDE (Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, n.r.) – şi mă refer aici la egalitatea de gen din domeniul antreprenorial”, a afirmat Constantin-Daniel Cadariu, în cadrul unei conferinţe de presă.

El a subliniat că programul în sine este o măsură personalizată pentru a asigura accesul la finanţare pentru această categorie de antreprenori, în condiţiile în care în prezent, în România, numai 36,8% dintre antreprenori sunt femei.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Şi spun acest lucru pentru că, în acest moment, în România, 36,84% dintre antreprenori sunt femei. Doar atât. Programul în sine este, în linii mari, asemănător cu primele două, însă are şi anumite lucruri specifice, mici diferenţe. În primul şi în primul rând, firma care aplică pentru a obţine granturi din cadrul acestui program nu mai are o limită în ceea ce priveşte intervalul de timp în care ar fi trebuit să fie înfiinţată. După cum se ştie, la primele două programe, era condiţia ca firma care aplică să fie înfiinţată după data de 1 ianuarie 2020. Această condiţie nu mai apare în cadrul acestui program”, a precizat ministrul Antreprenoriatului şi Turismului.

Pe de altă parte, el a subliniat că, în cadrul acestui program, „nu se va mai puncta aşa-zisul debut în afaceri”.

„În cadrul celorlalte două programe se obţinea un punctaj suplimentar dacă aplicantul era la prima societate comercială înfiinţată în România. De asemenea, acest program atinge o altă ţintă – şi anume o inserţie nouă pe piaţa muncii, în special în ceea ce priveşte persoanele vulnerabile, fie că discutăm de şomeri, de persoane cu dizabilităţi sau de persoane defavorizate în general, asistat social şi aşa mai departe. Iar al patrulea element esenţial de diferenţă îl constituie faptul că, în cadrul acestui program, nu mai punctăm existenţa unui brevet, ca în primele două programe, ci vom puncta doar dreptul de proprietate industrială, adică, în fond, în măsura în care societatea sau asociatul are o marcă, un brand, un logo înregistrat la OSIM, va obţine un punctaj suplimentar”, a explicat ministrul.

Potrivit acestuia, pachetul, ca şi în cazul celor două programe lansate deja, va avea o componentă digitală obligatorie, în valoare de sau în contravaloarea sumei de 5.000 de euro din cadrul granturilor.

„Chiar dacă în trecut, cu privire la femeia antreprenor au mai fost programe dedicate, acest program are o noutate, şi anume faptul că are această componentă de granturi, adică oferă pur şi simplu sumă nerambursabilă pentru a stimula componenta de investiţii”, a adăugat Cadariu.

Unul dintre principalele obiective ale programului este reprezentat de „stimularea şi sprijinirea înfiinţării şi dezvoltării structurilor economice private înfiinţate şi conduse de către femei”.

Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului a precizat că un alt obiectiv îl constituie îmbunătăţirea performanţelor economice al acestor structuri şi, de asemenea, realizarea unei creşteri economice inteligente, sustenabile, incluzive şi, nu în ultimul rând, programul are drept obiectiv stimularea inovării şi a pregătirii antreprenoriale.

„Sesiunea de apeluri se va deschide în data de 18 august, începând cu ora 10:00 şi va dura până pe data de 30 septembrie. Deci, cei interesaţi vor avea la dispoziţie 30 de zile lucrătoare în care vor putea să se înscrie în cadrul acestui program. Programul în sine este un program multianual. Noi şi prin ordonanţa care a stat la baza înfiinţării acestui program am prevăzut ca acesta să funcţioneze pe o perioadă de 5 ani, adică până în anul 2027, iar în această perioadă vor fi 5.000 de beneficiari, bugetul total fiind de un miliard de lei. În ceea ce priveşte anul 2022, evident, numărul de beneficiari maxim va fi de 1.000 şi bugetul de 200.000 de lei. Este drept, în momentul de faţă, în bugetul ministerului avem doar suma de 157 de milioane de lei, motiv pentru care am solicitat diferenţa de sumă săptămâna aceasta, dacă se va adopta ordonanţa de rectificare bugetară. La fel ca şi în cazul programului Start-up Nation şi Start-up Diaspora vor fi două categorii de granturi: un grant de 100.000 de lei dacă societatea care aplică va înfiinţa un loc de muncă nou şi 200.000 de lei dacă va înfiinţa minimum două locuri de muncă noi”, a precizat Cadariu.

El a subliniat că a fost introdusă componenta de cofinanţare care va varia între 5 şi 15%, ca şi în cazul celorlalte programe, iar în funcţie de cofinanţarea asumată va varia şi punctajul.

„Cine sunt beneficiarii? Microîntreprinderile, întreprinderile mici şi mijlocii care sau trebuie să îndeplinească condiţia ca cel puţin unul dintre asociaţi să fie femeie şi să deţină minimum 50% din acţiuni. Înscrierea, ca şi în celelalte cazuri, va fi sută la sută electronică. Într-o primă etapă, va fi o preînscriere pe platformă, iar ulterior va fi etapa de completare a formularului electronic de înscriere, care este, ca şi în primele două cazuri, simplu, predictibil, succint”, a mai spus Cadariu.

Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului a precizat că programul va avea un sistem de un punctaj.

„În primul rând, vor fi punctate activităţile de producţie şi industriile creative, apoi va fi punctat valoarea procentului aferent aportului propriu, în funcţie de cota de cofinanţare a agentului economic. Vor fi criterii aferente investiţiei, adică vor fi punctaje în funcţie de ponderea investiţiilor în echipamente tehnologice. De asemenea, vor fi punctate acele investiţii în instalaţii, în scopul obţinerii unei economii de energie şi acelor sisteme care utilizează surse regenerabile de energie. Vor mai fi şi alte elemente de punctaj”, a completat ministrul.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Bani de la stat pentru patronii care angajează șomeri: Ministerul Muncii va suplimenta fondurile

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Bani de la stat pentru patronii care angajează șomeri: Ministerul Muncii va suplimenta fondurile

Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) va suplimenta fondurile destinate angajării şomerilor în vârsta de peste 45 ani, a transmis miercuri pentru AGERPRES, ministrul Marius Budăi. De asemenea acesta a precizat că v spriji mediul de afaceri, astfel încât să îşi califice oamenii la locul de muncă prin măsura uceniciei.

Angajatorii care încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, şomeri în vârstă de peste 45 ani, şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale sau şomeri de lungă durată primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată, o sumă în cuantum de 2.250 lei, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni, în condiţiile prevăzute de art.85 din Legea 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare.

De asemenea, statul subvenţionează cheltuielile cu forţa de muncă pentru încadrarea de persoane cu handicap, pentru angajarea şomerilor care în termen de cinci ani de la angajare îndeplinesc condiţiile pentru a solicita pensie anticipată parţială sau limită de vârsta, dacă nu îndeplinesc condiţiile de a solicita pensie anticipată.

Elit - Gustul Desăvârșit

În acelaşi timp, din bugetul MMPS se subvenţionează angajatorul care încheie un contract de ucenicie la locul de muncă, acordând o sumă egală cu 60% din valoarea indicatorului social de referinţă al asigurărilor pentru şomaj şi stimulării ocupării forţei de muncă în vigoare pentru fiecare ucenic angajat in baza contractului de ucenicie.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Amenzi aspre pentru cei care au folosit tichetele sociale pentru alcool şi ţigări: Anunțul ministrului Investiţiilor

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Amenzi aspre pentru cei care au folosit tichetele sociale pentru alcool şi ţigări: Anunțul ministrului Investiţiilor

În cursul zilei de miercuri, 17 august, Marcel Boloş, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, a susținut, la Digi24, că cei care au folosit cardurile sociale ale Guvernului pentru băuturi alcoolice şi ţigări, vor primi amenzi destul de dure.

Ministrul Marcel Boloş a afirmat despre cardurile blocate în cazul persoanelor care le-au folosit pentru a achiziţiona băutură şi ţigări că vor rămâne blocate până la următoarea tranşă de bani pe care statul o va livra.

”Nu se poate generaliza folosirea aceasta a cardurilor, doar pentru produse de tutun şi alcool, ne aşteptam să existe astfel de cazuri, motiv pentru care, în Ordonanţa care a fost aprobată, am şi introdus un capitol de sancţiuni, încât astfel de lucruri să le putem sancţiona”, a spus Boloş, precizând că aici depinde şi de disciplina beneficiarului de card social şi de cel care vinde astfel de produse.

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a vorbit şi despre sancţiuni, arătând că amenzile pot fi date de către Poliţia Locală.

Elit - Gustul Desăvârșit

”Încă nu avem o astfel de situaţie, dar fapta este evident de natură contravenţională, se pot aplica amenzile care nu sunt deloc de neglijat pentru că merg până la 40 de puncte de amendă, undeva în jurul a 6.500 de lei, însă, dacă vom vedea că acest fenomen se generalizează, putem introduce şi sancţiuni mai dure. E regretabil că sunt astfel de situaţii”, a spus ministrul.

Marcel Boloş a mai afirmat că a fost recent la ţară şi era apreciat acest ajutor al Guvernului, în rândul cetăţenilor.

”Dacă vedem că lucrurile iau amploare, atunci probabil că vom modifica Ordonanţa şi pentru cei care sunt în această situaţie le vom retrage cardurile sociale”, a mai declarat Marcel Boloş.

Ministrul Fondurilor Europene a ţinut să precizeze că măsura a fost gândită pentru un număr de 2,5 milioane de beneficiari. ”Introducerea sistemului de sancţiuni tocmai acest rol l-a avut, să descurajeze dar şi să disciplineze folosirea voucherelor”, a precizat Boloş, conform news.ro

Sursa: bugetul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare